אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עצב ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
לרכוש מוצר רוצה להזדהות באופן אובייקטיבי מרגיש בלי פתרון חווה את המציאות מכירות הרגשה לגרום למישהי שכנוע רוצה להרגיש טוב אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות דכאון דכאונות הלקוח הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה חוויה חוויות יאוש יותר קל ייאוש ירידה במשקל לגרום ללקוח עצוב לגרום ללקוח שמח לגרום ללקוחות למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות רגשיות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך להרגיש רע בלי טוב? האם יש אושר בלי סבל? האם יש שמחה בלי עצב? מוכן להרגיש גם רע, רוצה להרגיש גם רע, איך עובדים רגשות? מנגנון רגשי, טוב ורע
האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך להרגיש רע בלי טוב? האם יש אושר בלי סבל? האם יש שמחה בלי עצב? מוכן להרגיש גם רע, רוצה להרגיש גם רע, איך עובדים רגשות? מנגנון רגשי, טוב ורע
... להרגיש רע בלי טוב? האם יש אושר בלי סבל? האם יש שמחה בלי עצב? מוכן להרגיש גם רע, רוצה להרגיש גם רע, איך עובדים רגשות? מנגנון רגשי, טוב ורע האם אפשר להרגיש טוב ... טוב בלי להרגיש רע, והאם יש אושר או שמחה בלי סבל או עצב. במרכז ההרצאה עומדים נושאים של מנגנונים רגשיים, מהות הרצון והקשר בין טוב לרע. הדיאלוג מתחיל ... האם כל רגשות האושר תלויים בסבל? האם אפשר לחוות שמחה בלי עצב? ...
שמחה או עצב, מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד, איך לא להיות עצוב? איך להיות שמח? איך לא לפחד מהפחד? איך לא לכעוס על הכעס? איך לא להיות עצוב מהעצבות? איך להרגיש טוב מלהרגיש רע? איך לשמוח גם כשעצוב? איך להיות רגוע? איך לא לכעוס על הכעס?
... או עצב, מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד, איך לא להיות עצוב? איך להיות שמח? איך לא לפחד מהפחד? איך לא לכעוס על הכעס? איך לא להיות עצוב מהעצבות? איך להרגיש טוב מלהרגיש רע? איך לשמוח גם כשעצוב? איך להיות רגוע? איך לא לכעוס על הכעס? למה הרצון להיות שמח דווקא גורם לך להיות עצוב? אחד הדברים המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא הרעיון שדווקא הרצון להיות שמח כל הזמן הוא הסיבה לכך שהאדם הופך לעיתים קרובות לעצוב. הוא מסביר כי כאשר האדם מתעקש וחושב לעצמו אני חייב להיות שמח, הוא למעשה מעלה את הסיכוי לחוות עצבות . הסיבה לכך היא פשוטה: במציאות היומיומית, האדם חווה מגוון של רגשות, לפעמים הוא שמח ולפעמים עצוב. לא תמיד הדברים מסתדרים לפי רצונו של האדם, ולכן הדרישה או הציפייה שתמיד תהיה שמחה, יוצרת באופן פרדוקסלי דווקא עצבות ואכזבה. לדוגמה, כאשר האדם אומר לעצמו שהוא חייב להיות שמח, כל פעם שבה המציאות אינה עומדת בציפייה הזאת, נוצרת אכזבה ותחושת עצב מוגברת. הציפייה עצמה הופכת להיות מקור לכאב, כי יש פער בין מה שהוא רוצה למה שקורה בפועל. לעומת זאת, כאשר האדם מחליט לעצמו שלא אכפת לי אם אני שמח או עצוב, דווקא אז עולה הסיכוי שהוא יחווה יותר שמחה. אליעד ... לכן אם האדם מוכן לקבל את ההרגשה, לומר אז מה אם אני מרגיש רע?, ההרגשה עצמה נחלשת באופן אוטומטי, ותחושת הרוגע והשמחה חוזרת אליו מהר יותר. לדוגמה, אם האדם עצוב ואומר לעצמו אסור לי להיות עצוב, הוא ירגיש רע כפליים: פעם אחת כי הוא עצוב, ופעם שנייה כי הוא כועס על עצמו על כך שהוא עצוב. אך אם האדם מוכן לקבל את העצב כחלק מהחיים, תחושת הכאב פוחתת משמעותית. האם אפשר להיות רגוע תמיד? בסיכום דבריו, אליעד אומר שיש דרך להיות רגוע יותר באופן קבוע. הדרך לכך עוברת דרך קבלה של כל הרגשות, בין אם זה שמחה, כעס, פחד או עצב. הרוגע מגיע כאשר האדם מפסיק לנסות לשלוט ... באופן טבעי. הגישה של אליעד מדגישה את חשיבות הקבלה והוויתור על ההתנגדות הפנימית לרגשות שליליים, דבר המוביל לשמחה ולרוגע אמיתיים ויציבים יותר. איך לא להיות עצוב מהעצבות? איך לא לפחד מהפחד? איך להרגיש טוב כשמרגישים רע? איך לא לכעוס על הכעס? למה הרצון לשמוח גורם לעצב? איך לשמוח כשעצוב?
