... אם לא הדבר המרכזי ביותר בחינוך של הילד, הוא, שהוא לומד להתייחס בכבוד
לחברה האנושית שסביבו. ולומד לכבד את הדעות, של שאר בני האדם, ולהתחשב בהן. כי בסופו ... מושכל ראשון. דהיינו, ההתנהגות של האדם, היא לא ברירת המחדל שלו, כחיה וכייצור
אנושי. אלא, ההתנהגות של האדם מבוססת, בעיקר על החברה שבה הוא חי וגדל, ועל ... של האדם, מזדהה ונקשר מאוד למוסכמות החברתיות השונות. עד כדי כך, שלמרות
שהטבע האנושי הוא, למרוד בכל מוסכמה ולהיות חופשי תמיד, אעפכ הרצון של האדם הבוגר, ... גדל להיות פסיכופט סוציומט וכיוב. אבל האדם עצמו, מטבעו שלו עצמו, הוא לא יותר
אנושי, מאשר חייתי וכולי.
והטבע האנושי עצמו, הוא לא מוגדר כלל. זא בברירת המחדל של האדם, הוא בכלל לא מבדיל ... להתבונן פנימה עמוק אל תוכו, ולראות ולמצוא בתוכו את המקום, שבו הוא לא יותר
אנושי, מאשר חייתי. ואין הכוונה לומר שעל האדם להתנהג בפועל בצורה לא ראויה מבחינה ...