אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רגש ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
לשנות דחפים מצב הרוח של הלקוח סיבות הוא בדיכאון שכלית משמעות מהות עובד המוצר שלך להחליט אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות הלקוח הלקוח שלך הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה יאוש ייאוש ירידה במשקל לגרום ללקוח עצוב לגרום ללקוח שמח לגרום ללקוחות למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? איך לשנות הרגשה? איך לשנות את מה שאני מרגיש? שליטה רגשית, איך נוצר רגש? איך להפסיק רגש? איך ליצור רגש? איך להשפיע על רגש? מה זה רגש? שינוי רגשי, איך לא להרגיש רגש? איך מפסיקים רגש? שינוי חשיבה
איך לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? איך לשנות הרגשה? איך לשנות את מה שאני מרגיש? שליטה רגשית, איך נוצר רגש? איך להפסיק רגש? איך ליצור רגש? איך להשפיע על רגש? מה זה רגש? שינוי רגשי, איך לא להרגיש רגש? איך מפסיקים רגש? שינוי חשיבה
... לשלוט ברגשות? איך לשנות רגשות? איך לשנות הרגשה? איך לשנות את מה שאני מרגיש? שליטה רגשית, איך נוצר רגש? איך להפסיק רגש? איך ליצור רגש? איך להשפיע על רגש? מה זה רגש? שינוי רגשי, איך לא להרגיש רגש? איך מפסיקים רגש? שינוי חשיבה איך אפשר לשלוט במה שמרגישים? אליעד כהן מסביר כי שליטה ברגשות אינה מתבצעת באופן ישיר אלא באמצעות הבנה ושליטה על מה שיוצר את הרגשות מלכתחילה. לדבריו, הרגש הוא תמיד תוצאה של המחשבות שהאדם חושב. אירוע שמתרחש בחיים גורם לאדם לחשוב מחשבות מסוימות, ואלו המחשבות הן שיוצרות את הרגש שאותו הוא מרגיש באותו הרגע. מדוע אי אפשר לשנות רגש באופן ישיר? לפי ההסבר של אליעד כהן, לא ניתן פשוט להחליט לשנות רגש באופן ישיר. אם אדם מרגיש פחד והוא ינסה להגיד לעצמו אני לא מפחד או אני לא צריך לפחד, זה לא יעזור לו. הדוגמאות שאליעד נותן לכך הן: אדם שמרגיש פחד לא יוכל פשוט להגיד לעצמו להפסיק לפחד ולגרום לפחד להיעלם. אדם שמרגיש עצוב לא יוכל פשוט להחליט שהוא מפסיק להיות עצוב באופן ישיר. הסיבה לכך היא שהרגשות אינם נוצרים מעצמם, אלא הם תוצאה ישירה של מחשבות מסוימות. כדי לשנות רגש, יש לשנות את המחשבות שעומדות מאחוריו. איך מחשבות יוצרות רגשות? אליעד מדגים כיצד מחשבה יוצרת רגש באמצעות דוגמה של אדם שרואה אריה: כשהאדם רואה את האריה, הוא חושב שהאריה עלול לטרוף אותו. האדם חושב שהוא לא רוצה שהאריה יטרוף אותו. כתוצאה ממחשבות אלו, האדם מרגיש פחד או חרדה. דוגמה נוספת שאליעד מביא היא של אדם שמרגיש טוב כאשר בחורה מגלה בו עניין: האדם חושב שאם הבחורה תרצה אותו יהיה לו טוב, ואם לא תרצה אותו יהיה לו רע. הוא רוצה שהבחורה תרצה אותו ולכן ...
איך להרגיש רגש מסוים? לבחור מה אני רוצה להרגיש, איך לשחזר רגש? איך לשמור על רגש? איך להקפיא רגש? איך ליצור רגש מסוים? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? איך נוצר רגש? איך לבחור מה להרגיש? איך עובדים הרגשות?
איך להרגיש רגש מסוים? לבחור מה אני רוצה להרגיש, איך לשחזר רגש? איך לשמור על רגש? איך להקפיא רגש? איך ליצור רגש מסוים? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? איך נוצר רגש? איך לבחור מה להרגיש? איך עובדים הרגשות?
