אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להזדהות? ✔איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע?

אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה אציג את כל השיטות, הדוגמאות והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו להשתמש בהן, וגם כדי לוודא שלא יעבדו עליכם באמצעות אותן טכניקות בדיוק.

מהו העיקרון הבסיסי לשכנוע ולהתמודדות עם התנגדויות?

לפי אליעד כהן, שכנוע יעיל מתרחש כאשר מציגים לאדם את הסיבות מדוע כדאי לו לבצע פעולה מסוימת, לקנות מוצר מסוים, או לאמץ רעיון מסוים. האדם עושה פעולות שהוא חושב שהן יותר נכונות, יותר מועילות, או בעלות יותר יתרונות מחסרונות. לכן לכאורה, כל שצריך לעשות כדי לשכנע הוא להציג את היתרונות. אבל אם מראש אנחנו יודעים שהצד השני יתנגד - צריך לפעול אחרת.

איך מטפלים בהתנגדות עוד לפני שהיא עלתה?

הטכניקה שאליעד הציג היא "להקדים תרופה למכה". הרעיון הוא להציג את ההתנגדות בעצמנו עוד לפני שהאדם השני מספיק להגיד אותה. למשל, במקום לומר לילד "לך תעשה שיעורים", אומרים לו: "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות שיעורים, אבל בכל זאת לך תעשה שיעורים". למה זה עובד? כי המוח של הילד כבר שמע את ההתנגדות שלו, ולכן כשההתנגדות תעלה לו בראש, הוא יחשוב שהעניין כבר נשקל ובכל זאת הוחלט שכדאי לעשות זאת.

לדוגמה, במקום להגיד "תקנה את המוצר הזה", נאמר: "אני יודע שאתה אולי חושב שיש מוצרים טובים יותר, אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך". כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו להתנגד בעצמו.

מהם היתרונות והחסרונות של שיטת "הקדמת ההתנגדות"?

אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב עליה אם לא היינו מעלים אותה, ובכך יוצרים לו התנגדות שלא הייתה קיימת מראש.

לדוגמה, אם אומרים לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים, אבל לך תעשה שיעורים", יכול להיות שהוא בכלל לא חשב על כך שקשה לו, ועכשיו דווקא החדרנו לו את המחשבה שיכול להיות שקשה לו.

איך להשתמש נכון בשיטת "הקדמת ההתנגדות"?

כדי להימנע מהחיסרון הזה, אליעד מציע שיטה מתוחכמת יותר: בהתחלה אומרים את מה שאנחנו רוצים שהאדם יעשה, אחר כך מציינים את ההתנגדות הפוטנציאלית שלו, ולבסוף חוזרים על ההנחיה המקורית שוב.

לדוגמה, נאמר לילד: "לך תעשה שיעורים, ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים, לך תעשה שיעורים". בצורה זו, הוא קודם כל שמע את הפעולה הרצויה באופן חיובי ורק לאחר מכן את ההתנגדות שלו, ואז שוב את ההנחיה. בצורה זו יש יותר סיכוי שנצליח להשפיע עליו מבלי ליצור אצלו התנגדות נוספת.

איך "לשתול מחשבות" כדי לטפל בהתנגדויות מראש?

טכניקה נוספת שאליעד מציג היא "שתילת סיבות לא נכונות". אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו.

לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: "אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת". זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו למודעות.

אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב לראות טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: "אני מבין שאתה לא רוצה לקנות כי אתה חושב שתלך כל פעם לראות אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך בכל זאת", האדם עשוי להבין שההתנגדות שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ לגבי נושא של שכנוע, להסביר איך המוח משתכנע איך אפשר לשכנע אחרים, איך לשים לב שלא יעבדו עליכם. אוקי אז הנושא הוא כדלקמן אם רוצים לבקש מהבן אדם לעשות משהו מסוים אם רוצים לגרום לבן אדם לחשוב משהו מסוים, אוקי ומראש יודעים שהוא הולך להביע התנגדות מה צריך לעשות במקרה כזה? אז בגדול כדי לשכנע בן אדם לעשות משהו לחשוב משהו, לחשוב משהו זה בעצם למכור לו רעיון מסוים לשם כך צריך כמובן להראות לו את היתרונות של מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או שיחשוב.

בן אדם בסופו של דבר עושה / חושב את מה שהוא חושב שזה יותר נכון מלא נכון את מה שהוא חושב שזה יותר טוב מרע, את מה שהוא חושב שיש בזה יותר יתרונות מחסרונות ולכן לכאורה אם נגיד רוצים לגרום לבן אדם לקנות מוצר מסוים מה שצריך לעשות זה להסביר לו למה המוצר הזה טוב. עכשיו מה קורה אם אנחנו יודעים מראש שאותו בן אדם הולך להביע בהתנגדות או שהוא עלול להביע התנגדות? אז אחת הדרכים להתמודד עם כזה מצב היא על ידי זה שמביעים התנגדות בשמו לפני שהוא יביע אותה ומכילים אותה.

מה זאת אומרת? אני אתן קודם כל את המבנה נגיד שרוצים להגיד לבן אדם תקנה את המוצר או תחשוב x, אז המבנה הבסיסי אומר אם אנחנו רוצים שהוא יעשה פעולה תגיד לו "תעשה את הפעולה" אבל אם אנחנו יודעים מראש שהוא יכול להביע התנגדות אז במקרה כזה מה שצריך לעשות זה מבחינת המבנה להגיד כזה דבר "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה אבל תעשה את הפעולה", זאת אומרת שכשאנחנו אומרים לו "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה, אני יודע שאולי תתנגד לפעולה, אני יודע שאולי לא תסכים עם מה שאני הולך להגיד, אני יודע שאולי לא תרצה את מה שאני אומר לך, אני יודע שאולי אתה חושב אחרת אבל תעשה ככה וככה" ממילא הדחף האינסטינקטיבי של הבן אדם להתנגד למה שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות.

זאת אומרת אם אומרים לילד "לך תעשה שיעורים" הוא אומר "לא רוצה לעשות שיעורים", איך שאומרים לו "תעשה" הוא אומר "רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים" אבל אם אומרים לו "אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים" אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו "רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים" כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר "רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים".

