אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רגשות ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
רוצה להזדהות כדי להיות מאושרים חסרונות חדשות התמכרות לאכילה תחושת פספוס יכולת רגשית לקנות בלי תשובה הרגשה של פספוס לשפר תהליכים אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות הלקוח הלקוח שלך הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה יאוש ייאוש ירידה במשקל לגרום ללקוח עצוב לגרום ללקוח שמח לגרום ללקוחות למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
רגשות אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם
רגשות אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם
רגשות אשמה כלפי חבר, להאשים את עצמך, להתמודד עם רגשות אשם, חרטה, ייסורי מצפון, נקיפות מצפון, כעס עצמי, לכעוס על עצמך, לשנוא את עצמך, שנאה עצמית, התמודדות עם רגשות אשם איך נוצרים רגשות אשם כלפי חבר? רגשות אשם כלפי חבר נוצרים כאשר אדם מרגיש שהוא גרם למשהו רע לקרות לחברו. המונח רגשות אשם כולל שני חלקים: רגשות, שמתארים תחושות מסוימות, ואשם, שמשמעותו היא שמישהו אחראי למשהו רע שקרה. כלומר, רגשות אשם הם תחושה של אדם שהוא הסיבה לדבר רע שקרה. במקרה של רגשות אשם כלפי חבר, זה אומר שהאדם מאמין שהוא גרם לחברו להרגיש רע, ולכן הוא מאשים את עצמו על כך. מדוע אדם מרגיש רגשות אשם? רגשות אשם נובעים מהשיפוט של טוב ורע. אם אדם לא היה מגדיר דבר מסוים כרע, הוא לא היה חווה רגשות אשם לגבי אותו דבר. בנוסף, רגשות אשם נובעים גם מהקשר הרגשי שיש לאדם עם חברו. כלומר, השילוב בין תפיסת טוב ורע לבין קשר רגשי יוצר את רגשות האשם. כיצד רגשות אשם כלפי עצמך קשורים לרגשות אשם כלפי אחרים? כאשר אדם פוגע בעצמו, הוא יכול להרגיש רגשות אשם, בדיוק כמו שהוא מרגיש כלפי חבר. לדוגמה, אם אדם עבר תאונה כי לא היה זהיר מספיק, הוא עשוי להרגיש אשם ולומר למה לא הסתכלתי?. גם במקרה כזה הוא מאשים את עצמו על כך שקרה לו משהו רע. כך גם כאשר אדם מרגיש שרע לחברו בגלל משהו שהוא עשה, הוא רואה את עצמו כסיבה לכך ולכן חווה רגשות אשם. מדוע אדם שונא את עצמו בעקבות רגשות אשם? כאשר אדם חווה רגשות אשם, הוא בעצם אומר לעצמו: אני הסיבה למשהו רע. מאחר שהוא חווה את המצב כרע, הוא מחפש את האשם, וברגע שהוא מזהה את עצמו כסיבה, השנאה כלפי מה שקרה מתורגמת לשנאה כלפי עצמו. כלומר, רגשות האשם מביאים את האדם לשנאה כלפי עצמו משום שהוא רואה את עצמו כסיבה למצב הרע. איך ניתן לנטרל
רגשות מהם, איך נוצרים רגשות? איך ליצור רגשות? איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? תת מודע, רגשות חיוביים, רגשות שליליים, סוגי רגשות, לשנות רגש, שינוי רגש, דיכאון, חרדה, כעס, עצבות, יאוש
רגשות מהם, איך נוצרים רגשות? איך ליצור רגשות? איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? תת מודע, רגשות חיוביים, רגשות שליליים, סוגי רגשות, לשנות רגש, שינוי רגש, דיכאון, חרדה, כעס, עצבות, יאוש
