... הייתה האין סיבה, הרי שיש לשאול, כיצד מאין סיבה יצא כל רצף הסיבתיות שיש אחריו. כי אין סיבה פירושו
אקראי לחלוטין. ואם הכוח שמניע את כל המציאות כולה הוא
אקראי לחלוטין, אז כיצד מכוח
אקראי לגמרי, נוצר מנגנון של סיבה ותוצאה. זא יש לנסות להבין, כיצד האין סיבה שמתחיל את כל התהליך של האירועים של ... אכ יש לשאול, אם נאמר שהתהליך כולו פועל ללא סיבה, אכ כיצד זה שנוצרו בתוכו תהליכים שהם לחלוטין לא
אקראיים אלא של סיבה ותוצאה. כי השורש של הדבר, חייב שיהיה בו את התוצאה שלו. ואם אנחנו רואים שיש בעולם שלנו סיבה ... היא שאפשר לומר שאכן לא נוצרו שום סיבות. וכל מה שנראה לנו כתהליכים של סיבה ותוצאה, זה תהליכים
אקראיים לחלוטין. דהיינו, אפשר לנסות לומר שאכן יש רק אין סיבה והכל
אקראי תמיד. ואין בעולם שלנו שום תהליכים של סיבה ותוצאה. ובכך בעצם העלמנו את השאלה של איך מאין סיבה נהיו סיבות. ... הראשונה, הרי שתמיד תישאר שאלה. ונחדד נאמר, שגם אם נאמר שאין בעולם שלנו שום סיבה ותוצאה אלא הכל
אקראי לגמרי, גם אז תהיה שאלה בלתי פתירה בשכל. והעניין הוא, שיש דבר אחד שאי אפשר להעלים את הקיום שלו, והוא את האפשרות ואת הפוטנציאל לכך שתהיה סיבתיות. כי גם אם נאמר שכל מה שקורה בעולם הוא
אקראי לגמרי ושאף פעם אין שום סיבה לשום דבר, הרי שעדיין אי אפשר להעלים על ידי זה את המושג סיבתיות וסיבה ותוצאה. ... אין סיבה. כי במציאות שלנו יש שני כוחות שני מצבים שתי אפשרויות. אפשרות אחת של אין סיבה, דהיינו,
אקראיות מוחלטת. ואפשרות שנייה כוח שני ישות שנייה, של יש סיבה, דהיינו, קשר בין אירועים שונים, שכל אירוע הוא ... תמיד תהיה התנגשות עם כל הסבר שהוא שמסתמך רק על האין סיבה. זא מאחר שבמציאות שלנו יש גם אפשרות של
אקראיות וחוסר סיבה, וגם אפשרות של סיבה וסדר, הרי שבעצם זה אומר שתמיד כל הסבר של אין סיבה, תמיד הכוח של היש ... של תהליך האין סיבה בכל פירוש אפשרי שלא יהיה. לדוגמה: נניח שכל מה שקורה בעולם הוא היה הווה ויהיה
אקראי לגמרי. אז באמצעות המחשבה של היש סיבה, נשאל מהי הסיבה שבגללה התהליך
האקראי לחלוטין הזה, הוא דווקא בצורה הזאת ולא אחרת? כי באותה המידה
שהאקראיות היא כזו, היא הייתה יכולה להיות גם אחרת. אז מה הסיבה
שהאקראיות היא דווקא כזו? ויש לשים לב, שאם נמצא הסבר מדוע
האקראיות היא דווקא כזו, הרי שבעצם היא כבר לא
אקראית. ועוד יש לשאול, נניח שהכל
אקראי, הרי שהשאלה המתבקשת היא, למה הכל
אקראי ולא הכל עם סיבה ותוצאה. כי על כל הסבר שלא יהיה לגבי המציאות, תמיד נוכל באמצעות החשיבה של היש סיבה, לשאול ...