... את מה שהוא עושה. ומדוע נדמה לאדם שהוא בוחר את מה שהוא עושה? משום שהוא מרגיש שהוא עושה את
מה שהוא רוצה. בחירה חופשית = רוצה עושה, לא רוצה לא עושה. כל זה כמובן נכון, ובאמת האדם בוחר לעשות את
מה שהוא רוצה. אז היכן התרמית? העניין שהוא שהאדם בוחר לעשות את
מה שהוא רוצה ואכן עושה אך ורק את
מה שהוא רוצה, אך הוא לא בוחר את
מה שהוא רוצה שיוצר ומוביל את האדם אל מה שהוא עושה. העניין הנל מנפץ את הגאווה המטופשת של האדם לחלוטין, ולכן האויב הגדול ביותר של האדם להבין את העניין הזה, הוא כמובן האגו של האדם. כל ... בלבד וללא שום שיקול של אגו כלשהו. הנושא הוא די פשוט. האדם בוחר מה לעשות. האדם עושה את
מה שהוא רוצה ויכול שלא לעשות את מה שהוא לא רוצה. אך האדם לא בוחר מה לרצות. יתכן ונדמה לאדם שהוא בוחר מה לרצות, אך זו כמובן לא יותר מאשר אשליה. כי גם כדי לבחור מה לרצות, גם לשם כך ... נראה אותו בוחר להפסיק לרצות לחלוטין! האדם לא בוחר לרצות ולא בוחר מה לרצות. האדם עושה את
מה שהוא רוצה. הרצון של האדם הוא זה שמחליט לאדם מה לעשות. האדם לא יכול שלא לעשות את
מה שהוא רוצה. והאדם חייב לעשות את
מה שהוא רוצה . אם הרצון של האדם יחליט עבור האדם שהוא יעשה פעולה, האדם לא יכול להתנגד לרצון העצמי שלו. אאכ יהיה לו רצון אחר פנימי יותר. אך זה כמובן לא תלוי באדם עצמו. מי שחושב שיש לו ... מהרצון לחלוטין? כאשר האדם מחפש את האמת, הוא רואה שהוא אכן בוחר בבחירה חופשית לעשות את
מה שהוא רוצה בלבד, והוא עושה אך ורק את
מה שהוא רוצה, אך הוא לא בוחר מה לרצות. כל הרעיון של בחירה חופשית מבוסס על הרעיון של סיבה שיוצרת תוצאה. האדם בוחר שזו הסיבה שיוצרת את התוצאה שהיא הפעולה. אך מאחר שלכל סיבה יש סיבה, ... האדם לא בוחר להיות מודע לאני של עצמו ואינו בוחר לרצות מה לרצות ומה לעשות. האדם עושה את
מה שהוא רוצה, אך לא מעבר לכך. יחד עם זאת, גם לאדם עצמו אפשרי שתהיה בחירה חופשית אמיתית. איך? תשובה: על ידי שהוא מבטל את עצמו למציאות. פירוש: ברגע שהאדם מתבונן לעומק בעניין הנל, ... זאת, כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא רואה את עצמה, במקרה כזה הוא יכול לבחור את
מה שהוא רוצה בלי שום סיבה מוקדמת. במקרה כזה הבחירה של האדם היא בין טוב אחד לטוב אחר זהה לחלוטין כמו הטוב השני. לסיכום: מצד האמת לכל אחד יש בחירה חופשית מלאה. היינו מצד מי שהאדם ...