אז אני אסביר עוד פעם את הלוגיקה אוקי אם אנחנו יודעים שבן אדם להביע התנגדות דהיינו, אומרים לבן אדם משפט ואנחנו יודעים שאוטומטית יקפוץ לו "מי אמר אני לא רוצה אני לא מעוניין, אני לא צריך" וכו' מה שאפשר לעשות זה להכיל את ההתנגדות שלו לפני שאנחנו אומרים לו מה לעשות או מה לחשוב גם אם אומרים לו "אני מבין שאולי אתה חושב ככה וככה אבל ככה וככה" ואז אוטומטית מהיבט מסוים המוח שלו מתחיל לחשוב "הבן אדם שאמר לי מה לעשות הוא כבר הכיל את ההתנגדות, דהיינו, יכול להיות שהוא כבר לקח את זה בחשבון והוא כבר עשה את החישוב במקומי וחישב שכדאי לי לעשות ככה וככה למרות שאני חושב אחרת".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון בלהפעיל את השיטה הזאת? היתרון הוא שבעצם אנחנו הכלנו את ההתנגדות של הבן אדם עוד לפני שהוא הביע אותה כבר אמרנו "תקשיב אנחנו יודעים שאולי אתה תחשוב ככה וככה כי ככה וככה אבל אתה לא צריך לחשוב את זה כי ככה וככה" כבר הכלנו את ההתנגדות שלו מראש. מה החיסרון? שיכול להיות מצב שאנחנו חיזקנו את ההתנגדות שלו שהוא לא היה מתנגד לנו כל כך, בגלל שאמרנו לו אולי לא בא לך "נכון לא בא לי" ולכן צריך לשים לב כשעושים טכניקה כזאת לשים לב מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שאם אנחנו נגיד לו את מה שאנחנו רוצים באופן פוזיטיבי בלי להביע התנגדות שאז הוא יביע התנגדות והוא לא יסכים איתנו או שדווקא כן כדאי להביע את ההתנגדות מראש כדי שיש יותר סיכוי שהוא יסכים איתנו אחר כך.

זאת אומרת יש יתרונות וחסרונות בזה שמביעים את ההתנגדות לפני שאומרים את מה שרוצים, לדוגמה להגיד לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים" יש בזה יתרון וחיסרון היתרון הוא שבעצם אומרים לו "למרות שקשה לך תעשה שיעורים" ואז הוא לא יוכל אחר כך להגיד "קשה לי" כי נכון אמרנו "למרות שקשה לך", החיסרון הוא שאם היינו אומרים "לך תעשה שיעורים" יכול להיות שהוא היה אומר "בסדר" אמרת לו "קשה לי" הוא אומר "רגע קשה לי" נתנו לו תזכורת להתנגדות שלו. אוקי זה היה היתרון והחיסרון שבטכניקה הזאת וצריך לדעת לפעול לפי הסיטואציה, אז מה הכי טוב לעשות? תשובה לפי הסיטואציה לפי ההקשר וצריך לחשוב בהיגיון ואיך לחשוב זה כבר נושא אחר.

מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שהבן אדם ישתכנע ולפי זה להסביר לו, עכשיו יש פה עוד היבט מסוים בעניין ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות למה שאנחנו רוצים שהבן אדם יחשוב ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות הזאת לפני שאנחנו אומרים לבן אדם מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב כגון לדוגמה נגיד שאומרים לו "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים", אוקי אז יש פה עוד איזה היבט שאנחנו יכולים להשתדל לצמצם את הסיכוי שזה שבא עם התנגדות זה דווקא ידפוק אותנו, לזה שבא עם התנגדות למה שאנחנו כן רוצים שהבן אדם יעשה כדי לצמצם את הסיכוי שהיא תדפוק אותנו יש פה איזה טכניקה שאפשר לעשות.

והיא על ידי שעושים מבנה כזה, שימו לב המבנה הבסיסי אומר "לך תעשה שיעורים" המתוחכם יותר אומר כמובן לפי ההקשר "למרות שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "לך תעשה שיעורים ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים". זאת אומרת בהתחלה כבר אומרים לבן אדם מה שרוצים שהוא יעשה ולא מראש נותנים לו את ההתנגדות קודם כל נותנים לו את מה שרוצים שהוא יעשה אחר כך מכילים את ההתנגדות שלו ואחר כך אומרים לו עוד פעם מה שרוצים שהוא יעשה.

לדוגמה נגיד "תראה מאוד כדאי לך לקנות את המוצר הזה ולמרות שאתה חושב שמוצרים אחרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא הכי טוב" אם נתחיל ב - "המוצר הזה הוא הכי טוב" מי אמר אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים, אם נגיד לו "תראה אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים אבל המוצר הזה הכי טוב" אוטומטית בחוויה של הבן אדם מראש כבר אמרנו לו, התחלנו את הדינמיקה ב - "אתה יודע אולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" זהו הוא כבר איבד אותנו זה לא משנה מה נגיד לו אחר כך לכן אומרים לו מראש "אתה יודע המוצר הזה מתאים בשבילך ולמרות שאתה חושב אולי שיש מוצרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא האידיאלי בשבילך".

אוקי ושימו לב גם כן שכאשר הבעתי את ההתנגדות של הבן אדם השני דחפתי שמה את המילים "אולי, למרות שאולי אתה חושב שמוצרים אחרים הם יותר טובים", כמובן שגם זה נושא של שיחה בפני עצמה יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאתה בטוח שיש מוצרים אחרים יותר טובים" גם פה צריך לדעת מתי אבל זה כבר נושא בפני עצמו. אוקי אבל בגדול קודם אומרים מה שאנחנו רוצים אחר כך אומרים את ההתנגדות ואחר כך אומרים עוד פעם את מה שאנחנו רוצים.

עכשיו מה החיסרון בזה? אז לכאורה יכולתי מראש להגיד אז בוא תמיד תגיד את מה שאתה רוצה את ההתנגדות ואת מה שאתה רוצה, תגיד "אני רוצה ככה וככה ולמרות שככה וככה אף על פי כן ככה וככה". למה מראש לא אמרתי את השיטה הזאת? כי גם בשיטה הזאת יש חיסרון, מה החיסרון של השיטה הזאת? החיסרון של השיטה הזאת הוא בדיוק כמו החיסרון של השיטה של להגיד ישר את מה שאתה רוצה, למה? כי אם אנחנו נגיד לבן אדם "תעשה ככה וככה" יכול להיות שבשנייה שלא הכלנו מספיק את מה שהוא חושב ההפך איבדנו אותו, אם אמרנו לו "תעשה ככה וככה" זהו אבוד כי אוטומטית נהיה לו אנטי ולא משנה מה נגיד אחר כך הלך לאיבוד.

ולכן זה עניין של מינונים צריך לשים לב מה הבן אדם רוצה כמה הוא רוצה להביע התנגדות כמה הוא לא רוצה להביע התנגדות, אם נביע התנגדות והוא יזדהה עם ההתנגדות הזאת או שדווקא אם נביע את ההתנגדות שלו אז דווקא הוא יסכים איתנו כי אנחנו כאילו גילינו אמפתיה כלפי ההתנגדות שלו, אם אומרים למישהו "תעשה ככה וככה" והוא אומר "לא רוצה מה אתה לא אכפת לך שקשה לי" ואם אתה אומר לו "אני יודע שקשה לך אבל תעשה ככה וככה" הוא אומר "הוא הביע אמפתיה לזה שקשה לי אני לא צריך עכשיו להתנגד לו" ולכן בעצם אני רק נתתי פה את ההיבטים האלה כדי שכל אחד יוכל לשחק עם זה איך שהוא רוצה לפי ההקשר ולפי העניין.

