אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מנהל ✔איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע?

אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה אציג את כל השיטות, הדוגמאות והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו להשתמש בהן, וגם כדי לוודא שלא יעבדו עליכם באמצעות אותן טכניקות בדיוק.

מהו העיקרון הבסיסי לשכנוע ולהתמודדות עם התנגדויות?

לפי אליעד כהן, שכנוע יעיל מתרחש כאשר מציגים לאדם את הסיבות מדוע כדאי לו לבצע פעולה מסוימת, לקנות מוצר מסוים, או לאמץ רעיון מסוים. האדם עושה פעולות שהוא חושב שהן יותר נכונות, יותר מועילות, או בעלות יותר יתרונות מחסרונות. לכן לכאורה, כל שצריך לעשות כדי לשכנע הוא להציג את היתרונות. אבל אם מראש אנחנו יודעים שהצד השני יתנגד - צריך לפעול אחרת.

איך מטפלים בהתנגדות עוד לפני שהיא עלתה?

הטכניקה שאליעד הציג היא "להקדים תרופה למכה". הרעיון הוא להציג את ההתנגדות בעצמנו עוד לפני שהאדם השני מספיק להגיד אותה. למשל, במקום לומר לילד "לך תעשה שיעורים", אומרים לו: "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות שיעורים, אבל בכל זאת לך תעשה שיעורים". למה זה עובד? כי המוח של הילד כבר שמע את ההתנגדות שלו, ולכן כשההתנגדות תעלה לו בראש, הוא יחשוב שהעניין כבר נשקל ובכל זאת הוחלט שכדאי לעשות זאת.

לדוגמה, במקום להגיד "תקנה את המוצר הזה", נאמר: "אני יודע שאתה אולי חושב שיש מוצרים טובים יותר, אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך". כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו להתנגד בעצמו.

מהם היתרונות והחסרונות של שיטת "הקדמת ההתנגדות"?

אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב עליה אם לא היינו מעלים אותה, ובכך יוצרים לו התנגדות שלא הייתה קיימת מראש.

לדוגמה, אם אומרים לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים, אבל לך תעשה שיעורים", יכול להיות שהוא בכלל לא חשב על כך שקשה לו, ועכשיו דווקא החדרנו לו את המחשבה שיכול להיות שקשה לו.

איך להשתמש נכון בשיטת "הקדמת ההתנגדות"?

כדי להימנע מהחיסרון הזה, אליעד מציע שיטה מתוחכמת יותר: בהתחלה אומרים את מה שאנחנו רוצים שהאדם יעשה, אחר כך מציינים את ההתנגדות הפוטנציאלית שלו, ולבסוף חוזרים על ההנחיה המקורית שוב.

לדוגמה, נאמר לילד: "לך תעשה שיעורים, ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים, לך תעשה שיעורים". בצורה זו, הוא קודם כל שמע את הפעולה הרצויה באופן חיובי ורק לאחר מכן את ההתנגדות שלו, ואז שוב את ההנחיה. בצורה זו יש יותר סיכוי שנצליח להשפיע עליו מבלי ליצור אצלו התנגדות נוספת.

איך "לשתול מחשבות" כדי לטפל בהתנגדויות מראש?

טכניקה נוספת שאליעד מציג היא "שתילת סיבות לא נכונות". אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו.

לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: "אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת". זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו למודעות.

אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב לראות טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: "אני מבין שאתה לא רוצה לקנות כי אתה חושב שתלך כל פעם לראות אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך בכל זאת", האדם עשוי להבין שההתנגדות שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ לגבי נושא של שכנוע, להסביר איך המוח משתכנע איך אפשר לשכנע אחרים, איך לשים לב שלא יעבדו עליכם. אוקי אז הנושא הוא כדלקמן אם רוצים לבקש מהבן אדם לעשות משהו מסוים אם רוצים לגרום לבן אדם לחשוב משהו מסוים, אוקי ומראש יודעים שהוא הולך להביע התנגדות מה צריך לעשות במקרה כזה? אז בגדול כדי לשכנע בן אדם לעשות משהו לחשוב משהו, לחשוב משהו זה בעצם למכור לו רעיון מסוים לשם כך צריך כמובן להראות לו את היתרונות של מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או שיחשוב.

בן אדם בסופו של דבר עושה / חושב את מה שהוא חושב שזה יותר נכון מלא נכון את מה שהוא חושב שזה יותר טוב מרע, את מה שהוא חושב שיש בזה יותר יתרונות מחסרונות ולכן לכאורה אם נגיד רוצים לגרום לבן אדם לקנות מוצר מסוים מה שצריך לעשות זה להסביר לו למה המוצר הזה טוב. עכשיו מה קורה אם אנחנו יודעים מראש שאותו בן אדם הולך להביע בהתנגדות או שהוא עלול להביע התנגדות? אז אחת הדרכים להתמודד עם כזה מצב היא על ידי זה שמביעים התנגדות בשמו לפני שהוא יביע אותה ומכילים אותה.

מה זאת אומרת? אני אתן קודם כל את המבנה נגיד שרוצים להגיד לבן אדם תקנה את המוצר או תחשוב x, אז המבנה הבסיסי אומר אם אנחנו רוצים שהוא יעשה פעולה תגיד לו "תעשה את הפעולה" אבל אם אנחנו יודעים מראש שהוא יכול להביע התנגדות אז במקרה כזה מה שצריך לעשות זה מבחינת המבנה להגיד כזה דבר "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה אבל תעשה את הפעולה", זאת אומרת שכשאנחנו אומרים לו "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה, אני יודע שאולי תתנגד לפעולה, אני יודע שאולי לא תסכים עם מה שאני הולך להגיד, אני יודע שאולי לא תרצה את מה שאני אומר לך, אני יודע שאולי אתה חושב אחרת אבל תעשה ככה וככה" ממילא הדחף האינסטינקטיבי של הבן אדם להתנגד למה שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות.

זאת אומרת אם אומרים לילד "לך תעשה שיעורים" הוא אומר "לא רוצה לעשות שיעורים", איך שאומרים לו "תעשה" הוא אומר "רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים" אבל אם אומרים לו "אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים" אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו "רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים" כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר "רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים".

אז אני אסביר עוד פעם את הלוגיקה אוקי אם אנחנו יודעים שבן אדם להביע התנגדות דהיינו, אומרים לבן אדם משפט ואנחנו יודעים שאוטומטית יקפוץ לו "מי אמר אני לא רוצה אני לא מעוניין, אני לא צריך" וכו' מה שאפשר לעשות זה להכיל את ההתנגדות שלו לפני שאנחנו אומרים לו מה לעשות או מה לחשוב גם אם אומרים לו "אני מבין שאולי אתה חושב ככה וככה אבל ככה וככה" ואז אוטומטית מהיבט מסוים המוח שלו מתחיל לחשוב "הבן אדם שאמר לי מה לעשות הוא כבר הכיל את ההתנגדות, דהיינו, יכול להיות שהוא כבר לקח את זה בחשבון והוא כבר עשה את החישוב במקומי וחישב שכדאי לי לעשות ככה וככה למרות שאני חושב אחרת".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון בלהפעיל את השיטה הזאת? היתרון הוא שבעצם אנחנו הכלנו את ההתנגדות של הבן אדם עוד לפני שהוא הביע אותה כבר אמרנו "תקשיב אנחנו יודעים שאולי אתה תחשוב ככה וככה כי ככה וככה אבל אתה לא צריך לחשוב את זה כי ככה וככה" כבר הכלנו את ההתנגדות שלו מראש. מה החיסרון? שיכול להיות מצב שאנחנו חיזקנו את ההתנגדות שלו שהוא לא היה מתנגד לנו כל כך, בגלל שאמרנו לו אולי לא בא לך "נכון לא בא לי" ולכן צריך לשים לב כשעושים טכניקה כזאת לשים לב מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שאם אנחנו נגיד לו את מה שאנחנו רוצים באופן פוזיטיבי בלי להביע התנגדות שאז הוא יביע התנגדות והוא לא יסכים איתנו או שדווקא כן כדאי להביע את ההתנגדות מראש כדי שיש יותר סיכוי שהוא יסכים איתנו אחר כך.

