... להעלות את מצב הרוח באופן זמני, אך השמחה החיצונית הזאת היא רק שלב זמני בדרך לשמחה האמיתית. השמחה האמיתית, לפי רבי נחמן, היא השמחה
בדבקות באלוהים. זוהי שמחה שנובעת מההבנה העמוקה שהכל אחד ושהמציאות כולה מחוברת בשורשה ... בא ללמד אותם מהי שמחה אמיתית, שמחה שאינה תלויה בחיפוש נקודות טובות בתוך מציאות של סבל, אלא שמחה שנובעת ממקום עמוק יותר, מקום של
דבקות מוחלטת בבורא, מקום שבו אין נפרדות כלל ואין טוב ורע כלל. מהי השמחה האמיתית ואיך ... טובות - לא היה שמח. לעומת זאת, שמחה אמיתית אינה תלויה בכלום. היא שמחה שמגיעה מתוך חיבור לשורש המציאות, מתוך הבנה שהכל אחד, ומתוך
דבקות בבורא עצמו. מהי שמחה בהשם יתברך? רבי נחמן אומר במקום אחר: ראוי לכם לשמוח בהשם ... טוב ורע - כלומר, אם הדברים היו משתנים, השמחה הייתה נעלמת. שמחה מתוך אחדות היא שמחה שאינה תלויה בכלום. זו שמחה שמגיעה מתוך חוויית
הדבקות בבורא, מתוך הבנה שהכל אחד, ולכן אין צורך בחיפוש אחר נקודות טובות - כי הכל כבר ... אתם לא מצליחים לשמוח אז תשמחו על דברים אחרים. אבל השורש של השמחה, מה שרבי נחמן אמר שצריך להיות בשמחה הוא התכוון להגיד שצריך להיות
בדבקות, כי יש במקום אחר בשיחות הרן רבי נחמן כותב שמי שלא יודע את המעשה מרכבה ואת האור אינסוף שמאיר באלף הרמות וכו וכו אינו יודע מפני מה הוא שמח. הרעיון הוא שהאדם, בכל השמחות שבעולם מלבד
הדבקות של הבורא והאדם צריך לשמוח בשורש, מה זאת אומרת לשמוח בשורש שהאדם ישמח מעצם
הדבקות שלו בבורא, זה נקרא שמחה בהשם יתברך. שאתה שמח מעצם
הדבקות. עכשיו, מה זה נקרא
דבקות זו שאלה אחרת. אבל העיקרון שהשמחה צריכה להיות אמיתית לא שימחה מתוך מרה שחורה כי ... או סיפורים אחרים, כן לשמוח מהדבר הרע עצמו. זה נקרא שמחה אמיתית. כי למה אתה שמח מהדבר הרע עצמו איך אתה יכול לשמוח מהדבר הרע עצמו עי
הדבקות, עי שאתה מתבטל לאינסוף ואז טוב לך לא בגלל מה שקורה אלא טוב לך בלי להיות תלוי במה ... להיות בשמחה. מה זאת אומרת רק תהיה בשמחה, תבין שאתה מלך. אני אסביר איך זה מתחבר. אי שמחה פירושו מה שאמרנו בהתחלה. שמחה אמיתית פירושו
דבקות לבורא. והמלך מסר את המלוכה לבנו בחייו כי מצד האמת הבן הוא בן יחיד, כי למרות שיש ...