אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אשמה בהורות, ההורים אשמים, רגשי אשמה אימהיים, רגשות אשמה אצל הורים, איך לא להאשים את עצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? למה אני מאשים את עצמי? יחסי הורים וילדים, ההורים תמיד אשמים, להאשים את ההורים
אשמה בהורות, ההורים אשמים, רגשי אשמה אימהיים, רגשות אשמה אצל הורים, איך לא להאשים את עצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? למה אני מאשים את עצמי? יחסי הורים וילדים, ההורים תמיד אשמים, להאשים את ההורים
אשמה בהורות, ההורים אשמים, רגשי אשמה אימהיים, רגשות אשמה אצל הורים, איך לא להאשים את עצמך? איך לא לקחת אחריות על בעיות של אחרים? למה אני מאשים את עצמי? יחסי הורים וילדים, ההורים תמיד אשמים, להאשים את ההורים למה הורים מאשימים את עצמם בבעיות של ילדיהם? אליעד כהן מסביר את נושא רגשות האשמה אצל הורים, ובמיוחד אצל אמהות שמרגישות אחריות ואשמה על הבעיות שחווים ילדיהן. הוא מתחיל מדוגמה של אישה שכל פעם שמישהו ניסה ... אחריות על הבעיות של אחרים, כאשר מדובר בבת שלה, מאשימה את עצמה בכל מה שקורה לילדה שלה. מה גורם להורים להרגיש אשמה על בעיות של ילדיהם? אליעד מנתח את הנושא ומבהיר שכדי להבין למה מישהו מאשים את עצמו, צריך ... כל מחשבה שהיא. הוא מדגיש שמחשבה של אשמה היא סוג של מחשבה, ולפיכך כדי להבין את רגשי האשמה של ההורים יש לשאול את השאלה הכללית יותר: למה אדם חושב שמשהו הוא נכון? האם אנשים חושבים מחשבות רק כי הן ... תיווצר סתירה בלתי אפשרית, שכן מחשבה ורגש תמיד שזורים זה בזה באופן שמשפיע על תפיסת האמת של האדם. האם ההורים באמת אשמים בצרות של ילדיהם? אליעד מסביר שאימא שמאשימה את עצמה בבעיות של הילדה שלה יכולה לעשות זאת משתי ... היא כבר אומרת לעצמה שהכל יהיה באשמת אימא שלה. במקרה זה, האשמה היא סוג של מנגנון הגנה רגשית. האם הורים באמת לוקחים אחריות או רק מאשימים את עצמם? אליעד מסביר שקיים הבדל בין לקיחת אחריות אמיתית לבין האשמה עצמית ... לו השפעה ושליטה על המציאות, גם אם בפועל הוא לא באמת פועל לשיפור המצב. מה אפשר ללמוד מרגשות האשמה בהורות? המסקנה המרכזית של אליעד היא שהאשמה שהורים חווים לגבי ילדיהם, ברוב המקרים, משקפת מניע רגשי עמוק יותר מאשר עובדות יבשות. לכן, ההמלצה שלו היא לחקור את ... באמת אחראי, או שאתה פשוט מנסה להגן על עצמך מהתמודדות עם המציאות והפחדים שלך. איך להתמודד עם רגשות אשמה בהורות? האם ההורים תמיד אשמים? למה אני מאשים את עצמי? איך להפסיק לקחת אחריות על בעיות של אחרים? ממה נובעת אשמה אצל אמהות? האם אפשר לא להאשים את ההורים?
לקחת קרדיט אחריות אישית למה להאשים את עצמי לכעוס על עצמי קרדיט למה אני לא אוהבת את עצמי ההורים תמיד אשמים האשמה עצמית
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים איך להתמודד עם קונפליקטים ביחסים בין ילדים להורים מתבגרים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בבעיה נפוצה ורגישה במיוחד: היחסים בין ילדים להורים מתבגרים, קונפליקטים מוסריים, ייסורי מצפון, ובעיקר בסוגיית כיבוד אב ואם. הדוגמה העיקרית שאליעד מציג היא של בן שאביו גר ... שני הוא רוצה לנהוג לפי הבנתו, והדבר גורם למתח בלתי פוסק בין שניהם. מהי ההתלבטות המרכזית במערכת היחסים בין הורים מבוגרים לילדיהם? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית אינה האב או ההתנהגות שלו, אלא ההתלבטות המוסרית של הבן. הבן סובל מאוד ... את העצמאות ואת הכבוד העצמי שלו, או שיתנגד לאביו ואז הוא יחוש ייסורי מצפון קשים על כך שהוא מזלזל בהוריו ולא מכבד אותם. כלומר, הסבל של הבן נובע מההתנגשות בין הרצון לכבד את ההורים לבין הרצון לשמור על האני שלו, על העצמאות ועל החופש האישי. מהן האפשרויות שאליעד מציג להתמודדות עם המצב הקשה מול ההורים? אליעד מציג שלוש אפשרויות עיקריות להתמודדות עם הבעיה: האפשרות הראשונה - להמשיך להתנהג כפי שאתה רוצה, ללא התחשבות ברצון של ההורה. היתרון בכך הוא שמירה על עצמאות, אבל יש מחיר כבד של תחושת אשמה ואי נעימות מול ההורה, ולעיתים גם פגיעה ממשית ביחסים. האפשרות השנייה - לציית להורה, ולמעשה לוותר על האוטונומיה האישית לטובת כיבוד אב ואם. היתרון הוא שתחושת המצפון שקטה יותר, אבל החיסרון הוא תחושת ... למצוא איזון, להכיר בכך שלכל פעולה יש מחיר ולנסות לקבוע גבולות ברורים. הבן יכול להציב כללים ברורים בבית, ולהבהיר להורה: כאן זה הבית שלי, אלו הכללים שלי. אתה חייב לכבד אותם. אם ההורה מסרב, הבן יכול להחליט על צעדים קיצוניים יותר כמו התרחקות או הפרדה מוחלטת. מדוע המוסריות גורמת לסבל במערכות יחסים במשפחה? נקודה חשובה שאליעד מחדד היא שהבעיה של הבן איננה רק יחסים עם ההורה, אלא עצם התחושה של המוסריות. הוא מדגיש שהמוסריות היא הגורם העיקרי לסבל - המוסר כופה על האדם סטנדרטים והתנהגות ... להבין באופן עמוק שאין בחירה נטולת סבל, אלא צריך לבחור את סוג הסבל. או שהאדם יסבול בגלל שהוא מתנגד להורה, או שהוא יסבול כי הוא פוגע בעצמו. הפתרון היחיד שאינו כולל סבל בכלל הוא להגיע להבנה פנימית עמוקה שבה ... לא יכעס על הרגל אלא יבין שזו חלק ממנו, ולכן יוכל להכיל את הקושי. באופן דומה, הבן צריך להבין שההורה הוא חלק מחייו, ואפשר לבחור כיצד להתייחס לכך, אבל תמיד עם ההבנה שהבחירה באה עם מחיר. למה קוראים למוסר ... להבנה פנימית עמוקה שבה הוא מתעלה מעבר לתפיסות הרגילות של המוסר והעצמי. איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך לכבד הורים מתבגרים? האם חייבים לכבד הורים בכל מצב? איך לפתור בעיות במשפחה? מה עושים כשההורים מזדקנים? למה קשה לכבד את ההורים? איך להשתחרר מתחושת אשמה?
