אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניהול ✔איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע?

אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה אציג את כל השיטות, הדוגמאות והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו להשתמש בהן, וגם כדי לוודא שלא יעבדו עליכם באמצעות אותן טכניקות בדיוק.

מהו העיקרון הבסיסי לשכנוע ולהתמודדות עם התנגדויות?

לפי אליעד כהן, שכנוע יעיל מתרחש כאשר מציגים לאדם את הסיבות מדוע כדאי לו לבצע פעולה מסוימת, לקנות מוצר מסוים, או לאמץ רעיון מסוים. האדם עושה פעולות שהוא חושב שהן יותר נכונות, יותר מועילות, או בעלות יותר יתרונות מחסרונות. לכן לכאורה, כל שצריך לעשות כדי לשכנע הוא להציג את היתרונות. אבל אם מראש אנחנו יודעים שהצד השני יתנגד - צריך לפעול אחרת.

איך מטפלים בהתנגדות עוד לפני שהיא עלתה?

הטכניקה שאליעד הציג היא "להקדים תרופה למכה". הרעיון הוא להציג את ההתנגדות בעצמנו עוד לפני שהאדם השני מספיק להגיד אותה. למשל, במקום לומר לילד "לך תעשה שיעורים", אומרים לו: "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות שיעורים, אבל בכל זאת לך תעשה שיעורים". למה זה עובד? כי המוח של הילד כבר שמע את ההתנגדות שלו, ולכן כשההתנגדות תעלה לו בראש, הוא יחשוב שהעניין כבר נשקל ובכל זאת הוחלט שכדאי לעשות זאת.

לדוגמה, במקום להגיד "תקנה את המוצר הזה", נאמר: "אני יודע שאתה אולי חושב שיש מוצרים טובים יותר, אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך". כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו להתנגד בעצמו.

מהם היתרונות והחסרונות של שיטת "הקדמת ההתנגדות"?

אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב עליה אם לא היינו מעלים אותה, ובכך יוצרים לו התנגדות שלא הייתה קיימת מראש.

לדוגמה, אם אומרים לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים, אבל לך תעשה שיעורים", יכול להיות שהוא בכלל לא חשב על כך שקשה לו, ועכשיו דווקא החדרנו לו את המחשבה שיכול להיות שקשה לו.

איך להשתמש נכון בשיטת "הקדמת ההתנגדות"?

כדי להימנע מהחיסרון הזה, אליעד מציע שיטה מתוחכמת יותר: בהתחלה אומרים את מה שאנחנו רוצים שהאדם יעשה, אחר כך מציינים את ההתנגדות הפוטנציאלית שלו, ולבסוף חוזרים על ההנחיה המקורית שוב.

לדוגמה, נאמר לילד: "לך תעשה שיעורים, ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים, לך תעשה שיעורים". בצורה זו, הוא קודם כל שמע את הפעולה הרצויה באופן חיובי ורק לאחר מכן את ההתנגדות שלו, ואז שוב את ההנחיה. בצורה זו יש יותר סיכוי שנצליח להשפיע עליו מבלי ליצור אצלו התנגדות נוספת.

איך "לשתול מחשבות" כדי לטפל בהתנגדויות מראש?

טכניקה נוספת שאליעד מציג היא "שתילת סיבות לא נכונות". אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו.

לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: "אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת". זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו למודעות.

אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב לראות טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: "אני מבין שאתה לא רוצה לקנות כי אתה חושב שתלך כל פעם לראות אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך בכל זאת", האדם עשוי להבין שההתנגדות שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ לגבי נושא של שכנוע, להסביר איך המוח משתכנע איך אפשר לשכנע אחרים, איך לשים לב שלא יעבדו עליכם. אוקי אז הנושא הוא כדלקמן אם רוצים לבקש מהבן אדם לעשות משהו מסוים אם רוצים לגרום לבן אדם לחשוב משהו מסוים, אוקי ומראש יודעים שהוא הולך להביע התנגדות מה צריך לעשות במקרה כזה? אז בגדול כדי לשכנע בן אדם לעשות משהו לחשוב משהו, לחשוב משהו זה בעצם למכור לו רעיון מסוים לשם כך צריך כמובן להראות לו את היתרונות של מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או שיחשוב.

בן אדם בסופו של דבר עושה / חושב את מה שהוא חושב שזה יותר נכון מלא נכון את מה שהוא חושב שזה יותר טוב מרע, את מה שהוא חושב שיש בזה יותר יתרונות מחסרונות ולכן לכאורה אם נגיד רוצים לגרום לבן אדם לקנות מוצר מסוים מה שצריך לעשות זה להסביר לו למה המוצר הזה טוב. עכשיו מה קורה אם אנחנו יודעים מראש שאותו בן אדם הולך להביע בהתנגדות או שהוא עלול להביע התנגדות? אז אחת הדרכים להתמודד עם כזה מצב היא על ידי זה שמביעים התנגדות בשמו לפני שהוא יביע אותה ומכילים אותה.

מה זאת אומרת? אני אתן קודם כל את המבנה נגיד שרוצים להגיד לבן אדם תקנה את המוצר או תחשוב x, אז המבנה הבסיסי אומר אם אנחנו רוצים שהוא יעשה פעולה תגיד לו "תעשה את הפעולה" אבל אם אנחנו יודעים מראש שהוא יכול להביע התנגדות אז במקרה כזה מה שצריך לעשות זה מבחינת המבנה להגיד כזה דבר "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה אבל תעשה את הפעולה", זאת אומרת שכשאנחנו אומרים לו "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה, אני יודע שאולי תתנגד לפעולה, אני יודע שאולי לא תסכים עם מה שאני הולך להגיד, אני יודע שאולי לא תרצה את מה שאני אומר לך, אני יודע שאולי אתה חושב אחרת אבל תעשה ככה וככה" ממילא הדחף האינסטינקטיבי של הבן אדם להתנגד למה שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות.

