... אותו. מנגד, כאשר הבלגן של הילד משפיע באופן ישיר על
ההורה, כמו למשל
כשההורה צריך לחפש בגדים בבוקר בתוך הארון המבולגן של הילד, כאן ... להרגיש טוב יותר דווקא כאשר הוא עושה בדיוק ההפך ממה
שההורים דורשים, מכיוון שזה מחזק את תחושת הכוח והשליטה שלו, במיוחד אם הוא מרגיש
שההורים מנסים להשליט עליו כוח בצורה שרירותית. איך להתמודד ... ולא מתוך כפייה או איומים. הוא נותן דוגמה לגישה שבה
ההורה בא לילד ואומר לו במפורש: אני מבינה שאין לך חשק לסדר, ... מאחורי הדרישה לסדר. למשל, ניתן לומר לילד שהבלגן גורם
להורה להרגיש עומס נפשי, וכאשר הבית מבולגן
להורה קשה לבצע משימות אחרות או לסייע לילד בהמשך. אפשר להסביר ... להילחם אחד בשני, אפשר להגיע לשיתוף פעולה. לדוגמה,
ההורה יכול להגיד לילד: אם אתה עוזר לי לשמור על סדר מינימלי, ... לשלוט בו, אלא למצוא פתרון משותף שמכבד גם אותו וגם את
ההורה. בנוסף, אליעד ממליץ להראות לילד שמבינים את הרצונות שלו, אבל גם להסביר לו את הרצונות של
ההורה. אפשר להגיד לילד: אני מבינה את הצורך שלך לא לסדר, ואני ... אופן, הייתי רוצה שתבין שגם לי יש צורך בסדר מסוים.
ההורה יכול להסביר את ההיגיון מאחורי הדרישה לסדר, למשל שקשה לה ... סביב הסדר בבית? אליעד מתאר שלעיתים מאחורי הדרישה של
ההורים לסדר מסתתר רצון לשלוט בילדים, בעיקר
כשההורים עצמם מרגישים חוסר שליטה במקומות אחרים בחייהם. הוא מציע
להורים לבדוק האם הם דורשים סדר מהילד מתוך אינטרס סמוי להרגיש חזקים יותר או מתוך צורך אמיתי. לדוגמה,
הורה שמרגיש חלש במקום העבודה שלו או בחיים האישיים, עלול ... לסדר רק כדי להרגיש שהוא שולט במשהו. אליעד מציין שאם
ההורה באמת מעוניין לפתור את הבעיה, עליו להיות מודע למניעים הפנימיים שלו. אם
ההורה יבין שהדרישה שלו מגיעה ממקום של שליטה, הוא יוכל לשנות את ... היא לגרום לילד לרצות לסדר על ידי הבנה והדדיות.
כשההורה מסביר לילד שהוא מבין את הקושי ואת חוסר החשק שלו, אבל גם משתף את הילד בצורך האישי של
ההורה בסדר, הילד מרגיש פחות מאוים ויותר מכובד. אליעד מדגיש ... המבוססת על תקשורת פתוחה, הבנה הדדית וכבוד הדדי בין
ההורה לילד, ולא על עונשים ואיומים.
ההורה צריך להיות מוכן להקשיב, להבין ולשוחח עם הילד בכנות, כדי ...