איך לפתור בעיות מערכת חוקים יעוץ הורי קונפליקט להתמודד עם ייסורי מצפון ותרנות פתרון משמעות מילים
ניתוק מהמשפחה, טיפול בהורים, להתנתק מהמשפחה, לטפל בהורים, קונפליקט עם ההורים, מריבות במשפחה, בעיות עם המשפחה, הורים חולים, לא אוהבת את ההורים, אהבת ילדים להורים
ניתוק מהמשפחה, טיפול בהורים, להתנתק מהמשפחה, לטפל בהורים, קונפליקט עם ההורים, מריבות במשפחה, בעיות עם המשפחה, הורים חולים, לא אוהבת את ההורים, אהבת ילדים להורים
ניתוק מהמשפחה, טיפול בהורים, להתנתק מהמשפחה, לטפל בהורים, קונפליקט עם ההורים, מריבות במשפחה, בעיות עם המשפחה, הורים חולים, לא אוהבת את ההורים, אהבת ילדים להורים מהם הקשיים במערכת יחסים עם משפחה ודרכי ההתמודדות איתם? ההרצאה עוסקת בנושאים הקשורים לניתוק מהמשפחה, טיפול בהורים, קונפליקטים בתוך המשפחה, ובעיות שנובעות מקשרים אלו. אליעד מתאר סיטואציות שונות בהן אנשים מרגישים צורך להתנתק מהמשפחה הקרובה, ולעיתים אף מרגישים אשם על כך. ההרצאה מכילה דיונים עם דמויות שונות על התמודדות עם קשיים במערכת יחסים עם הורים, אחים ומשפחה בכלל. המרצה מציין כי פעמים רבות, הקונפליקטים בתוך המשפחה מתעוררים בעקבות שונות בין דעות פוליטיות, דתיות או ... קרוביהם, למרות תחושת החובה או האשמה שהם עשויים להרגיש. במהלך השיחה, מתוארת התמודדות עם תחושות אשמה הנובעות מהקשר עם הורים חולים או קשישים. דוגמה לכך היא אדם שמרגיש אשמה על כך שאינו מטפל בהוריו החולים, אך בסופו של דבר מבין שאין עליהם חובה מוסרית בלתי ניתנת להפרה. אליעד מסביר כי כאשר אדם בוחר ... כי משפחתם אינה תומכת בהם, או שהם סובלים מקונפליקטים או חוסר הבנה עמוק. לדוגמה, יתכן שמישהו ירגיש שעליו להתנתק מהוריו משום שהם חולים ולא יכולים להציע לו את התמיכה הרגשית שהוא זקוק לה. אחרים עשויים להתנתק ממשפחתם בשל חוסר ... להרגיש אשמה על נתק עם משפחה? כיצד להתמודד עם תחושת אשמה בנוגע לנתק משפחתי? מהם הקשיים בניהול קשרים עם הורים חולים?
האם להילחם להחליט לשמור על הבריאות התמודדות איך לשמור על הגב מוחלטות קונפליקט עם ההורים להיכנע
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
... מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת למה ההורים כועסים שהילדים מתנהגים כמו ילדים? אחת המריבות הנפוצות ביותר בין הורים לילדים היא הטענה של ההורים כלפי ילדיהם על כך שהם מתנהגים בצורה ילדותית ולא בוגרת. ההורים מתוסכלים ומביעים כעס כאשר הילד מתנהג כילד ולא כפי שההורים מצפים מאדם בוגר. הורים רבים שואלים את עצמם: למה הילד שלי מתנהג בצורה לא בוגרת? או למה הוא מתנהג בצורה ילדותית?. מבחינת ההורים, ישנה ציפייה שהילד יתנהג בבגרות מסוימת, וכאשר זה לא קורה, הם מביעים אכזבה ותסכול. מנגד, התלונה הנפוצה ביותר מצד הילדים היא שההורים מתייחסים אליהם כמו אל ילדים קטנים ולא כמו אל אנשים בוגרים. ילדים מתוסכלים מכך שההורים מנהלים אותם, מחליטים עבורם, אומרים להם מה לעשות, מגבילים את חופש הפעולה שלהם ולא מאפשרים להם להתנהל בעצמאות מלאה. ... של הילד היא: אני לא ילד, אני בן אדם בוגר, תפסיקו להתייחס אליי כאל ילד קטן. מהי הסתירה בהתנהגות ההורים? אליעד כהן מסביר שהבעיה נובעת ממסרים סותרים שההורים מעבירים לילדיהם. ההורה מתייחס אל הילד כמו לילד כאשר זה מתאים לו, וכמו לבוגר כאשר זה נוח עבורו. לדוגמה, ... ילד קטן, אל תתפלא כאשר הילד ידרוש זכויות ופריבילגיות של ילד ויסרב להתנהג בבגרות. מהי הסתירה בהתנהגות הילדים