7:13לעבור באור אדום, זהירות בדרכים, לעבור ברמזור אדום, לשתול לעצמך מחשבה, התניה עצמית, חוקי התנועה, לגרום לעצמך להאמין... של אנשים חכמים ונאורים, אלו שיכולים לזגזג בין הנתיבים בהתאם לתנאי הדרך. עם זאת, הוא מדגיש שלפעמים גם אנשים אלו עלולים לטעות, ולכן ההתניה לעצור באדום היא סוג של מנגנון שמגן מפני טעויות בשיקול דעת שעלולות להיות קטלניות. מה ההבדל בין מעבר באור אדום ברכב לבין הולכי רגל? אליעד כהן מעלה נקודה מעניינת: מדוע אנשים רבים עוברים באדום כהולכי ... מכך כנהגים? הוא מסביר שהסיבה לכך היא בעיקר עניין של סיכון ושליטה. כהולך רגל, קל יותר להעריך אם באמת יש סכנה או לא, ובמקרה של טעות - אפשר פשוט לעצור או לחזור לאחור. לעומת זאת, כנהג, טעות בשיקול הדעת חמורה הרבה יותר: הרכב נע במהירות גבוהה, אי אפשר לחזור אחורה בקלות, וטעויות הן קטלניות. הוא מוסיף דוגמה נוספת: אם מישהו עובר באור אדום כהולך ... הוא מרגיש בטוח יותר כי הוא רואה שאחרים עושים זאת מבלי להיפגע. אך כשמדובר בחציית כביש רחב עם מספר נתיבים, הסיכון גדל משמעותית, ולכן ההתניה של לעצור באור אדום חשובה יותר. הוא מסביר גם את העניין של התמצאות במקום זר: אדם שמגיע לחול למקום שהוא לא מכיר את החוקים והנורמות, סביר שיימנע מלעבור באור אדום מתוך זהירות יתר, כי הוא לא יודע כיצד ... נוהגים ומה מקובל. האם תמיד צריך להקשיב לרמזור אדום באופן עיוור? אליעד מדגיש שהנושא מורכב. מצד אחד, קיימת חשיבות גדולה בהתניה עצמית ובהרגל לעצור באדום, במיוחד למען הבטיחות. מצד שני, הוא מציין שאם האדם באמת בטוח לגמרי שאין סכנה, הוא עשוי להחליט אחרת. עם זאת, הוא מדגיש שההרגל חשוב מאוד למניעת טעויות בתנאים פחות ודאיים. הוא מביא דוגמאות ...