זאת אומרת יש יתרונות וחסרונות בזה שמביעים את ההתנגדות לפני שאומרים את מה שרוצים, לדוגמה להגיד לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים" יש בזה יתרון וחיסרון היתרון הוא שבעצם אומרים לו "למרות שקשה לך תעשה שיעורים" ואז הוא לא יוכל אחר כך להגיד "קשה לי" כי נכון אמרנו "למרות שקשה לך", החיסרון הוא שאם היינו אומרים "לך תעשה שיעורים" יכול להיות שהוא היה אומר "בסדר" אמרת לו "קשה לי" הוא אומר "רגע קשה לי" נתנו לו תזכורת להתנגדות שלו. אוקי זה היה היתרון והחיסרון שבטכניקה הזאת וצריך לדעת לפעול לפי הסיטואציה, אז מה הכי טוב לעשות? תשובה לפי הסיטואציה לפי ההקשר וצריך לחשוב בהיגיון ואיך לחשוב זה כבר נושא אחר.

מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שהבן אדם ישתכנע ולפי זה להסביר לו, עכשיו יש פה עוד היבט מסוים בעניין ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות למה שאנחנו רוצים שהבן אדם יחשוב ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות הזאת לפני שאנחנו אומרים לבן אדם מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב כגון לדוגמה נגיד שאומרים לו "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים", אוקי אז יש פה עוד איזה היבט שאנחנו יכולים להשתדל לצמצם את הסיכוי שזה שבא עם התנגדות זה דווקא ידפוק אותנו, לזה שבא עם התנגדות למה שאנחנו כן רוצים שהבן אדם יעשה כדי לצמצם את הסיכוי שהיא תדפוק אותנו יש פה איזה טכניקה שאפשר לעשות.

והיא על ידי שעושים מבנה כזה, שימו לב המבנה הבסיסי אומר "לך תעשה שיעורים" המתוחכם יותר אומר כמובן לפי ההקשר "למרות שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "לך תעשה שיעורים ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים". זאת אומרת בהתחלה כבר אומרים לבן אדם מה שרוצים שהוא יעשה ולא מראש נותנים לו את ההתנגדות קודם כל נותנים לו את מה שרוצים שהוא יעשה אחר כך מכילים את ההתנגדות שלו ואחר כך אומרים לו עוד פעם מה שרוצים שהוא יעשה.

לדוגמה נגיד "תראה מאוד כדאי לך לקנות את המוצר הזה ולמרות שאתה חושב שמוצרים אחרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא הכי טוב" אם נתחיל ב - "המוצר הזה הוא הכי טוב" מי אמר אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים, אם נגיד לו "תראה אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים אבל המוצר הזה הכי טוב" אוטומטית בחוויה של הבן אדם מראש כבר אמרנו לו, התחלנו את הדינמיקה ב - "אתה יודע אולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" זהו הוא כבר איבד אותנו זה לא משנה מה נגיד לו אחר כך לכן אומרים לו מראש "אתה יודע המוצר הזה מתאים בשבילך ולמרות שאתה חושב אולי שיש מוצרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא האידיאלי בשבילך".

אוקי ושימו לב גם כן שכאשר הבעתי את ההתנגדות של הבן אדם השני דחפתי שמה את המילים "אולי, למרות שאולי אתה חושב שמוצרים אחרים הם יותר טובים", כמובן שגם זה נושא של שיחה בפני עצמה יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאתה בטוח שיש מוצרים אחרים יותר טובים" גם פה צריך לדעת מתי אבל זה כבר נושא בפני עצמו. אוקי אבל בגדול קודם אומרים מה שאנחנו רוצים אחר כך אומרים את ההתנגדות ואחר כך אומרים עוד פעם את מה שאנחנו רוצים.

עכשיו מה החיסרון בזה? אז לכאורה יכולתי מראש להגיד אז בוא תמיד תגיד את מה שאתה רוצה את ההתנגדות ואת מה שאתה רוצה, תגיד "אני רוצה ככה וככה ולמרות שככה וככה אף על פי כן ככה וככה". למה מראש לא אמרתי את השיטה הזאת? כי גם בשיטה הזאת יש חיסרון, מה החיסרון של השיטה הזאת? החיסרון של השיטה הזאת הוא בדיוק כמו החיסרון של השיטה של להגיד ישר את מה שאתה רוצה, למה? כי אם אנחנו נגיד לבן אדם "תעשה ככה וככה" יכול להיות שבשנייה שלא הכלנו מספיק את מה שהוא חושב ההפך איבדנו אותו, אם אמרנו לו "תעשה ככה וככה" זהו אבוד כי אוטומטית נהיה לו אנטי ולא משנה מה נגיד אחר כך הלך לאיבוד.

ולכן זה עניין של מינונים צריך לשים לב מה הבן אדם רוצה כמה הוא רוצה להביע התנגדות כמה הוא לא רוצה להביע התנגדות, אם נביע התנגדות והוא יזדהה עם ההתנגדות הזאת או שדווקא אם נביע את ההתנגדות שלו אז דווקא הוא יסכים איתנו כי אנחנו כאילו גילינו אמפתיה כלפי ההתנגדות שלו, אם אומרים למישהו "תעשה ככה וככה" והוא אומר "לא רוצה מה אתה לא אכפת לך שקשה לי" ואם אתה אומר לו "אני יודע שקשה לך אבל תעשה ככה וככה" הוא אומר "הוא הביע אמפתיה לזה שקשה לי אני לא צריך עכשיו להתנגד לו" ולכן בעצם אני רק נתתי פה את ההיבטים האלה כדי שכל אחד יוכל לשחק עם זה איך שהוא רוצה לפי ההקשר ולפי העניין.

עכשיו יש פה עוד טכניקה יותר מתוחכמת שמלבישים אותה על המבנה הזה, הטכניקה אומרת ככה אם אנחנו יודעים שבן אדם הולך להביע התנגדות למשהו מסוים ואנחנו רוצים שהוא לא יביע את ההתנגדות הזאת או אנחנו רוצים לתפל בהתנגדות עוד לפני שהיא נוצרה, מה אפשר לעשות? אז התשובה היא פשוטה אנחנו רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת וזה מה שאנחנו רוצים, רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת עכשיו אנחנו יודעים שהוא לא רוצה להצביע למפלגה הזאת, מה צריך לעשות או מה אפשר לעשות? מה שאפשר לעשות זה כזה דבר מה שאפשר לעשות זה לשאול איזה סיבות יכולות להיות לו שבגללן הוא לא ירצה להציע למפלגה שאליה אנחנו רוצים שהוא יצביע איזה סיבות ואז אנחנו רושמים סיבה כזאת וסיבה כזאת.