עכשיו יש פה עוד טכניקה יותר מתוחכמת שמלבישים אותה על המבנה הזה, הטכניקה אומרת ככה אם אנחנו יודעים שבן אדם הולך להביע התנגדות למשהו מסוים ואנחנו רוצים שהוא לא יביע את ההתנגדות הזאת או אנחנו רוצים לתפל בהתנגדות עוד לפני שהיא נוצרה, מה אפשר לעשות? אז התשובה היא פשוטה אנחנו רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת וזה מה שאנחנו רוצים, רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת עכשיו אנחנו יודעים שהוא לא רוצה להצביע למפלגה הזאת, מה צריך לעשות או מה אפשר לעשות? מה שאפשר לעשות זה כזה דבר מה שאפשר לעשות זה לשאול איזה סיבות יכולות להיות לו שבגללן הוא לא ירצה להציע למפלגה שאליה אנחנו רוצים שהוא יצביע איזה סיבות ואז אנחנו רושמים סיבה כזאת וסיבה כזאת.

עכשיו אנחנו שואלים את עצמנו שאלה כזאת האם הסיבות האלה מוצדקות יכול להיות שכן יכול להיות שלא, איזה סיבות הוא הכי בטוח שהן מוצדקות עושים רשימה וכו'. ואז אנחנו צריכים למצוא איזה סיבות יכולות להיות לאותו בן אדם לא להצביע למפלגה שאנחנו רוצים שהוא יצביע אליה ושאנחנו יודעים שהוא עצמו יחשוב שהסיבות האלה לא מוצדקות, לדוגמה נגיד שאנשים נגיד לדוגמה יחליטו נגיד לא להצביע, בשביל הדוגמה אנשים נגיד יחליטו לא להצביע לביבי לבנימין נתניהו מר ראש הממשלה בגלל שאשתו שרה עשתה 1... 2... 3... עכשיו מה האמת האם יש בזה היגיון שאנשים לא יצביעו לביבי בגלל שאשתו עשתה 1.. 2.. 3..? אז כן יש מי שיגיד "כן אנחנו לא נצביע לביבי כי אשתו עשתה 1.. 2.. 3.." אבל יש הרבה מאוד אנשים שיגידו "מה זה קשור עכשיו מה אשתו עשתה אדוני, מה זה קשור שאשתו עשתה ככה וככה תצביע לביבי בשביל סיבות אחרות".

עכשיו שימו לב אם אנחנו נשאל איזה סיבות הגיוניות / לגיטימיות יש לא להצביע לביבי אפשר להביא הרבה סיבות אפשר להגיד כי הביטחון בתקופתו לא משהו כי הכלכלה בתקופתו לא משהו, כי יוקר המחייה לא משהו כי אין שקט חברתי כי אין שקט כזה לא חסרות סיבות, אחת הסיבות בסוף הרשימה תהיה ויש כאלה שיגידו גם בגלל שאשתו שרה ככה וככה ומה זה אומר עליו וזה אומר שככה וככה וכו'. מה יכול לעשות לדוגמה ביבי אם נגיד הוא רוצה שיצביעו לו אז אם הוא יגיד תצביעו לי אז אנשים יגידו לו "לא רוצים להצביע לך אתה בתקופתך אתה הבטחת ביטחון ואין ביטחון הבטחת שלום ואין שלום, הבטחת שיפור כלכלי ואין שיפור כל מה שהבטחת קרה הפוך, לא משנה מה שהבטחת הפוך קרה".

מה יכול לעשות ביבי? לעשות מה שאמרנו להביע את ההתנגדות עוד לפני שהבן אדם מביע אותה ולהגיד "למרות שאתם לא רוצים להצביע לי מסיבות שונות תצביעו לי", אוקי אבל שימו לב שפה מתלבשת עוד מניפולציה מה שצריך לעשות זה כזה דבר כשמביעים את ההתנגדות של הבן אדם לפני מה שרוצים שהוא יעשה שותלים לו מחשבה בראש כאילו הוא מתנגד מהסיבה הלא נכונה, מהסיבה שגם הוא חושב שהיא לא מוצדקת לדוגמה נגיד שביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים אולי להצביע לי בגלל מה ששרה עשתה אבל תצביעו לי בכל זאת כי אתם יודעים שזאת סיבה מטופשת, אוקי אתם יודעים שזה סתם קשקוש".

אוקי מה הוא בעצם עשה? הוא בעצם אם הוא היה אומר "תצביעו לי", "לא רוצה להצביע לך, למה שלא נרצה להצביע לך לא חסרות סיבות לא שאחרים יותר טובים אבל גם אתה לא כדאי להצביע לך", אז מה הוא אומר? הוא אומר "אני מראש יגיד את זה שאתה לא רוצה להצביע לי" אבל אם ביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים להצביע לי כי נכשלתי בביטחון כי נכשלתי בשלום, כי נכשלתי בכלכלה" אם הוא יגיד את זה מי יצביע לו, אז מה הוא עושה הוא אומר "אני יודע שאולי יש כאלה שלא רוצים להצביע לי כי מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה אבל תראו איך הם מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה את מי זה מעניין יש לנו גרעין אירני", נכון ואז הוא שכח את כל הסיבות שבגללן לא רוצים להצביע לו אפילו בגלל הגרעין האיראני לא רוצים להצביע לו.

ביבי אם היו חושבים בהיגיון הוא היה יכול להגיד "הבטחתי שאני אטפל בגרעין האיראני נכשלתי עובדתית?" אם הצלחת אז אנחנו לא צריכים אותך נכון ואם לא הצלחת אז גם לא צריכים אותך ככה שבכל מקרה לא צריכים אותך, זאת אומרת איך שהוא לא יסובב את הגלל, הרי מה הוא אומר? הוא אומר "כל העולם נגדנו לגבי הגרעין האיראני" מסקנה נכשלת נכון עכשיו הוא יכול להגיד "לא מה פתאום למרות שאני פה בזכותי הם לא עוד יותר נגדנו" נכון שיש את ההיבט הזה אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת.

אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד "אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים".

מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה "אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון אוקי אז לך תעשה שיעורים". זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו "תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים". אותו דבר נגיד לגבי מוצר נגיד שלקוח לא רוצה לקנות מוצר מסוים כי הוא לא צריך אותו בא נשאל את עצמו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה.

עכשיו מה האמת אם הוא לא צריך שלא יקנה, אוקי יש בזה היגיון אבל עכשיו אנחנו נשאל את עצמנו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה ושהוא עצמו יחשוב שהסיבה הזאת מטופשת, אז לדוגמה נגיד סתם נמציא בן אדם לא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא אומר "לחברים שלי יש טלוויזיה חדשה אני אלך לראות אצלם טלוויזיה" סיבה מטופשת מה קשור מה אתה כל פעם תלך לראות טלוויזיה אצל החברים שלך כשאתה רוצה לראות טלוויזיה חדשה תלת ממד, מה שזה לא יהיה לכן אומרים לבן אדם "תראה אני מבין שאולי אתה לא רוצה לקנות את הטלוויזיה בגלל שאולי יש לך חברים שכבר יש להם טלוויזיה ואתה חושב ללכת לראות אצלם אבל כדאי לך לקנות את הטלוויזיה בכל זאת שיהיה גם לך" וזה כאילו מה עשינו פה.