כלפי ההורים? גם הילדים מעבירים מסרים סותרים להורים. הילד רוצה שההורים יראו בו אדם בוגר, יכבדו אותו, יתנו לו עצמאות ולא ינהלו אותו. אבל הילד עצמו ממשיך ליהנות מזכויות ויתרונות ... משפיעים על מערכות יחסים אחרות? אליעד כהן מרחיב את הרעיון ומסביר שהבעיה של המסרים הסותרים איננה ייחודית רק ליחסי הורים וילדים, אלא היא נפוצה כמעט בכל מערכת יחסים בין אנשים. כאשר אדם מציג את עצמו בדרך מסוימת, הוא מקבל ... מקבל הוא תוצאה של היחס שאתה מעניק לעצמך ולדרך שבה אתה מציג את עצמך לסביבה. לשיפור מערכות יחסים בין הורים לילדים או בכל תחום אחר, מומלץ לבחון מחדש את ההתנהלות העצמית, לבדוק איפה אתם מעבירים מסרים סותרים, ולתקן אותם כדי לקבל יחס שתואם את הציפיות שלכם. למה מישהו מתנהג בצורה ילדותית? מריבות בין הורים לילדים מסרים סותרים במערכות יחסים איך לגרום לאנשים לכבד אותך? בעיות בין הורים וילדים למה לא מתייחסים אליי בכבוד? איך לשפר מערכות יחסים במשפחה? המריבה הנפוצה ביותר בין הורים לילדים שלום חברים, הפעם נדבר על אחת המריבות הנפוצות ביותר בין הורים לילדים. וזה רלוונטי גם להורים וגם לילדים - בין אם אתה הורה שרב עם הילד שלך או ילד שרב עם ההורים שלך, הנושא הזה נוגע לשני הצדדים. אז מהי המריבה הנפוצה ביותר בין הורים לילדים? המריבה היא כזו: הורים כועסים ומתוסכלים מכך שהילד שלהם מתנהג כמו ילד ולא בצורה בוגרת. מנגד, ילדים כועסים ומתוסכלים על כך שההורים מתייחסים אליהם כמו לילדים ולא כמו לאנשים בוגרים. הסתירה בהתנהגות ההורים הורים רבים מתלוננים: למה הילד שלי מתנהג בצורה לא בוגרת? - מבחינתם, התנהגות בוגרת היא דבר מסוים, וכשהילד פועל אחרת, הם כועסים. לעומת זאת, ילדים מתלוננים: למה ההורים שלי מתייחסים אליי כמו לילד? - הם מרגישים שההורים שלהם שולטים בהם, אומרים להם מה לעשות, מחליטים עבורם, ולא נותנים להם להתנהל כאנשים עצמאים. האבסורד כאן ברור - ההורים מצפים מהילד להתנהג בבגרות, אך בו זמנית מעניקים לו יחס של ילד קטן. מצד שני, הילדים רוצים שיתייחסו אליהם ... אך ממשיכים ליהנות מהזכויות והפריבילגיות של ילד. כיצד ניתן למנוע את המריבה הזו? כדי לפתור את הבעיה, צריך להבין שהורים וילדים מעבירים מסרים סותרים זה לזה. הורה, למשל, מתייחס לילד שלו כאל ילד כאשר זה נוח לו - הוא ... שיתייחסו אליו כמו למבוגר - שלא יגידו לו מה לעשות, שלא יגבילו אותו, שיכבדו אותו. אך במקביל, הוא מצפה מההורים שימשיכו לדאוג לו, לפנק אותו ולתת לו את כל מה שילדים מקבלים. אם אתה כילד רוצה שיתייחסו אליך כמבוגר, אתה חייב להתנהג בהתאם. אינך יכול לצפות שההורים יתנו לך את החופש של אדם עצמאי, כאשר אתה ממשיך ליהנות מהזכויות של ילד. השלכות רחבות יותר הדינמיקה הזו לא מתקיימת רק בין הורים וילדים - זה קורה בכל מערכת יחסים. אדם שמתייחס לעצמו כחסר אונים, יתפלא למה מתייחסים אליו כאל חלש. אדם ... האינטרנט EIP.co.il את המושגים: איך לגרום לאנשים לכבד אותך, למה לא מכבדים אותי, איך לגרום לאנשים לא לזלזל בי, הורים וילדים, איך לגרום לילדים להקשיב לך, בעיות בין הורים וילדים, מערכות יחסים ועוד. בהצלחה! מריבות בין אחים, מריבות במשפחה, מריבות בזוגיות, מריבות במקום העבודה, מריבות במערכות יחסים, למה ההורים מתערבים בחיי ילדיהם? מעורבות הורים בחיי ילדיהם, תפקיד ההורים, שיח עם הורים, יתרונות וחסרונות של מעורבות הורים, קושי בגידול ילדים, יחסי הורים ילדים בוגרים, ההורים מעורבים, מערכות יחסים בעבודה, ריבים עם ...