... להרגיש רגש מסוים? לבחור מה אני רוצה להרגיש, איך לשחזר רגש? איך לשמור על רגש? איך להקפיא רגש? איך ליצור רגש מסוים? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? איך נוצר רגש? איך לבחור מה להרגיש? איך עובדים הרגשות? איך אפשר לבחור ולהחליט מה להרגיש? אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית שמטרידה אנשים היא כיצד אפשר להרגיש רגש מסוים לפי בחירה. לדוגמה, מישהו חש תחושת אופוריה או שמחה בעקבות זכייה בכסף, אבל לאחר זמן קצר, התחושה חולפת, והוא רוצה לדעת איך לשחזר אותה. הדוגמה השנייה היא זוג שחווה פרפרים בבטן בתחילת ההיכרות ורוצה לחוות זאת שוב. לדבריו, אנשים משתמשים במונח לשחזר רגש, אך אליעד טוען שמונח זה לא מדויק. בעצם הכוונה בשחזור רגש היא להרגיש שוב את אותו הרגש בדיוק כפי שהורגש בעבר. אליעד מסביר שהמונח לשחזר מיותר, כי המהות האמיתית של השאלה היא איך אני יכול להרגיש תחושה מסוימת?, לאו דווקא לשחזר תחושה שהייתה בעבר. כאשר אנשים שואלים כיצד לשחזר תחושה, הם מתכוונים בעצם לשאלה איך להרגיש את התחושה הזאת מחדש?. הדגש שלו הוא שאנשים רוצים להרגיש רגש מסוים מחדש ולא באמת מעניין אותם השחזור אלא החוויה עצמה. האם אפשר לשמור על רגש לאורך זמן? אליעד נותן דוגמה נוספת: אם זכית בלוטו ואתה שמח, לאחר זמן מה, האושר ייעלם. אם תשאל איך לשחזר את האושר, התשובה הפשוטה תהיה - לך וזכה בלוטו שוב. אך הוא מבהיר שזה לא פתרון ריאלי, כי התחושה תלויה בתנאים חיצוניים שלא תמיד ניתן לשחזר. אותו דבר לגבי מערכות יחסים: אנשים רוצים להרגיש שוב את ההתרגשות הראשונית, אבל אי אפשר לשחזר אותה בדיוק, כי התנאים משתנים עם הזמן. איך אפשר לשמר התלהבות ורגש חיובי? כדי לשמור על
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות
רגשות, איך רגש גדול מעלים רגש קטן? איך רגש אחד מעלים רגש אחר? מה הכמות של הרגש שאתה מרגיש? כמה אתה מרגיש רגש מסוים? במה תלויה כמות הרגש שתרגיש? האם רגשות נוספים אחד על השני? האם רגשות מחליפים אחד את השני? שינוי רגשות איך רגש גדול מעלים רגש קטן? כאשר אדם חווה תחושה רעה מסוימת, התחושה יכולה להיות מוחלפת על ידי תחושה רעה גדולה יותר. לדוגמה, אדם רעב ירגיש רע מרעב, אך אם יקבל מכה חזקה שתגרום לו לכאב עז, הוא עשוי לשכוח את תחושת הרעב לחלוטין. במקרה אחר, אדם שפוטר מעבודתו ירגיש רע מכך, אך אם אותו אדם יעבור תאונת דרכים ויהפוך לנכה, הוא עשוי להתמקד בכאב הגדול של הפציעה ולשכוח את הכאב של הפיטורים. דוגמה נוספת: אם אדם מרגיש רע מכך שהבית שלו מלוכלך ואז מתרחש לו אסון משמעותי יותר, התחושה הרעה מהאסון החדש תחליף לעיתים קרובות את התחושה הרעה הקודמת במקום להתווסף