מלחמה בטרור, הזדהות עם האויב, לעקור את הרע משורשו, הפסקת אש הומניטרית, להרוג חפים מפשע, ליקוטי מוהרן ח"א ח, אמפתיה כלפי הרע, רע בפועל, רע בכוח, פוטנציאל של רעמלחמה בטרור, הזדהות עם האויב, לעקור את הרע משורשו, הפסקת אש הומניטרית, להרוג חפים מפשע, ליקוטי מוהרן חא ח, אמפתיה כלפי הרע, ... אפשרות שהרע יחזור בפועל, ולכן הדרך האמיתית לבטל את הרע היא להשמיד אותו גם בכוח, ולא רק בפועל. מדוע הזדהות עם האויב מחלישה את המאבק ברע? אליעד מדגיש, על פי רבי נחמן, שכל עוד יש לך הזדהות, אפילו הקטנה ביותר, עם האויב, לא תוכל להכניע אותו באמת. זה נכון גם בהקשר הפנימי של האדם, בהתמודדותו עם ... לא יוכל באמת להצליח. כדי להכניע את האויב, חיצוני או פנימי, האדם חייב להיות בטוח לגמרי שאין לו שום הזדהות עם הצד השני. רק אז, כאשר אתה בטוח לחלוטין בצדקתך, תוכל להכניע את הרע באופן מלא. האם נכון להרוג ... לקבל את סתרי התורה. משמעות הדבר היא שלפעמים כדי להשיג שלמות מוחלטת ברוחניות, על האדם לנתק את עצמו מכל הזדהות רגשית, כולל עם הקרובים ביותר אליו, ולהתמקד אך ורק באמת הרוחנית המוחלטת. מהן שתי הנקודות המרכזיות בליקוטי מוהרן חא, ... בכוח, וההכרח לטפל לא רק ברע הקיים, אלא גם ברע הפוטנציאלי כדי למנוע לחלוטין את הישנותו בעתיד. הצורך בחוסר הזדהות מוחלט עם הרע כדי להכניע אותו לגמרי. כל הזדהות קטנה, גם אם רק במחשבה או ברגש, משאירה פתח להמשך קיום הרע. איך להתמודד עם טרור? מהו רע בכוח? למה אסור להזדהות עם האויב? האם מותר להרוג חפים מפשע במלחמה? מה רבי נחמן אומר על רע פוטנציאלי?