לגרום למישהו לכבד טיפול רצון איך לגרום לאנשים לכבד אותך יתרונות וחסרונות להתחיל מטפל ב ocd מריבות עם הילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים מהם המסרים הסותרים בין ההורים ואיך הם משפיעים על חינוך הילדים? האם הורים יכולים לגרום לסבל מיותר לילד כשהם פועלים בצורה מנוגדת זה לזה? אליעד כהן מדבר על האתגרים שנוצרים כאשר הורים מציבים מסרים סותרים כלפי ילדיהם. דוגמה מובהקת לכך היא כאשר אחד ההורים מתנהג כלפי הילד בצורה משפילה או מכאיבה, בעוד שההורה השני מגן עליו בצורה מופרזת. התוצאה של גישות קוטביות אלו, אומר אליעד, היא עוצמת סבל רבה יותר עבור הילד. כאשר אחד ההורים מתנהג בצורה קשה, עלבונות חוזרות, הקנטות או אפילו מכות, ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מחליט לפצות אותו. לדוגמה, אם אחד ההורים דורש משמעת נוקשה מהילד, ההורה השני יכול להקל עליו ולהפוך את ההתנהגות של הילד לאופציה חופשית וללא גבולות. מצב זה יוצר ניגודיות גדולה שגורמת לסבל עז אצל הילד, שמתקשה להתמודד עם תחושות סותרות שמגיעות מההורים. באופן דומה, כאשר ההורה המגן מציף את הילד במחמאות ובפרסים כדי לכפר על הפגיעות שהילד חווה מההורה השני, הילד לא רק שלא נהנה מכך אלא מתקשה להסתגל למציאות החיצונית של החיים, כמו למשל המגבלות שמטיל בית הספר. כאשר ילד רגיל לכך שההורה השני תמיד פותר לו את כל הבעיות, הוא יתקשה להתמודד עם סיטואציות בהן יש צורך להתמודד עם אתגרים או לקיים משימות שנדרשות ממנו על ידי אחרים. כאשר מסרים סותרים מגיעים מצד שני ההורים, נוצר בלבול אצל הילד. הוא לא יודע למה לצפות מההורים, והתחושות השונות שהוא חווה משפיעות על תחושת הביטחון שלו. במקרים כאלה הילד עשוי לפתח תחושת סבל רבה יותר מהמצבים בהם הוא נתון, בין אם מדובר בהתנהגות פוגעת של אחד ההורים ובין אם מדובר בחוסר הגבולות שההורה השני מציב. המתח בין שני הכיוונים השונים יוצר אובדן יציבות רגשית אצל הילד, שהוא מתמודד עם תחושת אי - ... הגישות החינוכיות, לא להימנע באופן מוחלט מגבולות, אך גם לא להפוך את הילד לפינוק מוגזם שיסבך אותו בעתיד. חשוב שההורים לא יקפצו בין קיצוניות אחת לאחרת, אלא יבחנו מה באמת טוב ומועיל עבור הילד בטווח הרחוק. כאשר הורים מפנקים יותר מידי את הילד בתגובה להתנהגות קשה של ההורה השני, הם עלולים לשדר לו מסר שאומר העולם תמיד יפנק אותך, דבר שיגרום לו יותר סבל כשהוא ייתקל במצבים ... סבל רגשי אצל הילד ומגדילה את תחושת הקונפליקט הפנימי שלו. לסיכום, אליעד מדגיש שהבעיה לא טמונה רק בהתנהגות של ההורה הקשוח, אלא גם בהגזמה מצד ההורה השני שנשבע להגן על הילד. כשההורים לא מצליחים למצוא איזון בין המשמעת המינימלית לבין ההגנה המוצעת, הילד סובל הרבה יותר ומפתח את היכולת להתמודד עם ... הספר איך להעניק לילד ביטחון בלי לפנק אותו יתר על המידה איזון בין גישות חינוכיות שונות בתוך המשפחה מדוע הורה אחד חושב שבן זוגו פוגע בילד? לעיתים אחד ההורים מתייחס אל הילד בדרך שנראית מזיקה: העלבות חוזרות, הקנטות עוקצניות, קללות ואפילו מכות. ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מסיק זאת משום שהוא עצמו לא היה רוצה שיתייחסו אליו בצורה כזו. כך נוצרת תפיסה שהילד חווה פגיעה ממשית, גם אם ההורה הפוגע אינו מודע לחומרת ההתנהגות שלו. כיצד נוצר פיצוי קיצוני מצד ההורה המגן? כשאחד ההורים מבקר את הילד או מציב לו גבולות בצורה חמורה, ההורה השני לעיתים מקצין לצד ההפוך כדי להגן עליו. לדוגמה, אם הורה אחד דורש משמעת נוקשה ומכריח את הילד לסדר את חדרו בכל רגע, ההורה השני עלול לבטל לגמרי את כל הדרישות ולפנק את הילד ללא גבול. אם הורה אחד מעליב ומקלל, ההורה השני מציף את הילד במחמאות ובהעלאה על נס של תכונותיו כדי לאזן את העלבונות. כך קורה שהילד רגיל לתנאים הפוכים לגמרי בין שני ההורים. מדוע ניגודיות חריפה מגבירה את הסבל? הסבל של הילד לא נוצר רק מההתנהגות השלילית של ההורה הקשוח או המעליב, ... הילד לא יודע כיצד להתנהג וכיצד אמור להרגיש. הלחץ הנוצר מהקונפליקט בין שתי הגישות מתבטא לעיתים בהאשמות הדדיות בין ההורים ובתחושה של הילד ששניהם אשמים במצבו. האם הפתרון הוא להיצמד לאמת ולא להקצין? במקום לקפוץ מקיצוניות אחת לאחרת, חשוב ... באיזון ובבדיקה כנה של כל מצב: מה הילד באמת צריך, כיצד ניתן לסייע לו בלי להעצים את הניגודיות בין ההורים, ואיך לא ליצור מתח גדול יותר. המטרה היא להימנע ממצב של קר וחם באופן קיצוני, כדי שהילד לא יחווה ... גישות חינוכיות שונות בתוך המשפחה ילד שעובר התעללות, ילד שעובר חרם בבית ספר, האם לפנק את הילד? איבוד סמכות הורית, למה הילד סובל? בעיות התנהגות אצל ילדים, להאשים את ההורה השני, להאשים את האבא, להאשים את האמא, להגן על ...
