אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עצב ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
קבלת החלטות תהליכי קבלת החלטות בקנייה פירגון למכור מוצרים לקנות אותו חוסר ודאות לראות את היתרונות להוציא לחשוב חיובי תחושה של פספוס השמנה אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות הלקוח הלקוח שלך הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה יאוש ייאוש ירידה במשקל לגרום ללקוח עצוב לגרום ללקוח שמח לגרום ללקוחות למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך להרגיש רע בלי טוב? האם יש אושר בלי סבל? האם יש שמחה בלי עצב? מוכן להרגיש גם רע, רוצה להרגיש גם רע, איך עובדים רגשות? מנגנון רגשי, טוב ורע
האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך להרגיש רע בלי טוב? האם יש אושר בלי סבל? האם יש שמחה בלי עצב? מוכן להרגיש גם רע, רוצה להרגיש גם רע, איך עובדים רגשות? מנגנון רגשי, טוב ורע
... אפשר להרגיש טוב בלי רע? איך להרגיש רע בלי טוב? האם יש אושר בלי סבל? האם יש שמחה בלי עצב? מוכן להרגיש גם רע, רוצה ... מתחילה בהעלאת השאלה האם אפשר להרגיש טוב בלי להרגיש רע, והאם יש אושר או שמחה בלי סבל או עצב. במרכז ההרצאה עומדים נושאים של ... טוב בלי רע? מהו מנגנון רגשי? האם כל רגשות האושר תלויים בסבל? האם אפשר לחוות שמחה בלי עצב? ...
שמחה או עצב, מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד, איך לא להיות עצוב? איך להיות שמח? איך לא לפחד מהפחד? איך לא לכעוס על הכעס? איך לא להיות עצוב מהעצבות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? איך לשמוח גם כשעצוב? איך להיות רגוע? איך לא לכעוס על הכעס?
... או עצב, מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד, איך לא להיות עצוב? איך להיות שמח? איך לא לפחד מהפחד? איך לא לכעוס על הכעס? איך לא להיות עצוב מהעצבות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? איך לשמוח גם כשעצוב? איך להיות רגוע? איך לא לכעוס על הכעס? למה הרצון להיות שמח דווקא גורם לך להיות עצוב? אחד הדברים המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא הרעיון שדווקא הרצון להיות שמח כל הזמן הוא הסיבה לכך שהאדם הופך לעיתים קרובות לעצוב. הוא מסביר כי כאשר האדם מתעקש וחושב לעצמו אני חייב להיות שמח, הוא למעשה מעלה את הסיכוי לחוות עצבות. הסיבה לכך היא פשוטה: במציאות היומיומית, האדם חווה מגוון של רגשות, לפעמים הוא שמח ולפעמים עצוב . לא תמיד הדברים מסתדרים לפי רצונו של האדם, ולכן הדרישה או הציפייה שתמיד תהיה שמחה, יוצרת באופן פרדוקסלי דווקא עצבות ואכזבה. לדוגמה, כאשר האדם אומר לעצמו שהוא חייב להיות שמח, כל פעם שבה המציאות אינה עומדת בציפייה הזאת, נוצרת אכזבה ותחושת עצב מוגברת. הציפייה עצמה הופכת להיות מקור לכאב, כי יש פער בין מה שהוא רוצה למה שקורה בפועל. לעומת זאת, כאשר האדם מחליט לעצמו שלא אכפת לי אם אני שמח או עצוב, דווקא אז עולה הסיכוי שהוא יחווה יותר שמחה. אליעד מסביר שכאשר האדם אינו מתעקש על הרגש שהוא צריך להרגיש, הוא הופך להיות גמיש יותר ומאפשר ... רע?, ההרגשה עצמה נחלשת באופן אוטומטי, ותחושת הרוגע והשמחה חוזרת אליו מהר יותר. לדוגמה, אם האדם עצוב ואומר לעצמו אסור לי להיות עצוב, הוא ירגיש רע כפליים: פעם אחת כי הוא עצוב, ופעם שנייה כי הוא כועס על עצמו על כך שהוא עצוב. אך אם האדם מוכן לקבל את העצב כחלק מהחיים, תחושת הכאב פוחתת משמעותית. האם אפשר להיות רגוע תמיד? בסיכום דבריו, אליעד אומר שיש דרך להיות רגוע יותר באופן קבוע. הדרך לכך עוברת דרך קבלה של כל הרגשות, בין אם זה שמחה, כעס, פחד או עצב. הרוגע מגיע כאשר האדם מפסיק לנסות לשלוט ברגשות שלו, ומוכן לקבל אותם כפי שהם. כאשר האדם מאפשר לעצמו לחוש את כל סוגי הרגשות ללא ... על ההתנגדות הפנימית לרגשות שליליים, דבר המוביל לשמחה ולרוגע אמיתיים ויציבים יותר. איך לא להיות עצוב מהעצבות? איך לא לפחד מהפחד? איך להרגיש טוב כשמרגישים רע? איך לא לכעוס על הכעס? למה הרצון לשמוח גורם לעצב? איך לשמוח כשעצוב?