זאת אומרת אם אומרים לילד "לך תעשה שיעורים" הוא אומר "לא רוצה לעשות שיעורים", איך שאומרים לו "תעשה" הוא אומר "רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים" אבל אם אומרים לו "אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים" אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו "רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים" כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר "רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים".

אז אני אסביר עוד פעם את הלוגיקה אוקי אם אנחנו יודעים שבן אדם להביע התנגדות דהיינו, אומרים לבן אדם משפט ואנחנו יודעים שאוטומטית יקפוץ לו "מי אמר אני לא רוצה אני לא מעוניין, אני לא צריך" וכו' מה שאפשר לעשות זה להכיל את ההתנגדות שלו לפני שאנחנו אומרים לו מה לעשות או מה לחשוב גם אם אומרים לו "אני מבין שאולי אתה חושב ככה וככה אבל ככה וככה" ואז אוטומטית מהיבט מסוים המוח שלו מתחיל לחשוב "הבן אדם שאמר לי מה לעשות הוא כבר הכיל את ההתנגדות, דהיינו, יכול להיות שהוא כבר לקח את זה בחשבון והוא כבר עשה את החישוב במקומי וחישב שכדאי לי לעשות ככה וככה למרות שאני חושב אחרת".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון בלהפעיל את השיטה הזאת? היתרון הוא שבעצם אנחנו הכלנו את ההתנגדות של הבן אדם עוד לפני שהוא הביע אותה כבר אמרנו "תקשיב אנחנו יודעים שאולי אתה תחשוב ככה וככה כי ככה וככה אבל אתה לא צריך לחשוב את זה כי ככה וככה" כבר הכלנו את ההתנגדות שלו מראש. מה החיסרון? שיכול להיות מצב שאנחנו חיזקנו את ההתנגדות שלו שהוא לא היה מתנגד לנו כל כך, בגלל שאמרנו לו אולי לא בא לך "נכון לא בא לי" ולכן צריך לשים לב כשעושים טכניקה כזאת לשים לב מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שאם אנחנו נגיד לו את מה שאנחנו רוצים באופן פוזיטיבי בלי להביע התנגדות שאז הוא יביע התנגדות והוא לא יסכים איתנו או שדווקא כן כדאי להביע את ההתנגדות מראש כדי שיש יותר סיכוי שהוא יסכים איתנו אחר כך.

זאת אומרת יש יתרונות וחסרונות בזה שמביעים את ההתנגדות לפני שאומרים את מה שרוצים, לדוגמה להגיד לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים" יש בזה יתרון וחיסרון היתרון הוא שבעצם אומרים לו "למרות שקשה לך תעשה שיעורים" ואז הוא לא יוכל אחר כך להגיד "קשה לי" כי נכון אמרנו "למרות שקשה לך", החיסרון הוא שאם היינו אומרים "לך תעשה שיעורים" יכול להיות שהוא היה אומר "בסדר" אמרת לו "קשה לי" הוא אומר "רגע קשה לי" נתנו לו תזכורת להתנגדות שלו. אוקי זה היה היתרון והחיסרון שבטכניקה הזאת וצריך לדעת לפעול לפי הסיטואציה, אז מה הכי טוב לעשות? תשובה לפי הסיטואציה לפי ההקשר וצריך לחשוב בהיגיון ואיך לחשוב זה כבר נושא אחר.

מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שהבן אדם ישתכנע ולפי זה להסביר לו, עכשיו יש פה עוד היבט מסוים בעניין ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות למה שאנחנו רוצים שהבן אדם יחשוב ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות הזאת לפני שאנחנו אומרים לבן אדם מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב כגון לדוגמה נגיד שאומרים לו "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים", אוקי אז יש פה עוד איזה היבט שאנחנו יכולים להשתדל לצמצם את הסיכוי שזה שבא עם התנגדות זה דווקא ידפוק אותנו, לזה שבא עם התנגדות למה שאנחנו כן רוצים שהבן אדם יעשה כדי לצמצם את הסיכוי שהיא תדפוק אותנו יש פה איזה טכניקה שאפשר לעשות.

והיא על ידי שעושים מבנה כזה, שימו לב המבנה הבסיסי אומר "לך תעשה שיעורים" המתוחכם יותר אומר כמובן לפי ההקשר "למרות שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "לך תעשה שיעורים ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים". זאת אומרת בהתחלה כבר אומרים לבן אדם מה שרוצים שהוא יעשה ולא מראש נותנים לו את ההתנגדות קודם כל נותנים לו את מה שרוצים שהוא יעשה אחר כך מכילים את ההתנגדות שלו ואחר כך אומרים לו עוד פעם מה שרוצים שהוא יעשה.

לדוגמה נגיד "תראה מאוד כדאי לך לקנות את המוצר הזה ולמרות שאתה חושב שמוצרים אחרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא הכי טוב" אם נתחיל ב - "המוצר הזה הוא הכי טוב" מי אמר אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים, אם נגיד לו "תראה אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים אבל המוצר הזה הכי טוב" אוטומטית בחוויה של הבן אדם מראש כבר אמרנו לו, התחלנו את הדינמיקה ב - "אתה יודע אולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" זהו הוא כבר איבד אותנו זה לא משנה מה נגיד לו אחר כך לכן אומרים לו מראש "אתה יודע המוצר הזה מתאים בשבילך ולמרות שאתה חושב אולי שיש מוצרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא האידיאלי בשבילך".