עכשיו אנחנו שואלים את עצמנו שאלה כזאת האם הסיבות האלה מוצדקות יכול להיות שכן יכול להיות שלא, איזה סיבות הוא הכי בטוח שהן מוצדקות עושים רשימה וכו'. ואז אנחנו צריכים למצוא איזה סיבות יכולות להיות לאותו בן אדם לא להצביע למפלגה שאנחנו רוצים שהוא יצביע אליה ושאנחנו יודעים שהוא עצמו יחשוב שהסיבות האלה לא מוצדקות, לדוגמה נגיד שאנשים נגיד לדוגמה יחליטו נגיד לא להצביע, בשביל הדוגמה אנשים נגיד יחליטו לא להצביע לביבי לבנימין נתניהו מר ראש הממשלה בגלל שאשתו שרה עשתה 1... 2... 3... עכשיו מה האמת האם יש בזה היגיון שאנשים לא יצביעו לביבי בגלל שאשתו עשתה 1.. 2.. 3..? אז כן יש מי שיגיד "כן אנחנו לא נצביע לביבי כי אשתו עשתה 1.. 2.. 3.." אבל יש הרבה מאוד אנשים שיגידו "מה זה קשור עכשיו מה אשתו עשתה אדוני, מה זה קשור שאשתו עשתה ככה וככה תצביע לביבי בשביל סיבות אחרות".

עכשיו שימו לב אם אנחנו נשאל איזה סיבות הגיוניות / לגיטימיות יש לא להצביע לביבי אפשר להביא הרבה סיבות אפשר להגיד כי הביטחון בתקופתו לא משהו כי הכלכלה בתקופתו לא משהו, כי יוקר המחייה לא משהו כי אין שקט חברתי כי אין שקט כזה לא חסרות סיבות, אחת הסיבות בסוף הרשימה תהיה ויש כאלה שיגידו גם בגלל שאשתו שרה ככה וככה ומה זה אומר עליו וזה אומר שככה וככה וכו'. מה יכול לעשות לדוגמה ביבי אם נגיד הוא רוצה שיצביעו לו אז אם הוא יגיד תצביעו לי אז אנשים יגידו לו "לא רוצים להצביע לך אתה בתקופתך אתה הבטחת ביטחון ואין ביטחון הבטחת שלום ואין שלום, הבטחת שיפור כלכלי ואין שיפור כל מה שהבטחת קרה הפוך, לא משנה מה שהבטחת הפוך קרה".

מה יכול לעשות ביבי? לעשות מה שאמרנו להביע את ההתנגדות עוד לפני שהבן אדם מביע אותה ולהגיד "למרות שאתם לא רוצים להצביע לי מסיבות שונות תצביעו לי", אוקי אבל שימו לב שפה מתלבשת עוד מניפולציה מה שצריך לעשות זה כזה דבר כשמביעים את ההתנגדות של הבן אדם לפני מה שרוצים שהוא יעשה שותלים לו מחשבה בראש כאילו הוא מתנגד מהסיבה הלא נכונה, מהסיבה שגם הוא חושב שהיא לא מוצדקת לדוגמה נגיד שביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים אולי להצביע לי בגלל מה ששרה עשתה אבל תצביעו לי בכל זאת כי אתם יודעים שזאת סיבה מטופשת, אוקי אתם יודעים שזה סתם קשקוש".

אוקי מה הוא בעצם עשה? הוא בעצם אם הוא היה אומר "תצביעו לי", "לא רוצה להצביע לך, למה שלא נרצה להצביע לך לא חסרות סיבות לא שאחרים יותר טובים אבל גם אתה לא כדאי להצביע לך", אז מה הוא אומר? הוא אומר "אני מראש יגיד את זה שאתה לא רוצה להצביע לי" אבל אם ביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים להצביע לי כי נכשלתי בביטחון כי נכשלתי בשלום, כי נכשלתי בכלכלה" אם הוא יגיד את זה מי יצביע לו, אז מה הוא עושה הוא אומר "אני יודע שאולי יש כאלה שלא רוצים להצביע לי כי מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה אבל תראו איך הם מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה את מי זה מעניין יש לנו גרעין אירני", נכון ואז הוא שכח את כל הסיבות שבגללן לא רוצים להצביע לו אפילו בגלל הגרעין האיראני לא רוצים להצביע לו.

ביבי אם היו חושבים בהיגיון הוא היה יכול להגיד "הבטחתי שאני אטפל בגרעין האיראני נכשלתי עובדתית?" אם הצלחת אז אנחנו לא צריכים אותך נכון ואם לא הצלחת אז גם לא צריכים אותך ככה שבכל מקרה לא צריכים אותך, זאת אומרת איך שהוא לא יסובב את הגלל, הרי מה הוא אומר? הוא אומר "כל העולם נגדנו לגבי הגרעין האיראני" מסקנה נכשלת נכון עכשיו הוא יכול להגיד "לא מה פתאום למרות שאני פה בזכותי הם לא עוד יותר נגדנו" נכון שיש את ההיבט הזה אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת.

אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד "אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים".

מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה "אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון אוקי אז לך תעשה שיעורים". זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו "תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים". אותו דבר נגיד לגבי מוצר נגיד שלקוח לא רוצה לקנות מוצר מסוים כי הוא לא צריך אותו בא נשאל את עצמו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה.

עכשיו מה האמת אם הוא לא צריך שלא יקנה, אוקי יש בזה היגיון אבל עכשיו אנחנו נשאל את עצמנו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה ושהוא עצמו יחשוב שהסיבה הזאת מטופשת, אז לדוגמה נגיד סתם נמציא בן אדם לא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא אומר "לחברים שלי יש טלוויזיה חדשה אני אלך לראות אצלם טלוויזיה" סיבה מטופשת מה קשור מה אתה כל פעם תלך לראות טלוויזיה אצל החברים שלך כשאתה רוצה לראות טלוויזיה חדשה תלת ממד, מה שזה לא יהיה לכן אומרים לבן אדם "תראה אני מבין שאולי אתה לא רוצה לקנות את הטלוויזיה בגלל שאולי יש לך חברים שכבר יש להם טלוויזיה ואתה חושב ללכת לראות אצלם אבל כדאי לך לקנות את הטלוויזיה בכל זאת שיהיה גם לך" וזה כאילו מה עשינו פה.

עכשיו כמובן הדוגמה הספציפית צריכה להתאים לבן אדם לפי ההקשר לפי הסיטואציה ולפי העניין כן, לא סתם להמציא לו לדוגמה שהוא יגיד "מאיפה הבאת לי למה שאני בכלל אחשוב כזה דבר, אני לא רוצה לקנות טלוויזיה בכלל מסיבה אחרת" לכן כמובן שצריך לשים לב גם לדוגמה שמביאים אבל בגדול המבנה אומר כזה דבר, כאשר אומרים לבן אדם את ההתנגדות שלו אז לפעמים כדאי להוסיף דווקא סיבה לא נכונה להתנגדות שלו להגיד לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה אבל ככה וככה" וכשאומרים לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה" להוסיף "כי" ולתת שמה את הסיבה הנכונה.

