... היה מבין שהימין והשמאל הם אחד, הוא היה תופש שהיקום כולו נמצא למעשה במקום אחד ואין באמת אינסוף. מהי הטיפשות
האנושית הכללית? הטיפשות
האנושית הכללית היא חוסר היכולת להבין שדבר והיפוכו הם אחד. האדם מפריד בין תכלית וחוסר תכלית, בין קיים ללא קיים, בין טוב ורע. הפרדה זו היא שורש כל ... הוא יגיע לתובנה פנימית עמוקה שהיש והאין הם אחד ממש. כאשר מגיעים להבנה הפנימית הזאת, לא נשארות שאלות. האם
השכל האנושי מסוגל לתפוס אחדות זו?
השכל האנושי הוא מוגבל מטבעו. האדם מתייחס להבדלים בין יש לאין, בין תכלית לחוסר תכלית, כאמת מוחלטת, אך למעשה זו רק אמונה או הנחת עבודה. זו לא אמת מוחלטת ... הוא ימצא את השורש של כל השאלות - שהוא חוסר ההבנה של האחדות. כאשר האדם מגיע להבנה הזו, הוא מגיע למצב שבו
השכל האנושי כבר אינו מוגבל, וכל השאלות נעלמות באופן מוחלט. הבשורה הטובה היא שהשאלות אינן אינסופיות והן בעלות סוף ברור. סוף הטיפשות, כפי שהוסבר, הוא ... זאת החכמה, כי גם לטיפשות יש סוף. והקצה של הטיפשות זאת החכמה. הנושא די פשוט: סוף הטיפשות זה הגבול של
השכל האנושי. ומה זו טיפשות: חוסר הבנה של המציאות. והדרך לפתור את כל השאלות האפשריות בעולם היא מאד פשוטה, והדרך היא לשאול את השאלה הנכונה, והשאלה היא, ... של האדם, בנפרדות. והנפרדות נובעת מהשכל של האדם. ומה היתה הטיפשות של זה שאמר שליקום אין סוף. הטיפשות היא
אנושית כללית, לא משהו פרסונאלי. והטיפשות
האנושית הכללית, היא שהאדם לא מסוגל לתפוס בר והיפוכו. ומה המשמעות שליקום אין סוף, כי אם תצעד ימינה או שמאלה, לעולם לא תגיע לסוף תמיד יהיה מעבר ומעבר וכן הלאה עד אין סוף. אבל הדבר הזה נובע רק בגלל
תפישה אנושית, כי אם האדם מסתכל ימינה ושמאלה והיתה לו תפישה ששני הדברים ההפוכים הם אחד, וימינה ושמאלה הם אחד ואותו המקום ממש אם היה חווה את האחדות, לא ... זה לא אומר שזו האמת, זה רק סובייקטיבי השכל של האדם לא מבין שזה אחרת. ומי שיחקור ויחפש רק את האמת, יראה
שבשכל האנושי, אף על פי שיש הבדל בין היש והאין אף על פי כן הם אחד ממש, מהפרספקטיבה הפנימית של המציאות הכל אחד ממש. ותחפש את שורש השאלות, ולמה יש בכלל ...