עכשיו כמובן הדוגמה הספציפית צריכה להתאים לבן אדם לפי ההקשר לפי הסיטואציה ולפי העניין כן, לא סתם להמציא לו לדוגמה שהוא יגיד "מאיפה הבאת לי למה שאני בכלל אחשוב כזה דבר, אני לא רוצה לקנות טלוויזיה בכלל מסיבה אחרת" לכן כמובן שצריך לשים לב גם לדוגמה שמביאים אבל בגדול המבנה אומר כזה דבר, כאשר אומרים לבן אדם את ההתנגדות שלו אז לפעמים כדאי להוסיף דווקא סיבה לא נכונה להתנגדות שלו להגיד לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה אבל ככה וככה" וכשאומרים לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה" להוסיף "כי" ולתת שמה את הסיבה הנכונה.

שימו לב למבנה המבנה הבסיסי אומר "אני רוצה שתעשה ככה וככה, אני רוצה שתחשוב ככה וככה" המבנה המתוחכם יותר אומר, שזה כמובן מה שאמרתי קודם והמתוחכם יותר אומר "אתה לא מסכים עם זה שככה וככה אבל אני רוצה שככה וככה" וכמובן שקודם נתתי היבט שלפעמים כבר צריך להגיד מה אתה כן רוצה אחר כך מה אתה לא רוצה ואחר כך מה אתה כן רוצה, אוקי וזה כבר נושא אחר. עכשיו שימו לב המבנה אומר כזה דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה "אני רוצה שתעשה ככה" זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על פי כן תעשה ככה וככה", זאת אומרת "למרות שאתה לא רוצה כי...", סתם סיבה שאנחנו יודעים שהוא לא יסכים איתה "אף על פי כן תעשה ככה וככה".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון של הטכניקה הזאת כי אם לא היה שום חיסרון הייתי אומר מראש לעשות את זה תמיד, לכן השאלה היא מה היתרון ומה החיסרון. היתרון הוא שאם אנחנו יודעים שהוא הולך להביע התנגדות אנחנו כבר מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו "אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה" ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - "כי" הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו "למה אני לא רוצה לעשות את זה?" ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו.

