... בהמשך כרעה, ולהיפך. לכן, אומר אליעד, כדי להבין אם הכל לטובה או לרעה, צריך להבין קודם כל מה
התכלית הסופית של כל האירועים במציאות. האם למציאות יש
תכלית, ומה המשמעות שלה? אליעד מסביר כי כדי לקבוע אם הכל לטובה או לרעה, עלינו לחקור מהי
התכלית הסופית של המציאות. אם המציאות מתרחשת באופן אקראי לחלוטין, אז אין משמעות כלל לשאלה הזו. אך אם למציאות יש
תכלית, חשוב לברר מהי אותה
תכלית. אנשים רבים מאמינים
שהתכלית היא חיובית, ושהעולם נברא כדי שיהיה טוב לאנשים. אך אליעד מעלה אפשרות הפוכה: אולי העולם נברא על ידי כוח שלילי דווקא כדי לגרום סבל. לפי ... בדיכאון מהידיעה שהכל לרעה. הוא יוכל לראות שהכוח שמנהל את העולם הוא טוב ורע במידה שווה,
ושהתכלית הסופית של כל האירועים היא להביא אותנו להכרה באחדות הזו. ההבנה הזו מאפשרת לנו לשחרר את התלות שלנו באירועים החיצוניים, ולחיות מתוך ... לרעה, ובמקום זאת לראות את המציאות כישות אחת שלמה ומאוחדת של טוב ורע יחד. האם הכל לטובה? מה
התכלית של המציאות? טוב ורע כישות אחת איך להפסיק לסבול? מי קובע מה טוב ומה רע? האם יש משמעות לסבל? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, האם ... גרועה ביותר. כי אם הכל לטובה, אז אף פעם לא טוב עכשיו. ומי שרוצה להבין, עליו להבין מה
התכלית הסופית של כל הדברים כולם. נאמר שאדם צריך לטוס, והוא חולה ולא מגיע לטיסה, ואז מסתבר שהטיסה התרסקה. ומה אומרים אז כל הטיפשים? או ... רע. או גם טוב וגם רע לנצח, ואז אין שום משמעות להגיד שהכל לטובה. ועל האדם לבדוק את השורש מה
התכלית, האם הכל אקראי, אז אין שאלה ואם יש
תכלית, אז לבדוק מה
התכלית, כי אנשים חושבים שהם נבראו רק שייטיבו להם אבל אולי הכל ברא
בתכלית רק כדי לעשות רע, לאמלל אותך שתחפש להרגיש טוב. אולי יש כוח רע, והסיבה שעשה טוב, שירגישו רע, כי אם היה רק רע, לא היו יודעים על טוב ... שקורה לו כביכול משהו מאד טוב, הוא יכול להכנס לדיכאון ממש כשם שקורה לו משהו רע, כי הכל מאותה
התכלית, כי בדיוק כמו שהכל לטובה, ממש כך הוא בדיוק לרעה. כאשר מגבירים את העוצמה של הגיהינום, מגיעים לשורש האחד ששם גם הכל טוב כי הסוף של הרע הוא טוב, וסוף הטוב הוא רע, ובכלל הם דבר אחד בשורש וכדי להבין את הטוב ואת הרע, יש להבין את
תכלית כל הדברים, להבין את המציאות וסיבת כל הדברים היא האחדות של הטוב והרע, וכל הדברים הכי טובים בעולם הם בכלל בשביל שיהיה לך רע, הכי רע ...