התנהגות אצל ילדים קללות משפיל חוויית סבל תוצאות כאב סיבה עקביות
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים ... שנגלה שהוא חש נחיתות וחושב שכולם נגדים, וכל ניסיון לטפל בכך עלול רק להחריף את המצב. אליעד מדגיש שכאשר הורים או יועצים נותנים עצות, הם אינם מכירים את כל המשתנים הרלוונטיים, כמו הרקע הרגשי של הילד, ההיסטוריה המשפחתית שלו, ... שהיא עובדת תמיד, בעצם גורמת לנזק במקום אחר. הוא נותן דוגמה לכך שאם ילד לא עושה שיעורי בית, ואומרים להורה לאסור עליו טלוויזיה, ייתכן שזה יצליח בטווח הקצר אך ייצור בעיות אחרות בעתיד. הוא מסביר שלכל עצה יש מחיר, ... הפתרון. כיצד לחנך את הילד נכון לפי אליעד כהן? אליעד טוען שחינוך נכון מתחיל קודם כל מחינוך עצמי של ההורה. אם ההורה לא מסוגל לחנך את עצמו - לדוגמה, אם ההורה לא מצליח להפסיק לכעוס, לעשן או לדחות סיפוקים - הוא יתקשה מאוד לחנך את הילד. הוא אומר שהורים רבים בטוחים שהם עצמם מושלמים ואין להם מה לשפר, וזו בעיה קשה במיוחד, כי אם ההורה לא מבין איפה הוא צריך להשתפר, אין לו סיכוי לעזור לילד שלו להשתפר. אליעד מדגיש שהקושי של הילד להשתנות הוא בדיוק כמו הקושי של ההורה להשתנות. אם ההורה רוצה שהילד יפסיק להיות אלים, ההורה חייב לבדוק איפה הוא עצמו מתנהג בצורה דומה או איפה הוא מתקשה להשתנות, ורק אז יוכל להבין כיצד לעזור ... מציג תפיסות מהמקורות (רבי נחמן מברסלב) בנושא הרחמנות והאכזריות בחינוך. הוא מסביר שלעיתים רחמנות היא בעצם אכזריות סמויה. למשל, הורה שרץ לעזור לילד שנפל אולי חושב שהוא מרחם עליו, אבל למעשה מונע מהילד ללמוד להתמודד בכוחות עצמו. הוא מציג ... האדם ולעזור לו להשתנות לטובה. הוא מבהיר שצריך להיות מדויקים מאוד באיזון בין רחמנות לאכזריות, וזו בדיוק המומחיות הנדרשת להורה או למנהיג אמיתי. מפורסמים של שקר והנזק בחינוך על פי עצותיהם - מה זה אומר? אליעד כהן מתאר תופעה ... שנותנים עצות שהם בעצמם לא מסוגלים ליישם בחייהם. הוא טוען שכל עצה חינוכית מגיעה עם היגיון פנימי מסוים, ואם ההורה מחנך את הילד לפי עצות של מומחה מסוים, הוא בעצם מעתיק אליו גם את התסביכים של אותו מומחה. לדוגמה, אם ההורה מיישם את העצות של סטיב גובס להצלחה עסקית, הילד עשוי להצליח, אך גם לקבל על עצמו את התסביכים והקשיים הנפשיים של סטיב גובס. לכן אליעד מציע להורים להימנע מללכת בצורה עיוורת אחרי עצות של אנשים אחרים, ומדגיש שכדי לחנך את הילד בצורה אמיתית ונכונה, ההורים צריכים להתמקד בשיפור עצמי ובחשיבה ביקורתית על עצות שהם מקבלים. איך להצליח לחנך את עצמך על מנת לחנך את הילד? אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לחנך את הילד, ההורה צריך קודם כל לחנך את עצמו. הוא חייב לבדוק היכן הוא מתנהג בצורה דומה לילד, ואיפה הוא בעצמו נכשל או לא עומד ביעדים שלו. רק לאחר שההורה מצליח להתגבר על הקשיים של עצמו, הוא יוכל באמת לעזור לילד להתמודד עם הקשיים שלו. החינוך, לפי אליעד, הוא תהליך דינמי, מורכב ואינדיבידואלי, ולא ניתן לפשט אותו לעצות כלליות שעובדות תמיד. איך נכון לחנך ילד? ייעוץ הורי יעיל מהי אכזריות חינוכית? איך להימנע מטעויות בחינוך ילדים? מי הם מפורסמים של שקר? חינוך עצמי לפני חינוך ילדים
הילד לא עושה שיעורים להצליח או להיכשל נחיתות הורים האם להתפרסם שקרים מפורסם להתפרסם
לא רוצה להיות כמו אבא שלי, לא רוצה להיות כמו אמא שלי, מפחד להיות כמו מישהו, רוצה שאבא שלי יאהב אותי, רוצה שאמא שלי תאהב אותי, טראומה מההורים, מנסה לרצות את ההורים, יחסי הורים וילדים, טיפול בטראומה
5:46לא רוצה להיות כמו אבא שלי, לא רוצה להיות כמו אמא שלי, מפחד להיות כמו מישהו, רוצה שאבא שלי יאהב אותי, רוצה שאמא שלי תאהב אותי, טראומה מההורים, מנסה לרצות את ההורים, יחסי הורים וילדים, טיפול בטראומה
... להיות כמו אמא שלי, מפחד להיות כמו מישהו, רוצה שאבא שלי יאהב אותי, רוצה שאמא שלי תאהב אותי, טראומה מההורים, מנסה לרצות את ההורים, יחסי הורים וילדים, טיפול בטראומה למה אנשים פוחדים להיות כמו ההורים שלהם? אליעד כהן מסביר בסרטון מדוע אנשים מרגישים פחד או סלידה כשהם מתחילים לראות את עצמם דומים להורים שלהם. הוא פותח בדוגמה של אדם שמרגיש רע בעבודה, מפני שהוא שם לב שהוא מתחיל להיות דומה לאבא שלו, ... להיות מנהל, אבל הפתרון הנכון הוא לא להימנע, אלא להבין את המהות האמיתית של הקושי. האם הבעיה באמת בדמיון להורה או בתחושות הפנימיות שלך? אליעד כהן מציע לאותו אדם לבחון לעומק את התחושה הזאת: הוא שואל אותו אם הדמיון ... חיובי, כמו הצלחה בעבודה או סמכות חיובית, אז לכאורה אין בכך בעיה. אליעד מחדד שהבעיה היא לא עצם הדמיון להורה אלא איך האדם עצמו מפרש את הדמיון הזה. הוא נותן דוגמה עם אמירה הומוריסטית: אם אביך