פסיכולוג יוצר בעיות - טיפול פסיכולוגי - איזה בעיה יוצרת פסיכולוגיה?
... איפה מותר לו להרגיש טוב ואיפה אסור לו. לדוגמה, אם אדם חושב שטוב זה רק כשהוא שמח, אז עצם הקיום של העצב מהווה עבורו בעיה. וכך הוא בעצם חי בחרדה מתמדת שאולי שוב יחווה עצב או דיכאון, מאחר שהוא קבע ... מהו המצב היחיד שבו אין טוב ואין רע? אליעד כהן מסביר שיש מצב אחד בלבד שבו לא קיימים טוב ורע, שמחה או עצב - וזה העולם של האחדות, העולם שבו הכל אחד ושהכל בו הוא עולם שכולו טוב. בעולם הזה אין שום הבדל בין מצב של שמחה לבין מצב של עצב, ולכן האדם לא יכול להיות ... דבר מנוגד לרצונו. כל עוד האדם אינו חווה את העולם בצורה אחידה של אחדות, שבה אין שום הבדל בין שמחה לעצב או בין טוב לרע, הוא תמיד יסבול. ... מהדיכאון. והוא שמח שהוא לא בדיכאון. אך מצד האמת יש לו חרדה מהחזרה לדיכאון. בעולם שלנו יש גם שמחה וגם עצב. ושניהם קיימים בהכרח. המקום היחיד שבו אין שמחה ואין עצב זה אך ורק בעולם שכולו טוב. שהוא העולם של האחדות שבו הכל אחד. ושם אין הבדל בין מצב של שמחה לבין מצב של עצב. וכל זמן שהאדם לא תופש את המציאות בצורה אחידה שבה אין הבדל בין יש לאין בין שמחה לעצב וכולי. הרי שהוא יסבול. כל זמן ... לא היה לאדם משנה אם קורה לו את מה שהוא רוצה או את מה שהוא לא רוצה, אם הוא רוצה רק את השמחה ולא את העצב, הרי שהוא בגהנום. ששם ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... של חקירה עצמית שהביא אותו להבנה זו, שבה הוא מזהה את עצמו עם ההוויה הכוללת. במצב זה הוא חווה את המציאות בו זמנית כדבר והיפוכו - שמחה ועצב, אחדות ונפרדות - וזאת נקראת חוויית האלוהים או חוויית השלמות. איך ניתן ... בעוד שלכאורה חומר כמו קיר אינו מרגיש דבר. אליעד מסביר שגם האדם וגם הקיר בנויים מאותם האטומים בדיוק. ההבדל היחיד שאנו מזהים הוא מערכת העצבים, אך מערכת העצבים עצמה עשויה מאותם החומרים שמרכיבים גם את הקיר. לכן, ההבדל האמיתי בין האדם ... של הוויה אחת שלמה ובלתי נפרדת. הוא טוען כי החוויה העליונה, האולטימטיבית, היא מצב שבו האדם מסוגל לחוות דבר והיפוכו בו - זמנית - שמחה ועצב ביחד, נפרדות ואחדות יחד. זו נקראת חוויית האלוהים או חוויית השלמות. איך ... חפץ דומם? אליעד: אם אני אקח קיר ואתחיל להכות בו - זה לא מפריע לו, לפחות כך אנחנו תופסים את זה. אז מה ההבדל בינו לבין בן אדם? מערכת העצבים? זה לא באמת הבדל אמיתי. בתכלס, אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים. מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו חומר. שאלה: אז מה כן ההבדל? אליעד: ההבדל הוא שאת ... אם אני אקח את הקיר וארביץ לו, לא מפריע לו, לפחות אנחנו תופסים את זה שזה לא מפריע לו, נכון אז מה לכאורה ההבדל בינו לבין בן האדם, מערכת העצבים זה לא הבדל אמיתי, בתכלס אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים, מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו דבר, הנושא הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור ... שונה אבל רגיל בעיקרון, ההבדל היחיד הוא שאצלי החוויה הפנימית יותר חזקה, זה הכל, מה יש בחוויה הפנימית. את שואלת אם זה טוב או רע? שמחה או עצב, אני אסביר לך, תדמייני הכי שמחה בעולם, נשמע לך ממש טוב, נכון תדמייני הכי עצב בעולם, נשמע לך הכי רע שבעולם, נכון תדמייני את שניהם בבת אחת, זה מה שאני חווה. נכון שלא הבנת שאלה נכון שלא הבנתי אותך. אליעד גם להבין שאת לא מבינה, זה גם נקרא הבנה. שאלה התשובה שלך שאתה חווה אושר עילאי עם עצב, אז לא ברור לי מדוע אני צריכה להגיע לשם. אליעד אל תגיעי לשם, את לא מבינה ... חווה כל חוויה שהיא את תראי שאת לא חווה שביעות רצון, תדמייני את עצמך הכי שמחה, תראי שחסר לך משהו, תבדקי, לא משנה איזה חוויה נחווה מהכי עצוב להכי שמח, כל מקום שלא נשים אותך בסקלה, תמיד תהיה שם אי שביעות רצון, מה ... האלוהים, ככה אלוהים חווה את המציאות, זה נקרא חוויית השלמות. למה זה נקרא חוויית השלמות, כי כל חוויה בעולם חסרה את שאר החוויות. אתה חווה עצב, אתה תרצה שמחה. אתה תחווה שמחה יותר מדי ותתרגל לזה אתה תרצה עצב, ככה זה עובד, חוץ מחוויה אחת שבה יש לך את שתיהן בו זמנית. ועכשיו השאלה ... דבר והיפוכו שאלה בוא נתאמן על זה אליעד אני אסביר לך למה את לא יכולה, כי דבר והיפוכו זה דבר בלתי מוגדר, את יכולה לדמיין שיא השמחה ושיא העצב בו זמנית את לא יכולה כי כל החוויה של העולם שלנו זאת חוויה של נפרדות, זה ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... בכל דבר ודבר. למעשה כל דבר ודבר שיש בעולם הוא כרטיס כניסה לגן עדן. מישהו מקלל אותך זה כרטיס כניסה לגן עדן, מישהו מעצבן אותך זה כרטיס כניסה לגן עדן. איך אני יכול ... משתמש בשכל. אפילו אדם שמאושר, למה הוא מאושר? כי מתמלא הרצון שלו. אם משהו גורם לך להיות שמח, זה אומר שיש בתוכך גם עצב. אם לא היה בתוכך עצב איך זה שאתה שמח. ומדוע יש בתוכך עצב? כי אתה משתמש בשכל. אם לא היית משתמש בשכל שלך, לא היה לך עצב, ואז ממילא שום דבר לא היה יכול לשמח ...
