... כיצד לנהל מנהלים בארגון בצורה נכונה? אחת
הטעויות הנפוצות ביותר בארגונים היא ההתנהלות של מנהלים בכירים מול מנהלים זוטרים או מנהלים תחתיהם. כדי להבין כיצד יש לנהל מנהלים בצורה נכונה, חשוב תחילה ... לקידום משותף והצלחה כוללת. כיצד מנהלים הופכים
בטעות את המנהלים תחתיהם לרובוטים? אחת
הטעויות הנפוצות בניהול מנהלים היא להגיד למנהל באופן ישיר וחד - משמעי מה עליו לעשות, בלי להסביר לו את ההיגיון מאחורי ההחלטות. לדוגמה, כאשר מנהל זוטר עושה
טעות, המנהל הבכיר פשוט אומר לו באופן קצר וישיר זו
טעות, תעשה אחרת, או אתה צריך לעשות ככה ולא ככה. בשיטה זו אמנם המנהל מקבל פתרון מהיר לבעיה, אך הוא הופך בהדרגה לרובוט שמבצע פקודות בלי הבנה של הסיבה שמאחוריהן. ... של ההחלטות, הוא לא באמת ילמד כיצד להימנע
מהטעות בפעמים הבאות. מעבר לכך, הוא עשוי להתעצבן, להרגיש מושפל, ולאבד את האמון בעצמו וביכולת החשיבה שלו, עד למצב שהוא מוותר על החשיבה העצמאית לחלוטין. למה חשוב ... קצת - ייאלץ להתמודד עם בעיות רבות בעתיד, כמו
טעויות חוזרות, השקעת זמן גדולה פי כמה לתיקון
הטעויות האלו, ואפילו
טעויות שהמנהל העליון לא מודע להן כי העובד לא מסוגל לחשוב עצמאית. האם כדאי למנוע ממנהלים להיות חכמים מדי מחשש לפגיעה בארגון? אליעד כהן מסביר שחשש זה ... הוא למעשה משחרר את עצמו מנטל עתידי כבד של תיקון
טעויות. הוא מבטיח שמנהלים אלו יוכלו לנהל טוב יותר, לחשוב בהיגיון הנכון, ולהגיע בעצמם למסקנות הנכונות ללא צורך בהכוונה בלתי פוסקת. תהליך זה מבטיח התפתחות ... יעיל בארגון איך לנהל מנהלים בצורה נכונה? אחת
הטעויות הנפוצות שעושים מנהלים היא ההתנהלות עם העובדים שלהם, במיוחד כאשר מדובר במנהלים שמנהלים אחרים תחתיהם. קיימים שני סוגי עובדים בארגון - יש את העובדים ... רובוט מול להיות עצמאי בעבודה? לעיתים, מנהלים
טועים כשהם רואים את המנהל שלהם עושה
טעות, ואז במקום להסביר לו את הדרך הנכונה או לשוחח על איך הוא הגיע למסקנה, הם פשוט מציעים לו את התשובה הישירה.
הטעות כאן היא שהמנהל הופך את המנהל שמתחתיו לרובוט, כזה שלא מסוגל לחשוב בעצמו. במקום להסביר את ההיגיון שמאחורי ההחלטות, מנהלים לעיתים מעדיפים לייעץ באופן ישיר - ... הפעולה, ולכן יש סיכוי שהוא ימשיך לעשות את אותה
הטעות בעתיד או אפילו יהפוך לרובוט שיבצע את ההוראות מבלי להבין למה. אופציה אחרת היא להשקיע יותר זמן בהסבר על ההיגיון שמאחורי הפעולה. גם אם זה ידרוש יותר זמן ... את עצמך בבעיה עתידית, כיוון שהמנהל ימשיך לעשות
טעויות שבסופו של דבר יציבו אותך במצב קשה יותר. חוסר ההשקעה בהסברים עכשיו, יוביל להוצאות זמן וכסף נוספות בעתיד כאשר תצטרך לתקן את
טעויותיו שוב ושוב. האם כדאי למנוע ממנהל להיות חכם מדי? היו שמציעים שמנהל לא צריך להיות חכם מדי, מחשש שמא הוא יבין את מה שקורה בארגון ויתחיל לפתח אינטרסים ... ניהול יעיל בארגון עכשיו הנושא הוא כזה אחת
הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש ... עכשיו מנהל מנהלים תחתיו ומה שקורה לפעמים אחת
הטעויות היא שהוא רואה את המנהל עושה איזה
טעות בעיניו, ואז מה
הטעות שלו שמה הוא עושה? ש: יורד עליו. אליעד: אומר למנהל חוץ מיורד עליו נגיד הוא משבח אותו או יורד עליו זה לא משנה, זה גם נכון אבל אחת
הטעויות היא שהוא בעצם אומר למנהל מה נכון לעשות. ש: שזה להיות רובוט. אליעד: שזה בעצם הוא הופך אותו לרובוט זאת
הטעות כי מצד האמת אם חשוב לך שהעובדים שלך יהיו פיכחים וחכמים אתה צריך להשקיע יותר מאמץ בלהסביר להם את ההיגיון שלך ואז דרך זה הם יגיעו למסקנות המתבקשות ולא יהיו ... יותר פשוט להגיד למנהל שתחתיך להגיד לו תקשיב זאת
טעות תעשה ככה, לא נכון תעשה ככה, תקשיב תעשה ככה תעשה ככה או למה אתה עושה ככה זה לא טוב או צריך לעשות אחרת. זה הרבה יותר קצר אבל מצד שני אם הוא לא מבין את ... כדי להסביר להם מיליון ואחד דברים אחרים לא כולל
הטעויות שהם יעשו שאפילו אתה לא יודע שהם עשו כי אין להם היגיון או כי הם לא חושבים בהיגיון שלך. ש: השאלה גם אם הוא מבין את ההיגיון של עצמו גם. אליעד: נכון ...