רגשות מהם, איך נוצרים רגשות? איך ליצור רגשות? איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? תת מודע, רגשות חיוביים, רגשות שליליים, סוגי רגשות, לשנות רגש, שינוי רגש, דיכאון, חרדה, כעס, עצבות, יאוש מהם רגשות ואיך הם נוצרים? רגשות הם תופעות נפשיות הנוצרות באופן ישיר כתוצאה ממחשבות. אליעד כהן מסביר זאת בדוגמה מפורטת מאוד: נניח שאדם הולך ברחוב ומישהו מתקרב אליו מאחור כדי ... על כך. למרות הסכנה האמיתית, הוא לא ירגיש שום פחד או רגש שלילי כל עוד הוא אינו מודע לסכנה. הרגש נוצר רק ברגע שהמחשבה מופיעה במוחו - כלומר, כשיחשוב שמישהו עומד לפגוע בו. לעומת זאת, גם אם אף אחד לא נמצא באמת מאחוריו, אך הוא רק חושב שיש מישהו, עדיין ירגיש פחד ורגש שלילי. אליעד מדגיש שהרגש הוא תוצאה ישירה של מה שאנחנו חושבים, בין אם המחשבה נכונה או מוטעית. האם אפשר להרגיש בלי מחשבות? אליעד ממשיך ומפרט שכל סוגי הרגשות - פחד, כעס, שמחה, אהבה, עצבות, דיכאון, חרדה - הם תמיד תוצאה של מחשבות מסוימות שיש לאדם בראש. לפעמים אנשים טוענים שהם מרגישים שמחה או עצב סתם כך, ללא סיבה, אך זה לעולם לא קורה. במקרים אלו ישנן מחשבות בתת - המודע שהאדם לא מודע אליהן באופן מלא, אך הן עדיין גורמות לו להרגיש את הרגש. אליעד מדגים זאת באומרו שאם אדם חש שמחה, זה יכול להיות קשור לכך שהוא חשב משהו כמו הצלחתי במשימה או הכל הלך לי טוב. גם אם הוא לא זוכר את המחשבה ... יודע אותה. איך ניתן לשנות או לשלוט ברגשות? אליעד מסביר שכדי לשנות או לשלוט ברגשות, הצעד הראשון הוא להבין מה המחשבה שגורמת לרגש . למשל, אדם מרגיש רע כי קר לו. אבל מה שמעצים את התחושה השלילית זו המחשבה שהקור הזה יהרוג אותי או זה בלתי נסבל. אם האדם ישנה את הפרשנות שלו למצב, גם הרגש שלו ישתנה. הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שסובל מדיכאון: האדם יכול להרגיש מדוכא בגלל מחשבות כמו אין לי כסף או החיים לא טובים, אך אם האדם יבדוק ויגלה שאפילו אם יהיו לו יותר כסף החיים לא בהכרח יהיו טובים יותר, הוא עשוי ...
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות?
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות?
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות? איך אפשר להתחבר רגשית יותר לדברים ולמה זה חשוב? אנשים רבים שואלים כיצד להתחבר רגשית יותר לדברים ולאנשים סביבם. המושג להתחבר רגשית הוא מושג רחב, הכולל מספר משמעויות. יש כאלו שרוצים להתחבר לרגשות של אחרים, כלומר, להבין מה אנשים אחרים מרגישים. יש מי שרוצה להביע רגשות בצורה גלויה יותר, למשל להיות מסוגל לומר שהוא אוהב או שונא. ישנם אנשים שמרגישים רגשות אך מתקשים לבטא אותם במילים. וישנם אנשים שרוצים להרגיש רגשות בעצמם כלפי מישהו אחר או כלפי סיטואציה מסוימת. לדוגמה, אדם יכול לומר שהוא לא מצליח ליהנות מהעבודה שלו או מהזוגיות שלו, או שהוא חש שהוא נמצא במצב של ניתוק רגשי, והוא רוצה לדעת איך לצאת מזה. מה באמת מניע את האדם - המחשבות או הרגשות? האדם מונע בסופו של דבר על ידי הרגשות שלו. אנשים פועלים או לא פועלים לפי מה שהם מרגישים. אדם יכול להגיד שהוא רוצה לעשות משהו, אבל אם הוא לא ירגיש את זה מספיק חזק, הוא לא יעשה זאת. אפשר היה לומר שהרצונות מניעים אותנו, או שהמחשבות הן אלו שמפעילות אותנו, אבל בסופו של דבר, הגורם האמיתי שמניע את האדם לפעולה הוא הרגש שלו. אנשים תמיד יחפשו להרגיש טוב. כל דבר שאדם עושה בחיים נובע מהרצון להרגיש תחושה טובה כלשהי. גם אדם שהולך לעבודה עושה זאת כי בסוף הוא רוצה להרגיש טוב, אולי באמצעות הכסף שהוא מרוויח או באמצעות ההערכה שהוא מקבל מהסביבה. מדוע חשוב להתחבר רגשית לעובדים או לאנשים אחרים? כאשר אנשים עובדים מתוך פחד או חובה, הם יעשו את העבודה רק כשמתבוננים בהם. אך אדם שמחובר רגשית לארגון או למנהל, ופועל מתוך אהבה, רצון אמיתי וטוב לב, יעבוד גם כשאיש אינו מסתכל. ה