לכן מראש אנחנו נשתול לו "כי" לא נכון, דהיינו, סיבה לא נכונה ללמה הוא מתנגד ואז אנחנו מראש כאילו מנטרלים את ההתנגדות שלו. אבל מה החיסרון בזה? החיסרון הוא כזה שאם אנחנו אומרים "תראה למרות שאתה לא בהכרח חושב ככה וככה אף על פי כן תעשה ככה וככה" היתרון...
מטופלים לשכנע בן אדם לחשוב שברון לב התנגדויות בשיחת מכירה בטלפון מתגברים על אהבה צריך לחשוב פוטנציאל יותר יתרונות מחסרונות מחשבה התנגדות בשיחת מכירה התנגדויות בשיחת מכירות איך להזדהות איך לטפל איך לטפל בהתנגדויות איך לטפל בהתנגדות איך לנהל איך לנהל משא ומתן איך לשתול איך לשתול מחשבות אמפתיה אמפתיות הבעת אמפתיה הבעת הזדהות הזדהות התנגדויות התנגדות התנגדות מהסיבה הלא נכונה התקדמות טיפול טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים כדורים להזדהות להקדים תרופה למכה לטפל לטפל בהתנגדויות לטפל בהתנגדות למתקדמים לנהל לנהל משא ומתן לשתול לשתול מחשבות מחשבות מטופל מטופלים מטפל מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן סיבה סיבות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע למתקדמים שתילת מחשבות תרופה תרופות
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות?
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות?
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות? איך אפשר להתחבר רגשית יותר לדברים ...
משמעות בחיים מול משחק החיים - שילוב של משמעות בחיים שנובעת מהזדהות עם מטרות בחיים, מול תחושת משחק בחיים שנובעת מסוג של חוסר הזדהות עם מטרות בחיים, איך לחוות את החיים כמשחק עם משמעות בחיים? האם החיים הם משחק? איך לשחק את משחק החיים? משמעות החיים בתוך משחק החיים? האם יש משמעות לחיים בתוך משחק החיים? איך להזדהות עם מטרות בחיים, תוך כדי שמירה על תחושת משחק בחיים?
משמעות בחיים מול משחק החיים - שילוב של משמעות בחיים שנובעת מהזדהות עם מטרות בחיים, מול תחושת משחק בחיים שנובעת מסוג של חוסר הזדהות עם מטרות בחיים, איך לחוות את החיים כמשחק עם משמעות בחיים? האם החיים הם משחק? איך לשחק את משחק החיים? משמעות החיים בתוך משחק החיים? האם יש משמעות לחיים בתוך משחק החיים? איך להזדהות עם מטרות בחיים, תוך כדי שמירה על תחושת משחק בחיים? מהם הרעיונות המרכזיים בהבנת תנודתיות התודעה והחזרה למשחק? אליעד ...
מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו?
מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד ... הגוף שלו, השם שלו והסיפור שיש לו על עצמו - למשל, אני גבר, קוראים לי משה. אליעד אומר שכל ההזדהות הזו היא סיפור בלבד. אם ניקח אדם ונגדל אותו בסביבה שונה לחלוטין, עם שם אחר וזהות אחרת, הוא יזדהה ... אוכלת או שותה ומשנה את גודל הגוף שלה. כשהגוף משתנה, עליסה מתחילה לשאול מי אני?. הדוגמה הזו מבהירה כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב. ברגע שאדם מבין שהזהות שהוא מזוהה איתה היא זמנית ומותנית, הוא יכול להתחיל לשחרר את ההיאחזות בה. האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? אליעד מבהיר שהמטרה איננה לבטל את ההזדהות לחלוטין, אלא לפתח יכולת להיות גם וגם: גם להזדהות וגם להשתחרר מההזדהות בו זמנית. הוא מתאר זאת כיכולת של האדם להכיל בתוך עצמו כמה זוויות מבט במקביל. לדוגמה, אפשר להבין שיש ... והחלק הזה יכול להתבונן על החלקים האחרים שמזדהים, רוצים ופוחדים. מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? כאשר אדם אומר אני לא אוהב את עצמי, הוא עדיין נמצא בהזדהות עם משהו ספציפי בתוכו שהוא לא אוהב. לעומת זאת, לא להזדהות זה מצב שבו אתה לא מתחבר בכלל לאף דמות, ולכן אינך שונא ואינך אוהב - אתה פשוט נמצא במקום ... רבים מתבלבלים וחושבים שזה אומר להיות אדיש לחלוטין. הוא מבהיר כי החופש האמיתי אינו אדישות מוחלטת, אלא יכולת להכיל ולהזדהות בו זמנית עם שני הצדדים - גם הצלחה וגם כישלון, גם זהות וגם חוסר זהות. כיצד מבינים את המושג ... בהדרגה מהתלות הרגשית בדמות מסוימת. כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? אליעד מציין שלא ניתן לגדל ילד ללא שום הזדהות ראשונית. ילד חייב קודם כל לפתח זהות בסיסית, ורק אחר כך ניתן לחשוף אותו בהדרגה לכך שיש גם אפשרויות ... איננה במשחק עצמו, אלא בכך שהאדם לא מודע לכך שזהו משחק. המסקנה הפרקטית המרכזית מכל השיחה הדרך הפרקטית להשתחרר מההזדהות היא לחקור את הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו: למה אנו מספרים אותם, מה אנו מנסים להשיג דרכם, ומה האמת מאחוריהם. ... מי שהוא באמת, או לא להיות אף אחד - מתוך חופש פנימי אמיתי. מהו חופש פנימי אמיתי? איך להשתחרר מהזדהות עם הדמות? כיצד לחקור את הזהות הפנימית שלי? מה המשמעות של האלוהים שבי? איך אפשר לאהוב את עצמי בלי תנאים? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? איך לגדל ילד למודעות עצמית? איך חקירה עצמית מובילה לחופש פנימי? אליעד כהן מדגיש שחופש פנימי אמיתי מגיע ... דבר? אליעד מציג את הרעיון שהמטרה היא לאו דווקא לבטל כל רצון, אלא להבין שניתן גם וגם - גם להזדהות וגם להשתחרר מהזדהות. הוא מציע דימוי: כאילו יש בך חלק שלא מזדהה עם שום דבר, שלא אכפת לו מכלום - והחלק הזה ... שפוחדים. ככל שאתה מפתח יותר זוויות מבט פנימיות, כך אתה פחות לכוד בזווית אחת בלבד. מה ההבדל בין לא להזדהות לבין לא לאהוב את עצמך? אליעד מסביר שמי שאומר אני לא אוהב את עצמי - עדיין מזדהה עם משהו. ... להגיד שלא אוהב את עצמך, אתה צריך לזהות דמות מסוימת בעצמך שאותה אתה לא אוהב. זה כשלעצמו סוג של הזדהות. לעומת זאת, אם אתה לא מזדהה בכלל - אז אתה גם לא שונא ולא אוהב, אלא נמצא במקום אחר ... ממנו. אליעד מציע לא רק לשבור את הדמות, אלא להכיר בכך שהיא חלק מסיפור גדול יותר - ואז לבחור להזדהות איתה או לא, מתוך חופש ולא מתוך פחד. האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? האפשרות של לא אכפת לי ... יש צד שמטעה - כי לפעמים אנשים מדמיינים שזה אומר להיות אפתי לחלוטין. אליעד מדגיש שיש הבדל בין לא להזדהות בכלל לבין להזדהות עם שני הצדדים - למשל, גם עם הצלחה וגם עם כישלון. זה לא שאתה הופך לאבן, אלא שאתה מצליח ... אפשר ישר לגדל ילד על תפיסת הכל סיפור בלי לתת לו קודם כל זהות בסיסית. ילד צריך קודם כל להזדהות עם משהו, כדי שיהיה לו ממה להשתחרר אחר כך. רק אחרי שנוצרה אצלו זהות כלשהי, אפשר להתחיל להציג בפניו ... וייפתח מרחב חדש שבו אתה יכול להתחיל להיות מי שאתה באמת, או להפסיק לרצות להיות מישהו בכלל. איך להשתחרר מהזדהות עם הדמות? מהו חופש פנימי אמיתי? למה אנחנו נאחזים בדימוי עצמי? איך לשחרר תלות רגשית באחרים? האם אפשר לאהוב ...
