... לא למשמעות הדתית של המילה אלוהים. אלא בכל מקום, הכוונה היא לפי ההקשר. ולהלן מספר דוגמאות: הרעיון של אלוהים באופן כללי, פירושו, דבר שאינו ניתן לתפישה והגדרה מלאה
בשכל האנושי, כגון ה: הדבר חומר שממנו הכל עשוי, הסיבה הראשונה שמפעילה את המציאות, הסיבה שבגללה הכל קיים, ... שיש במציאות ושמחבר את כל הדברים שקיימים, הדבר שהיה קיים עוד לפני שהמציאות נוצרה, הכוח שמניע את הכל, דבר שלא יכול שלא להיות קיים, גם אם הוא כלום לא מוגדר לא נתפס
במחשבה האנושית, הדבר הגדול ביותר שקיים ושגודלו אינסופי. להיות אלוהים - פירושו, להרגיש מושלם, להשיג אושר ... במובן חיובי - פירושו, לכפור ברעיון שהשלמות רחוקה ממך, לכפור ברעיון שאלוהים נפרד ממך, שהשלמות רחוקה ממך וכולי. להאמין באלוהים במובן חיובי - פירושו, להאמין בשכל
על אנושי, שנקרא אמונה, שהכל מושלם, למרות שזה נגד השכל. להאמין שאלוהים והשלמות, לא נפרדים מהאדם. ... יודע ובלי שהוא מבין זאת בוודאות. זאת נקראת אמונה. וזה, בין אם הדבר עצמו, נכון או לא, עדיין זו אמונה ולא ידיעה. קיים גם סוג נוסף של אמונה, שבו, האדם יודע משהו בשכל
על אנושי, שהדבר עצמו לא הגיוני ולא ניתן להבין אותו
בשכל האנושי. במקרה כזה, עבור הצופה מבחוץ באדם היודע, נאמר, שהאדם היודע, הוא מאמין. משום שעבור השכל של ... ומרוחק ממנו. שאמונה שכזו יכולה להיות רעה, ביחס לידיעה של האחדות, שהאדם באחדות עם השלמות של אלוהים. יכולה להיות אמונה באלוהים, במובן שהאדם מאמין דהיינו, מבין בשכל
על אנושי, באלוהים, דהיינו, מבין בשכל
על אנושי, שהמציאות מושלמת ממש, במקביל לחסרונות שלה, שזו יכולה להיות אמונה טובה באלוהים. ובמילים ... ביותר שיש בעולם. והיכן שהשכל הזה מתגלה ביותר, זה ביטוי של החכם האמיתי. לדוגמה הספר הזה, שבו באופן יחסי, יש התגלות גדולה יותר, של השכל הגדול ביותר שיש במציאות, שכל
על אנושי, שהוא החכם האמיתי. להקשיב לחכם האמיתי, פירושו להקשיב לשכל הישר להיגיון להיצמד לאמת ב 100%, ... היא הסיבה שלא נובעת משום סיבה אחרת ושאינה תלויה בשום סיבה אחרת, אלא היא אך ורק מפעילה את כל הסיבות שאחריה. השכל הסופי השכל הראשון שורש השכל - התובנה הגדולה ביותר
שהשכל האנושי יכול להגיע אליה ושלא ניתן להבין מעבר אליה. ההיגיון הבסיסי ביותר שעליו מבוססים כל חוקי ... רגילה, כגון שהאדם יודע אם יום או לילה, זאת נקראת ידיעה ישירה. ויש ידיעה עקיפה על דרך השלילה, שבה האדם לא יכול לדעת בצורה ישירה משהו מסוים, משום שלא ניתן לדעת
בשכל האנושי את הדבר הזה. ואז כאשר האדם לא יודע שההפך של הדבר הזה נכון, הרי שזה כאילו הוא יודע שהדבר הזה נכון. אבל הידיעה היא בצורה עקיפה, דרך זה שהאדם לא יודע את ההפך של הדבר שאותו הוא רוצה לדעת, רק שלא ניתן לדעת אותו בצורה ישירה, אלא רק בדרך עקיפה. כשיש לאדם שכל
על אנושי, הוא יכול לדעת בצורה ישירה, מה שאדם אחר יכול לדעת רק בצורה עקיפה. הידיעה העקיפה, היא עבור מי שהשכל שלו לא מסוגל להכיל את הרעיון בצורה ישירה, בגלל שהוא רעיון
על אנושי ולא לוגי. באחדות שקרית האדם יודע את האחדות בצורה ישירה, באחדות אמיתית, האדם יודע את האחדות ... שבסוף האדם יודע ש רואה ש מבין ש מרגיש ש - וכיוב, אז במידה ומדובר על ידיעה מוחלטת, הרי שלא מדובר בידיעה ישירה, אלא בידיעה עקיפה. שהיא ידיעה ישירה עבור מי שיש לו שכל
על אנושי. ומי שיפרש כפשוטו, וינסה גם הוא להאמין במה שהוא חושב שבסוף יודעים, הוא ייפול לאחדות השקרית. ... המציאות - הדבר שחייב להיות קיים ושאין אפשרות שהוא לא יהיה קיים, וגם אין אפשרות שהוא יהיה קיים בצורה שונה. גם אם מדובר על דבר שאינו ניתן להגדרה ושאינו ניתן לתפיסה
בשכל האנושי. + עיין ערך אלוהים. מציאות מחויבת מציאות מוחלטת מציאות אפשרית - מה שמצוי מה שנמצא מה שקיים. ...