... אלא קיומם תלוי בקיומם של רגעי
הזמן. כי המציאות שלנו יכולה להיות קיימת, גם רק ברגע אחד של זמן. אבל הסיבה והתוצאה, היא לא יכולה להיות קיימת, ברגע אחד של זמן. כי ברגע אחד של קיום בודד, אין שום משמעות לסיבה ... והתוצאה, הוא תלוי בקיום של רגעי
הזמן והמקומות השונים. שאז האדם חווה קשר סיבתי בין המקומות והזמנים השונים.
(ובלי זמן אין מקום ולהפך). וזה בעצם אומר, שאין שום אפשרות בעולם, שהאדם יבין את משמעות הסיבתיות של האירועים, בלי שהוא יבין את משמעות ואת מהות
הזמן והמקום עצמם. ולכן, מי שרוצה להבין למה באמת דברים קורים, הוא מוכרח להבין את מהותם של הדברים שקורים. דהיינו, להבין מה באמת קורה כאן
בתוך המקום והזמן האלו? ומהם
המקום והזמן האלו, שבתוכם מתרחשים כל האירועים האלו? ובלי להבין את
המקום והזמן, לא ניתן להבין שום דבר באמת. כי בלי הבנת השורש, לא באמת ניתן להבין את הלבושים והצורות של השורש. וכל האירועים כולם, קורים בתוך
זמן ומקום. והאדם שואל, מהי הסיבה שבגללה הדברים נראים בצורתם השונה בכל זמן ובכל מקום. דהיינו, מהי סיבת האירועים, דהיינו, הצורות השונות של
הזמן והמקום. ומי שרוצה לגלות, מהי באמת סיבת הצורות השונות של
הזמן והמקום, הוא מוכרח להבין, מה הם
הזמן והמקום? ועד שהאדם שואל מהי מהות האירועים, עליו לשאול האם האירועים האלו, אכן באמת מתרחשים? ועד שהאדם לא יבין מהי מהות ההתרחשות עצמה, דהיינו, מהי מהות הדברים שישנם, ... דבר באמת. וכאשר האדם מתבונן על
הזמן ועל המקום, על האדם לשאול את עצמו, ממה עשוי
המקום וממה עשוי
הזמן? כי בלי להבין מהם
המקום והזמן עצמם, אי אפשר להבין באמת שום דבר על מה שקורה בתוכם. והאדם כמו עיוור באפילה מנסה להבין את האירועים
שבתוך המקום והזמן, והוא מתפלא מדוע הוא לא מבין אותם. וזה הכל, רק משום שהאדם לא מבין את המעטפת של האירועים, שהיא
המקום והזמן עצמם. וכאשר האדם מתבונן עוד יותר פנימה אל תוך
המקום והזמן , הוא רואה שאלו צורות שונות של מהות אחת, שהיא חסרה את צורת
המקום והזמן. כי המהות, נפרדת מהצורה. והמהות של
הזמן ושל המקום, היא מה שנקרא אצל האדם כלום אין העדר המוחלט שום דבר, שהוא חסר כל צורת
מקום וזמן. ובמילים אחרות ניתן לומר, שהאדם רואה בפעם הראשונה בחייו, אחדות של מציאות. כי האדם רואה ישות אחת, שהיא אחת ויחידה, שאין בה שום הבדלי
מקום וזמן, והיא ההוויה של
המקום והזמן. ומנקודת המבט של מהות המציאות, אין שום
זמן ומקום כלל, וממילא אין שום שינויים ואין שום סיבה ותוצאה כלל, ואין שום שאלה כלל. ואכ לכאורה נמצאה התשובה האמיתית, לשאלה, מהי הסיבה של כל האירועים. ולכאורה התשובה היא, שעל האדם ... האמיתית של הדברים, הכל חסר
מקום וזמן לגמרי, וכאשר
אין מקום וזמן, אין אירועים, ואין שום שאלה כלל. ואעפכ גם זו אינה התשובה. כי מנקודת מבט מסוימת, האדם כאילו הגיע אל האחדות של המציאות. שהאדם מסתכל על המציאות מנקודת מבט שבה הכל איננו ... כל היש, היא האחדות של האין, ששם
אין מקום וזמן, גם היא הבנה של נפרדות, שגם בה יש שינוי
וזמן ומקום, וממילא גם בה יש שאלה, של מהי סיבת השינוי שבין הישויות השונות. והכוונה היא, שכל זמן שהאין והיש נפרדים זה מזה, הרי שזה אומר, שעדיין יש נפרדות. וכל זמן שיש, יש ואין כשתי ...