שימו לב למבנה המבנה הבסיסי אומר "אני רוצה שתעשה ככה וככה, אני רוצה שתחשוב ככה וככה" המבנה המתוחכם יותר אומר, שזה כמובן מה שאמרתי קודם והמתוחכם יותר אומר "אתה לא מסכים עם זה שככה וככה אבל אני רוצה שככה וככה" וכמובן שקודם נתתי היבט שלפעמים כבר צריך להגיד מה אתה כן רוצה אחר כך מה אתה לא רוצה ואחר כך מה אתה כן רוצה, אוקי וזה כבר נושא אחר. עכשיו שימו לב המבנה אומר כזה דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה "אני רוצה שתעשה ככה" זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על פי כן תעשה ככה וככה", זאת אומרת "למרות שאתה לא רוצה כי...", סתם סיבה שאנחנו יודעים שהוא לא יסכים איתה "אף על פי כן תעשה ככה וככה".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון של הטכניקה הזאת כי אם לא היה שום חיסרון הייתי אומר מראש לעשות את זה תמיד, לכן השאלה היא מה היתרון ומה החיסרון. היתרון הוא שאם אנחנו יודעים שהוא הולך להביע התנגדות אנחנו כבר מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו "אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה" ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - "כי" הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו "למה אני לא רוצה לעשות את זה?" ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו.