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
איך להתמודד עם תחושות רעות? לראות את הרע כתשלום, תחושה רעה היא תשלום על תחושה טובה, רגש רע הוא תשלום על רגש טוב, לכל דבר יש מחיר, הרע הוא המחיר של הטוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין ארוחות חינם, אין טוב בחינם
... כך שהם משלמים כסף? כי ברור להם שבתמורה לכסף הם מקבלים משהו בעל ערך גבוה - המזון שהם צריכים ורוצים. איך ליישם את העיקרון הזה על תחושות רעות בחיים? כשאדם חווה תחושה רעה כלשהי, בין אם זה עצב, בדידות, תסכול או כאב נפשי ... הבדידות היא מחיר על כך שבעבר הוא חווה חברות נעימה, או שהיא תשלום על כך שבעתיד הוא ישיג חברה ויהיה לו טוב. כך הבדידות אינה סתם תחושה שלילית - אלא תוצאה של רצון חיובי לחברה. אם מישהו חש עצב כי אינו אהוב, הסבל נובע מכך ... קיימת רק בגלל שקיימת אפשרות לתחושה רעה. כלומר: אם לא היו קיימות תחושות שליליות, גם תחושות חיוביות לא היו יכולות להתקיים כלל. לדוגמה, ללא תחושת רעב, לא היה אפשר להרגיש סיפוק מאכילה. ללא עצב, אי אפשר היה להרגיש שמחה. כך ... מחיר, האדם יכול להסתכל עליו כתשלום נדרש, בדומה לתשלום כסף עבור מוצרים שהוא מעוניין בהם. ברגע שהאדם מתייחס אל הרגש השלילי כתשלום, הוא כבר לא יסבול ממנו באותה מידה. בדיוק כפי שאף אחד לא עצוב מדי כאשר הוא משלם עבור אוכל בסופר, ... לראות אותה כתשלום על משהו טוב שהיה לו בעבר, יש לו בהווה, או שיהיה לו בעתיד. אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב - הם חלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית. בדיוק כמו שלא ניתן להרגיש שמחה ללא חוויית עצב, כך גם התחושות הרעות הן מחיר ...
לבכות, האם בכי משחרר? האם להפסיק להדחיק ולבכות? איך בכי משפיע רגשית? הצפה רגשית, איך נוצר בכי? האם יעזור לבכות? למה בכי משחרר? צורך לבכות, למה אנשים בוכים? האם בכי עוזר? בעד ונגד לבכות, הדחקה ובכי, לא מצליח להפסיק לבכות
לבכות, האם בכי משחרר? האם להפסיק להדחיק ולבכות? איך בכי משפיע רגשית? הצפה רגשית, איך נוצר בכי? האם יעזור לבכות? למה בכי משחרר? צורך לבכות, למה אנשים בוכים? האם בכי עוזר? בעד ונגד לבכות, הדחקה ובכי, לא מצליח להפסיק לבכות
... לבכות האם בכי יכול לשחרר ולהקל עלינו? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה האם בכי יכול לפתור בעיות רגשיות ולשחרר אותנו ממצבים של לחץ ועצב. הוא מציג את נושא הבכי כתגובה רגשית פיזית, שנועדה לבטא את הכאב הפנימי של האדם. הכאב יכול לנבוע מעצב או לעיתים משמחה, אך בדרך כלל בכי נוצר מתוך תחושת עצב ורגשות שליליים שמציפים את האדם. השאלה המרכזית היא האם בכי באמת מביא להקלה ... מהו בכי ואיך הוא משפיע על רגשותינו? אליעד מסביר כי בכי הוא תופעה פיזית שמתרחשת כשאדם חווה התפרצות רגשית. בכי נגרם בעיקר מתוך רגשות של עצב או כאב רגשי, אך ישנם גם מקרים נדירים בהם אנשים בוכים מתוך