טוב ורע, השפעת תהליכים רגשיים, למה אני מרגיש רע? למה אני מרגיש טוב? איך נוצרים רגשות? איך למצוא תשובות לשאלות? רגשות חיוביים, רגשות שליליים, רגשות טובים, רגשות רעים
טוב ורע, השפעת תהליכים רגשיים, למה אני מרגיש רע? למה אני מרגיש טוב? איך נוצרים רגשות? איך למצוא תשובות לשאלות? רגשות חיוביים, רגשות שליליים, רגשות טובים, רגשות רעים
... ורע, השפעת תהליכים רגשיים, למה אני מרגיש רע? למה אני מרגיש טוב? איך נוצרים רגשות? איך למצוא תשובות לשאלות? רגשות חיוביים, רגשות שליליים, רגשות טובים, רגשות רעים איך נוצרים רגשות טובים ורעים? רגשות טובים ורעים נוצרים כאשר יש פער בין הרצוי לבין המציאות בפועל. כדי להבין מה יוצר תחושה טובה או רעה, צריך להסתכל על שני סוגי רצונות שקיימים אצל האדם: רצונות פרטיים רצון כללי (סביעות רצון כללית מהמציאות) רגשות חיוביים מתעוררים כאשר אדם מרגיש שיש התאמה בין מה שהוא רוצה למה שקורה במציאות. לדוגמה, אם אדם רוצה להיות בריא והוא אכן בריא, אז הוא ירגיש טוב, כי יש התאמה בין הרצון הפרטי שלו למציאות. לעומת זאת, רגשות שליליים מתעוררים כאשר יש פער בין מה שהאדם רוצה לבין המציאות בפועל. לדוגמה, אם אדם לא רוצה להיות חולה אבל בפועל הוא חולה, נוצר רגש שלילי כי המציאות לא תואמת לרצונו. מה ההבדל בין טוב ורע פרטי לבין טוב ורע כללי? קיימים שני סוגים של תחושות טוב ורע: טוב ורע פרטי (נקודתי) טוב ורע כללי (סביעות רצון כללית מהמציאות) טוב ורע פרטי מתייחס לתחושה של אדם ביחס לדבר מסוים, כגון הבריאות, מצב כספי, מערכות יחסים וכדומה. לדוגמה, אדם מרגיש טוב כשהוא מקבל העלאה במשכורת, ומרגיש רע כאשר הוא חולה. טוב ורע כללי הוא תחושת שביעות רצון או אי - שביעות רצון כללית מהחיים באופן כללי, ללא קשר ישיר לאירוע מסוים. ... על הדרך שבה האדם מתייחס לאירועים פרטיים ספציפיים. האם שביעות רצון כללית משפיעה על הרגשות שלנו במצבים פרטיים? אליעד מסביר שקיימות שלוש אפשרויות לגבי הקשר בין תחושת שביעות רצון כללית לבין הרגשות שלנו כלפי אירועים פרטיים: ככל שאדם מרוצה יותר מהמציאות באופן כללי, כך הוא יהיה ... אדם שמאוד מרוצה באופן כללי מהחיים עשוי להתמודד עם אירוע שלילי באופן טוב יותר, כי הוא מרגיש שיש לו הרבה מה להפסיד, ולכן דבר קטן שיקרה לו לא ישפיע עליו. אך באותה מידה, אותו אדם עלול להרגיש רע יותר כשדברים לא מתרחשים כפי שהוא מצפה, כי הוא התרגל לרמת שביעות רצון גבוהה. מצד שני, אדם שמאוד לא מרוצה באופן כללי, יכול לחוות רגשות שליליים פחות חזקים כאשר מתרחש אירוע רע נוסף, כי הוא כבר רגיל לכך, או שהאירוע הרע לא יגרום לו לתחושת אכזבה גדולה. האם אדם יכול לרצות להרגיש רע בכוונה? אליעד מציג דוגמה נוספת, שבה אדם יכול לרצות לחוות כאב או סבל במטרה ליהנות יותר מההפך בהמשך. למשל, אדם עשוי להרגיש כל כך טוב שהוא מחליט לחוות כאב או חוסר נוחות בכוונה, כדי להוכיח לעצמו שהוא לא מפחד לה
