הבנה בלבד - זאת הדרך היחידה בלבד - וכל השאר, אלו דרכי שקר וסבלהבנה בלבד - זאת הדרך היחידה בלבד - וכל השאר, אלו דרכי שקר וסבל כי מי שמקשיב לעצות של החכם האמיתי כפי מה שהן, בלי לסור מהן ימין או שמאל, דהיינו, שהאדם לא מוסיף ולא גורע, מהשכל של החכם האמיתי, אלא נצמד לשכל של החכם האמיתי, בלי שום תוספות של שקר, הוא מגיע בבטחה, לשלמות שאין שלמות אחריה וכולי. אבל, ברגע שהאדם לוקח את השכל של החכם האמיתי, והוא משנה אותו קצת, דהיינו, שהאדם מוסיף עליו קצת, או גורע ממנו קצת וכיוב, והאדם מנסה להיצמד, למה שנדמה לו שהוא השכל של החכם האמיתי, אחרי שהוא כבר שינה אותו קצת, על ידי זה נוצר אצל האדם שקר וסבל. והכוונה היא, כי כפי שכבר הובהר והוסבר, כל השכל שיש בספר הזה, וכל השכל של החכם האמיתי, הוא כולו רק הקדמות בלבד, אל שכל אחר לגמרי, שהוא נמצא מחוץ לכל ההגדרות באשר הן. והאדם מוכרח לזכור תמיד, כי התכלית היא, לא להיאחז בשום צורה של מציאות ושל רעיון כלשהו, וגם לא בצורה של השכל, שהחכם האמיתי מגלה לאדם. כי כל צורות השכל האלו, הן רק צורות מוגדרות בלבד, שגם בהן אין שלמות. והן מביאות את ... כלשהי וכיוב, אלא להבין את האמת, באשר היא, גם אם הצורה שלה, נראית כלא הגיונית וכולי. ועל האדם לזכור, שהחכם האמיתי מלמד את האדם דבר אחד ויחיד, והוא, להבין את המציאות, בלי קשר לשום צורה חיצונית של המציאות. והאדם לא ... הנפרדות, היא באחדות, עם האחדות האין סופית, שהיא חסרת כל צורה. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. והחכם האמיתי רוצה להביא את האדם, לחוויית השלמות האמיתית, שהיא חיבור ההפכים. וחיבור ההפכים, פירושו, שהאדם, בו זמנית, נמצא בצורות שונות ... ואעפכ להישאר בחוויה של אין סוף רצון שאינו מוגדר כלל. שהצורה והמהות, הם אחד. וכאשר האדם מסלף את דברי החכם האמת, הוא ממציא לעצמו דרך חדשה של טעות ושל סבל. כי יש כאלו שנוטים לחשוב, שהחכם האמת מנסה ללמד את האדם, שלא יהיה לו רצון עצמי, או שהאדם יהיה בהשתוות, שבה הוא לא רוצה שום דבר ... הכל באמת טוב תמיד, ולא מתוך מקום של תלות וכולי. (ובשורשו, הכל אחד ממש, ואין שום שינוי ושאלה כלל). והחכם האמת, לא רוצה שהאדם יפסיק לרצות, אלא שהאדם יתחיל לחוות את הרצון הסופי שלו בדרך חדשה. ואיך? על ידי התבוננות ... האדם, את הרצון שלו עצמו, היא תשנה לאדם את החוויה, של הרצון שלו עצמו. וכאשר האדם מסלף את דברי החכם האמת, אז הוא יוצר נפרדות. כי יש כאלו, שהשכל שלהם, לא מסוגל להכיל את זה, שהם צועדים למקום של שלמות ... מקום, שבו יש רק העדר צורת רצון, בלי שום צורת רצון כלל. וזאת כמובן נפרדות, בין ההעדר, לבין הישות. והחכם האמיתי באמת, הוא רוצה שהאדם יבוא אל השלמות, שבה דבר והיפוכו הם אחד. אבל, האדם לא יודע כיצד הוא יכול ... הוא מגדיר לעצמו הגדרות, כדי לנסות להשיג את ההגדרות שהוא מגדיר עבור עצמו. אבל בכך, הוא סוטה מהשכל של החכם האמת. כי החכם האמת, רוצה להביא את האדם לחוויה חדשה של החסרונות שלו, שהיא באה על ידי הבנה של אמת. והאדם מגדיר עבור ...