אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עודף משקל ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
עצבנות לגרום לו יתרון לא רוצה את המוצר תחושת תסכול להיאחז רציונאליות שלילי שלא יעבדו עליך הבדל לשנות אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות הלקוח הלקוח שלך הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה יאוש ייאוש ירידה במשקל לגרום ללקוח עצוב לגרום ללקוח שמח לגרום ללקוחות למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל למה כולם רוצים להיות רזים? אליעד מסביר תחילה, שלמרות התחושה הרווחת שכולם רוצים להיות רזים, לא בהכרח כולם באמת מעדיפים זאת. הוא נותן דוגמה מתרבויות שונות בהן דווקא אנשים שמנים נחשבים ליפים ומושכים יותר. אליעד מתמקד בשאלה המרכזית: למה יש אנשים שמעדיפים להיות רזים ויש כאלה שמעדיפים להיות שמנים, ומה מניע את ההעדפות האלה? מה באמת מניע אנשים לרצות להיות רזים או שמנים? לפי ההסבר של אליעד, אנשים רוצים להרגיש טוב, וכל אדם יבחר את המראה שיספק לו הרגשה טובה יותר. זה תלוי באסוציאציות השונות של האדם לגבי רזון והשמנה. אליעד נותן דוגמאות שונות לסיבות שבגללן אנשים יעדיפו רזון או השמנה: יש אנשים שרוצים להיות רזים כי בעיניהם, אדם רזה נתפס כבריא יותר, מושך יותר, אסתטי יותר, או בעל שליטה עצמית גבוהה יותר. יש אנשים שרוצים להיות שמנים כי השמנה מסמלת עבורם ביטחון, כוח, ועוצמה. אליעד מציין סיפור של רבי נחמן מברסלב שבו מוזכרת קבוצה שמטרתה לתפוס כמה שיותר מקום בעולם ולכן עוסקת באכילה מופרזת. אליעד מסביר ששומן נתפס כמשהו לא מידתי ושההשמנה יכולה להיות סוג של מרד נגד נורמות חברתיות של מידתיות, בריאות או שליטה עצמית. למה אנשים מתמודדים עם עודף משקל למרות ביקורת חברתית? אליעד מתאר את הדילמה הפסיכולוגית של אדם שסובל מעודף משקל. אם הוא מפסיק לאכול כדי לא להיות שמן, זה גורם לו להרגיש חלש או כנוע מול החברה שמבקרת אותו. כך, האדם ממשיך לאכול למרות שהוא סובל מביקורת, כי לפחות הוא מרגיש שהוא עושה מה שבא לו, ומתנגד לתכתיבים חברתיים. הוא נותן דוגמה של אדם שצוחקים עליו שהוא שמן. אותו אדם ימשיך לאכול כי אם הוא יפסיק לאכול בגלל הצחוק, זה יוכיח שהוא לא באמת אוהב את עצמו. הוא מרגיש שהפסקת האכילה רק תתן כוח לאלה שצוחקים עליו, ולכן הוא מעדיף להמשיך בדרך שלו. איך הצורך בשליטה משפיע על הרזיה והשמנה? אליעד מציג את רעיון השליטה כמרכזי: אדם שבוחר להיות רזה עשוי להרגיש שליטה עצמית גבוהה, ותחושה שהוא אלוהים השולט ברצונות שלו. לעומת זאת, אדם שבוחר בהשמנה יכול לחוש תחושת חופש ומלכות - הוא מחליט כמה לאכול ללא גבולות. למעשה, שתי הגישות הללו מובילות את האדם לתחושת מלך בתחום אחד (שליטה או חופש מוחלט), אך ... שהוא מציע הוא שהאדם יבין שהסבל והחסרונות הם חלק בלתי נפרד מהקיום, וכאשר יבין את זה לעומק, הוא יפסיק להיות משועבד לתפיסות חברתיות או פנימיות לגבי רזון והשמנה . מדוע אנשים מתקשים לוותר על הרגלי אכילה לא בריאים? אליעד מסביר שאנשים אוכלים מתוך תחושת צמצום או סבל פנימי. האדם משתמש באכילה כדי להרגיש טוב יותר, ... אובססיבית סביב האכילה? אליעד מסביר שהאדם עושה את מה שהוא חושב שיגרום לו להרגיש הכי טוב כרגע. למשל, אישה שאוכלת הרבה ומצד שני כל הזמן מנסה לעשות דיאטה ולא מצליחה, בעצם משחקת משחק של עבודה בעיניים. היא מנסה ליהנות משני העולמות: גם להמשיך לאכול וליהנות מהחופש שבאכילה, וגם להרגיע את רגשות האשמה בעזרת הניסיונות החוזרים שלה להיכנס לדיאטה. אליעד מדמה את זה לאנשים שבאים לבית כנסת ביום כיפור לתת קצת כסף לצדקה, במטרה להקל על המצפון, אך בפועל אינם משנים את התנהגותם לאורך זמן. האם באמת ...