אינטליגנציה רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות
אינטליגנציה רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות
... רגשית, התפתחות רגשית, פחד מרגשות, לפתח רגשות, ריחוק רגשי, בריחה מרגשות, להרגיש רגשות, להתמודד עם ביקורת, להיקשר רגשית, לבטא רגשות, להרגיש רגשות, להתרחק מרגשות מהי אינטליגנציה רגשית וכיצד היא משפיעה על ההתפתחות הרגשית שלנו? אינטליגנציה רגשית היא היכולת להבין, להרגיש ולנהל את הרגשות שלנו, כמו גם את הרגשות של אחרים. אליעד מסביר שמדובר בתופעה שנוגעת לא רק להבנה של רגשות אלא גם לניהול שלהם, והשימוש בה יכול להשפיע באופן חיובי על מערכות יחסים, קבלת החלטות ושמירה על בריאות נפשית. אך אינטליגנציה רגשית אינה מתבטאת רק באנשים שנראים אמפתיים או מביעים את רגשותיהם באופן פתוח. למעשה, ייתכן שמישהו יחוש ויבין רגשות אך יבחר שלא לבטא אותם כלפי אחרים, וזה לא בהכרח מעיד על חוסר אינטליגנציה רגשית. איך ניתן להתמודד עם פחדים רגשיים ולהימנע מריחוק רגשי? אליעד מדבר על החשש שבני אדם חווים כאשר הם נדרשים להרגיש רגשות חזקות או להיקשר רגשית. פעמים רבות, אנו בוחרים להימנע מרגשות מסוימים מתוך פחד מהכאב שיכול להיווצר בעקבותיהם, כמו פחד מכישלון או פחד מלקבל ביקורת. דוגמה לכך היא מצב שבו אדם יכול להרגיש חיבור עמוק למישהו אך בוחר להימנע מלהביע זאת כדי לא להסתכן בכאב רגשי. אליעד מסביר שזו לא בהכרח בעיה של חוסר אינטליגנציה
מצבי רוח משתנים, מצבי רוח מנוגדים, רגשות מנוגדים, רגשות סותרים, רגשות מתחלפים, רגשות משתנים, מצב רוח משתנה, מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח מתחלפים, מצב רוח לא יציב, שינויים רגשיים
מצבי רוח משתנים, מצבי רוח מנוגדים, רגשות מנוגדים, רגשות סותרים, רגשות מתחלפים, רגשות משתנים, מצב רוח משתנה, מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח מתחלפים, מצב רוח לא יציב, שינויים רגשיים
... רוח משתנים, מצבי רוח מנוגדים, רגשות מנוגדים, רגשות סותרים, רגשות מתחלפים, רגשות משתנים, מצב רוח משתנה, מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח מתחלפים, מצב רוח לא יציב, שינויים רגשיים למה מצבי רוח משתנים במהירות? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו תופעה נפוצה של מצבי רוח משתנים, רגשות מנוגדים וסותרים, ומנסה להבין לעומק מדוע אדם יכול להרגיש באותו זמן שני רגשות סותרים, או מדוע מצבי הרוח שלו יכולים להתחלף במהירות כה רבה. הוא מביא דוגמאות מוחשיות להסביר מדוע התופעה מתרחשת ומה המנגנון הפנימי שמאפשר את השינויים הקיצוניים הללו. האם אפשר להרגיש שני רגשות מנוגדים בו זמנית? הסבר מרכזי שאליעד מתייחס אליו הוא השאלה האם אפשרי בכלל להרגיש שתי תחושות או שני רגשות מנוגדים בו זמנית, כמו שמחה ועצב, או אושר ותסכול. הוא מדגים זאת באמצעות מטאפורה של מזג האוויר - יכול להיות מצב שאדם אחד ברחוב ירגיש שירד גשם, ולכן ייקח מטריה, ואילו אדם אחר באותו הרחוב לא ירגיש זאת כלל ויחשוב שאין צורך במטריה. כלומר, אף שהמציאות האובייקטיבית היא אחת, הפרשנות הסובייקטיבית של אנשים לאותה מציאות יכולה להיות שונה ואף הפוכה לחלוטין. לדוגמה, אדם יכול להרגיש מאושר כי קרה לו משהו שהוא חושב שטוב עבורו, ובאותו הרגע להרגיש גם תחושת אכזבה או