... גם המסובב הראשון, היא בעצם ההבנה שאין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה. כלומר, לתפוס את הסיבה הראשונה זה להבין שלמעשה אין הבדל בין סיבה
לאקראיות. במילים אחרות, להבין את הסיבה הראשונה זה להבין שהכל אחד ואין באמת שינוי או אירוע נפרד. כשאתה אומר אני רוצה לאכול תפוח, המשמעות האמיתית של ההבנה היא שאין באמת הבדל בין רוצה לבין לא רוצה, בין תפוח לבין לא תפוח, או בין יש לאין. הכל הוא אחד ללא הבחנה. מהי
האקראיות הראשונה ומה הקשר שלה לסיבתיות? אליעד כהן מדגיש כי ההבנה העמוקה של הסיבה הראשונה היא למעשה להבין את
האקראיות הראשונה. כלומר, להבין שאין שום הבדל מהותי בין המונחים סיבתיות
ואקראיות. במצב של המציאות האמיתית, שהוא המצב שבו אין כל הפרדה בין אירועים שונים, אין משמעות לשאלות כמו מדוע זה קרה? או מה הסיבה ... מה שנראה לו כהבדל או כסיבתיות, למעשה אינו קיים במצב האמיתי והעמוק של המציאות. מהו אלוהים? מהי הסיבה הראשונה? האם יש הבדל בין סיבתיות
לאקראיות? איך להיות אלוהים האמיתי? מה ההבדל בין להיות אלוהים להבנת אלוהים? ...