מקרה טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי
מקרה טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי
... טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי למה אנשים מספרים ... הזה עובד באופן לא מודע, ומשמש כסוג של מנגנון הגנה פסיכולוגי שנועד להגן על האדם מפני האמת הכואבת יותר. למה שמישהו ירצה להיות שמן למרות שזה מפריע לו? אליעד כהן מביא דוגמה לאדם שמספר לעצמו שהוא לא אוהב את עצמו בגלל שהוא שמן. כאשר חוקרים את האדם לעומק, מתברר שהסיבה האמיתית לכך שהוא לא אוהב את עצמו אינה המשקל, אלא משהו אחר לגמרי. הוא משתמש במשקל כסיפור כיסוי כדי לא להתמודד עם דחייה פנימית עמוקה יותר. לדוגמה, כשנשאל אם מפריע לו שבחורה תדחה אותו כי הוא שמן, הוא עונה שלא. כלומר, הוא יודע שעצם היותו שמן הוא לא מה שבאמת מפריע לו, אבל הוא עדיין מתעקש להשתמש בזה כתירוץ. הסיבה שבכל זאת ירצה להישאר שמן היא שכך הוא יכול להאמין שדוחים אותו בגלל המשקל ולא מסיבה פנימית קשה יותר להכרה, כמו תחושה של חוסר ערך פנימי או מחשבה שהוא לא מספיק חכם או לא מספיק טוב. כשהוא יורד במשקל, מתגלה לו שאין לו עוד את התירוץ של לא אוהבים אותי כי אני שמן, והבעיה האמיתית עולה על פני השטח, מה שמביא לו יותר סבל וכאב. לכן, הוא חוזר להיות שמן כדי לחזור ולהחזיק בתירוץ שהבעיה שלו היא חיצונית (משקל) ולא פנימית. מה ההיגיון מאחורי ... מחשבה קשה וכואבת עבורו, שאין לו דרך לשנות אותה או שהוא מרגיש שהוא לא יכול להתמודד איתה ישירות. לכן הוא יוצר סיפור כיסוי כמו עודף משקל, עוני, או תכונה חיצונית אחרת, ומייחס אליה את הסיבה לדחייה שהוא מרגיש מאנשים. כך הוא מרגיש שיש לו שליטה מסוימת על הכאב שלו (אני יכול להיות רזה, ואז יאהבו אותי) או שהוא לפחות מבין ... שבו אדם משקר לעצמו ומספר לעצמו סיפור כיסוי כדי להסתיר את האמת האמיתית שמאחורי מצוקתו. הסיפור מתחיל מאדם שלא אוהב את עצמו כי הוא שמן. כשחוקרים אותו יותר לעומק, מתגלה שלא באמת מפריע לו להיות שמן, אלא שזה רק תירוץ שהוא מספר לעצמו. השאלה שמובילה לגילוי הזה היא: אם מישהי אומרת לך שהיא לא רוצה אותך כי אתה שמן - זה מפריע לך? והוא עונה שלא, כלומר, עצם העובדה שהוא שמן לא באמת מפריעה לו. אבל אם כך, מדוע הוא בכל זאת מספר לעצמו שזה מה שמפריע לו? מדוע הוא מתעקש להאמין שזה העניין? התשובה היא שבאופן לא מודע הוא משתמש במשקל שלו כסיפור כיסוי לתחושת דחייה עמוקה יותר שהוא מנסה להדחיק. הוא בעצם רוצה להאמין שדוחים אותו בגלל משהו חיצוני, כמו משקל, ולא בגלל משהו מהותי יותר, פנימי ... דוגמה נוספת: אדם שחושב שאנשים לא אוהבים אותו כי הוא לא חכם מספיק. זה מכאיב לו מאוד, ולכן הוא מחפש דרך לברוח מהכאב הזה. הוא משמין, כך שאם אנשים לא יאהבו אותו, הוא יוכל לספר לעצמו שזה בגלל המשקל שלו ולא בגלל חוסר החוכמה שהוא חושב שקיימת בו. כך הוא חוסך מעצמו את ההתמודדות עם הכאב האמיתי שלו. הדבר נחשף במיוחד כשבודקים את ההיסטוריה האישית שלו: כשהוא היה שמן, הוא היה בסדר עם עצמו, אבל כשירד במשקל, הוא התחיל להרגיש רע. כלומר, להיות רזה לא שיפר את מצבו הרגשי אלא דווקא החמיר אותו, משום שעכשיו לא הייתה לו יותר את האופציה לומר לא אוהבים אותי כי אני שמן. כשהתברר לו שהבעיה עמוקה יותר, זה ...