עצב כי משהו אחר שהוא ציפה לו לא קרה. אליעד מדגיש כי זה קורה מפני שהאדם נותן פרשנויות שונות לאירועים שונים או אפילו לאותו האירוע עצמו. איך הגדרה של מציאות משפיעה על הרגש? אליעד מרחיב את ההסבר שלו ואומר, שכדי להבין לעומק את הנושא של רגשות סותרים, חשוב להבין כיצד האדם מגדיר את המציאות. הוא מדגיש שישנם מצבים שהרגשות מנוגדים בצורה מוחלטת, כלומר, כאשר הגדרה אחת סותרת לחלוטין את ההגדרה השנייה, אי אפשר לחוות אותם יחד. אך במצבים רבים, ההגדרות של מה טוב ומה רע אינן מוחלטות, ולכן אדם יכול להרגיש שני רגשות בו זמנית. לדוגמה, אם אדם יגדיר שגשם פירושו רק כשיורדות טיפות גדולות וכבדות, הוא יכול לומר שכרגע יורד גשם, אך אם באותו זמן בדיוק הוא מגדיר שגשם הוא רק כאשר ישנה כמות ... ההגדרות השונות של מהו גשם יוצרות מצב שבו אדם אחד אומר יורד גשם והשני אומר לא יורד גשם - אף שהם באותו מקום, באותו זמן, וחווים את אותה מציאות בדיוק. מדוע הרגשות מתחלפים במהירות? אליעד ממשיך ומסביר מדוע בכלל רגשות מתחלפים במהירות כזו. לפי ההסבר שלו, לאדם יש פרשנויות שונות למציאות בכל רגע נתון, וכשהפרשנויות משתנות, גם הרגשות משתנים בהתאם. למשל, אדם יכול לחוות שמחה גדולה ואחרי רגע להרגיש תסכול, כי באותו רגע ממש הוא חשב שוב על אותו אירוע מזווית אחרת, שהעניקה לו פרשנות שונה לגמרי. אליעד גם מצביע על כך שהסיבה לתחושת התנודתיות הרגשית היא בכך שהאדם אינו מעמיק מספיק לחקור ולהבין את הפרשנויות שלו עצמו למציאות. אם הוא היה חוקר לעומק, הוא היה מגיע להבנה טובה יותר של מה שהוא מ
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות איך רגש גדול מעלים רגש קטן? כאשר אדם חווה תחושה רעה מסוימת, התחושה יכולה להיות מוחלפת על ידי תחושה רעה גדולה יותר. לדוגמה, אדם רעב ירגיש רע מרעב, אך אם יקבל מכה חזקה שתגרום לו לכאב עז, הוא עשוי לשכוח את תחושת הרעב לחלוטין. במקרה אחר, אדם שפוטר מעבודתו ירגיש רע מכך, אך אם אותו אדם יעבור תאונת דרכים ויהפוך לנכה, הוא עשוי להתמקד בכאב הגדול של הפציעה ולשכוח את הכאב של הפיטורים. דוגמה נוספת: אם אדם מרגיש רע מכך שהבית שלו מלוכלך ואז מתרחש לו אסון משמעותי יותר, התחושה הרעה מהאסון החדש תחליף לעיתים קרובות את התחושה הרעה הקודמת במקום להתווסף אליה. האם תחושות רעות מתווספות אחת על השנייה או מחליפות אחת את השנייה? כדי להסביר כיצד עובדות תחושות רעות, אליעד כהן נותן דוגמה כלכלית: כאשר יש לאדם מינוס בבנק של מאה שקלים והוא מוציא עוד אלף, המינוס גדל לאלף ומאה, ואינו מחליף את המינוס הקודם. לעומת זאת, בתחושות רעות, הדבר שונה. אם יש לך תחושה רעה קטנה ואז נוספת תחושה רעה גדולה, התחושה הגדולה יותר עשויה להחליף את התחושה הרעה הקטנה. לדוגמה, אדם שחולה מאוד,
ויסות רגשי, חוסר ויסות רגשי, רגשות חזקים, רגשות לא הגיוניים, רגשות לא פרופורציונאליים, חוסר איזון רגשי, רגשות עוצמתיים, למה אני כל כך עצבני? למה אני כל כך כועס? למה אני כל כך מפחד? קושי בוויסות רגשי, למה אני כל כך רגיש?
ויסות רגשי, חוסר ויסות רגשי, רגשות חזקים, רגשות לא הגיוניים, רגשות לא פרופורציונאליים, חוסר איזון רגשי, רגשות עוצמתיים, למה אני כל כך עצבני? למה אני כל כך כועס? למה אני כל כך מפחד? קושי בוויסות רגשי, למה אני כל כך רגיש?