אוקי ושימו לב גם כן שכאשר הבעתי את ההתנגדות של הבן אדם השני דחפתי שמה את המילים "אולי, למרות שאולי אתה חושב שמוצרים אחרים הם יותר טובים", כמובן שגם זה נושא של שיחה בפני עצמה יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאתה בטוח שיש מוצרים אחרים יותר טובים" גם פה צריך לדעת מתי אבל זה כבר נושא בפני עצמו. אוקי אבל בגדול קודם אומרים מה שאנחנו רוצים אחר כך אומרים את ההתנגדות ואחר כך אומרים עוד פעם את מה שאנחנו רוצים.

עכשיו מה החיסרון בזה? אז לכאורה יכולתי מראש להגיד אז בוא תמיד תגיד את מה שאתה רוצה את ההתנגדות ואת מה שאתה רוצה, תגיד "אני רוצה ככה וככה ולמרות שככה וככה אף על פי כן ככה וככה". למה מראש לא אמרתי את השיטה הזאת? כי גם בשיטה הזאת יש חיסרון, מה החיסרון של השיטה הזאת? החיסרון של השיטה הזאת הוא בדיוק כמו החיסרון של השיטה של להגיד ישר את מה שאתה רוצה, למה? כי אם אנחנו נגיד לבן אדם "תעשה ככה וככה" יכול להיות שבשנייה שלא הכלנו מספיק את מה שהוא חושב ההפך איבדנו אותו, אם אמרנו לו "תעשה ככה וככה" זהו אבוד כי אוטומטית נהיה לו אנטי ולא משנה מה נגיד אחר כך הלך לאיבוד.

ולכן זה עניין של מינונים צריך לשים לב מה הבן אדם רוצה כמה הוא רוצה להביע התנגדות כמה הוא לא רוצה להביע התנגדות, אם נביע התנגדות והוא יזדהה עם ההתנגדות הזאת או שדווקא אם נביע את ההתנגדות שלו אז דווקא הוא יסכים איתנו כי אנחנו כאילו גילינו אמפתיה כלפי ההתנגדות שלו, אם אומרים למישהו "תעשה ככה וככה" והוא אומר "לא רוצה מה אתה לא אכפת לך שקשה לי" ואם אתה אומר לו "אני יודע שקשה לך אבל תעשה ככה וככה" הוא אומר "הוא הביע אמפתיה לזה שקשה לי אני לא צריך עכשיו להתנגד לו" ולכן בעצם אני רק נתתי פה את ההיבטים האלה כדי שכל אחד יוכל לשחק עם זה איך שהוא רוצה לפי ההקשר ולפי העניין.

עכשיו יש פה עוד טכניקה יותר מתוחכמת שמלבישים אותה על המבנה הזה, הטכניקה אומרת ככה אם אנחנו יודעים שבן אדם הולך להביע התנגדות למשהו מסוים ואנחנו רוצים שהוא לא יביע את ההתנגדות הזאת או אנחנו רוצים לתפל בהתנגדות עוד לפני שהיא נוצרה, מה אפשר לעשות? אז התשובה היא פשוטה אנחנו רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת וזה מה שאנחנו רוצים, רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת עכשיו אנחנו יודעים שהוא לא רוצה להצביע למפלגה הזאת, מה צריך לעשות או מה אפשר לעשות? מה שאפשר לעשות זה כזה דבר מה שאפשר לעשות זה לשאול איזה סיבות יכולות להיות לו שבגללן הוא לא ירצה להציע למפלגה שאליה אנחנו רוצים שהוא יצביע איזה סיבות ואז אנחנו רושמים סיבה כזאת וסיבה כזאת.

עכשיו אנחנו שואלים את עצמנו שאלה כזאת האם הסיבות האלה מוצדקות יכול להיות שכן יכול להיות שלא, איזה סיבות הוא הכי בטוח שהן מוצדקות עושים רשימה וכו'. ואז אנחנו צריכים למצוא איזה סיבות יכולות להיות לאותו בן אדם לא להצביע למפלגה שאנחנו רוצים שהוא יצביע אליה ושאנחנו יודעים שהוא עצמו יחשוב שהסיבות האלה לא מוצדקות, לדוגמה נגיד שאנשים נגיד לדוגמה יחליטו נגיד לא להצביע, בשביל הדוגמה אנשים נגיד יחליטו לא להצביע לביבי לבנימין נתניהו מר ראש הממשלה בגלל שאשתו שרה עשתה 1... 2... 3... עכשיו מה האמת האם יש בזה היגיון שאנשים לא יצביעו לביבי בגלל שאשתו עשתה 1.. 2.. 3..? אז כן יש מי שיגיד "כן אנחנו לא נצביע לביבי כי אשתו עשתה 1.. 2.. 3.." אבל יש הרבה מאוד אנשים שיגידו "מה זה קשור עכשיו מה אשתו עשתה אדוני, מה זה קשור שאשתו עשתה ככה וככה תצביע לביבי בשביל סיבות אחרות".

עכשיו שימו לב אם אנחנו נשאל איזה סיבות הגיוניות / לגיטימיות יש לא להצביע לביבי אפשר להביא הרבה סיבות אפשר להגיד כי הביטחון בתקופתו לא משהו כי הכלכלה בתקופתו לא משהו, כי יוקר המחייה לא משהו כי אין שקט חברתי כי אין שקט כזה לא חסרות סיבות, אחת הסיבות בסוף הרשימה תהיה ויש כאלה שיגידו גם בגלל שאשתו שרה ככה וככה ומה זה אומר עליו וזה אומר שככה וככה וכו'. מה יכול לעשות לדוגמה ביבי אם נגיד הוא רוצה שיצביעו לו אז אם הוא יגיד תצביעו לי אז אנשים יגידו לו "לא רוצים להצביע לך אתה בתקופתך אתה הבטחת ביטחון ואין ביטחון הבטחת שלום ואין שלום, הבטחת שיפור כלכלי ואין שיפור כל מה שהבטחת קרה הפוך, לא משנה מה שהבטחת הפוך קרה".

