... עניין חינוך הילדים, ניתן לתאר לנתח ולהגדיר אותו, בכל מיני צורות. וכאן נבחר לנתח את עניין חינוך הילדים, כתהליך של מכירה. שבו,
ההורה של הילד, הוא המוכר. הילד, הוא הקונה. והמוצר שאותו
ההורה מנסה למכור לילד, הוא צורת התנהגות צורת חשיבה וכיוב, שאותה
ההורה מנסה לחנך את הילד. כי מי שיתבונן על ... בעין פקוחה יראה, כי בעצם, יש כאן שתי ישויות שונות. שלכל אחת מהן, יש תודעה עצמית ובחירה חופשית עצמאית. והישות הראשונה, היא
ההורה המחנך. והישות השנייה, היא הילד שאותו רוצים ומנסים לחנך. וחינוך ילדים, הוא תהליך, שמנסה לקחת תובנה כלשהי של
ההורה, ולחנך את הילד. דהיינו,
ההורה מנסה לקחת את צורת המחשבה שלו, והוא רוצה שהילד יאמץ את צורת החשיבה שלו. ומהצד של
ההורה, אם צורת החשיבה שלו
כהורה, תהפוך להיות צורת החשיבה של הילד ... שזה הדבר הטוב ביותר. וזהו כמובן תהליך של מכירה, לכל דבר ועניין. כי הילד, לא מחויב לקנות ולקבל ולהסכים, עם המוצר ועם הרעיון של
ההורה שלו. כי הילד, הוא ישות עצמאית, ויש ... הרבה יותר קשה לשכנע את הילד. משום, שהוא רוצה להגדיר לעצמו זהות עצמית משל עצמו, והוא רוצה להיות קיים בזכות עצמו, ולא בזכות
ההורים שלו. ובפרט אז, הילד מתמקד ... ולא לפי מה שאומרים להם. ולכן, דווקא בגיל ההתבגרות של הילד, דווקא אז תהליך חינוך הילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. כי
ההורה, אמור למכור את הרעיון שלו, לילד ... עצמו יסכים באופן אישי, עם מה שאומרים לו לעשות. ובכל מקרה, הרעיון הוא, שחינוך ילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. שבו,
ההורה הוא המוכר, שהוא מנסה למכור לילד שלו ... בכל שלב שהוא, עובד בדיוק כמו תהליך מכירה נכון, לכל דבר ועניין. ונחדד עוד יותר, שבעצם, מנקודת מבט מסוימת, גם הילד, הוא המוכר,
וההורה, הוא הקונה. כי גם הילד מנסה למכור
להורה שלו, את זה שההתנהגות שלו כילד, היא התנהגות תקינה. וכאשר
ההורה והילד מתווכחים על איזה עניין, זה תהליך של משא ומתן לכל דבר ועניין. שבו, גם הילד מנסה לשכנע את
ההורים שלו, שהם יקנו ממנו את צורת ... בצורה נכונה, צריך להתייחס ולנתח את תהליך חינוך הילדים, בדיוק כמו שמנתחים תהליך של: מכירה ללקוח גישור הסכם שלום וכיוב. כי יש
הורים, שלפעמים, אחת מהסיבות שהם מביאים ילדים, זה כדי לגלות את מלכותם. דהיינו,
להורה יש בתת המודע שלו, רגשי נחיתות כאלו ואחרים.
וההורה, מרגיש מושפל ולא שווה יותר מידי.
וההורה מפיק הנאה, מכך שהוא מחלק פקודות והוראות לאחרים.
וההורה מרגיש חזק ושהוא שווה משהו, כאשר הוא מתנשא על אנשים אחרים. ואז, תת המודע של אותו אדם, שולח אותו להביא ילדים ולהפוך להיות
הורה. כי בתת המודע של
ההורה, הוא חושב, שכאשר יהיו לו ילדים, אז יהיה לו על מי למלוך. ואז, הילד שלו, הוא סוג של עבד עבורו.
וההורה חושב שהוא המנהל של העולם, והוא קובע את החוקים בעולם של הילד, והוא יגיד לילד מה לעשות, והילד יהיה משועבד אליו. ואז
ההורה מרגיש, שהוא כאילו מלך, בביתו. ומי ... אז ממילא הוא לא מתנהג כלפי הילדים שלו, בצורה ראויה, של דו שיח בגובה העיניים. אלא, הוא מתנהג כלפי הילד שלו, כמו רודן. וכאשר
ההורה משדר לילד שלו, שהוא (ההורה) המלך ... שלו, הוא רק עבד בבית. או אדם, מסוג נחות יותר. שהוא רק מקבל הוראות, ושלא ממש מתחשבים בשיקולים ובצרכים שלו, כילד. ואז, כאשר
ההורה מתייחס כלפי הילד שלו, כאילו הוא מלך וכאילו הילד שלו הוא אחד מהנתינים שלו, וכאשר
ההורה משדר לילד, שהילד מחויב להקשיב לו, ... רק את מה שאומרים לו, אז ממילא הילד מרגיש מושפל, כמו עבד. ואז ממילא, העבד רוצה להתמרד נגד המלך. והילד, רוצה לפגוע ברגשות של
ההורה. שבחוויה שלו כילד, הוא (ההורה), ... שחושב שחינוך ילדים, הוא תהליך, שבו, הוא המלך, שהוא נותן את ההוראות ואת הפקודות לעבד שלו, אז שלא יתפלא, שהעבד שלו מתמרד כנגדו.
והורה שמתפלא שהילד שלו לא מקשיב לו, ו