... רגשי, חוסר ויסות רגשי, רגשות חזקים, רגשות לא הגיוניים, רגשות לא פרופורציונאליים, חוסר איזון רגשי, רגשות עוצמתיים, למה אני כל כך עצבני? למה אני כל כך כועס? למה אני כל כך מפחד? קושי בוויסות רגשי, למה אני כל כך רגיש? מהם הגורמים שמשפיעים על עוצמת הרגש שלנו? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר את המנגנונים שמאחורי רגשות כגון כעס, עצב, שמחה, ואיך הם משפיעים על האופן שבו אנו תופסים סיטואציות שונות. הוא מדבר על ויסות רגשי, חוסר ויסות רגשי, רגשות חזקים, רגשות לא הגיוניים ורגשות לא פרופורציונאליים. הוא מתאר מצבים שונים בהם אנשים חווים רגשות עזים, לא פרופורציונאליים או לא הגיוניים, ומסביר את המנגנונים שמאחורי התופעות הללו. כיצד הכעס נוצר ומה משפיע על עוצמתו? אליעד כהן מציין כי כעס הוא רגש שמתרחש כאשר המציאות מתנגדת לרצונו של האדם. כלומר, כאשר אדם רוצה שמשהו יקרה, אך קורה משהו אחר, הוא חווה כעס. לדוגמה, אם אדם רוצה להיות בריא, אך הוא חולה, הוא יכעס על כך שהוא חולה, והכעס הזה יהיה תוצאה של תחושת חוסר שליטה במציאות. בנוגע לעוצמת הכעס, אליעד מסביר כי לא כל הכעסים נראים אותו דבר. עוצמת הכעס לא תמיד תואמת את המעשה עצמו. לדוגמה, אם מישהו זורק עליך צה על הראש ואתה כועס, יכול להיות שהכעס שלך לא רק על המעשה הזה, אלא גם על דברים אחרים שקרו במהלך היום, כגון התחום הבריאותי או חוויות רגשיות נוספות שצברו לך תחושת תסכול. הקשר בין מצב רוח למציאות הרגשית אליעד מתאר מצב שבו אדם עובר חוויה רגשית שלילית, כמו יום רע, ואז כל פעולה קטנה של מישהו אחר, כמו זריקת צה על הראש, תוכל להרגיז אותו בצורה הרבה יותר חריפה. ההסבר הוא שלמצב הרגשי הכללי של האדם יש השפעה ישירה על עוצמת הכעס. אם אדם טוב לו בחיים, הוא יגיב בצורה פחות אינטנסיבית לגירויים שליליים. לעומת זאת, אם הוא מרגיש רע, הוא יתעצבן בקלות. באותו אופן, כשמישהו חווה תחושת שמחה או טוב, הוא עשוי להעריך יותר מתנה שמקבל, או להתנהג בצורה חיובית יותר. אך כאשר מצבו הרגשי של אותו אדם גרוע, אפילו מתנה טובה עשויה להיתפס בצורה שלילית. איך רגשות שליליים משפיעים עלינו בחיים היומיומיים? אליעד מסביר שהשפעת הרגשות עלינו איננה תמיד ישירה. לדוגמה, כאשר אדם כועס מאוד על מישהו או משהו, הוא לא תמיד כועס רק על הסיבה הישירה. פעמים רבות הכעס הוא תוצאה של אכזבות אחרות או חוויות קודמות שצברנו. זה גם נכון לגבי רגשות חיוביים כמו שמחה - אם מצבנו הכללי טוב, אנו נוטים לה
גבריות ורומנטיקה, למה גברים לא רומנטיים? איך לגרום לגבר להיות גבר רומנטי? למה גברים לא מביעים רגשות? איך גברים חושבים? למה גברים לא מביעים אהבה? למה גברים סגורים רגשית? למה גברים נכים רגשית? איך לגרום לגבר להשתנות?
גבריות ורומנטיקה, למה גברים לא רומנטיים? איך לגרום לגבר להיות גבר רומנטי? למה גברים לא מביעים רגשות? איך גברים חושבים? למה גברים לא מביעים אהבה? למה גברים סגורים רגשית? למה גברים נכים רגשית? איך לגרום לגבר להשתנות?
