תקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? איך למנוע מריבות? איך למנוע ויכוחים? איך לנהל דיונים? איך לא לריב עם אנשים? איך ליצור הסכמה? איך ליצור הבנה? זה לא נכון או מה לא נכון, מה הבנת אותי? למה התכוון המשורר? איך לנהל שיחה?... שכן רוצה ויכול, ישתמש בו וימנע מריבות וויכוחים מיותרים. הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא שכאשר מישהו אומר לכם שאתם טועים או שהדברים שאתם אומרים הם לא נכונים, יש לעצור לרגע ולבקש הבהרה ברורה: מה לא נכון?. כלומר, אם אמרתם ... ידי הצד השני. יכול להיות שהשתמשתם במילה מסוימת שהתפרשה בצורה שונה לחלוטין מזו שהתכוונתם אליה, או שפשוט התבלבלתם ואמרתם בטעות משהו אחר ממה שהתכוונתם. אליעד נותן מספר דוגמאות ברורות כדי להסביר את המורכבות הזו: ייתכן שרציתם להגיד א, אבל בפועל אמרתם בטעות ג. הצד השני שמע את מה שאמרתם בפועל ולא את מה שהתכוונתם לומר. ייתכן שהצד השני שמע רק חלק מהדברים שלכם, או שמע אותם באופן מעוות או לא מדויק, ולכן הגיע למסקנה שאתם טועים. ייתכן גם שהוא שמע נכון אבל פירש את דבריכם בדרך שלא התכוונתם אליה, מסיבות שונות. לכן, אליעד ממליץ לפני ... רק למצבים בהם מישהו מתנגד לכם, אלא גם למצבים שבהם אתם מתנגדים לאחרים. במקום לקפוץ ולהגיד לצד השני שהוא טועה או שהדברים שלו לא נכונים, עליכם קודם כל לעצור ולשאול את עצמכם: מה בדיוק הוא אמר בפועל? האם הבנתי ... בעצם התכוון לדבר אחר? אולי הוא השתמש במילים הלא נכונות? כאשר אתם מתנגדים, אל תזרקו סתם משפטים כמו אתה טועה, אתה לא מבין, או אתה לא יודע על מה אתה מדבר. במקום זאת, הסבירו במפורש על מה בדיוק אתם ... בפועל, איך הצד השני פירש את זה ומה שהוא חשב שהבנתם. למה אנשים מתווכחים בלי להבין? כשמישהו טוען אתה טועה!, שאלו אותו: מה הבנת שאמרתי? ייתכן שהוא לא באמת הבין, או שאמרתם דבר אחד והתכוונתם לאחר. ברגע שאתם לוקחים ... במקום לתקוף אתכם. איך לבנות טענות ברורות? כשאתם לא מסכימים עם מישהו, אל תגידו זה לא נכון או זה טעות. במקום זאת, פרטו: האמירה שכך וכך אינה נכונה כי... המחשבה שאומרת כך וכך שגויה משום ש... אני לא מסכים ...