אליה. האם תחושות רעות מתווספות אחת על השנייה או מחליפות אחת את השנייה? כדי להסביר כיצד עובדות תחושות רעות, אליעד כהן נותן דוגמה כלכלית: כאשר יש לאדם מינוס בבנק של מאה שקלים והוא מוציא עוד אלף, המינוס גדל לאלף ומאה, ואינו מחליף את המינוס הקודם. לעומת זאת, בתחושות רעות, הדבר שונה. אם יש לך תחושה רעה קטנה ואז נוספת תחושה רעה גדולה, התחושה הגדולה יותר עשויה להחליף את התחושה הרעה הקטנה. לדוגמה, אדם שחולה מאוד,
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש? מהו רגש וכיצד ניתן להסביר אותו? אליעד כהן מסביר כי להסביר מהו רגש זוהי משימה מורכבת, מפני שאנשים בדרך כלל מנסים לתאר רגש באמצעות מילים נרדפות, שאינן מבהירות את המשמעות האמיתית. כאשר אדם אומר אני כועס, קשה להסביר למישהו שלא מכיר את הרגש מה המשמעות של כעס על ידי שימוש במילים נרדפות כמו עצבני. לכן, הדרך הטובה להסביר למישהו רגש לא מובן היא להשתמש בהיפוך או בניגוד של אותו רגש. לדוגמה, אם מישהו לא מבין מהו כעס, אפשר לנסות לברר איתו אם הוא יודע מה המשמעות של מרוצה, ואז להשתמש בתיאור של מרוצה כדי להסביר לו מהו ההפך שלו - כעס. מדוע נדרשת הגדרת ... מושגי? אליעד כהן טוען שכדי להסביר מושג או רגש מסוים חייב להיות מושג הפוך או נגדי לו. לדבריו, מושג ללא הפך הוא חסר משמעות. למשל, אם אדם לא מבין מה זה טוב, אפשר לשאול אותו מה זה רע ולהסביר לו שטוב הוא ההפך מכך. גם אם הוא לא מכיר מה זה רע, ניתן למצוא רגש או מושג אחר שהוא כן מכיר ולהיעזר בו כדי להבהיר לו את המשמעות של המושג המבוקש. זוהי השיטה הבסיסית של אליעד כהן להסביר מושגים מורכבים או מופשטים. איך להסביר מה זה רוצה? ... ראש מקסימלי, זה אומר שחסר לו משהו - הוא רוצה להרגיש טוב יותר. הוא מדגיש שהרצון הוא תוצאה של תחושת חיסרון, ואם אין תחושת חיסרון, אז גם אין רצון. מה הקשר בין שכל לרגש? לפי אליעד, שכל ורגש אינם באמת שונים - הם אותו הדבר מנקודות מבט שונות. שכל הוא התהליך הקוגניטיבי, והרגש הוא התוצאה התחושתית של התהליך הקוגניטיבי. הוא מדגים שאפשר לתאר כל רגש בצורה שכלית, למשל: במקום להגיד אני כועס, אפשר להגיד אני חושב שקורה משהו שאני לא רוצה שיקרה. באופן כזה, אפשר לתרגם כל רגש למבנה שכלי ברור, ולהסביר רגשות אפילו למי שטוען שאינו מבין את המושג רגש בכלל. האם כל הרגשות הם אותו הדבר? אליעד כהן מסביר שכל הרגשות למעשה דומים במהותם ונבדלים בעיקר בהקשר שלהם ובעוצמתם. לדוגמה, פחד וחרדה הם אותו הדבר - רק בעוצמות שונות או בהקשרים שונים (כמו פחד מהווה לעומת חרדה מהעתיד). גם תחושות כמו אהבה או שנאה נובעות מאותו מנגנון בסיסי של רצון לקבל משהו (אהבה) או דחייה של משהו (שנאה). הוא אומר שכל