מה יכול לעשות ביבי? לעשות מה שאמרנו להביע את ההתנגדות עוד לפני שהבן אדם מביע אותה ולהגיד "למרות שאתם לא רוצים להצביע לי מסיבות שונות תצביעו לי", אוקי אבל שימו לב שפה מתלבשת עוד מניפולציה מה שצריך לעשות זה כזה דבר כשמביעים את ההתנגדות של הבן אדם לפני מה שרוצים שהוא יעשה שותלים לו מחשבה בראש כאילו הוא מתנגד מהסיבה הלא נכונה, מהסיבה שגם הוא חושב שהיא לא מוצדקת לדוגמה נגיד שביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים אולי להצביע לי בגלל מה ששרה עשתה אבל תצביעו לי בכל זאת כי אתם יודעים שזאת סיבה מטופשת, אוקי אתם יודעים שזה סתם קשקוש".

אוקי מה הוא בעצם עשה? הוא בעצם אם הוא היה אומר "תצביעו לי", "לא רוצה להצביע לך, למה שלא נרצה להצביע לך לא חסרות סיבות לא שאחרים יותר טובים אבל גם אתה לא כדאי להצביע לך", אז מה הוא אומר? הוא אומר "אני מראש יגיד את זה שאתה לא רוצה להצביע לי" אבל אם ביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים להצביע לי כי נכשלתי בביטחון כי נכשלתי בשלום, כי נכשלתי בכלכלה" אם הוא יגיד את זה מי יצביע לו, אז מה הוא עושה הוא אומר "אני יודע שאולי יש כאלה שלא רוצים להצביע לי כי מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה אבל תראו איך הם מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה את מי זה מעניין יש לנו גרעין אירני", נכון ואז הוא שכח את כל הסיבות שבגללן לא רוצים להצביע לו אפילו בגלל הגרעין האיראני לא רוצים להצביע לו.

ביבי אם היו חושבים בהיגיון הוא היה יכול להגיד "הבטחתי שאני אטפל בגרעין האיראני נכשלתי עובדתית?" אם הצלחת אז אנחנו לא צריכים אותך נכון ואם לא הצלחת אז גם לא צריכים אותך ככה שבכל מקרה לא צריכים אותך, זאת אומרת איך שהוא לא יסובב את הגלל, הרי מה הוא אומר? הוא אומר "כל העולם נגדנו לגבי הגרעין האיראני" מסקנה נכשלת נכון עכשיו הוא יכול להגיד "לא מה פתאום למרות שאני פה בזכותי הם לא עוד יותר נגדנו" נכון שיש את ההיבט הזה אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת.

אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד "אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים".

מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה "אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון אוקי אז לך תעשה שיעורים". זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו "תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים". אותו דבר נגיד לגבי מוצר נגיד שלקוח לא רוצה לקנות מוצר מסוים כי הוא לא צריך אותו בא נשאל את עצמו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה.

עכשיו מה האמת אם הוא לא צריך שלא יקנה, אוקי יש בזה היגיון אבל עכשיו אנחנו נשאל את עצמנו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה ושהוא עצמו יחשוב שהסיבה הזאת מטופשת, אז לדוגמה נגיד סתם נמציא בן אדם לא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא אומר "לחברים שלי יש טלוויזיה חדשה אני אלך לראות אצלם טלוויזיה" סיבה מטופשת מה קשור מה אתה כל פעם תלך לראות טלוויזיה אצל החברים שלך כשאתה רוצה לראות טלוויזיה חדשה תלת ממד, מה שזה לא יהיה לכן אומרים לבן אדם "תראה אני מבין שאולי אתה לא רוצה לקנות את הטלוויזיה בגלל שאולי יש לך חברים שכבר יש להם טלוויזיה ואתה חושב ללכת לראות אצלם אבל כדאי לך לקנות את הטלוויזיה בכל זאת שיהיה גם לך" וזה כאילו מה עשינו פה.

עכשיו כמובן הדוגמה הספציפית צריכה להתאים לבן אדם לפי ההקשר לפי הסיטואציה ולפי העניין כן, לא סתם להמציא לו לדוגמה שהוא יגיד "מאיפה הבאת לי למה שאני בכלל אחשוב כזה דבר, אני לא רוצה לקנות טלוויזיה בכלל מסיבה אחרת" לכן כמובן שצריך לשים לב גם לדוגמה שמביאים אבל בגדול המבנה אומר כזה דבר, כאשר אומרים לבן אדם את ההתנגדות שלו אז לפעמים כדאי להוסיף דווקא סיבה לא נכונה להתנגדות שלו להגיד לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה אבל ככה וככה" וכשאומרים לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה" להוסיף "כי" ולתת שמה את הסיבה הנכונה.

שימו לב למבנה המבנה הבסיסי אומר "אני רוצה שתעשה ככה וככה, אני רוצה שתחשוב ככה וככה" המבנה המתוחכם יותר אומר, שזה כמובן מה שאמרתי קודם והמתוחכם יותר אומר "אתה לא מסכים עם זה שככה וככה אבל אני רוצה שככה וככה" וכמובן שקודם נתתי היבט שלפעמים כבר צריך להגיד מה אתה כן רוצה אחר כך מה אתה לא רוצה ואחר כך מה אתה כן רוצה, אוקי וזה כבר נושא אחר. עכשיו שימו לב המבנה אומר כזה דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה "אני רוצה שתעשה ככה" זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על פי כן תעשה ככה וככה", זאת אומרת "למרות שאתה לא רוצה כי...", סתם סיבה שאנחנו יודעים שהוא לא יסכים איתה "אף על פי כן תעשה ככה וככה".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון של הטכניקה הזאת כי אם לא היה שום חיסרון הייתי אומר מראש לעשות את זה תמיד, לכן השאלה היא מה היתרון ומה החיסרון. היתרון הוא שאם אנחנו יודעים שהוא הולך להביע התנגדות אנחנו כבר מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו "אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה" ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - "כי" הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו "למה אני לא רוצה לעשות את זה?" ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו.