לכן מראש אנחנו נשתול לו "כי" לא נכון, דהיינו, סיבה לא נכונה ללמה הוא מתנגד ואז אנחנו מראש כאילו מנטרלים את ההתנגדות שלו. אבל מה החיסרון בזה? החיסרון הוא כזה שאם אנחנו אומרים "תראה למרות שאתה לא בהכרח חושב ככה וככה אף על פי כן תעשה ככה וככה" היתרון...
יתרון וחיסרון לאהוב את עצמי ללא תנאים להתבונן האידיאל צריך לעשות כדי איך לטפל ב אני לא רוצה לא יכול אירן להכיל משוגעים איך לטפל איך לטפל ב איך לטפל בהתנגדויות איך לטפל בהתנגדות אמפטיה אמפטיות אמפתיה אמפתיות בהתנגדויות הבעת אמפטיה הבעת הזדהות הזדהות התנגדויות התנגדות התנגדות מהסיבה הלא נכונה התקדמות טיפול טיפול ב טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים כדורים להזדהות להקדים תרופה למכה לטפל לטפל בהתנגדויות לטפל בהתנגדות למתקדמים לנהל לשתול לשתול מחשבות מחשבות מטופל מטופלים מטפל מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן סיבה סיבה לא נכונה סיבות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע למתקדמים שתילת מחשבות תרופה תרופות
יחסי מנהל עובד, יחסי עובד מנהל, שביעות רצון העובדים מהמנהל, מנהל טוב או מנהל רע, מנהל שהעובדים אוהבים אותו, מנהל שהעובדים לא אוהבים אותו, מנהל נערץ, מנהל כושל, מנהל גרוע, דירוג מנהלים, ציון מנהלים, ניהול מנהלים, איכות ניהולית, ללמוד לנהל, יעוץ למנהלים, מנטורינג למנהלים, ללמוד לנהל עובדים, לגרום לעובדים לאהוב אותך, מוטיבציה לעובדים, ניהול רעיל, מנהל רעיל, מנטור למנהלים
... מנהל עובד, יחסי עובד מנהל, שביעות רצון העובדים מהמנהל, מנהל טוב או מנהל רע, מנהל שהעובדים אוהבים אותו, מנהל שהעובדים לא אוהבים אותו, מנהל נערץ, מנהל כושל, מנהל גרוע, דירוג מנהלים, ציון מנהלים, ניהול מנהלים, איכות ניהולית, ללמוד לנהל, יעוץ למנהלים, מנטורינג למנהלים, ללמוד לנהל עובדים, לגרום לעובדים לאהוב אותך, מוטיבציה לעובדים, ניהול רעיל, מנהל רעיל, מנטור למנהלים וכאן נדבר על מערכת היחסים שבין המנהל לבין העובדים שלו. ונשיב לשאלות הבאות: האם מנהל טוב אמור לשאוף לכך שהעובדים שלו יאהבו אותו ושירצו לעבוד איתו וכולי? האם מנהל טוב נמדד גם לפי כמה שהעובדים שלו אוהבים אותו? האם ואיך היחס של העובדים כלפי המנהל, מעיד על איכות הניהול של המנהל שלהם? האם הגיוני למדוד מנהל טוב, גם לפי כמה שהעובדים שתחתיו רוצים לעבוד איתו וכולי? איך מנהל טוב אמור לגרום לעובדים שלו להרגיש כלפיו? איך מנהל טוב אמור לגרום לעובדים שלו להתייחס אליו? ועוד. אז לכאורה בפשוטם של ...
מנהל או פועל, מנהל או עובד, מהו מנהל? מה תפקידו של המנהל? מהי אחריות ניהולית? איך לנהל מנהל? ניהול מנהלים בכירים, מחוייבות ניהולית, חשיבה ניהולית, אופי של מנהל, איך להיות מנהל? האם להיות מנהל? האם אני מתאים לנהל? ניהול מוצלח
מנהל או פועל, מנהל או עובד, מהו מנהל? מה תפקידו של המנהל? מהי אחריות ניהולית? איך לנהל מנהל? ניהול מנהלים בכירים, מחוייבות ניהולית, חשיבה ניהולית, אופי של מנהל, איך להיות מנהל? האם להיות מנהל? האם אני מתאים לנהל? ניהול מוצלח
מנהל או פועל, מנהל או עובד, מהו מנהל? מה תפקידו של המנהל? מהי אחריות ניהולית? איך לנהל מנהל? ניהול מנהלים בכירים, מחוייבות ניהולית, חשיבה ניהולית, אופי של מנהל, איך להיות מנהל? האם להיות מנהל? האם אני מתאים לנהל? ניהול מוצלח מה ההבדל בין מנהל לבין פועל? ההבדל העיקרי בין מנהל לבין פועל מתבטא בהיקף האחריות ובאופי המשימות שלהם. המנהל אחראי לתוצאות, ואילו הפועל אחראי לדרך שבה הדברים מבוצעים. משמעות הדבר היא שפועל צריך להתמקד בביצוע מדויק של פעולות שהוגדרו מראש, והמנהל נדרש לוודא שהפעולות יובילו להשגת היעדים שהוצבו בפניו. לדוגמה, אם המטרה היא להגדיל את רווחי החברה, הפועל יקבל הוראות מפורטות מה עליו לעשות מדי יום. לעומת זאת, המנהל יקבל הגדרה כללית יותר של יעדים ומטרות, כמו להגדיל את המכירות, לשפר את השירות, או לייעל את תהליכי העבודה. המנהל יבחר בעצמו כיצד לפעול להשגת מטרות אלו, בזמן שהפועל מבצע בדיוק את המשימות שניתנו לו. מה ההבדלים ברמות הניהול בארגון? בארגון קיים מבנה היררכי ברור, כאשר כל שלב אחראי ברמה אחרת של תוצאות או פעולות: הפועל בשטח אחראי למשימות ספציפיות וברורות: לדוגמה, למכור 20 יחידות ביום. הוא נמדד על פי ביצוע משימות אלו ולא על פי חשיבה אסטרטגית או השגת תוצאות כלליות. מנהל זוטר, כמו אחראי צוות או סגן מנהל, אחראי לתוצאה רחבה יותר כמו להגדיל את המכירות. לא אומרים לו בדיוק כיצד לעשות זאת, אלא מגדירים את התוצאה הנדרשת והוא מחליט על הדרכים להשיגה. מנהל בכיר אחראי ליעדים כלליים יותר, כמו הגדלת רווחיות המחלקה או הארגון. כאן כבר יש צורך בחשיבה מופשטת ואסטרטגית יותר. עליו לפתח דרכים שונות, לבחור את האמצעים הנכונים ולהוביל תהליכים לשיפור הרווחיות. המנהל הכללי או המנכל אחראי לרווחיות והצלחת החברה כולה. הוא צריך ראייה מערכתית כללית מאוד, הבנה עמוקה של השוק, והתוויית דרך אסטרטגית ברורה שתוביל את הארגון קדימה. האם כדאי לך להיות מנהל או פועל? הבחירה בין תפקיד ניהולי לתפקיד ביצועי תלויה באופי האישי ובהעדפות של כל אדם: אם אתה מעדיף לקבל הוראות מדויקות ולבצע אותן בלי הרבה חשיבה או אחריות רחבה, כדאי לך להישאר פועל. בתפקיד ... לקחת יותר אחריות, להחליט בעצמך על הדרכים לפעולה, ויש לך את הרצון והיכולת להסתכל על התמונה הכללית ולקבל החלטות מורכבות, כנראה שמתאים לך תפקיד של מנהל . איך לנהל מנהלים בארגון? כאשר אתה ממנה מנהלים או אחראי על מ
מנהל פוליטיקאי, מנכל, ראש ממשלה, טעויות בבחירת מנהל, איך לבחור מנהל? קומבינות בניהול, מנהל קומבינטור, מנהל מניפולטור, מנהל חלקלק, מנהל קוסם, ראש ממשלה קוסם, איך לבחור מנכל? שיקולים בבחירת מנהל, איך לראיין מנהל? מנהלים בכירים
מנהל פוליטיקאי, מנכל, ראש ממשלה, טעויות בבחירת מנהל, איך לבחור מנהל? קומבינות בניהול, מנהל קומבינטור, מנהל מניפולטור, מנהל חלקלק, מנהל קוסם, ראש ממשלה קוסם, איך לבחור מנכל? שיקולים בבחירת מנהל, איך לראיין מנהל? מנהלים בכירים