שינוי רגשות, לשנות רגש שלילי, לשנות רגש חיובי, תוך כמה זמן אפשרי לשנות רגש שלילי? תוך כמה זמן אפשרי לצאת מחרדה? לצאת מדיכאון, לשנות מחשבה טורדנית, לשנות חשיבה שלילית, שינוי רגשי, איך נוצר רגש? שינוי מחשבתי, החלפת רגשות
שינוי רגשות, לשנות רגש שלילי, לשנות רגש חיובי, תוך כמה זמן אפשרי לשנות רגש שלילי? תוך כמה זמן אפשרי לצאת מחרדה? לצאת מדיכאון, לשנות מחשבה טורדנית, לשנות חשיבה שלילית, שינוי רגשי, איך נוצר רגש? שינוי מחשבתי, החלפת רגשות
... רגשות, לשנות רגש שלילי, לשנות רגש חיובי, תוך כמה זמן אפשרי לשנות רגש שלילי? תוך כמה זמן אפשרי לצאת מחרדה? לצאת מדיכאון, לשנות מחשבה טורדנית, לשנות חשיבה שלילית, שינוי רגשי, איך נוצר רגש? שינוי מחשבתי, החלפת רגשות תוך כמה זמן אפשר לשנות רגש שלילי לרגש חיובי? אליעד כהן מסביר כי ניתן לשנות כל רגש שלילי לרגש חיובי או להפך, תוך פחות מרגע אחד בלבד. לטענתו, לא משנה אם מדובר בפחד, חרדה, עצב, דיכאון או כל רגש שלילי אחר, אפשר להפוך אותו במהירות רבה מאוד לרגש חיובי. כדי להבין את האפשרות הזו, הוא מבהיר שצריך להבין איך נוצר הרגש מלכתחילה, ומהי הדרך לשנות אותו. כיצד נוצר רגש ומה מאפשר לשנות אותו בשניות? הבסיס לשינוי רגשות הוא ההבנה הפשוטה שהרגש הוא תמיד תוצאה ישירה של מחשבה. הרגשות אינם מופיעים מעצמם ללא סיבה, אלא תמיד בעקבות מחשבות או פרשנות שהאדם נותן למציאות. אם מחשבה משתנה, הרגש משתנה בהתאם, ולכן מי ששולט במחשבות שלו יכול לשלוט בקלות גם ברגשותיו. למשל, כאשר אדם מאמין שמשהו טוב קרה, הוא שמח, וכשהוא מאמין שמשהו רע קרה, הוא עצוב או כועס. בשנייה שהמחשבה תשתנה או תתברר כלא נכונה, הרגש גם הוא יתהפך מיידית. דוגמאות לשינוי מהיר של רגשות שליליים לחיוביים כדי להמחיש כמה מהר רגשות יכולים להשתנות, אליעד נותן כמה דוגמאות ברורות. ... מציג היא של אדם שמתעורר מסיוט. תוך רגע שהוא מתעורר ומבין שזה היה רק חלום, הפחד שלו נעלם מיד, והתחושה הרעה משתנה בשנייה להקלה. איך רגשות חיוביים מתהפכים לשליליים במהירות? אליעד מבהיר שהעיקרון הזה תקף גם לכיוון ההפוך - מרגש חיובי לשלילי. אם אדם אוהב את אשתו מאוד אבל פתאום הוא שומע שהיא בגדה בו, האהבה יכולה להתחלף מיד בתחושת כעס, שנאה, או אכזבה גדולה. אבל באותה מהירות, אם יתברר לו שזה לא נכון וזו רק מתיחה, הרגש השלילי יתהפך שוב לחיובי. הדבר מוכיח שוב שהרגש הוא לא עצמאי אלא תמיד תלוי במחשבה שנמצאת ברקע. איך ליישם את היכולת לשנות רגשות? אליעד מציין שהשלב הראשון הוא להבין מה המחשבה ...
מבוא לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו?
מבוא לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו?
... לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו? איך נוצר פחד ומהו המבנה של רגש הפחד? פחד הוא רגש שמתעורר כאשר אדם חושב שיקרה משהו מסוים שיוביל לתוצאה שלילית, ... שהאוכל שלו רעיל כי הוא מקשר זאת לתוצאה האפשרית של מוות. מדוע אנשים מפחדים מחוויות מסוימות? אליעד כהן מסביר שאדם מפחד תמיד מתוצאות של ... מפחד שחברה שלו תעזוב אותו. מדוע הוא מפחד? כי הוא מאמין שהעזיבה תגרום לו להרגיש בודד. הבדידות היא התוצאה השלילית שהוא אינו רוצה לחוות, ולכן ... מגוקים. מדוע? כי הוא חושב שאם גוק יקפוץ עליו, הוא יחווה חוסר נוחות ופחד. החוויה השלילית הזאת גורמת לו לפחד מראש מהגוק. ... למקום בקלות ובנוחות. אדם אוהב מישהו כי הוא מאמין שהקשר איתו גורם לו להרגיש טוב ומאושר. אדם רוצה כסף כי הוא מאמין שהכסף יביא לו ביטחון ... את עצמה ללא שום סיבה חיצונית. האדם פשוט מפחד או רוצה דבר מסוים כי כך הוא מרגיש באופן טבעי, ללא צורך בהסבר הגיוני. זה מוביל לתובנה שהאדם ... הפחד אדם מפחד שחברתו תעזוב אותו. מדוע? כי הוא מניח שאם היא תעזוב, הוא ירגיש בודד, והוא אינו רוצה לחוות בדידות. אדם מפחד שמישהו ירביץ לו. ... מעוניין בה. אדם מפחד מגוקים. מדוע? כי הוא חושב שאם גוק יקפוץ עליו, הוא ירגיש חוסר נוחות ופחד. למעשה, בכל פחד, לא הפחד עצמו הוא העניין אלא ... לו להגיע ממקום למקום. אדם אוהב מישהו כי הוא מאמין שהקשר איתו גורם לו להרגיש טוב. אדם רוצה כסף כי הוא חושב שהכסף ייתן לו ביטחון כלכלי. כך, בדיוק כפי שאדם מפחד ממה שעלול לגרום לו לחוויות שליליות, הוא גם משתוקק למה שהוא מאמין שיביא לו חוויות חיוביות. הקשר בין פחד לרצון האדם תמיד מצוי בתוך מערכת ... אהבה בלי סיבה? האם אפשרי לאהוב בלי סיבה? איך נוצר דיכאון? פחד לא הגיוני, רגש לא הגיוני, חרדה לא הגיונית, החוקיות של הפחד, החוקיות של הרגש, החוקיות של החרדה, החוקיות של האהבה, המבנה של הפחד, סיבתיות ...
שמירת רגשות, שליטה ברגשות, הקפאת רגשות, האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? איך אפשר לשמור רגש טוב? איך אפשר לשמור רגש רע? איך לשמור תחושה? איך לא לתת לתחושה לחלוף? איך נוצר רגש? טריגרים רגשיים
שמירת רגשות, שליטה ברגשות, הקפאת רגשות, האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? איך אפשר לשמור רגש טוב? איך אפשר לשמור רגש רע? איך לשמור תחושה? איך לא לתת לתחושה לחלוף? איך נוצר רגש? טריגרים רגשיים
... רגשות, שליטה ברגשות, הקפאת רגשות, האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? איך אפשר לשמור רגש טוב? איך אפשר לשמור רגש רע? איך לשמור תחושה? איך לא לתת לתחושה לחלוף? איך נוצר רגש? טריגרים רגשיים האם אפשר לשמור רגש לזמן אחר? אליעד כהן מסביר כיצד נוצרים רגשות והאם ניתן לשלוט בהם או לשמור אותם לזמן מאוחר יותר. אנשים רבים מרגישים טוב במצבים מסוימים ורוצים לשמר את התחושה הטובה גם להמשך, או להיפך, רוצים לשמור תחושה רעה כדי לחקור אותה או להבין אותה לעומק. דוגמה שאליעד נותן היא אדם שמעשן סמים ומרגיש טוב מאוד, והוא שואל את עצמו: הלוואי שהייתי יכול לשמור את התחושה הזאת למחר כשאני בעבודה. דוגמה נוספת היא אדם שנמצא בזוגיות, ובת זוגתו אומרת לו שהיא אוהבת אותו, והוא רוצה לשמור את הרגע הזה לזמן שבו הם יריבו, כדי לזכור את התחושה הטובה או לשכוח את הרגע השלילי. מהם הקשיים בשמירת רגשות? אליעד כהן טוען כי שמירת הרגש כפי שהוא היא בעייתית, מאחר שרגשות נוצרים בעקבות טריגרים חיצוניים ופנימיים שמתרחשים בזמן אמת. אם המצב החיצוני משתנה, הרגש שנובע ממנו גם הוא משתנה בהתאם. לכן, מי שמנסה לשמור רגש חווה קושי, כי הוא מנסה להחזיק במשהו שתלוי באירועים חיצוניים דינמיים. כדוגמה, אדם שהרגיש עצב בעקבות פרידה והחליט לחקור את הרגש הזה, אבל לאחר כמה ימים כבר אינו מרגיש את העצב באותה עוצמה, ולכן קשה לו לשחזר את החוויה המדויקת שהיתה לו באותו הרגע. איך בכל זאת אפשר לשמור רגש לאורך זמן? הפתרון שאליעד מציע הוא להבין לעומק את ההיגיון הפנימי שיוצר את הרגש. הוא מסביר שאם אדם יבין בדיוק מדוע הוא הרגיש טוב או רע, הוא יוכל להפעיל מחדש את המנגנון הפנימי שיצר את ה