לכן מראש אנחנו נשתול לו "כי" לא נכון, דהיינו, סיבה לא נכונה ללמה הוא מתנגד ואז אנחנו מראש כאילו מנטרלים את ההתנגדות שלו. אבל מה החיסרון בזה? החיסרון הוא כזה שאם אנחנו אומרים "תראה למרות שאתה לא בהכרח חושב ככה וככה אף על פי כן תעשה ככה וככה" היתרון...
נתניהו התנגדויות במכירות בטלפון התגברות על פרידה מטפלים למחוק מישהו מהראש להפסיק להתגעגע הקשבה זיהוי איבוד התנגדויות בזמן מכירות המוח משתכנע איך לטפל איך לטפל בהתנגדויות איך לטפל בהתנגדות אמפתיה אמפתיות הבעת אמפתיה הבעת הזדהות הזדהות התנגדויות התנגדות התנגדות מהסיבה הלא נכונה התקדמות טיפול טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים כדורים להזדהות להקדים תרופה למכה לטפל לטפל בהתנגדויות לטפל בהתנגדות למתקדמים לנהל לנהל משא ומתן לשתול לשתול מחשבות מחשבות מטופל מטופלים מטפל מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן סיבה סיבה לא נכונה סיבות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע למתקדמים שתילת מחשבות תרופה תרופות
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בניהול תיבת הדואר הנכנס, או כפי שמכונה גם האינבוקס, במטרה למנוע מיילים שלא טופלו מלהלך לאיבוד או להיבלע בתוך המיילים שנעשתה בהם עבודה. אליעד מציין את החשיבות בניהול המיילים בצורה מסודרת ומאורגנת, על מנת לשמור על אפקטיביות בעבודה ובחיים העסקיים. מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס, לפי אליעד, משמשת ... ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול אפקטיבי של דואר אלקטרוני הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך להיות מנותב לפעולה, משימה, או לתיקייה מסוימת. ברגע שמטפלים בו, יש ... את המיילים מהמקום שבו הם ממתינים, כך שלא יוותרו מיילים לא מטופלים. האם זה באמת חשוב? החשיבות של ניהול נכון של הדואר הנכנס, לפי אליעד, היא קריטית לשמירה על סדר ואפקטיביות בעבודת היום - יום. תיבת הדואר הנכנס משמשת כשער לכל המשימות והפניות, ואם לא נתנהל בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ולהחמיץ פניות חשובות. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ניהול תיבת הדואר הנכנס, או האינבוקס, באופן שמונע מצבים בהם מיילים חשובים ילכו לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת התהליך של ... לשכוח מהם ולפספס משימות או משובים חשובים. האם זה באמת חשוב? ההבנה המרכזית כאן היא, שהתהליך של ניהול מיילים ופעולות הדואר האלקטרוני הוא קריטי כדי למנוע בלגן ותקלות. תיבת הדואר הנכנס היא השלב הראשון של כל המשימות - היא האזור שבו כל הדברים ... מטופל מיד ישאר שם ויעכב את התהליך, ולכן חשוב כל הזמן לבדוק ולהוציא את המיילים שטופלו מהאינבוקס. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס? איך לנהל את המיילים? איך לנהל את הדואר האלקטרוני? איך לנהל את הדואר הנכנס? ניהול משימות ...
ניהול / לנהל / מנהל - הכל כולל הכל על ניהול / לנהל / מנהל - רשימת כל הנושאים
ניהול לנהל מנהל - הכל כולל הכל על ניהול לנהל מנהל - רשימת כל הנושאים ניהול ניהול אנשים ניהול בני משפחה ניהול דיון ניהול דיונים ניהול דיונים בפייסבוק ניהול הזמן ניהול זמן ניהול זמן בארגון ניהול זמן יעיל ניהול זמן נכון ניהול כסף ניהול כעס ניהול כעסים ניהול לקוחות ניהול מנהלים ניהול מנהלים בארגון ניהול משא ומתן ניהול משא ומתן מתוחכם ניהול משא ומתן עם אויב ניהול משא ומתן עסקי ניהול נכון ניהול סיכונים ניהול סיכונים פיננסיים ניהול עובדים
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני איך לנהל יומן משימות בצורה יעילה באמת? כדי לנהל יומן משימות באופן יעיל, אליעד כהן מסביר שישנם שני עקרונות חשובים ומשלימים שצריך להקפיד עליהם. אף שהם עשויים להיראות מנוגדים זה לזה, הם למעשה מאזנים אחד את השני ותורמים לניהול זמן נכון ולמניעת עומס ובלבול. מהו עקרון לא לסגור משימות פתוחות? העיקרון הראשון בניהול יומן משימות הוא לא לסגור אף פעם משימה שעדיין פתוחה או ... העדיפות היא פשוט להסיר אותה מהשדה החזותי, כך שהמוח יתמקד רק במה שבאמת צריך להיעשות כרגע. איך האיזון בין שני העקרונות תורם לניהול זמן וארגון נכון? האיזון בין שני העקרונות - לא לסגור משימות שעדיין פתוחות ולא להשאיר ברשימה משימות שכבר הושלמו - מאפשר לנו למקסם את היעילות, לשפר את ניהול הזמן ולהפחית