נכשל לחלשים, כישלון לא הגיוני, פחד מהצלחה, חרדת ביצוע, חרדת כישלון, דימוי עצמי נמוך, רגשי נחיתות, רגשי עליונות, התנשאות, הדחקה, שירת נשים, חשק מיני, קול באשה ערווה, צדיקים, אני חזק או אני חלש, הערכה עצמית
נכשל לחלשים, כישלון לא הגיוני, פחד מהצלחה, חרדת ביצוע, חרדת כישלון, דימוי עצמי נמוך, רגשי נחיתות, רגשי עליונות, התנשאות, הדחקה, שירת נשים, חשק מיני, קול באשה ערווה, צדיקים, אני חזק או אני חלש, הערכה עצמית
... גדל, האדם עלול להרגיש רע יותר בתחומים שבהם הוא אינו מצליח. עוד דוגמה לכך היא אדם שסובל מעודף משקל ומסרב לרדת במשקל . לכאורה, זה לא הגיוני, אבל האדם מסביר שאם ירזה ולא תהיה לו בת זוג, ירגיש רע הרבה יותר, כי כבר לא יוכל להשתמש בתירוץ של עודף משקל. כלומר, לפעמים אדם מעדיף להישאר במצב של חולשה יחסית, כדי להימנע מכאב גדול ...
למה הכל השתקפות עצמית? החיים כמראה, מה אחרים חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי?
למה הכל השתקפות עצמית? החיים כמראה, מה אחרים חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי?
... מהם מייחס את הדחייה לתכונה שהוא עצמו לא אוהב בעצמו, כמו משקל עודף, חוסר ביטחון או מצב כלכלי. כלומר, כל אחד מהם ... הוא עשוי לחשוב שזה בגלל שהוא לא מספיק מוצלח או כי הוא שמן, אך יתכן שהסיבה היא בכלל אחרת - אולי מערכת היחסים לא ... הדחייה לאותן נקודות שהוא בעצמו אינו אוהב בעצמו (למשל, עודף משקל, חוסר ביטחון, מחסור בכסף וכדומה). כלומר, אם אדם שמן ולא אוהב את זה, הוא יניח שהיא דחתה אותו כי הוא שמן. מי שחושב שאין לו כסף, יניח שהסיבה היא מצבו הכלכלי. מי ...