שכל או רגש, טיפול רגשי, למה שכל ורגש זה אותו דבר? מה זה שכל? מה זה רגש? מרגיש או מבין, השכל של הרגש, הרגש של השכל, לוגיקה, רגש לא הגיוני, אליעד כהן מטפל רגשי, טיפול קוגניטיבי
שכל או רגש, טיפול רגשי, למה שכל ורגש זה אותו דבר? מה זה שכל? מה זה רגש? מרגיש או מבין, השכל של הרגש, הרגש של השכל, לוגיקה, רגש לא הגיוני, אליעד כהן מטפל רגשי, טיפול קוגניטיבי
... או רגש, טיפול רגשי, למה שכל ורגש זה אותו דבר? מה זה שכל? מה זה רגש? מרגיש או מבין, השכל של הרגש, הרגש של השכל, לוגיקה, רגש לא הגיוני, אליעד כהן מטפל רגשי, טיפול קוגניטיבי האם שכל ורגש הם באמת אותו הדבר? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה היא האם שכל ורגש הם דברים שונים או למעשה אותו הדבר בדיוק. אליעד מסביר כי בסופו של דבר, כל שני דברים בעולם, אם נחקור ... שהם אחד. באופן ספציפי יותר, אליעד מבקש להוכיח ששכל ורגש אינם באמת שונים, אלא שהם שני ביטויים של אותו הדבר בדיוק. איך מוכיחים ששני דברים הם אותו דבר? כדי להוכיח ... שהם בעצם אותו הדבר. באופן דומה, אם נוכל להוכיח ששכל ורגש אינם יכולים להתקיים זה בלי זה, נוכל לומר שהם בעצם שני ביטויים של אותו הדבר בדיוק. מדוע אי אפשר להרגיש בלי לחשוב או לחשוב בלי להרגיש? אליעד מדגים ואומר שלא ניתן להרגיש משהו אם אין לו ביטוי כלשהו בשכל. לדוגמה, הוא מציג שאלה: האם אתה יכול לדמיין פיל שנמצא באותו מקום ובאותו ... דוגמה למצב בלתי אפשרי מבחינה שכלית, ולכן גם אי אפשר להרגיש איך זה מרגיש. כלומר, דבר שאינו ניתן לתפיסה בשכל, גם אי אפשר להרגיש אותו. ההסבר של אליעד הוא שמה שמגביל את הרגש הוא בדיוק השכל. אם המחשבה או התפיסה אינן הגיוניות, האדם לא יוכל לייצר מהן רגש. כלומר, כל רגש תלוי באופן מוחלט בתפיסה שכלית כלשהי. האם יש רגשות לא הגיוניים? אליעד מסביר לכאורה שיש רגשות שאנשים מגדירים כלא הגיוניים, כמו אהבה חסרת היגיון או פחד חסר הסבר. אך למעשה, כל רגש חייב להיות מבוסס על איזושהי לוגיקה פנימית של האדם. האדם לא יכול באמת להרגיש משהו שאין לו איזושהי הצדקה פנימית שכלית, גם אם הצדקה זו לא מודעת או לא מובנת לו באותו רגע. לדוגמה, אם ... הסיבה הזאת היא בדיוק השכל או ההיגיון הפנימי שמוביל לתחושת האהבה. בכל פעם שנחקור לעומק כל רגש, נגלה שיש מאחוריו הסבר שכלי, גם אם לא ברור לנו באופן מידי. איך שכל הוא בעצם רגש בתחפושת? אליעד ממשיך ואומר שגם השכל הוא בעצם סוג של רגש. השכל או ההיגיון, ברמת הבסיס, אינם באמת ניתנים להוכחה מוחלטת. האדם מאמין בשכל ובחשיבה הלוגית משום שהוא מרגיש שהם נכונים. לדוגמה, אין באמת דרך לוגית להוכיח שהלוגיקה נכונה. האדם מקבל את הלוגיקה כנכונה פשוט מפני שזה מרגיש לו נכון, כלומר, מתוך
איך ליצור התניה? איך המוח מתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך ליצור התניה חיובית? איך ליצור התניה שלילית? איך לשנות תחושה של מישהו? איך לשנות רגש? איך ליצור רגש? איך להתגבר על רגש? איך להחליף רגש? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך שותלים מחשבות?