פסיכולוג יוצר בעיות - טיפול פסיכולוגי - איזה בעיה יוצרת פסיכולוגיה?
... קובע לעצמו איפה מותר לו להרגיש טוב ואיפה אסור לו. לדוגמה, אם אדם חושב שטוב זה רק כשהוא שמח, אז עצם הקיום של העצב מהווה עבורו בעיה. וכך הוא בעצם חי בחרדה מתמדת שאולי שוב יחווה עצב או דיכאון, מאחר שהוא קבע לעצמו שטוב זה רק שמחה. מהו המצב היחיד שבו אין טוב ואין רע? אליעד כהן מסביר שיש מצב אחד בלבד שבו לא קיימים טוב ורע, שמחה או עצב - וזה העולם של האחדות, העולם שבו הכל אחד ושהכל בו הוא עולם שכולו טוב. בעולם הזה אין שום הבדל בין מצב של שמחה לבין מצב של עצב, ולכן האדם לא יכול להיות מוטרד או חרד ממשהו, מאחר ואין שום דבר מנוגד לרצונו. כל עוד האדם אינו חווה את העולם בצורה אחידה של אחדות, שבה אין שום הבדל בין שמחה לעצב או בין טוב לרע, הוא תמיד יסבול. הסבל נובע מכך שהאדם רוצה לחוות מצב מסוים בלבד ושולל מצב אחר. איך להפוך ... הצליח לצאת מהדכאון. והוא שמח שהוא לא בדכאון. אך מצד האמת יש לו חרדה מהחזרה לדכאון. בעולם שלנו יש גם שמחה וגם עצב. ושניהם קיימים בהכרח. המקום היחיד שבו אין שמחה ואין עצב זה אך ורק בעולם שכולו טוב. שהוא העולם של האחדות שבו הכל אחד. ושם אין הבדל בין מצב של שמחה לבין מצב של עצב. וכל זמן שהאדם לא תופש את המציאות בצורה אחידה שבה אין הבדל בין יש לאין בין שמחה לעצב וכולי. הרי שהוא יסבול. כל זמן שיש לאדם את הרצון העצמי יש לו בעיה. כל הרצונות הם דכאונות. גם הרצון של ... הטוב שלך. כי לא היה לאדם משנה אם קורה לו את מה שהוא רוצה או את מה שהוא לא רוצה, אם הוא רוצה רק את השמחה ולא את העצב, הרי שהוא בגהנום. ששם קורים דברים נגד רצונו. גם אם האדם מתכחש לחרדה הזו היא עדיין קיימת. ואין אדם ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... בו זמנית כדבר והיפוכו - שמחה ועצב, אחדות ונפרדות - וזאת נקראת חווית האלוהים או חווית השלמות. איך ניתן להגיע לחווית האחדות והשלמות הזו? אליעד ... ההבדל היחיד שאנו מזהים הוא מערכת העצבים, אך מערכת העצבים עצמה עשויה מאותם החומרים שמרכיבים גם את הקיר. לכן, ההבדל האמיתי בין האדם לקיר הוא ברמת התודעה, או במילים אחרות - ... לחוות דבר והיפוכו בו - זמנית - שמחה ועצב ביחד, נפרדות ואחדות יחד. זו נקראת חווית האלוהים או חווית השלמות. איך מגיעים לחווית השלמות הזאת? כדי להגיע ... מה ההבדל בינו לבין בן אדם? מערכת העצבים? זה לא באמת הבדל אמיתי. בתכלס, אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים. מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו חומר. שאלה: אז מה כן ההבדל? אליעד: ההבדל הוא שאת אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק ... ההבדל בינו לבין בן האדם, מערכת העצבים זה לא הבדל אמיתי, בתכלס אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים, מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו דבר, הנושא הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק מכאב, המכנה המשותף לשני ... את שואלת אם זה טוב או רע? שמחה או עצב, אני אסביר לך, תדמייני הכי שמחה בעולם, נשמע לך ממש טוב, נכון תדמייני הכי עצב בעולם, נשמע לך הכי רע שבעולם, נכון תדמייני את שניהם בבת אחת, זה מה שאני חווה. נכון שלא הבנת שאלה נכון שלא הבנתי ... התשובה שלך שאתה חווה אושר עילאי עם עצב, אז לא ברור לי מדוע אני צריכה להגיע לשם. אליעד אל תגיעי לשם, את לא מבינה מה זה בכלל. תחשבי לרגע על אלוהים, הוא ... לא משנה איזה חוויה נחווה מהכי עצוב להכי שמח, כל מקום שלא נשים אותך בסקלה, תמיד תהיה שם אי שביעות רצון, מה האינדיקציה של מרוצה או לא? נבדוק האם את רוצה ... בעולם חסרה את שאר החוויות. אתה חווה עצב, אתה תרצה שמחה. אתה תחווה שמחה יותר מדי ותתרגל לזה אתה תרצה עצב, ככה זה עובד, חוץ מחוויה אחת שבה יש לך את שתיהן בו זמנית. ועכשיו השאלה הנשאלת היא איך להגיע לשתיהן בו זמנית אני ... את יכולה לדמיין שיא השמחה ושיא העצב בו זמנית את לא יכולה כי כל החוויה של העולם שלנו זאת חוויה של נפרדות, זה כסא, זה ארון, הכל נפרד לא יכול להיות גם ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... שהיא בכל דבר ודבר. למעשה כל דבר ודבר שיש בעולם הוא כרטיס כניסה לגן עדן. מישהו מקלל אותך זה כרטיס כניסה לגן עדן, מישהו מעצבן אותך זה כרטיס כניסה לגן עדן. איך אני יכול ... בגלל שהוא משתמש בשכל. אפילו אדם שמאושר, למה הוא מאושר? כי מתמלא הרצון שלו. אם משהו גורם לך להיות שמח, זה אומר שיש בתוכך גם עצב. אם לא היה בתוכך עצב איך זה שאתה שמח. ומדוע יש בתוכך עצב? כי אתה משתמש בשכל. אם לא היית משתמש בשכל שלך, לא היה לך עצב, ואז ממילא שום דבר לא היה יכול לשמח ...
למי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע
למי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע
... מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, ... המוכר, בין אם שמח ובין אם עצוב, מתמודד עם חוויות רגשיות שונות שיכולות להשפיע על תהליך המכירה. תהליך זה כולל שילוב של שמחה ועצב, שמשפיעים על המוטיבציה של המוכר והיכולת שלו לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר. מהו תפקיד הרגש במכירה? ... מכירה יש אלמנטים של שמחה ועצב. המוכר מוכר את המוצר כי הוא רואה בכך יתרון, אך גם מתוך תחושת חיסרון שהוא שואף למלא. המוכר לא היה ... משתנה בין רגעים של שמחה ועצב, כל אחד מהם ממלא תפקיד חיוני בתהליך. כאשר המוכר עוסק במכירה, הוא גם קצת עצוב , כי הוא מזהה את החיסרון שהוא שואף למלא, אבל גם שמח כי הוא מאמין שהמכירה תביא לו תועלת שתשפר את מצבו. האם למוכר שמח או למוכר עצוב קל יותר למכור? בהנחה שהמוכר לא מתפרץ על הלקוח, ניתן להבחין כי באופן כללי, מוכר שמח עשוי למצוא שקל יותר ... בטוב שיש בכל דבר, בעוד שעצב נובע מהתמקדות בחסרונות. מוכר שמח ימצא שקל יותר להתגבר על התנגדויות הלקוח ויראה את היתרונות בתהליך המכירה. לעומתו, מוכר עצוב עשוי להרגיש כל התנגדות כתסבוכת ולהתייאש מהר יותר. איך משפיעה המוטיבציה על הצלחת המכירה? המוטיבציה של ... בו יותר מאמץ. לעיתים, מוכר עצוב יראה במכירה כפתרון למצבו הרגשי או הכלכלי, מה שיכול להניע אותו להשקיע יותר במכירה. מהו הקשר בין מצב הרוח ... של הלקוח, אולם מוכר עצוב עשוי להרגיש שהוא חייב את המכירה כדי לשפר את מצבו, ולכן הוא עשוי להיות מוכן להשקיע בה יותר. גם אם המוכר ... ולהשקיע בה יותר. מתי מוכר עצוב יכול להיות מוצלח יותר? מוכר עצוב יכול להיות מוצלח יותר כאשר הוא רואה במכירה הזדמנות לשיפור מצבו, מה שיגרום לו להשקיע יותר בניסיון לשכנע ... חד משמעי אם מוכר שמח או עצוב מוכר טוב יותר. כל אחד מהם מציב אתגרים ויתרונות שונים בתהליך המכירה. מוכר שמח עשוי להתמודד עם התנגדויות בקלות רבה יותר, בעוד שמוכר עצוב עשוי להיות מוכן להשקיע יותר מאמץ במכירה מתוך תחושת צורך לשיפור מצבו. השפעת מצב רוח על מכירות מוטיבציה במכירה הקשר בין שמחה ועצב במכירות איך לשפר מכירות ולהתמודד עם התנגדויות מצב רוח במכירה השפעת מצב הרוח של המוכר על המכירה ... השאלה האם למוכר שמח או למוכר עצוב קל יותר למכור, חשוב להבין שלא מדובר על מצב שבו מוכר עצוב מתפרץ על הלקוח או שופך עליו מים בשל תסכולו. אלא ההנחה היא ששני המוכרים, בין אם הם שמחים או עצובים, מנסים למכור ללקוח בצורה נורמטיבית ומקצועית. השילוב בין שמחה לעצב בתהליך המכירה כל תהליך של מכירה, כמו כל פעולה אחרת, כולל בתוכו אלמנטים של שמחה ושל עצב. כל מוכר הוא גם קצת שמח וגם קצת עצוב, וזה נובע ממערכת הצרכים והתועלות שהוא מחפש להשיג דרך המכירה. המוכר לא היה מוכר את המוצר אילולא היה בכך ... מכירה יש שילוב בין שמחה לבין עצב - העצב מייצג את החיסרון שגורם למוכר לרצות למכור, והשמחה היא האמונה שהמכירה תביא לו משהו טוב. היכולת לשכנע ... יותר מאמץ. מוכר שמח מול מוכר עצוב - מי מוכר טוב יותר? באופן כללי, מוכר שמח עשוי למצוא שקל יותר למכור. הסיבה לכך היא ששמחה נובעת מכך שאדם ... את היתרונות שבמציאות, בעוד שעצב נובע מהתמקדות בחסרונות. מוכר שנמצא במצב רוח טוב יתמודד עם התנגדויות של לקוחות בצורה קלילה יותר, יראה את ... למכור. לעומת זאת, מוכר עצוב עלול לחוות כל קושי כמשבר ולהגיב בתחושה של חוסר תקווה. השפעת רמת המוטיבציה על הצלחת המכירה מצד שני, יש ... לסגור עסקה. לפעמים מוכר עצוב דווקא ירצה יותר למכור, כי הוא חש צורך לשפר את מצבו. כאשר אדם מרגיש שהוא נמצא במצב לא טוב, הוא עשוי ... תשפר את חייו. מתי מוכר עצוב יכול להיות מוצלח יותר? קיימת אפשרות שמוכר עצוב דווקא ימכור טוב יותר, משום שהוא יראה במכירה כמוצא מהמצב הרע שבו הוא נמצא. מוכר כזה עשוי להיות מוכן ...
