לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור... של מניפולציה, שבו אתה לא ממלא את רצונו של האחר, אך כדי לא לפגוע בו, עליך להוציא אותו מהמיקוד במה שהוא רוצה ולמקד אותו בדברים אחרים. אליעד מציין כי המהות של סירוב היא להתעלם מרצון מסוים של אדם מבלי שהוא ירגיש ... אינה הכרחית. אם אדם מבקש הנחה ממך ואתה לא מעוניין להעניק אותה, יש מקום לבדוק מדוע הוא מבקש אותה ומה הוא רוצה להשיג. האם הוא רוצה הנחה כי הוא חושש מהמחיר או כי הוא פשוט רוצה להרגיש טוב עם עצמו שהוא ... זמני אתה לא תמלא את רצונו והוא לא ישים לב, תשובה על ידי שגורמים למחשבה שלו לא לחשוב על מה שהוא רוצה אלא לחשוב על משהו אחר. זה קודם כל ברמת הנוסחה תכף נראה מה עושים מה פה ומה שם, קודם ... את זה אז הוא שם לב שאתה מסרב, זאת אומרת אנחנו צריכים שבמחשבה שלו שהרצון שלו לא יהיה על מה שהוא רוצה שאתה לא רוצה. זה ברור? יפה. עכשיו אתה יכול לשאול שאלה אחרת, אתה יכול נגיד לדוגמה איך אפשר לגרום ... נגיד לא נפגע מזה או נגיד משהו כזה, אתה מבין אבל בהנחה שיש מישהו שרוצה משהו ואתה רוצה לסרב למה שהוא רוצה אתה צריך להעביר את הפוקוס שלו למה שהוא רוצה לרצון אחר. אתה הבנת, מה הבנת? ש: אתה יכול לגרום לו לא לחשוב על מה שהוא רוצה. אליעד: קודם כל לוגית לסרב פירושו להתעלם מרצון, יש לו רצון חיסרון ואתה אומר אני לא רוצה למלא לו ... לחשוב על רצון אחר. ש: הסחה. אליעד: זהו זאת הנוסחה זו הדרך. עכשיו ואיך גורמים למישהו לא לחשוב על מה שהוא רוצה? אז יש כמה דרכים או שאתה בודק מה הוא רוצה יותר ואז אתה מעלה נושא אחר שיותר מעניין אותו או שאתה שואל את עצמך למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה? ואז אתה מטיל ספק על מה שהוא רוצה ואז הוא פחות רוצה את זה. תראה נגיד לדוגמה שהלקוח רוצה ממך הנחה, דוגמה והלקוח אומר לך אני רוצה ... לא רוצה לתת לו הנחה נגיד אז מה אתה עושה? אתה צריך או להעביר נושא למשהו שהוא רוצה יותר, מה הוא רוצה יותר מהנחה? יותר מהנחה הוא רוצה לדעת שהמוצר הוא X אז אתה אומר לו אתה יודע יש עוד משהו ... מאשר ההנחה נגיד, אתה מבין את הכוונה? אתה לוקח את הבן אדם יש לו רצונות, אתה אומר בוא נבדוק מה הוא רוצה יותר מאשר ההנחה. מה הוא רוצה יותר מההנחה? הוא רוצה להיות בטוח שהמשלוח יגיע בזמן, אם נגיד אני אשאל את הלקוח תגיד לי מה חשוב ... שמעסיקים אותו שהוא ישכח את מה שהוא רצה קודם זאת תשובה אחת. תשובה שניה אתה צריך לשאול את עצמך למה הוא רוצה הנחה, למה זה חסר לו?, למה הוא רוצה הנחה? כי נגיד הוא חושב שאשתו נגיד תגיד לו למה הוא בזבז הרבה כסף, זאת אומרת בעצם זה לא ... שהוא ישים לב אז מה שאתה בעצם צריך לעשות זה להוריד את רמת הסירוב שלו, נגיד אתה אומר רגע למה הוא רוצה הנחה? כי הוא לא אכפת לו על הכסף, אכפת לו נגיד זה שאנשים יחשבו שמה שהוא קנה זה יקר ... לא ירצה את זה ואז הוא לא סירב שסירבתי למה שהוא רצה. אתה הבנת, מה הבנת? ש: צריך לזהות למה הוא רוצה את זה ואז. אליעד: יש שתי אפשרויות, אפשרות ראשונה ברגע שהוא רוצה, מה לעשות? ש: לזהות מה הוא רוצה ואז להוריד לו, לשאול למה הוא רוצה את זה. אליעד: לא, אפשרות ראשונה היא לבדוק מה הוא רוצה יותר ואז מה לדוגמה, אתה תן דוגמה עכשיו, תן דוגמה אחרת. ש: נגיד עובד שלך מבקש לצאת מוקדם. אליעד: ... אם ישאלו את העובד תגיד לי מה חשוב לצאת שעה מוקדם או להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן?, בטוח למה הוא רוצה להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן? כי הוא יודע שזה משפיע על המשכורת שלו, על ההעסקה שלו נגיד, אז ... לך היפוך שיכסח אותך? חבל אל תתחיל עם זה. אוקי עכשיו תביא את הדרך השניה, מה הדרך השניה? לבדוק למה הוא רוצה לצאת יותר מוקדם, נגיד לשאול אותו למה אתה רוצה לצאת יותר מוקדם? אז מה הוא יגיד לך? ש: כי ... כאילו ימלא את רצונך בלי לשים לב. אז בוא נביא את זה עוד פעם בשני היפוכים, אחד אתה אומר למה הוא רוצה, למה הוא מסרב לי? כי, נגיד למה הוא מסרב לי? כי הוא חושב שככה וככה ואז אתה אומר לו אין בעיה, מה הוא רוצה, נגיד לו שהוא ישיג את זה בדרך אחרת ואז יש לו פחות אינטרס לסרב. דבר שני אתה אומר אין ...