עומס נפשי מיותר. מצד אחד, כל משימה שנדרשת ... פעולה חשובה. מצד שני, רשימת המשימות תמיד מעודכנת, נקייה, ומכילה רק את הדברים החשובים והפעילים. בשורה התחתונה, אליעד מסביר שניהול נכון של יומן המשימות כרוך בשמירה על בהירות מקסימלית. על ידי ... השארת המשימות הפתוחות בלבד מול העיניים, אנחנו מאפשרים למוח לעבוד בצורה אופטימלית, להגדיל את הפרודוקטיביות ולהפחית לחץ נפשי. ניהול משימות סגירת משימות ניהול זמן ארגון רשימת משימות ניהול יומן משימות איך לנהל יומן משימות בצורה יעילה? כשמנהלים יומן משימות, ישנם שני עקרונות חשובים שצריך להקפיד עליהם, שיכולים להיראות כנגדים אבל למעשה הם משלימים אחד את השני. חשוב להבין איך לנהל את המשימות באופן שמסייע לניהול זמן ויעילות, ולמנוע מצבים שמעמיסים על המוח או יוצרים בלבול. ... טוב. אנחנו רוצים שהמוח לא יתאמץ לעבור עליה, לכן יש להוריד את המשימות הסגורות מהרשימה, כדי שהיא תישאר נקייה ונוחה להתמצאות. ניהול משימות סגירת משימות ניהול זמן ארגון רשימת משימות ניהול יומן משימות ...
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית , אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני מה זה אומר לנהל מנהלי עבודה? ניהול מנהלי עבודה שונה מניהול עובדים רגילים. כשאנו מנהלים עובד רגיל, התהליך הוא פשוט וברור. לדוגמה, אם אנו מנהלים עובד שאחראי להרכיב מוצר מסוים, נשאל אותו באופן ישיר האם הרכיב, כיצד הרכיב, וכמה יחידות הוא הספיק להרכיב. אך כאשר מדובר בניהול מנהל עבודה או מנהל בכיר יותר, התהליך מורכב יותר, משום שהאדם שאנו מנהלים איננו מבצע את העבודה בעצמו, אלא מנהל אחרים שמבצעים אותה. לדוגמה, במקרה של מנהל מכירות, הוא אינו מוכר בעצמו, אלא אחראי על אנשים אחרים שמבצעים את המכירות. כאן קיימות שתי אפשרויות ניהול מרכזיות: גישה אחת היא לשאול את המנהל כמה מכירות ביצעו העובדים שלו. לדוגמה, אם משה הוא איש מכירות, נשאל את מנהל המכירות כמה משה מכר היום? ומה קורה עם העובדים שלך? בדרך זו אנו מעבירים למנהל את המסר שהוא אחראי על הדרך שבה מתבצעות המכירות, כלומר, הוא אחראי על ניהול העובדים, אך לא על התוצאה הישירה שלהם. הגישה השנייה היא לשאול את המנהל ישירות כמה הוא עצמו מכר היום, כאילו הוא באופן אישי אחראי לבצע את המכירות. למרות שזה ברור שהוא לא המוכר הישיר, הגישה הזו משדרת למנהל שהוא האחראי הישיר לתוצאות. לדוגמה, כמה יחידות מכרת היום? או כמה מטוסים ייצרת החודש? אף שברור שלא הוא ייצר בעצמו את המטוסים, האמירה הזו מעבירה לו אחריות ...
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל , להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות מהו הסוד האמיתי לניהול מוצלח? הדרך הטובה ביותר ללמוד לנהל אנשים בצורה נכונה ולהיות מנהל מוצלח היא קודם כל ללמוד לנהל את עצמך בצורה הטובה ביותר. אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט שיכולת הניהול שלך תלויה ישירות ביכולתך לנהל את עצמך, בעיקר ביחס למטרות האישיות שלך שאינן קשורות כלל לאנשים אחרים. ככל שתהיה מסוגל להשיג את המטרות האישיות שהצבת לעצמך, במיוחד את המטרות המאתגרות ביותר, כך תהיה מסוגל לנהל טוב יותר אנשים אחרים. איך ניהול עצמי משפיע ישירות על יכולת הניהול שלך? אליעד כהן מדגיש כי אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם בניהול אנשים. הוא מבהיר שכל קושי שאתה נתקל בו בניהול אחרים, משקף בדיוק את הקושי שיש לך בניהול עצמי. הוא נותן הסבר מפורט ואומר שאם אתה נתקל בקושי גדול לנהל עובד מסוים או מצב ספציפי, תוכל לבדוק ולראות שהקושי הזה הוא בדיוק אותו הקושי שיש לך מול עצמך, בתחום אחר או במצב אחר. לדבריו, אין הבדל עקרוני בין הקושי בלנהל עובדים לקושי ב
ניהול מכירות, ניהול תהליכי מכירה, שיפור תהליכי מכירה, מה זה מנהל מכירות? מה ההבדל שבין איש מכירות למנהל מכירות? ניהול מחלקת מכירות, ניהול מנהל מכירות, ניהול אנשי מכירות, בקרה על תהליכי מכירה, לשפר את תהליכי המכירה, ניתוח משפך שיווקי, מסע הלקוח במחלקת המכירות, משפך שיווקי במחלקת מכירות, ניתוח משפך המכירות, מהו משפך מכירות? איך לשפר את תהליכי המכירה? איך לנהל אנשי מכירות? להבין למה אין מכירות, איך להגדיל את המכירות? למה קשה למכור? איך למכור יותר?