אוכל כל בוקר ... לו? כמובן שלא, כי לא הדמיון עצמו הוא הבעיה, אלא התפיסה שהדמיון הוא שלילי. מדוע אתה פוחד להיות דומה להורים שלך דווקא בתחומים חיוביים? אליעד מסביר שאנשים לא מפחדים סתם כך להיות דומים להורים שלהם, אלא הם חוששים שבדמיון הזה הם יאבדו את האותנטיות או שהפעולות שלהם לא יגיעו מתוך הרצון האישי שלהם, אלא מתוך ניסיון לרצות את ההורים ולקבל את אהבתם. למשל, אם מישהו מתקדם בתפקיד בעבודה ומגלה שהוא הופך להיות דומה לאביו, הוא עלול להרגיש שהתפקיד ... הוא רק דרך לזכות באהבה ובהערכה מאביו. האדם חווה תחושת קונפליקט פנימי: מצד אחד הוא רוצה להצליח ולהיות דומה להורה, מצד שני הוא מתנגד לכך שההצלחה שלו נובעת מרצון לרצות את ההורה ולא מרצון אמיתי שלו להצליח. למה אתה מרגיש שאתה במבחן עם ההורים שלך? אליעד כהן מדגים שהפחד או הסלידה מדמיון להורה נובעים גם מתחושת לחץ פנימי להיות במבחן מול ההורה. האדם מרגיש שכל פעולה שהוא עושה נמדדת ונשפטת לפי האם היא תשיג את אהבת ההורה או לא. זאת הסיבה שהוא מתנגד לכך ומפתח סלידה מהדמיון להורה, משום שהפעולה שהוא עושה, טובה ככל שתהיה, נתפסת אצלו כפחות אותנטית ופחות ערכית. אליעד מציין שברגע שהאדם יפסיק לחפש את אהבת ההורים, הוא יוכל להפסיק להיות מוטרד מהדמיון הזה. כיצד להשתחרר מהפחד ומהרצון לרצות את ההורים? אליעד כהן מציע פתרון מעשי וברור: על האדם להבין ולהשלים עם העובדה שאולי ההורים שלו לעולם לא יאהבו אותו בדיוק כפי שהוא רוצה או צריך. אליעד מסביר שישנן שתי אפשרויות עיקריות: להפסיק לחפש או לצפות לאהבה מההורה ולקבל את העובדה שאולי לא יקבל את האהבה או ההערכה לעולם. לקבל את ההחלטה להיות אותנטי ולעשות את מה שהוא באמת רוצה, בלי להתחשב כלל באהבת או אישור ההורים. אליעד מציע לאדם לבדוק את עצמו: האם הוא היה עושה את הפעולה (למשל להתקדם בעבודה) גם ללא קשר להורים? אם התשובה היא כן, סימן שהפעולה היא אותנטית ואין סיבה לפחד מהדמיון להורה. אם התשובה היא לא, אז עליו להבין שהפעולה נובעת מרצון לרצות את ההורה, ולכן הוא סובל מהסיטואציה. ההבנה הזו משחררת את האדם ומאפשרת לו להיות אותנטי. האם חייבים להיות שונים לחלוטין מההורים כדי להיות מאושרים? אליעד כהן מדגיש שהפתרון לא נמצא בהימנעות מוחלטת מכל דמיון להורים, אלא בהתבוננות פנימית והבנה מה המניע האמיתי מאחורי ההתנהגות. הדגש הוא לא על האם אני דומה להורה, אלא על האם אני עושה את מה שאני באמת רוצה לעשות. אדם יכול להיות דומה להורה שלו בתחומים רבים ועדיין להרגיש טוב ומאושר, כל עוד הבחירות שלו הן באמת שלו ואינן מגיעות מרצון מודע או לא מודע לרצות את ההורה. אליעד מסכם שהמפתח להתמודדות עם טראומות או קונפליקטים מההורים טמון בהבנה עמוקה ובשחרור מהצורך לקבל אישור חיצוני, ובמקום זאת לחיות חיים אותנטיים ואמיתיים. איך להפסיק לרצות את ההורים? למה אני פוחד להיות כמו אבא שלי? רוצה שאמא שלי תאהב אותי טיפול בטראומה מההורים איך להשתחרר מהעבר עם ההורים? מה זה אותנטיות מול ההורים?
החלטיות האני פחדים התבוננות פנימית להתקדם אהבה להרגיש טוב להבין את מהות
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
5:04חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. לעיתים ישנם מצבים בהם אחד ההורים חושב שיש לחנך בצורה מסוימת, וההורה השני חושב אחרת, והילדים נמצאים באמצע, בבלבול וחוסר ודאות. גם במצב בו ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה. מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים? אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר ... במצב כזה לא לומד להפעיל שיקול דעת, אלא רק למלא הוראות בצורה טכנית וחסרת הבנה. מדוע הילד מתנגד להוראות ההורים? כאשר ההורים כל הזמן אומרים תעשה כך או אל תעשה כך, הילד עלול לראות בהם טרוריסטים, מכיוון שהוא מרגיש שהם מגבילים ... מבינים לעומק את ההיגיון מאחורי הדברים. מה עושים בפועל כדי ליישם את שיטת החינוך הנכונה? אליעד מדגיש כי על ההורים לשנות את הפוקוס מחינוך טכני (עשה או אל תעשה) לחינוך המבוסס על הבנת ההיגיון. כאשר ילד עושה משהו, בין ... אמור לשאול: למה אתה חושב שזה נכון? למה אתה חושב שאולי זה לא נכון? אולי ההפך הוא הנכון? כלומר, ההורים צריכים לעודד את הילד לחשוב, לנתח ולהבין את פעולותיו ואת ההשלכות שלהן, במקום פשוט לקבל פקודות. באמצעות גישה זו, ... בצורה עצמאית ובוגרת, וכאשר הוא גדל, הוא מסוגל לקבל החלטות נכונות מתוך ההבנה שלו, ולא מתוך הכפייה או הפחד מההורים. לסיכום: מהו חינוך טוב לילדים? חינוך טוב הוא חינוך שבו ההורים מתמקדים בהסבר ובהיגיון ולא רק בהוראות. ההורים צריכים לעזור לילד לחשוב בכוחות עצמו ולהבין את ההיגיון של כל פעולה. בצורה זו הילד מתפתח לאדם עצמאי, חושב