העברת מסרים לתת מודע, העברת מסרים באמצעות השלכה בתת מודע, לדבר עם מישהו על מישהו אחר, להעביר מסרים בצורה עקיפה, שיחה על צד ג, רכילות על אנשים, מסרים עקיפים, מסרים סמויים, מסרים ישירים, ניהול שיחה, איך לנהל שיחה? תקשורת בין אישית
העברת מסרים לתת מודע, העברת מסרים באמצעות השלכה בתת מודע, לדבר עם מישהו על מישהו אחר, להעביר מסרים בצורה עקיפה, שיחה על צד ג, רכילות על אנשים, מסרים עקיפים, מסרים סמויים, מסרים ישירים, ניהול שיחה, איך לנהל שיחה? תקשורת בין אישית
... דמיון בינו לבין האדם השלישי. ככל שקווי הדמיון רבים יותר, כך המסר שאתם מעבירים על האדם השלישי ייתפס בעיני השומע כמכוון כלפיו. לדוגמה, אם אתם משוחחים עם אדם בעל עודף משקל ואומרים לו: תראה את השמן המגעיל הזה, ומתייחסים לצד שלישי כלשהו, השומע עלול לחשוב מיד: רגע, אני עצמי שמן, ולכן אולי זה מה שהדובר חושב גם עליי. אף על פי שבכוונתכם היה לדבר ... אדם אחר, אלא גם משליך אותם על עצמו. אני אסביר את הכוונה. זה אולי נראה לכם פשוט, אבל יש כאן היגיון שכדאי להתבונן בו לעומק. נניח שאתם משוחחים עם מישהו שהוא בעצמו שמן, ובמהלך השיחה אתם מתייחסים לאדם אחר ואומרים: תראה את השמן המגעיל ...
מינוס בבנק / חובות - מהי המהות הרוחנית של מינוס בבנק? איך לצאת ממינוס בבנק?
... של התודעה בעקבות תחושת החסר של הגוף, היא זו שיוזמת את פעולת האכילה. אכילה מעבר לנצרך = השמנה עלייה במשקל. אכילה מעבר לנצרך נובעת בתחושה של חסר רגשי של התודעה, גם כאשר הגוף עצמו אינו ...
קונפליקטים פנימיים - כיצד להימנע מקונפליקט פנימי בין הרצונות שלך?
... של האדם נוגדת את מה שהוא באמת רוצה. מצב כזה שבו האדם עושה דברים שמשיגים את המטרה ההפוכה של רצונו, נובעים מחוסר אחדות בין הרצונות השונים של האדם. לדוגמה: אדם רוצה לעשות דיאטה ולרדת במשקל. במקביל הוא גם רוצה ליהנות מאוכל. התנגשות של הרצונות השונים גורמת לכך שהאדם חי בקונפליקט תמידי בין הרצונות של עצמו. ...
אכילה רגשית - איך צורת האכילה משפיעה על הרגשות של האדם?
אכילה רגשית - איך צורת האכילה משפיעה על הרגשות של האדם? אחת ... כאשר האדם שוכח את התכלית של האכילה שלו, על ידי זה נוצרת התמכרות לאכילה עצמה, מה שתמיד גורר אחריו בעיות בריאותיות, כגון השמנה, בעיות תזונה וכיוב. כאשר האדם זוכר את התכלית שלשמה הוא אוכל, על ידי ... האדם, אינו מצפה מהאדם לשום דבר ומקבל את האדם כפי שהוא. התמכרות לאכילה מתוקה שאינה בריאה, נובעת מהתמכרות לאהבה ולקבלה עצמית. ...
מחשבות אובססיביות וטורדניות - איך להתמודד עם טורדנות כפייתית ועם אובססיביות?
... היא משרתת. ההתנהגות האובססיבית תפקידה למלא חסר כלשהו שהאדם מתכחש אליו. התנהגות אובססיבית כגון אכילה אובססיבית עבודה אובססיבית עישון אובססיבי וכיוב, לכל הדברים האלו יש שורש ...
איזון / חוסר איזון - מה טוב / רע באיזון ובחוסר איזון? איך להגיע לאיזון אמיתי?
... שיש באדם. לדוגמה: אדם שרוצה מאוד לאכול אוכל מתוק ומשמין ומהצד השני רוצה גם לא להשמין. אצל אדם כזה לחיות באיזון פירושו, לאכול באופן הגיוני בלי להשמין. לכאורה זה טוב. כי לרעוב זה לא פתרון, ולהשמין זה לא פתרון, אז אוכלים בצורה מאוזנת. אלא שבמקרה כזה לדוגמה, האדם לא באמת נותן מענה לרצון שלו לאכול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עודף משקל, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עודף משקל, איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, קואצינג מומלץ, מאמן אישי רוחני בנושאי עודף משקל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 11:22:44 - wesi1