רגשות נעלמים, למה הפסקתי להרגיש? למה נעלמו לי הרגשות? למה נעלם לי הרגש? למה אין לי רגש? מחיקת האני, למה אני לא מרגיש רגשות? למה איבדתי את הרגש? נמחק לי האני, נמחק לי הרגש, איך לחזור להרגיש? למה אני לא מרגיש כלום? הפרעות נפשיות
רגשות נעלמים, למה הפסקתי להרגיש? למה נעלמו לי הרגשות? למה נעלם לי הרגש? למה אין לי רגש? מחיקת האני, למה אני לא מרגיש רגשות? למה איבדתי את הרגש? נמחק לי האני, נמחק לי הרגש, איך לחזור להרגיש? למה אני לא מרגיש כלום? הפרעות נפשיות
... את זה באמצעות דוגמה פשוטה על ילד קטן שמשחק בצעצועים. בהתחלה הילד מרגיש רגשות חזקים כלפי הצעצועים, מתלהב מאוד כשיש לו צעצוע חדש, ומתעצב כאשר אין לו צעצוע. אבל כשהילד מתבגר, הוא כבר לא מרגיש את אותם הרגשות כלפי הצעצועים, מה שגורם לו לחשוב שהרגשות נעלמו. בפועל, הרגשות שלו עברו ... נוספת של איבוד הרגש, שנובעת מתנודתיות רגשית. לאנשים רבים יש תנודתיות רגשית גבוהה - הם עוברים במהירות בין מצבי רוח שונים כמו שמחה, עצב, התרגשות, כעס וכדומה. כאשר האדם חווה איזון יחסי בחיים שלו, התנודתיות הזאת פוחתת משמעותית. לכן, הוא יכול להרגיש כאילו אין לו רגשות יותר, כי הוא פחות שמח, פחות עצוב ופחות מתרגש לאורך זמן. עם זאת, זה לא באמת שהרגשות נעלמו, אלא שהרגשות האלה נדחסו לפרקי זמן קצרים יותר, אבל בעוצמה גבוהה יותר. למשל, במקום להרגיש שמחה מתונה לאורך זמן, האדם חווה רגעים קצרים של שמחה גדולה במיוחד. וכך גם לגבי העצב - במקום עצב קל לאורך תקופה ארוכה, הוא חווה רגעים קצרים של עצב עמוק מאוד. האם התחושה שאין לי רגשות מצביעה על בעיה במערכת הרגשית? אליעד מדגיש כי בשורה התחתונה, המערכת הרגשית אף פעם לא מפסיקה לפעול, ...
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
... שאליעד כהן מציג היא כיצד ניתן לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם במצבי רוח שונים - בין אם מדובר באדם עצוב, בחרדה, או אפילו שמח. הרעיון המרכזי הוא להבין שישנן שתי גישות עיקריות בהתקשרות עם אדם: הזדהות (ראפור) והתנגדות. שתי הגישות האלו לא תמיד פועלות באותו אופן, ולעיתים ... חד - משמעית לשאלה האם כדאי להזדהות עם אדם שנמצא במצוקה. הוא מביא דוגמה של אדם הנמצא באבל או עצבות, ומסביר שלפעמים הדרך הטובה ביותר תהיה באמת להזדהות איתו, לבכות איתו יחד, וכך לאפשר לו להשתחרר ולצאת מהכאב. מצד שני, הזדהות עלולה לפעמים להחמיר את מצבו של ... דווקא התנגדות נחרצת תסייע לילד להשתחרר מהפחד שלו מהר יותר. מה לעשות כשאדם מביע חרדה או עצב? כאשר אדם מביע חרדה או עצב, אליעד מסביר שצריך לבחון את שתי האפשרויות. יש לבדוק בזהירות איזו גישה משפיעה לטובה על האדם: האם הוא נרגע כשמביעים הזדהות, או להפך, האם הוא נרגע כשמביעים ... האם כדאי להביע הזדהות או התנגדות כשאדם שמח? אליעד מדגיש שהשיטות האלו לא רלוונטיות רק למצבי עצב, אלא גם למצבים חיוביים. הוא נותן דוגמה של אדם ששמח כי זכה בלוטו. במצב כזה, לפעמים דווקא הזדהות מופרזת (איזה יופי! עכשיו תוכל לקנות הכל!) תגרום לאדם להרגיש חוסר ... מוחלטת, אלא מודעות ורגישות לתגובה של האדם שמולנו. איך לשכנע אנשים? האם כדאי להזדהות עם אדם עצוב? איך לגרום למישהו לשמוח? איך להתמודד עם חרדה? דומה נמשך לדומה או להפך? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? מתי כדאי להביע התנגדות? ...
