... הילד לבצע מטלות כמו שיעורי בית? כשילד מסרב לבצע מטלות כמו שיעורי בית, אליעד ממליץ לא להיכנס למאבקי כוח, אלא לנסות להבין מה בדיוק קשה לילד במשימה. הגישה היא
ליצור תנאים שבהם הילד ירגיש נוח לבצע משימות שאינו אוהב, כמו להציע לו לעשות את המשימה במשך ... עצמם. לראות את הילד לא רק כילד שצריך להפסיק לעשות משהו, אלא כמי שיש לו תחביבים וצרכים משלו. להימנע מאיומים או מגזירות שמפנות את הילד למאבק ישיר עם ההורה.
ליצור מערכת של תנאים ודרכים בהן הילד יסכים לשתף פעולה עם המשימות הנדרשות. הגישה הזו מציעה ... שהוא משחק, ישאל שאלות על המשחק, יבין מה הילד מרגיש, ורק אז ינסה להוביל אותו לפעולה הרצויה. כלומר, להראות לילד שהוא מבין אותו ומתעניין במה שהוא אוהב, ודרך זה
ליצור קשר אמיתי איתו. לאחר שנוצר הקשר, יהיה קל יותר לדבר על דברים שהילד פחות רוצה לעשות, ... הטלפון כעונש אלא לנסות להבין אותו ולתקשר איתו בצורה ברורה: אני לא לוקח לך את הטלפון כי הטלפון עצמו הוא לא הבעיה, אני רוצה להבין מה מפריע לך באמת. כלומר, לא
ליצור מצב בו הילד מרגיש מאוים או מאבד את הדבר היחיד שהוא מחובר אליו. הוא מציע לנהל שיחה ... לו להימנע ממנה. ההורה צריך להבין מה הוא עצמו מרגיש כאשר הוא צריך לעשות משהו שהוא שונא, כדי שיוכל להבין טוב יותר את הילד. הגישה של אליעד היא לא לאלץ בכוח, אלא
ליצור בהדרגה תנאים שבהם הילד מרגיש נוח יותר לבצע משימות שאינו אוהב. למשל, אפשר להציע לו ... שהעקרונות החשובים הם: לא להפוך את הטלפון לאויב ולא להיכנס למאבקי כוח עליו. להתמקד בפעולות הנדרשות ולא במכשיר עצמו. להראות לילד שאנו מבינים את התחביבים שלו
וליצור שיח בגובה העיניים. להימנע מאיומים, אלא לנסות להבין ולפתור את הבעיה בצורה הדרגתית ...