מנהל פוליטיקאי, מנכל, ראש ממשלה, טעויות בבחירת מנהל, איך לבחור מנהל? קומבינות בניהול, מנהל קומבינטור, מנהל מניפולטור, מנהל חלקלק, מנהל קוסם, ראש ממשלה קוסם, איך לבחור מנכל? שיקולים בבחירת מנהל, איך לראיין מנהל? מנהלים בכירים איך לבחור מנהל נכון בלי ליפול לקומבינות? כאשר אנשים עומדים בפני בחירת מנהל לעסק, לחברה, או אפילו ראש ממשלה למדינה, אחת הטעויות הנפוצות שהם עושים היא לחפש מישהו שהוא כביכול קומבינטור - מישהו חלקלק, פוליטיקאי, מניפולטור או קוסם. ... אחרים, עלול בסופו של דבר להשתמש בכישורים אלה גם כנגד מי שבחר בו. מדוע אנשים מתפתים לבחור מנהל קומבינטור? הטעות מתרחשת מכיוון שלרוב הבוחר מעוניין להשיג תוצאות מסוימות במהירות, ומאמין שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להעסיק אדם שיודע לעגל פינות, ... או לבצע מניפולציות. לדוגמה, בעל עסק שרוצה להגדיל את ההכנסות שלו במהירות עשוי להתרשם ממנהל בחברה אחרת, שלכאורה מצליח לסגור עסקאות באמצעות טריקים ומניפולציות. הבעלים חושב לעצמו שזה בדיוק מה שהוא צריך בעסק שלו. אך הבעיה, כפי שאליעד כהן מזהיר, היא שאותו מנהל שהצלחתו נשענת על קומבינות ומניפולציות לא יעצור רק בלרמות את הלקוחות או השותפים לעסק - בסופו של דבר, הוא גם יפנה את המניפולציות שלו כלפי האדם שהעסיק אותו. האם קומבינה בניהול תמיד תחזור כבומרנג? התשובה של אליעד כהן ברורה: כן, זה כמעט תמיד יחזור אליך כבומרנג. הוא מביא דוגמה של פוליטיקאי שנחשב לרטוריקן הטוב בעולם, כמו למשל ראש ... תמיד לנצח בוויכוחים ולסובב כל סיטואציה לטובתו. כאשר אתה מתפעל ממנו וחושב שהוא האדם המתאים לנהל את המדינה או העסק שלך, אתה חייב לשאול את עצמך: האם הוא מצליח בכך כי הוא באמת נצמד לאמת, או כי הוא יודע לשקר טוב יותר מאחרים? לדוגמה, כשאתה שוקל להצביע ... חשוב לברר האם הוא מנצח בזכות האמת, או בזכות כישורי השקר שלו. אותו הדבר נכון גם לגבי מנהל מכירות שמצליח מאוד. האם הוא מוכר היטב בגלל שהוא יודע להסביר בצורה מדויקת וכנה את המוצר, או פשוט כי הוא יודע לשקר ולייפות את המציאות טוב יותר? מה ההבדל בין מנהל חכם לבין מנהל קומבינטור? אליעד כהן מסביר שיש הבדל ברור בין מנהל שהוא חכם, פיקח ומוכשר, לבין מנהל שהוא קומבינטור, שקרן או מניפולטור. מנהל חכם יכול להצליח מאוד בגלל כישרון אמיתי: הוא מבין את המציאות לעומק, יודע לשכנע אנשים בזכות האמת, ולנהל משא ומתן בצורה שקופה וישרה. לעומת זאת, מנהל קומבינטור מתבסס על שקרים קטנים, עיגול פינות וקומבינות כדי להצליח. לכן, כשאתה מתרשם ממנהל מסוים, אתה צריך לבדוק מה בדיוק מרשים אותך אצלו - האם זו חוכמה אמיתית, אינטליגנציה ושקיפות, או יכולת המניפולציה והקומבינה שלו. אם התכונה שהכי מרשימה אותך במנהל שאתה מגייס היא דווקא היכולת שלו לרמות אחרים, קיים סיכוי גדול שהוא בסוף ירמה גם אותך. האם לגיטימי שמנהל ידע לשקר לפעמים? אליעד כהן לא טוען שמנהל חייב תמיד להגיד רק את האמת. הוא מסביר שזה לגיטימי לחלוטין שמנהל ידע לפעמים להגיד את האמת ולפעמים לשקר, לפעמים להיות נחמד ולפעמים לא. אך הוא מדגיש שהבעיה מתחילה כאשר המאפיין המרכזי והבולט ביותר של ה
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להיות מנהל טוב? לפי אליעד כהן, כל אדם, ללא יוצא מן הכלל, מתאים להיות מנהל. המנהל הטוב הוא אדם שמצליח לנהל את עצמו, שכן ניהול עצמי הוא היסוד לכל ניהול מוצלח של אחרים. מה זה ניהול עצמי? לנהל את עצמך פירושו לדעת לקבוע מטרות ולנהל את המשאבים העומדים לרשותך להשגתן. כל אדם, ללא קשר למספר הידיים או האצבעות שיש לו, יכול ללמוד לנהל את עצמו בצורה טובה יותר. ניהול עצמי לא שונה מניהול עסק - פשוט מדובר בניהול של יותר משאבים ויותר מטרות. הקשר בין ניהול עצמי לניהול עסק אם אתה לא מצליח לנהל את עצמך בצורה מושלמת, זה אומר שלא תצליח לנהל עסק או צוות. ניהול עסק הוא בדיוק כמו ניהול עצמי, רק עם יותר אנשים ומטרות. העובדים הם המשאבים שלך, ויש לדעת כיצד לתקשר איתם ו
מנהל כפסיכולוג, איך להיות מנהל טוב? למה מנהל צריך להיות פסיכולוג? תכונות אופי של מנהל טוב, איך לנהל עובדים? איך לנהל אנשים? מהן תכונות האופי הנדרשות ממנהל? האם אני מתאים לנהל? האם אני יכול להיות מנהל? יעוץ ארגוני, פסיכולוג ארגוני
מנהל כפסיכולוג, איך להיות מנהל טוב? למה מנהל צריך להיות פסיכולוג? תכונות אופי של מנהל טוב, איך לנהל עובדים? איך לנהל אנשים? מהן תכונות האופי הנדרשות ממנהל? האם אני מתאים לנהל? האם אני יכול להיות מנהל? יעוץ ארגוני, פסיכולוג ארגוני
מנהל כפסיכולוג, איך להיות מנהל טוב? למה מנהל צריך להיות פסיכולוג? תכונות אופי של מנהל טוב, איך לנהל עובדים? איך לנהל אנשים? מהן תכונות האופי הנדרשות ממנהל? האם אני מתאים לנהל? האם אני יכול להיות מנהל? יעוץ ארגוני, פסיכולוג ארגוני למה מנהל טוב חייב להיות פסיכולוג טוב? מנהל טוב, לפי אליעד כהן, הוא לא רק מי שנותן הוראות ומוודא שהמשימות מתבצעות, אלא מי שיודע להבין ולנתח לעומק את העובדים שלו. מנהל טוב חייב להיות גם פסיכולוג, כי בני אדם הם לא רובוטים. בני אדם אינם מגיבים רק לפקודות, אלא מושפעים ממערכת הפעלה מורכבת הרבה יותר - המערכת הרגשית שלהם. אם אתה מנהל ואינך מבין פסיכולוגיה או את המנגנונים הרגשיים של העובדים שלך, יהיה לך קשה מאוד להשיג את התוצאות הרצויות. מה ההבדל בין ניהול עובדים לניהול מכונות? לפי אליעד, כשמנהל מפעיל מכונה, הוא פשוט לומד את ההוראות של המכונה או הכלי הטכני: איך להפעיל רכב, איך להטיס מטוס, איך להפעיל ציוד מכני. אבל כשמדובר בניהול עובדים, המצב שונה לחלוטין. העובד הוא לא מכונה טכנית, אלא בן אדם עם רגשות, פחדים, תסביכים, אגו וחששות. אם אתה מנהל עובדים ולא יודע איך לזהות מה מניע או חוסם אותם, אתה לא יכול להוביל אותם להצלחה. אליעד נותן דוגמה מעולם הטיסה - אם אתה מתחרה ... איך המטוס שלך פועל, אין סיכוי שתנצח, והסיכון הוא שהמטוס יתרסק. באותו אופן, אם אתה מנהל עובדים בלי להבין את המנגנונים הפסיכולוגיים שלהם, אתה עלול להיכשל במשימת הניהול. למה תפקידו של מנהל הרבה יותר מורכב מנתינת פקודות? לפי אליעד, מנהל טוב אינו רק מפקח שנותן הנחיות ודואג שיבוצעו. מנהל אמיתי צריך לדאוג לכך שהעובדים יצליחו לעבוד יחד, שיהיה ביניהם שיתוף פעולה ולא יהיו מריבות או מתחים. לשם כך, הוא חייב להיות מסוגל ... אולי הוא עצלן, אולי הוא רב עם אשתו, או שיש לו בעיה של רגשי נחיתות או אגו מוגזם. מנהל טוב מזהה את הסיבות לכך שהעובדים שלו לא מתפקדים כראוי ויודע כיצד לטפל בהן בצורה נכונה. איך פסיכולוגיה מסייעת למנהל לפתור קונפליקטים בין עובדים? אליעד מסביר שקונפליקטים בין עובדים הם חלק בלתי נפרד מהחיים בארגון. מנהל טוב חייב לדעת להיות מגשר בין העובדים. אך להיות מגשר זה למעשה להיות פסיכולוג: המנהל חייב להבין לעומק את התסביכים והבעיות של כל צד, להבין את המניעים הרגשיים והפסיכולוגיים מאחורי ההתנהגות של כל עובד, ואז למצוא את הדרך לגרום להם לשתף פעולה ולפתור את הבעיה. ככל שהמנהל מבין טוב יותר את העובדים שלו, הוא יכול לגשר ביניהם בצורה יעילה יותר, ליצור הרמוניה ולשפר את תפקוד הארגון. איך מנהל יכול לגרום לעובדים לבצע את משימותיהם? כדי לגרום לעובדים לבצע משימות, המנהל חייב לדעת כיצד המנגנון הרגשי שלהם עובד. הוא צריך להבין מה גורם לעובדים לכעוס, מה מרגיע אותם, כיצד לגרום להם להקשיב, איך לשכנע ...