... ליצור התניה שלילית? איך לשנות תחושה של מישהו? איך לשנות רגש? איך ליצור רגש? איך להתגבר על רגש? איך להחליף רגש? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך שותלים מחשבות? וכאן אבאר עוד שיטה איך לשנות דעות של אנשים? איך לגרום למישהו לאהוב דברים שהוא לא ... סיטואציה שבה אותו הבן אדם ירגיש מאוד טוב ממשהו אחר, ולמצוא את הדרך באותה הסיטואציה להכניס לתוך הסיטואציה את הדבר האחר שאותו בן אדם לא ממש אוהב. וצריך לוודא שהוא ירגיש מספיק טוב באותה הסיטואציה, ברמה כזו שהוא לא יסרב לאותו הדבר שאותו הוא לא אוהב. ועל ידי זה שהאדם השני עשה דבר שהוא בדכ לא אוהב לעשות, תוך כדי שהוא הרגיש טוב מדבר אחר שקרה שהוא עשה, על ידי זה הוא יוצר התניה חיובית בתת המודע שלו, לאהוב את הדבר שהוא לא אהב עד כה. לדוגמה, נניח שמישהו לא ... הזאת, הם, שכאשר מישהו מרגיש טוב, יותר קל לו להרגיש רע. כאשר מישהו מרגיש רע, יותר קשה לו להרגיש רע. לדוגמה, בן אדם יותר קל להכעיס אותו כאשר הוא חולה, מאשר כאשר הוא בריא ומרגיש ממש טוב. דהיינו, אם תעשה משהו שלפעמים מכעיס מישהו ולפעמים לא, יש יותר סיכוי שהוא יכעס עליך, אם תעשה את זה, תוך כדי שהוא כועס בלי קשר ... אם תעשה את זה, תוך כדי שהוא מרגיש ממש טוב, ממשהו אחר. וזה בעצם מה שמאפשר לנו, לקחת מישהו שמרגיש ממש טוב ממשהו, ותוך כדי זה להכניס לשם משהו שהוא לא ממש אוהב. וככל שהוא מרגיש יותר טוב, כך ממילא יותר קל להכניס לשם משהו שהוא יותר לא אוהב. בנוסף, כאשר מישהו עושה משהו, ומרגיש טוב מכך, זה גורם לו לאהוב את מה שהוא עושה. אבל לא רק כאשר מישהו עושה משהו, שעשיית אותו הדבר גורמת לו להרגיש טוב, אלא גם כאשר מישהו עושה משהו, ושתוך כדי זה, הוא מרגיש טוב. כי המוח לא תמיד יודע להבדיל, מהיכן הגיע תחושת הטוב. וככה המוח מתאהב במה שקורה, גם אם הוא לא סיבת תחושת הטוב שקרתה. כי בן אדם רוצה להרגיש טוב. וממילא האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. ואם האדם עושה משהו שעושה לו טוב, ממילא האדם יאהב את הדבר שכאשר הוא עושה אותו, זה עושה לו ... שכאשר הוא עושה אותם, הוא מרגיש טוב, גם בלי קשר לזה שעשיית הדברים עצמם, היא לא הסיבה לתחושת הטוב שלו. כי כאשר האדם עושה משהו שעושה לו טוב, מה שקורה בעצם זה, שהאדם עושה משהו, האדם מרגיש תחושה טובה בעקבות עשיית הדבר, ואז האדם אוהב את העשייה שגרמה לו להרגיש טוב. אבל המוח לא תמיד יודע לנתח, מה בדיוק אחראי לזה שהוא הרגיש טוב. ואז האדם מתחיל לאהוב את מה שקרה שהוא עשה תוך כדי שהוא הרגיש טוב, כאשר הוא לא מבין מתעצל לא יודע לנתח, מה בדיוק הסיבה לכך שהוא הרגיש טוב. כי לנתח כל הזמן, מה בדיוק הרכיבים שיצרו את תחושת הטוב ולהתמקד רק בהם, זו משימה לא קלה, שדורשת יכולת חשיבה. ומשום כך האדם התרגל להאמין, שכאשר הוא מ