בכי ללא סיבה, לבכות בלי סיבה, איך נוצר צורך לבכות בלי סיבה? למה אני רוצה לבכות בלי סיבה? איך נוצר בכי? סוגים של בכי, למה אני בוכה כל הזמן? לא יודע למה אני בוכה, למה אני בוכה בלי סיבה? איך לעצור בכי? לבכות ללא סיבה, הדחקה
בכי ללא סיבה, לבכות בלי סיבה, איך נוצר צורך לבכות בלי סיבה? למה אני רוצה לבכות בלי סיבה? איך נוצר בכי? סוגים של בכי, למה אני בוכה כל הזמן? לא יודע למה אני בוכה, למה אני בוכה בלי סיבה? איך לעצור בכי? לבכות ללא סיבה, הדחקה
... ברור כיצד בכי יכול להיגרם מסיבה פיזית ללא כל רגש מעורב. סיבה רגשית: בכי יכול לנבוע מרגשות חזקים של שמחה או של עצב . אליעד מציין שרוב האנשים, ברוב המקרים, אינם בוכים מתוך שמחה גדולה במיוחד, אלא נוטים יותר לבכות בגלל עצב או קושי רגשי כלשהו. למה אני מרגיש צורך לבכות בלי סיבה ברורה? אליעד כהן מסביר כי בכי ללא סיבה ברורה, במיוחד כאשר האדם מרגיש שהוא בוכה בלי שהוא יודע למה, נובע מכך שהוא חווה עצב או קושי רגשי כלשהו שאותו הוא מדחיק. כאשר האדם מדחיק רגש או בעיה, הוא בעצם מסרב להכיר באופן מודע ברגש השלילי או בסיבה האמיתית לעצב שלו, ואז הרגש יוצא בצורה בלתי נשלטת של בכי. אליעד מבהיר שאדם שבוכה בלי לדעת למה הוא בעצם אדם שסובל מרגש ... ולהכיר במה שמודחק. אם אתה מוצא את עצמך בוכה ולא מבין מדוע, עליך לשאול את עצמך בכנות מה באמת רע לך, ממה אתה עצוב, מה אתה מסתיר מעצמך, או מה גורם לך להרגיש לא טוב. ההבנה וההכרה בבעיה האמיתית הן הצעד הראשון והכרחי ... ישירה ואמיתית עם מקור ההדחקה. למה אני בוכה בלי סיבה? הדחקה רגשית ובכי איך לעצור בכי ללא סיבה? למה אני מרגיש עצוב? איך להפסיק להדחיק רגשות? למה זולגות הדמעות מעצמן? לא יודעת למה אני בוכה, למה אני לא יכולה להפסיק ...
הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק 2
... שכל האושר שלהם וכל הרוגע שלהם, הוא מזויף והוא מהשפה ולחוץ אך לא יותר מכך. כי את השורש הפנימי ואת הפוטנציאל הפנימי שלהם שעלול לגרום להם לכעוס לחוש עצב להרגיש רע וכיוב, עם זה הם לא הצליחו להתמודד. וזאת הסיבה שכולם מודים שהם יכולים להיות יותר מאושרים ממה שהם. כי ההבנה של האדם שהוא יכול ... בחוסר אושר. ואז הרצון של האדם להיות מאושר יעלם לגמרי. והדרך היחידה של האדם להיות שמח בשלמות, היא על ידי זה שהאדם יגלה מהו הדבר הטוב שיש בתחושה של עצב . ועל ידי זה האדם כבר יפסיק לרצות להיות כל הזמן בשמחה. ולהיות כל הזמן בשמחה זה טוב מאוד. אבל זה אפשרי רק אם האדם מבין מה הטוב שיש גם במצב של עצב. שאז ורק אז האדם כל הזמן בשמחה. וכדי שהאדם יתמודד עם כל הפחדים והחרדות שלו, לשם כך על האדם להבין מה הדבר הטוב שיש בכך שהוא חווה פחד. ועל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עצב, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עצב, איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, אימון אישי להצלחה, תמיכה נפשית בנושא עצב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 19:22:55 - wesi1