ומבין, שמסוגל להתמודד עם החלטות בצורה נכונה ובוגרת. כאשר ההורים מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את ... מה צריך לעשות הורה כאשר הילדים אינם פועלים על פי מה שנאמר להם. במיוחד כאשר ישנם חילוקי דעות בין ההורים על הדרך בה יש לחנך את הילדים, או כאשר הילדים לא פועלים על פי הציפיות של ההורים, גם אם יש הסכמה בין ההורים בנוגע לשיטה החינוכית. אליעד מציין כי התשובה לשאלה זו היא פשוטה יותר ממה שנראה במבט ראשון. מה קורה כשחונכים ילדים כמו חמורים? החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל הזמן עוסקים בשאלות של מה לעשות, הם בעצם חונכים את הילדים בצורה דמוי - חמורית, כי הם לא ... ולהבין את ההיגיון שמאחורי כל פעולה, כך שהוא יוכל להגיע למסקנה נכונה בעצמו. מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב? כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה שההורים אומרים, אלא יוכל לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה ... אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים מגדלים את הילד לחשוב בצורה עצמאית ולהבין את ההיגיון מאחורי ההוראות, הם עוזרים לו להיות אדם עצמאי ובוגר, שמסוגל ... הסיבה מאחוריהם. הוא יוכל להחליט בעצמו מה נכון ומה לא, בהסתמך על ההיגיון שהוא עצמו פיתח. מה יקרה אם ההורים יתמקמו בתפקיד של טרוריסטים? אליעד מציין כי כאשר ההורים לא מסבירים את ההיגיון מאחורי ההוראות ומתקשים לתת לילד את היכולת לחשוב ולבצע בחירה חופשית, הילד עלול להרגיש שההורים הם טרוריסטים. במצב כזה, הילד עלול למרוד ולהתנגד להוראות ההורים רק משום שהם לא מאפשרים לו להבין את המניעים שמאחורי ההוראות. כאשר הילד מרגיש שמונעים ממנו את חופש הבחירה, הוא יימנע מלהקשיב להורים ויפעל לפי רצונו, רק מתוך צורך להימנע מהצמצום שמטילים עליו ההורים. סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה? כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה לא ... ממה שהוא אומר, ההורה רוצה שהילדים יעשו דבר אחד והילדים עושים דבר אחר בפרט אם מגיעים למצב שצד אחד מההורים חושב שצריך לעשות ככה וצד אחר חושב שצריך לעשות ככה ואז הילדים נמצאים באיזה בלבול ובפרט שגם אם שני ההורים מסכימים איך צריך לחנך את הילדים עדיין הרבה פעמים הילדים עושים אחרת והשאלה הנשאלת היא זה מה לעשות ואיך לחנך את הילדים בצורה נכונה והתשובה לשאלה הזאת היא יותר פשוטה ממה שנדמה. כאשר ההורים הם חמורים דהיינו, הם מתעסקים כל הזמן במה לעשות ובמה לא לעשות אז גם שיטת החינוך שלהם שהם מחנכים ... גם הילדים יוצאים חמורים ולפעמים החמורים האלה הם מקשיבים גם אם לפעמים החמורים האלה לא מקשיבים להם, אבל אם ההורים הם בני אדם חושבים והם מחנכים את הילדים שלהם בצורה שהם מחנכים בני אדם אז גם הילדים מתנהגים כמו בני אדם. אני אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או ... בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא עשה ובמה הוא לא עשה הילד לא מבין הוא מבין שההורים שלו זה טרוריסטים שכל מה שמעניין אותם זה מה הוא עושה ומה הוא לא עושה וכו ואז כל מה שהילד רוצה מצד האמת כל מה שהוא רוצה זה לעשות הפוך ממה שההורים שלו אומרים, למה כי הוא אומר ההורים האלה זה טרוריסטים לא נותנים לי לחיות רוצה לעשות מה שאני רוצה אל תשגעו לי את השכל. לעומת זאת ...
האם לעזור לילד היגיון תרגילים לפיתוח המוח נכון או לא חוסר וודאות איך לחנך ילדים ילד רוצה איך להסיק מסקנות
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
8:03האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? ההרצאה מתמקדת בשאלה האם אפשר לאהוב ילד ללא תנאים, ומביאה דיון עמוק על האהבה ההורית והאם היא באמת חפה מכל תנאי או אינטרס אישי. אליעד כהן מציין כי לא ניתן לאהוב שום דבר ב ... מדבר על היכולת של אדם לאהוב את הילד שלו למרות שיכולים להיות חוויות של כאב או כעס כלפיו. האהבה ההורית, הוא טוען, אינה תלויה בהכרח בתנאים מוחלטים או בהישגים שהילד משיג, אלא בקשר ההולך ומתרקם עם הזמן, גם כאשר הילד לא תמיד עונה לציפיות או עשוי לפגוע בהורים במקרים מסוימים. באמצעות שאלות רטוריות, אליעד מציע שהאהבה ההורית, למרות כל התנאים והכאב האפשרי, יכולה להתקיים גם אם הילד לא תמיד יתנהג כפי שציפו ממנו. הוא מציין את היכולת לשאת את הילד גם אם הוא מתנהג בצורה קשה או מזיקה. אליעד מתאר את התהליך שבו הורים עשויים לאהוב את הילד שלהם למרות כל הקשיים, אך טוען שלמעשה, האהבה תמיד תלויה במשהו - אם זה תחושת משמעות או תועלת שההורה מקבל ממנה. במילים אחרות, ההורה לא רק אוהב את הילד כפי שהוא, אלא גם מתוך חוויותיו האישיות, תחושותיו או הצרכים הרגשיים שהוא מספק לו. ... יהיה איזה שהוא