... ורומנטיקה, למה גברים לא רומנטיים? איך לגרום לגבר להיות גבר רומנטי? למה גברים לא מביעים רגשות? איך גברים חושבים? למה גברים לא מביעים אהבה? למה גברים סגורים רגשית? למה גברים נכים רגשית? איך לגרום לגבר להשתנות? למה גברים מתקשים להביע רגשות ולהיות רומנטיים? אחת התופעות הנפוצות בזוגיות היא הקושי של גברים להביע רגשות, להיות רומנטיים ולשדר אהבה. השורש של בעיה זו נעוץ בתרבות החברתית ובדרך שבה גברים מתחנכים מילדותם. גברים מקבלים מגיל צעיר מסרים שלפיהם עליהם להיות גבריים, כלומר, חזקים, קשוחים, לא להראות חולשה ולא להיחשב לנשיים. כאשר ילד מתנהג בצורה רגישה, אומרים לו משפטים כמו: תהיה גבר, אל תהיה חלש, מה אתה בחורה? וכדומה. חינוך זה גורם לגבר להאמין שרגשות נתפסים כחולשה, ומוביל אותו לפחד מפני ביטוי רגשות אמיתיים, במיוחד בזוגיות. מדוע גברים חושבים שרומנטיקה היא חולשה? גברים רואים ברומנטיקה וביטוי אהבה סימן של חולשה משום שאהבה גורמת לתחושת תלות. כאשר גבר אומר אני אוהב אותך או אני מתגעגע, הוא בעצם מודה שהוא זקוק לאישה. לתפיסת הגבר, הצורך הזה משדר חולשה, שכן הוא מצביע על כך שהוא לא עצמאי רגשית ושהוא תלוי באדם אחר. בדיוק כפי שאדם שאוהב לעשן סיגריות מרגיש חלש מולה ולא יכול להפסיק, כך גבר שחושף את רגשותיו כלפי אישה מרגיש חלש ופגיע. האם הפחד מדחייה מונע מגברים להיות רומנטיים? כן. גברים רבים מפחדים מדחייה יותר מנשים, כי הם אלו שנדרשים חברתית ליזום. רוב הגברים חווים יותר דחיות בחייהם ביחס לנשים, דבר שמחזק את הפחד שלהם מדחייה. כאשר גבר מראה רגשות או מתנהג בצורה רומנטית, הוא מסתכן בדחייה, והדחייה הזאת נתפסת אצלו כפגיעה בגבריות שלו. אם גבר מתחיל עם בחורה והיא אומרת לו לא, הוא עלול לפרש זאת כאילו הוא לא מספיק גבר, וזה מפחיד אותו מאוד. למה נשים רוצות גברים חזקים אבל גם רגישים? נשים בזוגיות מחפשות שילוב של תכונות שנראה סותר לגברים: מצד אחד, הן רוצות גבר חזק ועצמאי, ומצד שני, הן רוצות שהוא יהיה רגיש, רומנטי ומביע רגשות. לגבר זה נראה לפעמים כמו דרישה סותרת, כאילו האישה מבקשת ממנו להיות נשי. למעשה, האישה לא באמת מבקשת ממנו לאבד את גבריותו, אלא פשוט להוסיף לתכונותיו את היכולת להיות רגיש מבלי להפסיק להיות חזק. איך נראית גבריות אמיתית לפי אליעד? אליעד מסביר שגבריות אמיתית היא לא להימנע מרגשות אלא דווקא היכולת להביע רגשות ולהישאר חזק. הוא מדמה זאת לאדם עשיר - אדם שיש לו הרבה כסף, לא מפחד לאבד קצת כסף. באותו אופן, גבר אמיתי לא מפחד להיות חלש, כי הוא באמת חזק. גבריות אמיתית היא הביטחון הפנימי שמאפשר לך להיפגע, להתאכזב, לאהוב ולבטא חולשה בלי להרגיש שזה מאיים על הזהות שלך כגבר. למה גברים שנפגעו בעבר מפחדים יותר מרומנטיקה? גבר שחווה בעבר פגיעה רגשית כמו בגידה, נטישה או דחייה קשה, מתקשה עוד יותר להביע רגשות. הפגיעות שחווה בעבר גורמות לו להימנע ממצבים בהם הוא שוב עלול להרגיש חלש או להיפגע. הוא יעדיף לשמור על הפסון הגברי ולהסתיר רגשות, כדי להימנע מסיכון שיפגע בו שוב. האם גבר שלא מביע רגשות באמת אוהב? לפעמים כן, ולפעמים לא. אליעד מציין שיש גברים שמסתירים את רגשותיהם לא מפני שאינם אוהבים, אלא דווקא כי הם מפחדים מאוד להודות בכך שהם תלויים באישה. מצד שני, חשוב לזכור שגם קיימת אפשרות שהגבר באמת לא אוהב או לא רוצה את האישה שאיתו, וזו הסיבה שהוא לא מביע רגשות. לכן, חשוב לבדוק את האמת לגבי מה שהגבר מרגיש. איך לגרום לגבר להיות יותר רומנטי ופתוח
