... פרק בפני עצמו יכול להסביר את כל שאר הפרקים. עם זאת, אליעד מסייג ומסביר שיש היגיון טבעי מסוים המחייב ללמוד
מושגים פשוטים לפני שניגשים למורכבים יותר, וזאת מפני שכל
מושג מורכב מרעיונות או
מושגים אחרים. כדוגמה לכך הוא מסביר, שאם רוצים להבין את
המושג להטיל ספק באופן מוחלט, חייבים קודם להבין מה זה להטיל ספק ומה זה מוחלט. אי אפשר להבין
מושג מסוים בלי להבין תחילה את
המושגים שמהם הוא מורכב. האם יש בכלל סדר לימוד מוחלט בדברים? כדי להבהיר זאת עוד יותר, אליעד נותן דוגמה נוספת מתחום הזמן והמקום: אם מישהו מנסה להבין מה היה לפני הזמן והמקום, ברור שהוא חייב להבין קודם את
המושגים זמן ומקום. באותה מידה, אם רוצים להבין מה הסיבה לרצון, חייבים להבין קודם מהו רצון ומהי סיבה. הדוגמאות האלו מדגישות שלמרות שהכל יכול להיות הקדמה להכל, עדיין יש
מושגים בסיסיים שחייבים להיות מובנים קודם. הוא ממשיך ומסביר באמצעות דוגמה פרקטית: אם אדם רוצה להבין כיצד לטפל בחרדה, תחילה הוא חייב להבין מהו טוב, מהו רע, ומה המשמעות של רצון. מכיוון שחרדה מוגדרת כמצב של פחד מפני רע עתידי, אי אפשר להבין טיפול בחרדה בלי להבין תחילה מה משמעות
המושגים הבסיסיים שמרכיבים אותה. מהו הדבר הבסיסי והראשון שחייבים ללמוד? אליעד כהן מסביר, שאמנם אפשר ללמוד כל
מושג בנפרד, אבל האמת המוחלטת היא שיש סדר לימוד מדויק ואמיתי, כפי שיש במתמטיקה. כדוגמה, הוא מסביר שאי אפשר ללמוד את פעולת הכפל בלי להבין תחילה חיבור, ואי אפשר ללמוד חיבור בלי להבין ... בסיסי של מספרים. לדוגמה, אי אפשר להבין באמת את המשמעות של בחירה חופשית בלי להבין מהו יש ומהו אין, מכיוון
שהמושגים הבסיסיים ביותר משפיעים על ההבנה של
מושגים מתקדמים. האם ספרו של רבי נחמן מתאים לכולם? אליעד מביא דוגמה נוספת מרבי נחמן מברסלב, על אנשים שטוענים שהספרים שלו גבוהים מדי עבורם. הוא מסביר שהבעיה אינה בספר עצמו, אלא בכך ... מדי. האם אפשר ללמוד בצורה פרקטית בלי סדר? אליעד מתייחס לבקשה ללמוד בצורה פרקטית. הוא אומר שנכון, אפשר לקחת
מושג מסוים, כמו איך לטפל בחרדות, וללמוד רק את
המושגים הבסיסיים הנחוצים לשם כך באופן חלקי. עם זאת, האדם לא יגיע להבנה מלאה, אלא יסתמך על אמונות או על הבנה חלקית בלבד. הוא מסכם שבאופן אידיאלי ונכון, הלימוד צריך להיות מסודר ולהתחיל ...