שמחה. הרגשות ... רבות הבכי נובע מהצפה של רגשות מודחקים מתוך התת מודע. הקשר בין הדחקה לבכי במקרים רבים, אנשים מנסים להדחיק רגשות שליליים כמו פחד, כאב או עצב. הם לא מוכנים להכיר בכך שברוב המקרים הם חווים מצבים רגשיים קשים, ולכן הם ... הוא מוכן להתמודד עם מה שעלול לצוף כאשר יחשוף את רגשותיו, ולקבל את ההחלטה על פי רמת המוכנות האישית להתמודד עם הכאב. בכי משמחה לצד בכי מעצב, אליעד גם מתייחס לבכי שמתרחש משמחה. בכי כזה הוא הרבה פחות נפוץ, אך במקרים כאלו הוא נגרם מתוך התרגשות ושמחה. בכי משמחה, למרות שהוא לא תוצאה של עצב, גם הוא מהווה ביטוי חיצוני להתפרצות רגשית. חשוב להבין שבכי הוא תמיד ... על עצמו. אולם כל אדם צריך להעריך אם הוא מוכן להתמודד עם התוצאות של השחרור הרגשי, כיוון שזו עשויה להיות חוויה קשה לעיתים. התמודדות עם עצבות ודיכאון הבנת תהליכי הדחקה ושחרור רגשי דרכים שונות להתמודדות עם פחדים וחרדות הקשר בין שמחה ועצב וכיצד הם מתבטאים בחיינו האם בכי באמת יכול לפתור את הבעיה? כאן עולה השאלה ... טוב יותר עם שורש הבעיה. מהו בכי ואיך הוא קשור למצב הרגשי? בכי מוגדר כתופעה פיזית שמלווה בהתפרצות רגשית חזקה. בדרך כלל, בכי מגיע מעצבות, אף שיש מקרים נדירים של בכי משמחה. כשאדם בוכה, רגשות שליליים כמו צער או ... יעזור לפתור את הבעיה. מדוע? כי לפעמים הבעיה מרגישה גדולה ומאיימת יותר כשלא חושבים עליה או מדחיקים אותה. אדם חושש לגעת בפחד, בחרדה או בעצב, ולכן בונה לעצמו בראש דימוי מוגזם של המצב. לדוגמה, כששואלים מישהו מפני מה הוא ... שהמצב גרוע. אין חוק קבוע שמתאים לכולם. בכל מקרה, בכי הוא ביטוי חיצוני לרגש פנימי, ולפעמים רק כאשר מוציאים הכל החוצה, מגלים שהפחד או העצב אינם גדולים כמו שחשבנו. האם יש משמעות מיוחדת לבכי משמחה? לצד בכי מעצב, יש גם בכי משמחה, אף שהוא פחות נפוץ. במצבים כאלו, ההצפה הרגשית היא חיובית: ... את דרך ההצפה הרגשית או להמשיך להתמודד עם המצב בשיטות אחרות. סיכום והמלצה למידע נוסף בכי הוא פעולה פיזית המבטאת התפרצות רגשית, לרוב מעצבות, אך לפעמים גם משמחה. בכי יכול לשחרר אותנו ממשקל רגשי כבד, כשהוא חושף לנו ... אנשים שבוחרים לבכות במלוא העוצמה יכולים לזכות בהקלה גדולה, אך לעיתים הם מגלים שהרגשות שיוצאים החוצה גדולים יותר ממה שחשבו. התמודדות עם עצבות ודיכאון הבנת תהליכי הדחקה ושחרור רגשי דרכים שונות להתמודדות עם פחדים וחרדות הקשר בין שמחה ועצב וכיצד הם מתבטאים בחיינו ...
הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק 2
... מכך. כי את השורש הפנימי ואת הפוטנציאל הפנימי שלהם שעלול לגרום להם לכעוס לחוש עצב להרגיש רע וכיוב, עם זה הם לא ... האדם להיות שמח בשלמות, היא על ידי זה שהאדם יגלה מהו הדבר הטוב שיש בתחושה של עצב . ועל ידי זה האדם כבר יפסיק ... הזמן בשמחה זה טוב מאוד. אבל זה אפשרי רק אם האדם מבין מה הטוב שיש גם במצב של עצב. שאז ורק אז האדם כל הזמן ...