ניהול מכירות, ניהול תהליכי מכירה, שיפור תהליכי מכירה, מה זה מנהל מכירות? מה ההבדל שבין איש מכירות למנהל מכירות? ניהול מחלקת מכירות, ניהול מנהל מכירות, ניהול אנשי מכירות, בקרה על תהליכי מכירה, לשפר ... ניתוח משפך המכירות, מהו משפך מכירות? איך לשפר את תהליכי המכירה? איך לנהל אנשי מכירות? להבין למה אין מכירות, ... להגדיל את המכירות? למה קשה למכור? איך למכור יותר? וכאן נסביר מה תפקידו של מנהל מכירות? ונדבר על אחד מההבדלים שבין מנהל המכירות לבין איש המכירות ונסביר מה ההבדל שבין מנהל מכירות לאיש מכירות? ומה תכונות האופי הנדרשות ממנהל מחלקת מכירות, בשונה מהתכונות הנדרשות מאיש מכירות. ויש בזה כל מיני היבטים, לדוגמה שאיש המכירות אחראי רק על עצמו ומנהל המכירות כנראה אחראי על כמה אנשי ... הבדל אחד מרכזי שצריכים לזכור הוא, שאיש המכירות אחראי בעיקר על למכור. אבל מנהל המכירות אחראי על לנהל את תהליכי המכירה, שזו פעולה שהיא לא ... לקבל ליד ולנסות למכור לו. זה בגדול, למרות שזה לא מדויק, אבל זה בגדול. ניהול מחלקת מכירות על ידי מנהל מכירות, זה אומר לא רק אחריות כללית על אנשי המכירות ואחריות על כך שבסופו של תהליך יהיו מכירות, אלא גם זה אומר שמנהל המכירות צריך לעשות תהליכי ניתוח ... השלב שבו תואמה פגישה ראשונה וכך הלאה עד השלב שבו נסגרה עסקה באופן סופי. ומנהל המכירות אמור לדעת לעשות בקרות ... בכללותו. ולכן, מאיש מכירות נדרש בעיקר למכור ללקוחות ולסגור עסקאות. אבל ממנהל המכירות לא נדרש רק לגרום לאנשי ...
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים איך לנהל מנהלים בכירים בצורה יעילה? כאשר אתה אחראי על מנהלים בכירים בארגון, קיימות גישות רבות כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. אליעד מציג גישה ייחודית וברורה המסבירה את הדרך האופטימלית לניהול מנהלים של עובדים, תוך התמקדות מלאה בתוצאה ובאחריות ניהולית. איך להעביר סמכויות למנהל בצורה נכונה? אחת ההמלצות המרכזיות שאליעד מציג היא להתייחס למנהל הבכיר שמתחתיך כאילו הוא בעצמו עובד שלך. כלומר, הדרך הטובה ביותר לנהל מנהל בכיר, היא לדמיין שאתה עצמך מנהל ישירות את העובדים שתחתיו, ולהטיל על אותו מנהל בדיוק את אותן המשימות שהיית מטיל על העובדים הישירים. לדוגמה, נניח שאתה אחראי על מנהל המכירות, שתחתיו ישנם אנשי מכירות רבים. במקום לנהל את אנשי המכירות ישירות, אתה בא למנהל המכירות ואומר לו: אדוני, אני מצפה ממך למכור כמה שיותר, וזאת המשימה שלך. במילים אחרות, אתה מעביר אליו את כל האחריות שיש לך מול העובדים שלו. כיצד מתבטאת האחריות הניהולית של המנהל על העובדים? האחריות של המנהל על העובדים שלו דומה לאחריות של ספק שירותים. כשאתה מזמין בעל מקצוע לבצע עבודה עבורך, אתה לא אומר לו איך בדיוק להשתמש במקדחה או בכלים אחרים. אתה קובע מהי התוצאה הרצויה והוא ... לקבל בסוף העבודה, ולא מתעניין באילו כלים או שיטות הוא משתמש. בדיוק כך, המנהל שתחתיך צריך להבין שהוא ספק שירותים שלך. הוא זה שאחראי על העובדים, והם מבחינתך רק כלי העבודה שלו. כיצד מתייחסים לעובדים ככלי עבודה של המנהל? אליעד נותן דוגמה מעשית: נניח שיש לך
כסף ואושר, ניהול תקציב משפחתי, ניהול תקציב אישי, ניהול תקציב כספים, ניהול כסף, התנהלות כספית, התנהלות כלכלית, בזבוז כסף, חיסכון בכסף, לחסוך כסף, לבזבז כסף, לחסוך או לבזבז, חיסכון כספי
כסף ואושר, ניהול תקציב משפחתי, ניהול תקציב אישי, ניהול תקציב כספים, ניהול כסף, התנהלות כספית, התנהלות כלכלית, בזבוז כסף, חיסכון בכסף, לחסוך כסף, לבזבז כסף, לחסוך או לבזבז, חיסכון כספי
... ואושר, ניהול תקציב משפחתי, ניהול תקציב אישי, ניהול תקציב כספים, ניהול כסף, התנהלות כספית, התנהלות כלכלית, בזבוז כסף, חיסכון בכסף, לחסוך כסף, לבזבז כסף, לחסוך או לבזבז, חיסכון כספי האם כדאי לנהל תקציב ולהגביל הוצאות? אליעד כהן עוסק בנושא של ניהול כסף, תקציב משפחתי ואישי, אושר ובזבוז, ומסביר כיצד נכון להתייחס לכסף מבחינת רישום ומעקב אחר הוצאות. לדעתו, כאשר אדם מרגיש שיש לו מספיק כסף ומסוגל להרשות ... אפשרית, הוא מתחיל להכיר בכך שהוא מוגבל כלכלית. כל פעם שהוא בודק את התקציב, הדבר מזכיר לו את התחושה שהוא בעצם מוגבל, שיש לו חיסרון מסוים. לכן יש אנשים שמעדיפים לא לנהל מעקב כלל, ופשוט לחיות בתחושה שהם יכולים לבזבז ולחיות ללא הגבלה, גם אם בפועל הם נכנסים למינוס. מה היתרון בניהול תקציב מפורט של ההוצאות? למרות החסרונות הנפשיים שהוזכרו, אליעד כהן מסביר שלפעמים כן כדאי לנהל מעקב מדויק אחר ההוצאות, במיוחד