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות האם כל אחד יכול להיות מנהל? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בדיון על השאלה האם כל אדם יכול להיות מנהל. הוא מציין שיש דעות שונות בנושא: יש שמאמינים שניהול הוא תכונה מולדת שיכולה להתפתח רק אצל אנשים מסוימים, ויש המאמינים שניהול הוא דבר שניתן ללמוד. אליעד מציע גישה שונה, ולדבריו כל אדם נולד להיות מנהל. הוא מדגיש שמנהל טוב לא רק שאמור לדעת לנהל אחרים, אלא גם את עצמו, וזו המשמעות האמיתית של ניהול. מהו ניהול עצמי וכיצד הוא קשור לניהול אחרים? אליעד מדבר על החשיבות של ניהול עצמי כחלק בלתי נפרד מהיכולת לנהל אחרים. הוא מסביר כי ניהול עצמי הוא תהליך שבו אדם לומד לנהל את משימותיו, סדרי עדיפויותיו, ולהתמודד עם קונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מצליח לנהל את עצמו בצורה אפקטיבית, הוא בהכרח ידע לנהל גם אחרים, שכן הניהול של אחרים הוא למעשה ניהול של משאבים, אנשים ומצבים, כפי שעושים כאשר מנהלים את עצמנו. האם כל אדם חייב להגיע לשלמות ב
מנהל כאיש מכירות, ניהול עובדים כתהליך מכירה, למה מנהל צריך להיות איש מכירות? עובדים כלקוחות, יחסי מנהל עובדים, התנגדויות עובדים, איזה תכונות צריך מנהל? תכונות ניהוליות, תכונות אופי לתפקיד ניהולי, תכונות של ניהול, תכונות למנהל
מנהל כאיש מכירות, ניהול עובדים כתהליך מכירה, למה מנהל צריך להיות איש מכירות? עובדים כלקוחות, יחסי מנהל עובדים, התנגדויות עובדים, איזה תכונות צריך מנהל? תכונות ניהוליות, תכונות אופי לתפקיד ניהולי, תכונות של ניהול, תכונות למנהל
מנהל כאיש מכירות, ניהול עובדים כתהליך מכירה, למה מנהל צריך להיות איש מכירות? עובדים כלקוחות, יחסי מנהל עובדים, התנגדויות עובדים, איזה תכונות צריך מנהל? תכונות ניהוליות, תכונות אופי לתפקיד ניהולי, תכונות של ניהול, תכונות למנהל למה מנהל חייב להיות איש מכירות טוב? אחת מהתכונות החשובות ביותר שמנהל חייב לפתח כדי להצליח בתפקידו היא היכולת להיות איש מכירות טוב. רבים חושבים שלהיות מנהל פירושו רק להנחות צוות עובדים, לקבוע יעדים ולהשיג מטרות עסקיות. בפועל, אליעד כהן מסביר שלנהל עובדים זה תהליך של מכירה לכל דבר. מנהל טוב הוא בהכרח איש מכירות טוב - אפילו אם הוא עצמו אינו עוסק במכירה ישירה ללקוחות. מה זה אומר למכור לעובדים את התפקיד שלהם? כשאליעד מדבר על כך שמנהל צריך להיות איש מכירות טוב, הוא מתכוון לכך שהמנהל צריך למכור לעובדים את התפקידים שלהם. זהו תהליך מכירה פנימי, שבו: המוצר שאותו יש למכור הוא התפקיד או המשימה שהעובד צריך לבצע. הלקוח הוא העובד עצמו. איש המכירות בתהליך הזה הוא המנהל. התהליך הזה דורש מהמנהל לא רק להטיל משימות אלא לשכנע את העובדים לקבל את המשימות מרצונם ומתוך תחושה שזה הדבר הנכון עבורם, ושהם עושים זאת למען עצמם ולא רק כי המנהל דרש זאת. איך להתמודד עם התנגדויות של עובדים? כמו בכל מכירה, גם לעובדים יש התנגדויות לקנות את התפקיד שלהם. התנגדויות אלו יכולות להתבטא בכך שהעובד אינו מעוניין לבצע משימה, לא נהנה מתפקיד מסוים, או לא מבין למה דווקא הוא צריך לבצע את המשימה הזו. מנהל שאינו מומחה במכירות לא ידע איך להתייחס להתנגדויות אלה. התוצאה תהיה שהוא לא יצליח לגרום לעובדים לבצע את המשימות בצורה יעילה או מרצון. מנגד, מנהל שיודע למכור לעובדים את התפקיד שלהם בצורה טובה, מבין את הפסיכולוגיה של העובדים, מזהה את ההתנגדויות ומצליח לענות עליהן בצורה מדויקת ומשכנעת, יצליח להניע את העובדים לפעולה מתוך מוטיבציה אמיתית. מהן התוצאות של ניהול ללא מיומנויות מכירה? מנהל שאינו איש מכירות טוב ינהל את הצוות שלו באופן עקום. מה זאת אומרת עקום? המשמעות היא שהעובדים יבצעו את משימותיהם בחוסר חשק, ללא מוטיבציה, או באופן חלקי. הדבר יוביל לתוצאות גרועות בכל הארגון. מנגד, מנהל שהוא איש מכירות טוב יודע לתקשר היטב עם אנשים, יודע לדבר איתם בשפה שלהם, ויכול לגרום לעובדים להאמין שהמשימה שלהם חשובה, נחוצה ורצויה עבורם. כך הוא יוביל את הצוות שלו להצלחה רבה. כיצד מיומנויות מכירה משפיעות על הצלחת הארגון כולו? ברגע שהמנהל יודע למכור את התפקידים לעובדים שלו, העובדים יבצעו את המשימות שלהם בצורה טובה, מתוך שמחה ומוטיבציה אמיתית. התוצאה הישירה תהיה הצלחה משמעותית יותר של הארגון כולו. כלומר, מיומנויות מכירה הן למעשה כלי ניהולי מהותי ביותר, המשפיע ישירות על הצלחת הארגון ועל השגת היעדים העסקיים. האם מנהל יכול להצליח בלי כישורי מכירה טובים? אליעד מדגיש שאין אפשרות למנהל להיות באמת טוב בתפקידו אם הוא לא מבין במכירות או אינו בעל כישורי מכירה. גם אם למנהל יש צוות מכירות ייעודי, עדיין
הערכת ביצועי עובדים, מי אחראי לכך שאין תוצאות? לגרום לעובד לעשות את המקסימום, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, עובד שמאשים אחרים, עובד שלא לוקח אחריות, מדידת ביצועי עובדים, איך למדוד ביצועי עובדים? אחריות של עובד, אחריות של מנהל, שיווק או מכירות, מחלקת שיווק, מחלקת מכירות, שיפור ביצועי עובדים, מנהל השיווק אשם, מנהל המכירות אשם, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? ניהול מנהל מכירות, לנהל מנהל מכירות, איך לנהל אנשי מכירות? ניהול אנשי מכירות, מכירות או שיווק
... לגרום לעובד לעשות את המקסימום, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, עובד שמאשים אחרים, עובד שלא לוקח אחריות, מדידת ביצועי עובדים, איך למדוד ביצועי עובדים? אחריות של עובד, אחריות של מנהל, שיווק או מכירות, מחלקת שיווק, מחלקת מכירות, שיפור ביצועי עובדים, מנהל השיווק אשם, מנהל המכירות אשם, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? ניהול מנהל מכירות, לנהל מנהל מכירות, איך לנהל אנשי מכירות? ניהול אנשי מכירות, מכירות או שיווק וכאן נסביר איך לפעול במקרה שבו עובד לא מספק את התוצאות שאנחנו רוצים שהוא יספק ואותו עובד כל הזמן מאשים אחרים, ... נניח שהארגון לא מצליח לייצר מכירות. ואז באים למנהל המכירות ומנסים להבין למה אין מכירות. ואז אותו מנהל מכירות כל הזמן שם את האחריות אצל גורמים אחרים. לדוגמה, אין מכירות כי מנהל השיווק אשם, כי השיווק לא טוב, הלידים לא טובים, הלקוחות לא רלוונטיים, התמחור לא טוב. כולם אשמים חוץ ממנו ומתהליך המכירה שלו. הוא לדבריו ... והסמכויות שיש לו. לדוגמה, נניח במקרה הנל שמנהל המכירות מאשים את מנהל השיווק וכיוב, בכך שאין מכירות, עלינו למדוד את מנהל המכירות, האם הוא עושה את תפקידו כמנהל מכירות בצורה אופטימאלית? שאינה קשורה לתוצאות של תהליך המכירה. ואיך למדוד את מנהל המכירות, האם הוא עושה את תפקידו על הצד הטוב ביותר? תשובה: עלינו להתבונן בפעולות שעושה איש המכירות במסגרת תפקידו כאיש מכירות, מהרגע שהליד ... טובות, ביחס לסמכות ולאחריות של אותו עובד ואותו מנהל מכירות כנל. אבל אם אנחנו חושבים שאותו מנהל מכירות, כן יכול לעשות פעולות יותר טובות במסגרת התהליך ותחומי האחריות שלו, הרי שגם אם אין מכירות מסיבות שאינן קשורות בהכרח לאותו איש ...