חשיבה חיובית, לחשוב חיובי, מחשבה חיובית - למה חשיבה חיובית היא סבל ושקר?
חשיבה חיובית, לחשוב חיובי, מחשבה חיובית - למה חשיבה חיובית היא סבל ושקר?
... הבנה אמיתית של המציאות. אליעד מדגיש את הצורך להיות אמיתי ולא לשקר לעצמך. האדם יכול להיות מאושר אפילו בזמן שהוא חווה רגשות כמו עצב או פחד, כל עוד הוא מבין את עצמו ואת המציאות באמת. ברגע שאדם מבין את הסיבות האמיתיות למה שקורה לו ואת עצמו, הוא משוחרר ... לחשוב שעליו לברוח מהשלילי ולמצוא משהו חיובי, אך בכך הוא מונע מעצמו אפשרות אמיתית להיות מאושר. למשל, כל הרגשות - פחד, ביטחון, עצב, שמחה - כולם טבעיים, ואין שום סיבה לחשוב שרק רגשות חיוביים מובילים לאושר. ניתן להיות מאושר גם תוך כדי חוויית רגשות שליליים. ... חיובית היא בעצם מדחיקה את הצד השני של המטבע. מה זאת אומרת האדם יש בתוכו מגוון רחב של רגשות יש לו רגשות של פחד רגשות של ביטחון של עצב של שמחה אבל מצד האמת כל הרגשות הם טובים אתה לא חייב דווקא לחשוב חיובי כדי להיות מאושר אתה יכול לחשוב שלילי וגם להיות מאושר, ...
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
... הרוח שלהם? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג היא כיצד ניתן לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם במצבי רוח שונים - בין אם מדובר באדם עצוב , בחרדה, או אפילו שמח. הרעיון המרכזי הוא להבין שישנן שתי גישות עיקריות בהתקשרות עם אדם: הזדהות (ראפור) והתנגדות. שתי הגישות האלו לא תמיד ... שבאופן לוגי אין תשובה חד - משמעית לשאלה האם כדאי להזדהות עם אדם שנמצא במצוקה. הוא מביא דוגמה של אדם הנמצא באבל או עצבות, ומסביר שלפעמים הדרך הטובה ביותר תהיה באמת להזדהות איתו, לבכות איתו יחד, וכך לאפשר לו להשתחרר ולצאת מהכאב. מצד שני, הזדהות עלולה ... ובתגובה שלו. במקרים מסוימים, דווקא התנגדות נחרצת תסייע לילד להשתחרר מהפחד שלו מהר יותר. מה לעשות כשאדם מביע חרדה או עצב? כאשר אדם מביע חרדה או עצב, אליעד מסביר שצריך לבחון את שתי האפשרויות. יש לבדוק בזהירות איזו גישה משפיעה לטובה על האדם: האם הוא נרגע כשמביעים הזדהות, או להפך, ... מה הוא באמת מחפש לשמוע. האם כדאי להביע הזדהות או התנגדות כשאדם שמח? אליעד מדגיש שהשיטות האלו לא רלוונטיות רק למצבי עצב, אלא גם למצבים חיוביים. הוא נותן דוגמה של אדם ששמח כי זכה בלוטו. במצב כזה, לפעמים דווקא הזדהות מופרזת (איזה יופי! עכשיו תוכל לקנות ... או התנגדות. אין נוסחה אחת מוחלטת, אלא מודעות ורגישות לתגובה של האדם שמולנו. איך לשכנע אנשים? האם כדאי להזדהות עם אדם עצוב? איך לגרום למישהו לשמוח? איך להתמודד עם חרדה? דומה נמשך לדומה או להפך? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? מתי כדאי להביע התנגדות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עצב, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עצב, איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לירידה במשקל בנושאי עצב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 05:31:26 - wesi1