השתקפות עצמית, להזדהות עם כל הדמויות שבסרט, סיפור חייך, הכל מדבר עליך, ללמוד מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, הכל רלוונטי, הכל מעניין, משל ונמשל, חשיבה מופשטת
השתקפות עצמית, להזדהות עם כל הדמויות שבסרט, סיפור חייך, הכל מדבר עליך, ללמוד מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, הכל רלוונטי, הכל מעניין, משל ונמשל, חשיבה מופשטת
השתקפות עצמית, להזדהות עם כל הדמויות שבסרט, סיפור חייך, הכל מדבר עליך, ללמוד מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, הכל רלוונטי, הכל ... התפיסה הזאת מתבססת על הרעיון שלפיו כל מה שאנחנו רואים בעולם הוא משל מדויק למה שקורה בתוכנו, ולכן עלינו להזדהות לא רק עם דמות אחת או פרספקטיבה אחת, אלא עם כל הדמויות ועם כל זוויות הראייה האפשריות. לדוגמה, כשאדם ... ועל התהליכים שמתרחשים בתוכו כל הזמן, ומתוך כך הוא מתפתח וגדל בתבונה שלו בצורה אינסופית. מה זאת חשיבה מופשטת? איך להזדהות עם כל הדמויות בסרט? איך ללמוד מכל דבר בחיים? מהו משל ונמשל? כיצד הכל רלוונטי לחיים שלך? איך למצוא ...
שחרור רגשי, להשתחרר רגשית, איך לא להזדהות רגשית? איך להתנתק רגשית? למה אתה רוצה את מה שאתה רוצה, מהיכן מגיעים הרצונות, איך נוצרים רצונות? רצון עצמי, בחירה חופשית, איך להיות מאושר?
שחרור רגשי, להשתחרר רגשית, איך לא להזדהות רגשית? איך להתנתק רגשית? למה אתה רוצה את מה שאתה רוצה, מהיכן מגיעים הרצונות, איך נוצרים רצונות? רצון עצמי, בחירה חופשית, איך להיות מאושר?
שחרור רגשי, להשתחרר רגשית, איך לא להזדהות רגשית? איך להתנתק רגשית? למה אתה רוצה את מה שאתה רוצה, מהיכן מגיעים הרצונות, איך נוצרים רצונות? רצון עצמי, בחירה חופשית, איך להיות מאושר? איך לא להזדהות עם הרצונות שלך ולהשתחרר רגשית? אליעד כהן מסביר באופן מעמיק כיצד להשתחרר רגשית על ידי הבנת הרצונות שלנו ומקורם. ... את הרצון, או שהוא פשוט מופיע בלי שליטה. אם תגיע למסקנה שאתה לא באמת יוצר את הרצון, תוכל להפסיק להזדהות איתו, וכך להשתחרר מהסבל הרגשי. אליעד מזהיר מתהליך של שקר עצמי, בו אדם רק אומר לעצמו הרצון הוא לא ... גם לגבי הרצונות - אם אינך יודע בדיוק איך הם נוצרו, אולי הם לא באמת שלך, ולכן אין סיבה להזדהות איתם או לסבול בגללם. איך זה עוזר להפסיק לסבול? אליעד מוסיף שאם אתה באמת בטוח שהרצון אינו שלך, אתה ... בדיוק כמו שלא אכפת לך באמת אם מישהו אחר סובל, כל עוד אתה לא מזדהה איתו. הסבל נוצר בגלל הזדהות עם הרצון, וכאשר הרצון אינו שלך באמת, הסבל פשוט מתבטל. כמו כן, אליעד מוסיף שאפשר לקחת את התהליך הזה ... לנושא הזה. הוא מסביר שבאופן פרדוקסלי, דווקא השחרור הרגשי יכול להוביל להנאה עמוקה יותר, כי כאשר אתה לא מחויב להזדהות עם הרצונות שלך, אתה יכול ליהנות בלי הפחד מהאובדן. כשאתה מבין באמת שהרצונות אינם שלך, אין יותר סבל סביב ... לסיכום, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית היא לא בהכרח להחליף את הרצונות שלך, אלא להבין לעומק את המקור שלהם, ולהפסיק להזדהות איתם. השאלה מי אני? או מי רוצה? היא רק כלי כדי לעזור לך להשתחרר מהזדהות עם רצונות לא רצויים, ובכך להגיע לשחרור רגשי מלא, שמוביל לאושר אמיתי. שחרור רגשי הזדהות רגשית רצון עצמי איך להשתחרר מרצונות? בחירה חופשית איך להיות מאושר? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? איך משתחררים רגשית ומפסיקים להזדהות רגשית? אליעד כהן עוסק בשחרור רגשי ובתהליך של התנתקות רגשית. הוא פותח בשאלה מרכזית: למה אנחנו רוצים את מה ... ותחושות חולפות. על פי אליעד, כאשר אדם מבין את מקור הרצונות, יש לו אפשרות לשחרר את עצמו מהם ולהפסיק להזדהות איתם. הוא מציין, שברגע שאנחנו מפסיקים להזדהות עם הרצון, אנחנו בעצם מפסיקים לחוות את הסבל הרגשי שמגיע יחד עם הרצון הזה. הוא מציין גם את האשליה ... כתגובה למה שאנחנו רואים או שומעים מסביבנו, ומדגיש שברגע שאנחנו מצליחים להבין את מקור הרצון, אנחנו יכולים לפרקו ולהפסיק להזדהות איתו. אליעד טוען שלרוב אנחנו לא מבינים את מקורות הרצון, אך על ידי התבוננות פנימית ושאילת שאלות, ניתן לגלות ... הרצונות שלנו, אך בפועל הרצונות הם תוצאה של מחשבות, רגשות והשפעות חיצוניות. אם אנחנו מבינים זאת, אנו יכולים להפסיק להזדהות עם הרצון ולראות אותו כמשהו חיצוני. כך, נוכל להשפיע על חוויית החיים שלנו ולשחרר את עצמנו מהשליטה של הרצונות. מהו התהליך של שחרור רגשי? תהליך של שחרור רגשי, לפי אליעד, כולל את היכולת להפסיק להזדהות עם הרצון, להבין שהרצון לא בהכרח שלנו ולראות אותו כמשהו חיצוני. על ידי כך, אנחנו יכולים להשתחרר מהסבל הרגשי ... מזדהים עם הרצון, אנחנו יכולים לחיות חיים שבהם אנחנו לא נשאבים לרגשות שליליים שמקורם ברצונות שלנו. ברגע שאנחנו מפסיקים להזדהות עם הרצון, אנו יכולים להשיג שחרור רגשי ולחיות חיים מספקים יותר. שחרור רגשי הזדהות רגשית רצון עצמי בחירה חופשית הבנת הרצון איך להיות מאושר? הפסקת סבל רגשי
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה ... שונות? כאשר אנשים צופים בסרטים, הם נהנים מכיוון שהסרט מעורר בהם רגשות שונים. אליעד כהן מסביר שההנאה נובעת לרוב מהזדהות עם אחת הדמויות בסרט, המאפשרת לחוות רגשות מגוונים ולהיכנס לתוך העולם הרגשי של הדמויות. לדוגמה, אם בסרט יש דמות חלשה וקורבן, הצופה עשוי להזדהות איתה ולהרגיש את הרגשות שלה. מנגד, צופה אחר יזדהה דווקא עם הדמות החזקה או הרעה, וכל אדם למעשה יזדהה עם דמות אחרת, לפי אופיו וחוויות חייו. האם ניתן להזדהות עם יותר מדמות אחת בסרט? אליעד כהן מציע תרגיל מחשבתי, שבו אדם מתבקש להזדהות עם כל הדמויות השונות בסרט. לא רק עם הדמות שהצופה מרגיש שהיא קרובה לו ביותר, אלא גם עם הדמויות ... לאדם להרחיב את ההבנה שלו על החיים ועל עצמו. במקום להיות מוגבל רגשית ולראות את העולם רק מזווית אחת, ההזדהות עם דמויות שונות מאפשרת להרגיש שלמות גדולה יותר. לדוגמה, אם צופה בדרך כלל מזדהה עם הדמות החלשה, הוא יכול לנסות להזדהות עם הדמות החזקה או אפילו הרעה, ולהבין את המניעים שלה ואת מה שהיא חווה מבחינתה. אליעד מסביר שזה יכול להיות קשה בהתחלה, מכיוון שלרוב