... לתוצאה. כיצד דוגמת התפילין מדגימה את העיקרון הזה? כאשר מישהו אומר: צריך
להניח תפילין כי אלוהים אמר, הוא טוען שתי טענות: אלוהים אמר שצריך
להניח תפילין. בגלל שאלוהים אמר, אתה חייב
להניח תפילין . גם כאן אפשר להעלות שתי שאלות נפרדות: למה אתה אומר שאלוהים אמר שצריך
להניח תפילין? למה עצם העובדה שאלוהים אמר זאת מחייבת אותי
להניח תפילין? איך דוגמת החולצה האדומה עוזרת להבין את השאלות הסיבתיות? אם מישהו אומר אסור לך ללבוש חולצה אדומה כי אז ... אותה? כיצד דוגמת הנחת התפילין מציגה עיקרון דומה? אם מישהו אומר אתה צריך
להניח תפילין כי אלוהים אמר, הוא בעצם מציג שתי טענות: 1. אלוהים אמר
להניח תפילין. 2. בגלל שאלוהים אמר
להניח תפילין, אתה צריך
להניח תפילין. מכאן שניתן לשאול: - למה אתה חושב שאלוהים אמר זאת? או למה אלוהים אמר
להניח תפילין? - למה עצם העובדה שאלוהים אמר מחייבת אותי
להניח תפילין? איך הדוגמה של החולצה האדומה מבהירה את העניין? נניח שמישהו אומר: אסור ללבוש חולצה אדומה, כי זה ימנע ממך ...