תועלת אישית או חווייתית. האם כל אהבה היא לאהוב את עצמך? בהמשך, אליעד מציע כי אהבת ההורים לילדים לא נטולת תנאים, שכן היא עשויה להיות תוצאה של תחושת תועלת אישית - אני אוהב אותו כי אני ... מצאתי בו את המשמעות לחיים שלי. אהבה זו לא בהכרח קשורה לדברים שהילד עושה או לא עושה, אלא לתחושות שההורה מקבל מהקשר עם הילד. אהבה כזו, הוא טוען, אינה תהליך מנותק לחלוטין מהתועלת האישית של ההורה. לסיכום, אליעד מציין כי אהבה כזו עשויה להתקיים בתנאים, אם לא בהכרח מהסיבות שמצפים ממנה, אלא כתגובה למערכת יחסים שמועילה בשלב כלשהו להורה עצמו, ואין זה אומר בהכרח שהאהבה היא ללא תנאים. אהבה ללא תנאים? אהבת הורים לילדים אהבה עצמית כיצד לאהוב ילד האם אהבה היא תוצאה של תועלת? אהבה ותנאים
איך לאהוב את עצמי אידיאל רובוטים מערכת איך לאהוב ילדים כאבים אהבה תנאים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים כיצד ניתן לגשר בין הורה לילד כאשר יש תחושת האשמה הדדית? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגשר בין הורים לילדים כאשר יש תחושת אשמה הדדית ביניהם. הוא נותן דוגמה למקרה ספציפי שבו האב מאשים את הבן בכך שהוא ... לו מהבן, הוא יוכל להתחיל להעריך באמת כל דבר שהבן כן נותן לו. האם האשמת הילד באמת מוצדקת, או שההורה מגזים? אליעד מסביר שהצעד הראשון הוא להבין האם האב מגזים בתיאור חומרת מצבו. הוא נותן דוגמה למצב שבו האב ... בלתי נפרד מהחיים, הוא פחות יכעס על בנו כשהוא לא מסייע לו באופן מיידי בכל פעם שהוא חולה. איך להוריד את הלחץ של ההורה על הילד ולשפר את היחסים ביניהם? אליעד אומר שהדרך המרכזית להורדת הלחץ של האב מהבן היא להסביר לאב שהבן ... העיקרית של גישור משפחתי אמיתי היא לא בהכרח לשנות את ההתנהגות של הילד, אלא לשנות את נקודת המבט של ההורה לגבי מה שהוא מצפה מהילד. האב צריך להבין שהבן לא חייב לספק לו שירותים בדיוק כפי שהאב מצפה. ברגע ... יותר לקבל את המציאות כמו שהיא ולהפסיק להאשים את בנו. מדוע חשוב להתחיל בגישור עם אמפתיה והסכמה עם רגשות ההורה? אליעד מסביר שלפני שמנסים לשנות את נקודת המבט של ההורה, יש להתחיל מאמפתיה אמיתית והסכמה עם מה שהוא מרגיש. אם ההורה מרגיש שאתה מתנגד לעמדתו, הוא עלול להתבצר בעמדתו עוד יותר, מתוך פחד שאם הוא לא יאשים את הילד, הוא יצטרך להאשים את עצמו. לכן, אליעד מציע להראות להורה שאתה מבין אותו ומסכים איתו בשלב ראשון, ורק לאחר מכן לשאול בעדינות שאלות שיסייעו לו לראות את המצב בצורה אחרת. איך להסביר להורה את ההבדל בין ציפייה לזכות? אליעד מסביר שיש הבדל בין הציפייה של האב שהבן יטפל בו לבין הזכות לדרוש ... יבין זאת, הוא פחות יפגע כאשר הבן לא עומד בציפיות שלו, וכתוצאה מכך היחסים ביניהם ישתפרו. איך לגשר בין הורים לילדים? הילד לא מכבד את ההורים, מה לעשות? גישור משפחתי ופתרון מריבות במשפחה איך לגרום לילדים לכבד את ההורים? מה לעשות כשההורה מאשים את הילד? כיצד לשפר את הקשר בין הורה לילד? האם הילדים חייבים לעזור להורים?
למה אני לא אוהבת את עצמי תסריט איך לשנות הרגלים אגו כעס איך לשפר עומד למות לא אוהב את עצמי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורות, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אנשים אל הוריים לא מצליחה להפסיק לבכות בלי סיבה אבחון עצמי סכיזופרניה תחושת חוסר שלמות התפתחות הפרעה נפשית מחלות תורשתיות פחד מבדידות לגרום למישהו להבין מה זה פחד לטפל בשנאה עצמית למה לא להיות בטוח בעצמך? האם להגיד למישהו שאוהבים אותו? לאהוב אישה מתעללת שמחה משפיעה על רמת הריכוז מצב של אושר צורך להיגמל מהאקסית להשיג בחורה מוצלחת שיטות לקבלת החלטות איך לקבל החלטות קשות? איך להתמודד עם חוסר חוש הומור? איך להתמודד עם אירוע? איך מצליחן מגדיר טעות? לא מצליח להירדם לשכנע מישהו לשנות את דעתו עליך הצורך שלך כלקוח ילד בוגר למנוע קשיי ויסות רגשי אצל ילדים רוחניות אמיתית השפעה על התת מודע טיפול רגשי במחלות נפש איך לרפא הפרעות התנהגות? היא לא רוצה אותי כי יש לה מישהו האקס התחיל לצאת עם מישהי חדשה שיטות אימון מתקדמות ציר התנועה משחק אלוהי האם אלוהים היה חייב לברוא את העולם? האם הגעתי להארה רוחנית? סוף המסע אל ההארה להיות אלוהים האם הבנת את הספר להיות אלוהים? לפזר את ההשקעה במניות כסף בבנק החיים שאחרי השגת מטרת החיים אובדן משמעות החיים איך ליהנות בעבודה שלך? למה שמישהו יראה את העולם בצורה שלילית? חוויית בחירה חופשית האם באמת יש בחירה חופשית? היקום גדל קצה היקום עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, ייעוץ פילוסופי, אימון אישי קואצ'ינג בנושא הורות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4014 שניות - עכשיו 12_10_2025 השעה 03:06:54 - wesi1