טוב ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה... שתי דרכים להסתכל על קבלת טוב ורע בחיים: לקבל את הטוב ואת הרע, ולהבין שאלה חלקים משלימים של החיים. להחליט לקבל רק את הטוב, אך להקפיד לא לשקר לעצמך ולא להעמיד פנים שהרע אינו קיים. אין חובה לקבל טוב ... את הרע, אבל עליו להיות מודע לכך שהרע עדיין קיים ואינו נעלם מעצם ההכחשה. האם נכון לערבב טוב ורע ולהחליט לפי רוב? כאשר יש מצב הכולל חלקים טובים ורעים, קיימות שתי גישות אפשריות: להסתכל על הסיטואציה כמכלול אחד ולהחליט לפי אחוזים (למשל 80% טוב ו - 20% רע), ואז לקבל החלטה על סמך רוב. להבין שטוב ורע הם מסלולים שונים לחלוטין שאינם מתערבבים, ולכן יש להתייחס לכל אחד מהם בנפרד. לדוגמה, אם אדם מחליט לעשות משהו שלדעתו טוב ב - 80%, עדיין יש 20% של חסרונות. הוא יכול להחליט שהוא מקבל את זה מפני שהיתרונות גוברים על החסרונות, אבל עליו לזכור שהוא אינו יכול להגיד לאחרים שכל ההחלטה הייתה טובה באופן מוחלט. עליו לדייק ולהודות גם בחסרונות הקיימים. איך לדייק נכון בהחלטות ובתיאור המציאות? אליעד מדגיש שהנטייה הטבעית של אנשים היא להקצין, בין אם לטוב ובין אם לרע. אנשים נוטים להדגיש ... זה נכון או לא, ולהיות מוכן להתמודד עם התשובה. לפעמים אנשים מפחדים מהאמת ולכן מעדיפים לעוות אותה. כיצד לקבל החלטות נכונות בעזרת יתרונות וחסרונות? כשאדם ניצב בפני החלטה, כמו לקנות חולצה, עליו לעשות טבלת יתרונות וחסרונות, ולהחליט לפי הצד שגובר. אם יש יותר חסרונות, ההחלטה תהיה לא לקנות, ולהפך. אך עליו לזכור שאם הוא מחליט לקנות בגלל שיש יותר יתרונות, הוא לא יכול להתעלם מהחסרונות אלא עליו להכיר בהם ולקבל אותם כחלק מההחלטה. ההחלטה בסוף צריכה להיות ברורה: או שקונים או שלא קונים, או שהולכים ימינה או שמאלה. בסוף חייבים להחליט. כאשר אדם מחליט, עליו לזכור מדוע החליט ולא לשכוח את החלקים השליליים או החיוביים שהיו קיימים. לדוגמה, אם אדם מחליט לעשות משהו למרות חסרונותיו, הוא צריך להיות מודע לכך שהחסרונות קיימים ולא להעמיד פנים שהם אינם קיימים. האם האמת ... יכול לראות אותה כפי שהיא. איך לקבל את הטוב ואת הרע? איך להתמודד עם דיכאון ומועקה? יתרונות וחסרונות בקבלת החלטות למה אנשים מקצינים דברים? איך לשמור על פרופורציה נכונה? האם האמת היא מוחלטת או יחסית?