אנשים נוטים להזדהות עם דמויות שמתאימות לתפיסת העולם שלהם. כיצד הזדהות עם דמויות שונות מסייעת בחיים? ההזדהות עם דמויות מגוונות אינה מועילה רק בסרטים, אלא יכולה לעזור לאדם גם בחיי היום - יום. כשאדם מזדהה באופן ... אדם תמיד מזדהה עם הדמות החלשה, בכל מצב בחיים הוא ירגיש שהוא הקורבן. לעומת זאת, אם הוא יאפשר לעצמו להזדהות גם עם הדמות החזקה, הוא יוכל להרגיש ביטחון ויכולת לשלוט במצבים שונים. אליעד מדגיש כי להזדהות עם מגוון דמויות מרחיבה את אפשרויות הבחירה בחיים, ומאפשרת לאדם להתמודד עם מצבים שונים באופן גמיש יותר. ככל שהאדם מסוגל להזדהות עם יותר דמויות ופרספקטיבות, כך החוויה הרגשית שלו עשירה יותר והיכולת שלו להבין ולהתמודד עם אתגרים טובה יותר. מדוע ... יכול להבין או אפילו ללמוד מהם משהו חיובי. אליעד מדגיש שזהו תהליך קשה, אבל אפשרי ומועיל. איך התרגיל של הזדהות עם כל הדמויות מתחבר לנושא צמחונות ואכילת בשר? אליעד כהן משתמש בדוגמה של אכילת בשר וצמחונות כדי להדגים את ... שבאכילת הבשר. לעומת זאת, אדם צמחוני מזדהה לחלוטין עם הסבל של בעלי החיים ולכן אינו אוכל בשר. התרגיל של הזדהות עם כל הדמויות מזמין את האדם להבין את שני הצדדים - גם את הצד שאוכל בשר וגם את הצד הצמחוני. אליעד מציע אפשרות להזדהות בו זמנית עם שני הצדדים, כך שהאדם יוכל להבין את כל ההיבטים הרגשיים והמוסריים, מבלי להיות מוגבל רק לפרספקטיבה ... מגוון הרגשות והפרספקטיבות, הוא יכול לקבל החלטות מודעות יותר, להיות פחות מקובע, ולחוות תחושה גדולה יותר של שלמות פנימית. הזדהות עם דמויות בסרטים איך להבין נקודות מבט שונות? למה אנשים אוהבים סרטים? האם אפשר להזדהות עם כל הדמויות? צמחונות או אכילת בשר? כיצד להרחיב את החוויה הרגשית? מדוע אנו שונאים דמויות רעות בסרטים?
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות
הדרכת מטפלים, הזדהות של המטפל עם המטופל, איך לא להרגיש רע מהבעיות של המטופל? הדרכת פסיכולוגים, הדרכת פסיכותרפיסטים, איך לא לקחת איתך את הבעיות של המטופל? איך לא להרגיש רע מהזדהות עם המטופל? גישות טיפוליות איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? מטפל, בין אם הוא פסיכולוג, פסיכותרפיסט, ... להקשיב ולעזור לפתור את בעיותיהם, אך כיצד הוא יכול להימנע להרגיש רע ולסבול יחד עם המטופל? כיצד הוא יכול להזדהות עם הבעיות מבלי לקחת אותן אישית? מהי הזדהות רגשית ומה סכנותיה? הזדהות רגשית מוחלטת היא גישה בה המטפל חווה את רגשות המטופל ומרגיש את הסבל שלו כאילו היה סבלו שלו. אם ... אובייקטיבית במצב המטופל, וההסבל מגיע רק מההבנה שהמטופל לא בוחר את רגשותיו. מה חשוב לדעת על טיפול ממקום של הזדהות בריאה? הזדהות עם המטופל היא חיונית, אך צריך לעשות זאת מתוך מקום שבו המטפל מבין שהמצב של המטופל הוא לא רע ... לו את הבחירה והשליטה על רגשותיו. סיכום הדרך הנכונה שבה מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים היא להזדהות עם הסבל, אך מבלי להרגיש מאוים ממנו. על המטפל להבין שאין בעיה אמיתית במצב המטופל, ושכל סבל הוא תוצאה ... המטופל, אלא להחזיר לו את הבחירה, וללמד אותו שהוא יכול לשנות את רגשותיו ולבחור במציאות שונה. איך לטפל במטופלים? הזדהות רגשית בטיפול האם מטפל יכול לא להרגיש רע? גישות טיפוליות המטפל כמיכל איך למנוע הזדהות רגשית עם מטופל? איך מטפל יכול לא להרגיש רע מהבעיות של המטופלים? כאשר אדם עוזר לאחרים, בין אם הוא ... איך אפשר לעזור לאחרים מבלי לקחת את הסבל שלהם על עצמנו ולסבול יחד איתם? האם ניתן לטפל באנשים מבלי להזדהות איתם? אפשרות אחת היא להתנהג כמו רובוט. לדוגמה, כשמישהו מחפש בגוגל איך להתאבד?, גוגל לא מרגיש רע מזה, כי הוא לא מזדהה עם השואל. אם מטפל יתייחס לאנשים כמו מכונה, ללא הזדהות רגשית, לכאורה הבעיה נפתרה - אך זו אינה גישה שעובדת בטווח הארוך, כי טיפול הוא מקצוע שדורש הזדהות, אחרת זה יהיה משעמם וחסר משמעות. מטפל שמנותק לחלוטין רגשית עלול להרגיש חסר משמעות בעבודתו. אם העבודה שלו היא ... טוב באמת הוא אדם שנכנס לעומק הבעיה של המטופל, מרגיש אותה וחווה אותה כאילו היא הבעיה האישית שלו. הסכנה שבהזדהות רגשית מוחלטת מצד שני, אם המטפל יזדהה באופן מוחלט עם הבעיה של המטופל, הוא עלול לסבול בעצמו. למשל, אם ... להיתקע. אם אתה מציל מישהו שטובע, אבל אתה עצמך לא יודע לשחות היטב, שניכם עלולים לטבוע יחד. איך אפשר להזדהות עם המטופל ועדיין לא להרגיש רע? הפתרון הנכון הוא לפתח נקודת מבט שונה. מטפל טוב מסוגל להיכנס להרגשה של ... של המטופלים שלו, הוא צריך להבין שהבעיות אינן באמת בעיות. הדרך להגיע לכך היא להיכנס לעולם הפנימי של המטופל, להזדהות איתו לחלוטין, אבל לא להרגיש רע מההזדהות, כי הוא מבין שאין באמת בעיה. כאשר מטפל מצליח להבין זאת, הוא יכול לטפל באחרים מתוך שלווה, ללא סבל ... לעזור לאנשים? יחסי מטופל מטפל, בעיות של מטפלים, הדרכת פסיכיאטרים, סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, האם להזדהות עם המטופל? איך להזדהות עם המטופל? הזדהות רגשית, להציל את המציל, להציל את העולם, בודהיזם, גישות של מטפלים, איזה מטפל מומלץ? הזדהות מטופל מטפל, סכנות בטיפול באנשים, האם אני מתאים לטפל באנשים? להקשיב לבעיות של אנשים, אלוהים בא לטיפול, אלוהים מטפל ... מטפל, הכאב הנפשי של המטפל, חשיבותה של אמפתיה, להיכנס לנעליים של מישהו אחר, להיכנס לנעלי הזולת, תקשורת בין אישית, הזדהות יתר עם המטופל, אמפתיה בטיפול, מטפל אמפתי, כשל אמפתי, ההבדל בין אמפתיה והזדהות בטיפול, המטפל כמיכל, רגשות המטפל בטיפול, יחסי מטפל מטופל גבולות, בדידות המטפל, הכלה בטיפול, אמפתיה בטיפול פסיכולוגי, טיפול למטפלים, ...
גיאוגרפיה, השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר, חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר
גיאוגרפיה, השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר, חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר
גיאוגרפיה, השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר, חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד ... העניין שלו. במקום זאת, המורה צריך לשדר את החוויה שלו, להסביר מדוע דווקא הוא מתעניין בנושא, וכך לגרום לתלמידים להזדהות עם החוויה שלו. מה הקשר בין שיעור גיאוגרפיה לבין תהליכים נפשיים? אליעד מדגים כיצד ניתן לקחת כל נושא לימוד ... לשקף את הדרך שבה האדם מפתח יכולות והתנהגויות בהתאם לצירים החשובים בחייו, כמו יכולת ההסתגלות וההתאמה לשינויים. מדוע חשוב להזדהות גם עם דברים שליליים? אליעד טוען שכל דבר שמתרחש בעולם, גם אירועים שליליים, משקף חלק בתוכנו. לכן, אם אדם ... בהיסטוריה, עליו לשאול את עצמו: איפה בתוכי יש את החלק הזה?. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה קשה: כיצד ניתן להזדהות עם פעולותיו של היטלר. אליעד מסביר שאדם יכול להזדהות עם התהליך עצמו, למשל עם הרצון להשמיד את המחשבות השליליות שבתוכו. אם אדם מתמודד עם מחשבות שליליות ואינו מצליח ... לתלמידים? מה זה השתקפות עצמית? איך ללמוד מכל דבר? מה זה סיפורי מעשיות? איך ללמד גיאוגרפיה בצורה מעניינת? למה להזדהות גם עם דברים שליליים? מה הקשר בין גיאוגרפיה לנפש האדם?
גוף אסטרלי, גוף האדם, הזדהות רגשית, הזדהות עם הגוף, קיום בלי גוף, כאב גופני, כאב נפשי, להזדהות עם הגוף
גוף אסטרלי, גוף האדם, הזדהות רגשית, הזדהות עם הגוף, קיום בלי גוף, כאב גופני, כאב נפשי, להזדהות עם הגוף
גוף אסטרלי, גוף האדם, הזדהות רגשית, הזדהות עם הגוף, קיום בלי גוף, כאב גופני, כאב נפשי, להזדהות עם הגוף האם כאב נפשי תלוי בגוף הפיזי? אליעד מתייחס לנושא של הקשר בין הגוף לבין הסבל הנפשי, ומסביר ... ואין לו יותר גוף, האם התודעה שלו תהיה פחות סובלת או יותר סובלת? האם הכאב תלוי בגוף הפיזי או בהזדהות הרגשית? אליעד מסביר כי התודעה לא באמת תלויה בגוף הגשמי על מנת לחוות סבל, משום שהסבל נובע מתוך הזדהות רגשית. הזדהות רגשית היא תחושת אני חזקה, כאילו האדם עצמו חווה את הדברים על גופו, גם כאשר אין באמת פגיעה בגופו ... ילדים משהו רע, האדם יחווה את הכאב הרגשי כאילו זה פוגע בגופו שלו ממש, אף שלא נפגע פיזית. איך הזדהות רגשית פועלת ביחס לבני משפחה? אליעד מציג דוגמה נוספת, הפעם אישית יותר: אם מישהו יפגע בילד של אדם כלשהו, ... מאשר אם הפגיעה הייתה מתרחשת לו עצמו. האדם אומר לעצמו: אני מעדיף שיפגעו בי ולא בילד שלי. הסיבה היא הזדהות רגשית חזקה עם הילד, כאילו הגוף של הילד הוא הגוף של אותו אדם. האם הסרת הכאב הגופני מבטלת את ... מחלה וכאב פיזי, האם האדם יהיה מאושר יותר? תחילה נראה שכן, אך מהר מאוד האדם ישתעמם ויחפש נושא חדש להזדהות איתו, לדאוג לגביו ולהיות מוטרד ממנו. לכן, כאב נפשי יכול להופיע גם בלי קשר לכאב פיזי. אדם יכול להרגיש סבל נפשי גם אם הכל אצלו תקין ובריא לחלוטין. איך נוצרת הזדהות רגשית ללא גוף? אליעד מוסיף ומסביר שאם לאדם לא היה גוף והוא היה רק תודעה, ההזדהות שלו הייתה מתמקדת במשהו אחר. לדוגמה, אדם בחלל ריק שאין בו דבר מלבד התודעה שלו יזדהה עם התודעה עצמה, ויחווה סבל נפשי מתוך מחשבות על הקיום של עצמו בלבד. ברגע שאין לאדם הזדהות עם דבר חיצוני, כל האנרגיה שלו תתמקד בהזדהות עם האני שלו עצמו, והסבל ייווצר מההזדהות הפנימית. מה קורה כשההזדהות מתמקדת בנושא אחד? כאשר אדם מתמקד מאוד בנושא מסוים או בדבר מסוים, כל תשומת הלב הרגשית שלו מופנית לנושא ... עץ בחצר. אם האדם מזדהה מאוד עם העץ, הוא יחוש כאילו פוגעים בגופו שלו וירגיש סבל רב. אך אם ההזדהות עם אותו עץ תהיה פחותה, האדם יסבול פחות. כלומר, רמת הסבל תלויה בעוצמת ההזדהות ולא בעצם קיומו של הגוף הפיזי. האם חיילים סובלים פחות מפגיעות בגופם? אליעד ממשיך ומביא דוגמה של חיילים בשדה קרב, שלעתים פחות מוטרדים מפגיעה בגופם הפיזי מאשר מהצלחה או כישלון של משימתם או מערכים אידיאולוגיים מסוימים. ההזדהות הרגשית שלהם עם המטרה או עם הערכים חזקה יותר מההזדהות עם גופם האישי, ולכן הם פחות מודאגים מפגיעה פיזית. האם הגוף עצמו הוא הבעיה? אליעד מדגיש נקודה מרכזית נוספת, שלפיה הגוף עצמו איננו מקור הבעיה. הבעיה העיקרית היא ההזדהות של האדם עם הרצונות שלו, כלומר, התעקשות פנימית שהדברים יהיו בצורה מסוימת. אם האדם יהיה פחות נעול על מה שהוא רוצה, הוא יחוש פחות סבל, בין אם הוא קיים בגוף ובין אם לא. האם אפשר להפחית הזדהות רגשית? אליעד מציין שיש אפשרות להפחית את רמת ההזדהות, אך מבהיר שזהו תהליך מאתגר. ככל שאדם מבין יותר שהוא משתמש בגופו רק ככלי ולא מזדהה איתו באופן מוחלט, הוא ירגיש פחות סבל. הזדהות היא תהליך טבעי, אך אפשר לווסת אותה ולהקטין אותה. מה קורה אם מפסיקים להזדהות לגמרי? אליעד מציג את האפשרות של הפסקת הזדהות מוחלטת ומדגיש שאם האדם מפסיק להזדהות באופן מלא עם כל דבר בעולם, כולל האני שלו, הוא לא יסבול יותר משום דבר, אך גם לא יחוש ... לכאב נפשי? אליעד מסכם שהבעיה האמיתית אינה עצם קיומו של הגוף או אפילו עצם קיומה של המציאות הפיזית, אלא ההזדהות הרגשית עם הרצונות האישיים, הציפיות והתפיסות של האדם לגבי עצמו ולגבי העולם. הסבל אינו נובע מהעולם או מהגוף אלא מעצם ההיצמדות והנעילה על רעיונות וציפיות. איך להפחית הזדהות רגשית? האם אפשר לחיות בלי גוף? מה זה גוף אסטרלי? למה יש כאב נפשי? האם אפשר להפסיק להזדהות עם הגוף?
איך להטיל ספק ברצון? מה זה להטיל ספק ברצון? איך מטילים ספק ברצון? לא להזדהות עם הרצון, להשתחרר מהרצון, לזהות את הרצון
איך להטיל ספק ברצון? מה זה להטיל ספק ברצון? איך מטילים ספק ברצון? לא להזדהות עם הרצון, להשתחרר מהרצון, לזהות את הרצון
איך להטיל ספק ברצון? מה זה להטיל ספק ברצון? איך מטילים ספק ברצון? לא להזדהות עם הרצון, להשתחרר מהרצון, לזהות את הרצון מה זה להטיל ספק ברצון? להטיל ספק ברצון פירושו לא להזדהות עם הרצון באופן מוחלט, לשאול שאלות על עצם הרצון, לבחון אותו, ולהבין שהוא לא בהכרח דבר מחויב או מוחלט. ... להטיל ספק ברצון משמעותו בעצם לשחרר את האדם מהתלות במצבים החיצוניים, וכך הוא משתחרר גם מתחושת הסבל. איך להפסיק להזדהות עם הרצון ולהשתחרר ממנו? להפסיק להזדהות עם הרצון פירושו לראות את הרצון כמשהו חיצוני ולא מחויב. כלומר, להבין שהרצון הוא לא חלק בלתי נפרד מהזהות ... כלפי הרצונות שלו, וכך משתחרר גם מהסבל שמתלווה אליהם. איך להטיל ספק ברצון? מה זה רצון מחויב? איך לא להזדהות עם הרצון? מה הקשר בין רצון ואמונה? איך משתחררים מתחושת סבל?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להזדהות?, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להזדהות?, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, אימון אישי לבני נוער, מאמן לזוגיות בנושא איך להזדהות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5195 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 09:56:58 - wesi1