... הטוב
להיטיב - למה מטבע הטוב
להיטיב , זו לא התשובה? האם טבע הטוב
להיטיב באמת מסביר למה העולם נברא? אחד ההסברים הנפוצים לשאלה למה העולם נברא הוא הטענה שטבע הטוב
להיטיב, כלומר, שיש כוח ראשון, מוחלט, טוב באופן מוחלט, שמעצם טבעו רוצה
להיטיב ולתת הטבה לנבראים. לפי גישה זו, הכוח העליון והטוב החליט לברוא עולם כדי שיהיו מקבלי הטבה, וכך תהיה ההטבה שלמה. אולם, אליעד כהן מסביר ... של המציאות השלמה. למה החוק טוב דרכו
להיטיב הוא בעצמו סוג של בריאה? אליעד מסביר שהאמירה טוב דרכו
להיטיב מהווה הגבלה נוספת על המציאות. ההגבלה הזו יוצרת עולם של חוקים, מערכת יחסים סיבתית, שבה יש כוח טוב שצריך לפעול על פי חוק מסוים - הטבה. כאשר טוענים כי טוב צריך
להיטיב, למעשה טוענים שקיים חוק, ומכאן נשאלת השאלה: מי ברא את החוק הזה? אם נטען שהחוק הזה היה קיים תמיד, באותה מידה אפשר לומר שגם העולם היה ... של המציאות האינסופית. מדוע טבע הטוב
להיטיב אינו מחויב המציאות? אליעד כהן מציג את המונחים אפשרי המציאות ומחויב המציאות. מחויב המציאות הוא מצב שאין בו הגדרות כלל, העדר מוחלט של ... שהיא. אך הגדרת הטוב כהכרחית או כהכרח
להיטיב אינה מחויבת אלא אפשרית בלבד, משום שלוגית אפשר היה גם שהמציאות תהיה רעה במהותה או תבחר דווקא להרע. לכן, הטענה טוב דרכו
להיטיב איננה הכרחית - היא רק אפשרות אחת מתוך אינספור אפשרויות אחרות, כגון טוב דרכו להרע או טוב דרכו לא לעשות דבר. למה הכוח הראשון יכול היה ... לומר שהעולם נברא דווקא כדי להרע מאשר
להיטיב. אם העולם באמת היה נברא מתוך טוב מוחלט, קשה להסביר מדוע יש בו כל כך הרבה רע. מה המשמעות של האמירה שהטוב והרע נמצאים בשורש אחד? ... בעצמה הסבר נוסף. לכן, הטענה שהטוב שדרכו
להיטיב הוא סיבת הבריאה אינה באמת מסבירה דבר, אלא יוצרת עוד שאלות: מי החליט שהכוח הראשון הוא טוב? מי החליט שצריך מקבלי הטבה? מי קבע שההטבה ... שאליעד מעביר הוא פשוט: הטענה שטבע הטוב
להיטיב אינה פותרת באמת את שאלת קיום העולם. כל הסבר שניתן הוא בעצמו סוג של בריאה ולכן לא יכול להיות תשובה מוחלטת. כל ההגדרות הן רק ... התשובה בעצמו. למה העולם נברא? טבע הטוב
להיטיב מהו מחויב המציאות? האם טוב ורע הם אחד? האם טוב דרכו להרע? למה יש רע בעולם? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, הטוב שדרכו
להיטיב. אחד מההסברים למה העולם קיים, כי יש כוח טוב שרוצה
להיטיב, ואז הוא ברא מקבלי הטבה והוא ברא גם רע, כדי שיהיה טוב. וההסבר שהטוב שדרכו
להיטיב מסביר למה נברא העולם, כי הטוב דרכו
להיטיב וכו וכו ומי שחושב כך לא מבין את בריאת העולם, כי בריאת העולם מתחילה בעצם זה שהגדרת את הכוח הבורא כטוב ההגבלה של המציאות להיות טובה, ... בעצם בריאת העולם, ואחר כך אמרת טוב דרכו
להיטיב בעצם יצרת חוק, שטוב דרכו
להיטיב, ולכן עכשיו צריך מקבלי הטבה, ואז אמרת שכדי לעשות טוב, מוכרח גם לעשות רע. מצד האמת, למה אותו כוח בורא מוגדר כטוב, ומי שלא מבין אותי, ... הכח, ועוד הגבלה שיוצרת בריאה, טוב דרכו
להיטיב! ומי החליט את החוק הזה? ואפשר להגיד שהחוק הזה תמיד היה קיים, כך שניתן גם להגיד, שהעולם תמיד היה קיים. והכח הראשון להגדיר אותו כטוב ... המציאות, ויש מחויב המציאות, וטוב ודרכו
להיטיב, יש שחושבים שזה מחויב המציאות, ויש להבין שזה רק אפשרי המציאות כי מחויב המציאות זה לפני כל הגדרה שהיא, בהעדר המוחלט של ההגדרות, לפני ... הוא פשוט, רק אחרי הבריאה, טוב דרכו
להיטיב, או לא טוב, זה כבר לא משנה כל ההסברים כולם, ועצם ההסבר הנל, זה כבר סוג של בריאה ולכן השאלה למה הכל קיים נשארת במקומה, ושכל אחד ...