רגש נכון, מה אתה אמור להרגיש כאשר? מה אני אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? מה הרגש המתאים לאירוע? איזה רגש אני אמור להרגיש? מה אני אמור להרגיש כאשר קורה משהו? האם אני מרגיש את מה שאני אמור להרגיש? איזה רגש מתאים לסיטואציה? בדיקת רגשות
רגש נכון, מה אתה אמור להרגיש כאשר? מה אני אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? מה הרגש המתאים לאירוע? איזה רגש אני אמור להרגיש? מה אני אמור להרגיש כאשר קורה משהו? האם אני מרגיש את מה שאני אמור להרגיש? איזה רגש מתאים לסיטואציה? בדיקת רגשות
רגש נכון, מה אתה אמור להרגיש כאשר? מה אני אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? מה הרגש המתאים לאירוע? איזה רגש אני אמור להרגיש? מה אני אמור להרגיש כאשר קורה משהו? האם אני מרגיש את מה שאני אמור להרגיש? איזה רגש מתאים לסיטואציה? בדיקת רגשות מהו הרגש הנכון שאתה אמור להרגיש בסיטואציה מסוימת? אליעד כהן מסביר כיצד נכון להתמודד עם השאלה מה אני אמור להרגיש? כאשר מתרחשת סיטואציה כלשהי בחיים, בין אם מדובר בסיטואציה טובה ובין אם מדובר באירוע רע. השאלה שעולה פעמים רבות אצל אנשים היא איך אני צריך להרגיש עכשיו? מהו הרגש הנכון עבורי? למשל, אם מישהו מקלל אותך, האם אתה אמור לכעוס? האם אתה אמור לסלוח? אולי להרגיש פגוע או דווקא להרגיש חזק ומנצח? התשובה המפתיעה שאליעד כהן מציג היא שלמעשה לא משנה איזה רגש אתה מרגיש בסיטואציה. כלומר, אין באמת רגש נכון או לא נכון. התחושה או הרגש שאתה חווה אינם הדבר העיקרי שצריך להטריד אותך. מה שחשוב באמת זה לבדוק ולהבין את המחשבות שגרמו לך להרגיש כך, ולבחון עד כמה המחשבות האלו נכונות ואמיתיות. מהן דוגמאות למחשבות שיש לבדוק כאשר ... מקלל אותך? אליעד כהן מדגים באמצעות דוגמה מעשית שבה אדם מקלל אותך. בסיטואציה כזו, אנשים רבים ינסו להחליט מה נכון להם להרגיש - כעס, נקמה, סליחה, אמפתיה, או אולי אדישות. אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית היא לבדוק את המחשבות מאחורי הרגש, ולא את הרגש עצמו. הוא מביא דוגמאות רבות למחשבות שעשויות לעלות בראשך בזמן שמישהו מקלל אותך: אם ... הערך האמיתי שלך כאדם? האם התגובה שלך למי שמקלל אותך באמת מעידה על חוזק או חולשה? אליעד כהן מבהיר שלא צריך להחליט מה להרגיש, אלא להתרכז בלהבין עד כמה המחשבות נכונות. אם תצליח להגיע למסקנה נכונה ואמיתית לגבי המחשבות שלך, לא ישנה לך בכלל איזה רגש עולה בך - טוב, רע, חיובי או שלילי. האם צריך לשאוף להרגיש טוב או רע בסיטואציה? אליעד כהן מדגיש שזה לא חשוב בכלל אם אתה מ
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רגש, למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגש, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי מומלץ, קואצינג מומלץ, אימון אישי לעסקים בנושא רגש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 12:29:30 - wesi1