תכונות של מנהל, מהן התכונות הנדרשות ממנהל? איך לבחור מנהל? מי מתאים לתפקיד מנהל? 3 תכונות שנדרשות ממנהל, לגייס מנהל, 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, רצון ידע ויכולת, גיוס עובד, ביבי נתניהו או בני גנץ, מי מתאים להיות ראש ממשלה?
תכונות של מנהל, מהן התכונות הנדרשות ממנהל? איך לבחור מנהל? מי מתאים לתפקיד מנהל? 3 תכונות שנדרשות ממנהל, לגייס מנהל, 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, רצון ידע ויכולת, גיוס עובד, ביבי נתניהו או בני גנץ, מי מתאים להיות ראש ממשלה?
... של מנהל, מהן התכונות הנדרשות ממנהל? איך לבחור מנהל? מי מתאים לתפקיד מנהל? 3 תכונות שנדרשות ממנהל, לגייס מנהל, 3 תנאים שמישהו יעשה משהו, רצון ידע ויכולת, גיוס עובד, ביבי נתניהו או בני גנץ, מי מתאים להיות ראש ממשלה? מהן שלוש התכונות הנדרשות ממנהל בכל תחום? כאשר בוחרים מנהל, ישנן שלוש תכונות מרכזיות שאליעד כהן מדגיש כחשובות ביותר, בלי קשר לתחום בו הוא מנהל. כדי שהמנהל יהיה מוצלח ויצליח לבצע את התפקיד כראוי, נדרשים ממנו שלושה דברים עיקריים: רצון - המנהל צריך לרצות לבצע את התפקיד ולהשיג את המטרות המוגדרות לו. ידע - המנהל צריך לדעת כיצד לבצע את התפקיד שלו בצורה נכונה ומדויקת, על סמך המטרות שהוגדרו לו. יכולת - המנהל צריך להיות מסוגל לבצע את מה שהוא יודע לעשות, מבחינה מעשית. מדוע הרצון הוא התכונה החשובה ביותר אצל מנהל? אליעד מסביר שהרצון הוא הגורם החשוב ביותר מבין שלוש התכונות. הסיבה לכך היא שהמנהל יכול לדעת כיצד לבצע את המשימות ואף להיות מסוגל לבצען בפועל, אבל אם הוא לא רוצה לבצע ... הוא לא רוצה לנהוג - הרכב לא יזוז. כמו כן, אליעד מוסיף שאם המנהל ירצה לבצע את המשימה, הוא כבר ימצא את הדרך להשיג את הידע והיכולת. לכן קודם כל צריך לבדוק את הרצון, לפני שבודקים את שאר התכונות. כיצד לבדוק אם למנהל יש רצון מתאים? אליעד מסביר שכדי לבדוק אם למנהל יש את הרצון המתאים, צריך לבדוק קודם כל מהן המטרות של החברה או הארגון שאותו מנהל אמור לנהל, ולאחר מכן לשאול את המנהל אם הוא רוצה להשיג את אותן המטרות. הוא נותן דוגמה מפורטת: אם המטרה של החברה היא להרוויח כסף, צריך לבדוק שהמנהל באמת רוצה שהחברה תרוויח כסף. אם המנהל מעוניין בדבר אחר, כגון להפסיד כסף בכוונה או לדאוג לאינטרסים אישיים שלו בלבד, אז מראש ... כמה הוא יודע או יכול לבצע את המשימות. מה חשוב יותר בבחירת מנהל - הרצון שלו או הידע והיכולת? כדי להמחיש את החשיבות של הרצון על פני ידע ויכולת, אליעד ... או בני גנץ. הוא מסביר שיכול להיות מצב בו נתניהו יודע ויכול לנהל את המדינה, אבל אם הוא לא רוצה לנהל אותה בדרך הנכונה (על פי תפיסתו של מי שבוחר), אז הידע והיכולת שלו לא רלוונטיים כלל. ... טובת המדינה. לעומתו, בני גנץ אולי פחות מנוסה ופחות יודע לנהל, אבל הוא רוצה באמת בטובת המדינה. לכן, על פי ההסבר של אליעד, עדיף לבחור מנהל שרוצה את הטוב לארגון (או למדינה במקרה זה), מאשר מנהל שמוכשר יותר אך מטרותיו האישיות לא תואמות את מטרות הארגון. מה הדרך הנכונה לבחור מנהל לארגון שלך? לסיכום ההסבר, אליעד ממליץ על דרך ברורה ופשוטה לבחירת
ניהול, איך להיות מנהל? איך להתקדם לתפקיד ניהולי? איך להיות מנהל בכיר? איך להתקבל למשרה ניהולית? איך להתקדם במקום העבודה? איך להפוך להיות מנהל? איך להתקבל לתפקיד ניהולי? איך לנהל בלי ניסיון? איך לפטר את המנהל? פיתוח קריירה
ניהול, איך להיות מנהל? איך להתקדם לתפקיד ניהולי? איך להיות מנהל בכיר? איך להתקבל למשרה ניהולית? איך להתקדם במקום העבודה? איך להפוך להיות מנהל? איך להתקבל לתפקיד ניהולי? איך לנהל בלי ניסיון? איך לפטר את המנהל? פיתוח קריירה
ניהול, איך להיות מנהל? איך להתקדם לתפקיד ניהולי? איך להיות מנהל בכיר? איך להתקבל למשרה ניהולית? איך להתקדם במקום העבודה? איך להפוך להיות מנהל? איך להתקבל לתפקיד ניהולי? איך לנהל בלי ניסיון? איך לפטר את המנהל? פיתוח קריירה איך להתקדם לתפקיד ניהולי גם בלי קידום פורמאלי? הרבה אנשים רוצים להתקדם לתפקיד ניהולי במקום העבודה שלהם, אך נתקלים בבעיה נפוצה - אין להם אפשרות להתקבל רשמית לתפקיד מנהל. לעיתים אין תקן פנוי, המעסיק לא סומך עליהם מספיק, חסר להם ניסיון מוכח, או שפשוט אף אחד לא רואה אותם כמועמדים ראויים לניהול. אז מה בכל זאת אפשר לעשות? אליעד כהן מסביר שניהול זה לא רק תואר רשמי, אלא משהו שמורכב ... שונים. לכן, גם אם אתם לא יכולים כרגע לקבל קידום פורמאלי, קיימת אפשרות ממשית להתחיל לנהל כבר עכשיו. איך להפוך למנהל בלי להיות מנהל רשמי? הדרך הפרקטית לעשות זאת היא לא סתם לבקש מהמנהל שלכם עוד עבודה. אם פשוט תבקשו עבודה נוספת, הוא ייתן לכם משימות שיגרמו לכם לעבוד קשה יותר, אבל הן לא יהיו משימות ניהוליות. לכן חשוב לפנות למנהל שלכם בצורה נכונה. אליעד כהן מציע גישה מדויקת מאוד: פנו למנהל הישיר שלכם ובקשו ממנו לקבל משימות שלו. לדוגמה, אפשר להגיד: שלום אדון מנהל, אשמח לעזור לך במשימות ניהוליות שיש לך, או האם יש לך משימות שלך, כמנהל, שאני יכול לבצע או לעזור לך בהן? מה הרעיון כאן? כשאתם מבקשים משימות אישיות של המנהל עצמו, לא משימות כלליות של עוד עבודה אלא משימות ספציפיות השייכות לתפקיד שלו כמנהל, אתם מתחילים להיכנס בפועל לתפקיד ניהולי. ההבדל בין לעבוד קשה יותר לבין לעשות משימות ניהוליות אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין סתם לעבוד יותר קשה לבין לקבל על עצמך אחריות ניהולית אמיתית. כאשר אתה מבקש מהמנהל שלך עוד עבודה, הוא עלול פשוט להפיל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנהל, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנהל, איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, קאוצינג מומלץ, מאמן אישי בתל אביב בתחום מנהל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8438 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 13:46:19 - wesi1