כאשר האדם חש שיש לו בעיה כלכלית או שההכנסות אינן מספיקות לכיסוי ההוצאות. במקרה כזה, הרישום והמעקב עוזרים ליצור מודעות אמיתית לגבי הכסף, להבין להיכן הכסף באמת הולך, ולקבל החלטות יותר מדויקות ואפקטיביות מבחינה כלכלית. לדוגמה, אם אדם מתחיל לנהל רשימת הוצאות, הוא יכול לזהות אילו הוצאות הן באמת הכרחיות ואילו אפשר לצמצם או לבטל. הדבר עוזר לו להחליט האם כדאי לו לעבוד יותר שעות בשביל לממן הוצאות ... או שכדאי לו להימנע מאותן הוצאות מלכתחילה. כך, על ידי מודעות, ניתן לאזן בין ההכנסות להוצאות באופן שמאפשר לאדם לחסוך או לפחות לא להיכנס למינוס. מדוע אנשים נמנעים מלנהל מעקב תקציבי מדויק? אליעד מסביר שאנשים רבים נמנעים מניהול תקציב מסודר כי עצם הפעולה הזו מייצרת אצלם תחושת מחסור. למשל, כאשר אדם מנהל מעקב על כל הוצאה, אפילו הוצאה קטנה מאוד, הוא מתחיל להרגיש שהמשאבים שלו מוגבלים ושהוא חייב לחשוב פעמיים לפני שהוא מוציא כסף. התחושה הזאת של הגבלה גורמת לו ... לחובות או למינוס. אנשים אלו מעדיפים להרגיש חופשיים, גם אם בפועל הם אינם באמת חופשיים כלכלית. מה היחס הנכון לכסף לפי אליעד כהן? אליעד מציין שאין באמת פתרון מושלם לניהול הכסף. היחס האופטימלי הוא כזה שבו האדם כנה עם עצמו. מצד אחד, האדם צריך להכיר בכך שהוא רוצה וצריך להוציא כסף כדי להרגיש טוב, ומצד שני, הוא צריך להכיר ... בסופו של דבר לא יהיה איתו לתמיד. מצד שני, רבי נחמן הקפיד מאוד על אנשים שחייבים כסף, כלומר, יש צורך באיזון תמידי בין שחרור ושליטה. לסיכום, הגישה שאליעד כהן מציג בנוגע לניהול תקציב וכסף מדגישה את הצורך באיזון מתמיד בין חופש כלכלי ושליטה עצמית, תוך מודעות להשלכות הפסיכולוגיות שיש לכל פעולה בתחום הפיננסי. על האדם להיות מודע לכך שכל פעולה שהוא עושה עם הכסף משקפת את התחושה הפנימית שלו לגבי חופש ומגבלות, ולכן כדאי להיות כנים ולבחון מה באמת גורם אושר ומה מיותר. איך לנהל תקציב משפחתי? האם כדאי לעקוב אחרי כל שקל? לחסוך או לבזבז כסף? מה הקשר בין כסף לאושר? ניהול כסף בצורה נכונה איך להימנע מתחושת מחסור כלכלית? למה אנשים נכנסים למינוס? ...
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להיות מנהל טוב? לפי אליעד כהן, כל אדם, ללא יוצא מן הכלל, מתאים להיות מנהל. המנהל הטוב הוא אדם שמצליח לנהל את עצמו, שכן ניהול עצמי הוא היסוד לכל ניהול מוצלח של אחרים. מה זה ניהול עצמי? לנהל את עצמך פירושו לדעת לקבוע מטרות ולנהל את המשאבים העומדים לרשותך להשגתן. כל אדם, ללא קשר למספר הידיים או האצבעות שיש לו, יכול ללמוד לנהל את עצמו בצורה טובה יותר. ניהול עצמי לא שונה מניהול עסק - פשוט מדובר בניהול של יותר משאבים ויותר מטרות. הקשר בין ניהול עצמי לניהול עסק אם אתה לא מצליח לנהל את עצמך בצורה מושלמת, זה אומר שלא תצליח לנהל עסק או צוות. ניהול עסק הוא בדיוק כמו ניהול עצמי, רק עם יותר אנשים ומטרות. העובדים הם המשאבים שלך, ויש לדעת כיצד לתקשר איתם ו
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות האם כל אחד יכול להיות מנהל? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בדיון על השאלה האם כל אדם יכול להיות מנהל. הוא מציין שיש דעות שונות בנושא: יש שמאמינים שניהול הוא תכונה מולדת שיכולה להתפתח רק אצל אנשים מסוימים, ויש המאמינים שניהול הוא דבר שניתן ללמוד. אליעד מציע גישה שונה, ולדבריו כל אדם נולד להיות מנהל. הוא מדגיש שמנהל טוב לא רק שאמור לדעת לנהל אחרים, אלא גם את עצמו, וזו המשמעות האמיתית של ניהול. מהו ניהול עצמי וכיצד הוא קשור לניהול אחרים? אליעד מדבר על החשיבות של ניהול עצמי כחלק בלתי נפרד מהיכולת לנהל אחרים. הוא מסביר כי ניהול עצמי הוא תהליך שבו אדם לומד לנהל את משימותיו, סדרי עדיפויותיו, ולהתמודד עם קונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מצליח לנהל את עצמו בצורה אפקטיבית, הוא בהכרח ידע לנהל גם אחרים, שכן הניהול של אחרים הוא למעשה ניהול של משאבים, אנשים ומצבים, כפי שעושים כאשר מנהלים את עצמנו. האם כל אדם חייב להגיע לשלמות ב
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ניהול, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ניהול, איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, מטפל אישי מומלץ, מנטור בנושא ניהול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 05_08_2025 השעה 16:37:27 - wesi1