טיפול בטראומה, זיכרון רע, זיכרון טוב, מטען רגשי שלילי, מטען רגשי חיובי, רגשות רעים, רגשות חיוביים, לשכוח רגשות, לשנות רגשות, זיכרון רע, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, שחרור רגשי, לטפל בטראומה
טיפול בטראומה, זיכרון רע, זיכרון טוב, מטען רגשי שלילי, מטען רגשי חיובי, רגשות רעים, רגשות חיוביים, לשכוח רגשות, לשנות רגשות, זיכרון רע, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, שחרור רגשי, לטפל בטראומה
... בטראומה, זיכרון רע, זיכרון טוב, מטען רגשי שלילי, מטען רגשי חיובי, רגשות רעים, רגשות חיוביים, לשכוח רגשות, לשנות רגשות, זיכרון רע, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, שחרור רגשי, לטפל בטראומה איך לטפל בטראומה ולשחרר מטענים רגשיים שליליים? כאשר אדם מתמודד עם זיכרונות רעים או טראומה, הוא נושא בתוכו מטען רגשי שלילי שנוצר בעקבות חיכוכים עם אנשים אחרים, אירועים כואבים, או סיטואציות לא נעימות. אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם תחושות אלו מתחילה בהבנת המנגנון הבסיסי של יצירת רגש. כאשר מתרחש אירוע כלשהו, האדם תופס אותו, מעניק לו משמעות אישית מסוימת, ומתוך כך נוצרת חוויה רגשית, חיובית או שלילית. התגובה הרגשית נובעת מהאופן שבו האדם מפרש את מה שקרה ולא בהכרח מהאירוע עצמו. מהו תהליך ההתמודדות עם רגשות רעים וזיכרונות שליליים? אליעד מדגים כיצד להתמודד עם זיכרון שלילי, למשל אדם שננשך על ... התרחש כפי שהוא זכור? האם הפרשנות של האירוע הייתה נכונה? האם הכאב שחוויית הוא אמיתי או רק נדמה לך ככואב מאוד בגלל נסיבות נוספות? האם ההרגשה הרעה מגיעה ממקום אחר בכלל והנשיכה הייתה רק טריגר שיצר חיבור לא מודע? לדוגמה, אם ... אכן ננשכת באמת. אולי הכלב רק התקרב אליך ואפילו לא נגע בך, ואולי הכאב שחוויית בנשיכה לא היה באמת גדול, אלא רק נראה לך ככזה כי באותו רגע כבר כאבה לך הרגל ממכה ... האלו היא להטיל ספק בזיכרון ולבחון אותו מחדש, וכך להפחית את העוצמה הרגשית של הזיכרון השלילי. כיצד ניתן להפחית את ההשפעה של חוויה שלילית מהעבר? אם האדם בטוח שהאירוע השלילי אכן קרה, וגם אם הוא בטוח שפגעו בו בכוונה תחילה, עדיין יש אפשרויות לשינוי הרגש. אליעד מציע שתי דרכים נוספות: דרך אחת היא להיזכר בזיכרונות חיוביים אחרים שקשורים לאותו ... על מנת לאזן את המטען השלילי ולהפחית את השפעתו. דרך נוספת היא ליצור חוויה חיובית חדשה שתייצר מטען רגשי חיובי, ובכך תמחק את הזיכרון השלילי. לדוגמה, אדם שפוחד מכלבים אחרי שנשך אותו כלב יכול לפגוש כלבים אחרים ידידותיים, ליצור איתם חוויות חיוביות חדשות וכך להפחית או אפילו להעלים את הפחד. האם ניתן לשנות רושם שלילי שנוצר ... אבל גם אם נוצר לאורך זמן רושם שלילי, ניתן לשנותו ביום אחד אם מתרחשת חוויה מספיק חיובית, חזקה, ומשמעותית. זה אפשרי בהחלט להעלים שנים של חוויות שליליות על ידי יצירת זיכרון חזק ומשמעותי חיובי אחד. מה המחיר של הסרת מטען רגשי שלילי לחלוטין? אליעד מבהיר כי אדם שלא מאפשר לעצמו להרגיש אף פעם רע, ולא מוכן לשאת את הכאב הרגשי, עלול למצוא את עצמו חסום גם מלחוות רגשות חיוביים. מטען
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רגשות, איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגשות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, ייעוץ אישי מומלץ, ספרים על אימון אישי בנושא רגשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3320 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 12:13:51 - wesi1