אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לרזות ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
כעסים לשקר את עצמך אליעד אובייקטיבי שלא יעבדו עליך התמודדות עם עצבים מחשבה חיובית איך לשפר תהליכים הפרעת אכילה מה יעשה לי טוב שמחה אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות הלקוח הלקוח שלך הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה יאוש ייאוש ירידה במשקל לגרום ללקוח עצוב לגרום ללקוח שמח לגרום ללקוחות למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה ובו יתבאר העניין של דיאטה ושל תזונה נכונה. ויתבאר, למה קשה לאדם לעשות דיאטה ולשמור על המשקל? ולמה קשה לאדם, לאכול בריא ולשמור על תזונה נכונה? ומה צריך האדם לעשות, כדי להתמודד עם השמנה וכדי לרזות ולרדת במשקל? ותוך כדי זה יתבאר גם, מה המניע הרגשי החזק ביותר של האדם? ויתבאר העניין של החופש הנפשי שהאדם מחפש, ועוד. ובעניין הרזיה ירידה במשקל ותזונה נכונה, יש בעניין הזה שני היבטים. ואחד, הוא ההיבט הרפואי הבריאותי, והשני הוא ההיבט הנפשי. זא לפעמים קשה לאדם לעשות ... לדוגמה שהגוף של האדם צריך אוכל מסוים, כי יש בו רכיבים מסוימים, שהגוף מכור אליהם. והאדם, קשה לו לרדת במשקל ולעשות דיאטה של תזונה נכונה, בגלל הסיבה הזאת, שהגוף שלו צריך חומרים מסוימים. ובהיבט הזה לא נעסוק כאן. אבל כן נעסוק כאן, בהיבט הנפשי והפסיכולוגי של האדם, שקשה לו לשמור על המשקל ולשמור על תזונה נכונה. כי הסיבה המרכזית שבגללה קשה לאדם לעשות דיאטה או לשמור על המשקל, היא לאו דווקא סיבה בריאותית רפואית פיזית, אלא היא דווקא סיבה של בריאות נפשית. כי לפעמים יש לאדם הפרעות אכילה. והפרעת אכילה יכולה להיות בגלל הפרעה נפשית, שגורמת לאדם לאכילה רגשית. ואכילה רגשית פירושה, שהאדם אוכל מסיבות רגשיות, ולא מסיבות בריאותיות הישרדותיות. וכידוע לכל, לא חסרות סיבות רגשיות, לכך שהאדם יאכל אוכל לא בריא, ולכך שהאדם יפסיק את הדיאטה שלו, ויאכל כמה שבא לו. כי האכילה, היא מספקת לאדם, סוג של אהבה, וסוג של תחושת שובע כללית, ועוד כל מיני תחושות רגשיות נוספות, שהאדם משיג אותן ... ידועים לכל. וכאן נחדש ונחדד נקודה נוספת. והיא, שהסיבה המרכזית והפנימית ביותר לכך שהאדם מתקשה לשמור על הדיאטה שלו ועל תזונה נכונה, היא כמובן רגשית. אבל הסיבה הרגשית החזקה ביותר שבגללה האדם מרגיש שהוא ממש מוכרח לאכול את ה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה למה כל כך קשה לעשות דיאטה? הסיבה המרכזית לכך שקשה לאנשים לעשות דיאטה אינה נובעת אך ורק מההיבט הפיזיולוגי של התזונה, אלא בעיקר מההיבט הפסיכולוגי. אנשים מתקשים לעמוד בדיאטה משום שבמהותה, הדיאטה מציבה גבולות והגבלות, והם ... האדם חופשי לחלוטין לעשות כרצונו ללא שום מגבלות. כאשר אדם מתחיל דיאטה, הוא בעצם אומר לעצמו אסור לי ... מה שאסור, כדי להרגיש חופש ושליטה על חייו. לדוגמה, אם אדם אוכל מזון שאינו בריא והוא יודע שזה מזיק לו, הוא עשוי ... באוכל דומה לתלות בזוגיות? הסיבה הפסיכולוגית לכך שקשה להתמיד בדיאטה דומה לקושי להישאר בזוגיות מתוך ... לו קל יותר לבחור להיות בזוגיות, כי הוא לא היה תלוי בה. כך גם בדיאטה: אם האדם מרגיש חופשי לאכול כל מה ... מדוע אוכל הוא לא רק מזון? קיים קושי נוסף בתהליך של שמירה על דיאטה בריאה, והוא שהאוכל עבור אנשים ... לו תחושה זמנית של סיפוק ומילוי רגשי. לכן, כשהוא מנסה לעשות דיאטה, הוא מתמודד לא רק עם האיסור ... על המילוי הרגשי שהאוכל מעניק לו. איך תחושת חופש פנימית עוזרת בדיאטה? המפתח להצלחה בשמירה על דיאטה לאורך זמן, לפי אליעד, הוא לפתח ... חופשית ורצון אמיתי, ולא מתוך תחושת כפייה. איך להגיע למצב שבו דיאטה נעשית בקלות? כדי להגיע למצב שבו הדיאטה אינה מלווה בתחושת סבל והתנגדות, צריך האדם לשחרר את עצמו מהמחשבה שהוא חייב לעשות דיאטה או חייב לאכול בריא. ברגע שהוא ... כגון אהבה, הערכה עצמית, או תחושת ביטחון. לכן, כשאדם מנסה לעשות דיאטה, הוא נתקל גם בהתמודדות הרגשית והפסיכולוגית מול החוסרים הללו, דבר שמוסיף לקושי בתהליך ההרזיה. לסיכום, איך להצליח לשמור על דיאטה לאורך זמן? הדרך היעילה ביותר להצליח לשמור על דיאטה לאורך זמן היא להגיע למקום פנימי ... עצמו מגבלות חיצוניות, מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. למה קשה לעשות דיאטה? איך להתמיד בדיאטה לאורך זמן? מדוע אוכל משמש נחמה רגשית? איך להשתחרר מאכילה רגשית? מה הקשר בין חופש פנימי להרזיה? למה דווקא אסור גורם לנו לרצות ...
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
... אחת, שהיא הוא עצמו. איך אליעד מסביר את הקונפליקט בין הרצון לרזות לבין האכילה? אליעד מסביר שכל קונפליקט פנימי - למשל בין הרצון לאכול לבין הרצון לרזות - נובע מכך שהאדם משקר לעצמו לגבי מה שהוא רוצה ולגבי מה שחסר לו. אם האדם היה חווה את עצמו כאלוהים שלם, הוא לא היה חווה חוסר או קונפליקט. אך בגלל שהוא חושב שיש דברים ... יהיה לי רצון? שאלה: אני רוצה לשאול, איך זה שאני רוצה להיות רזה, ואז הולכת לחנות וקונה את העוגה ואוכלת בלי שארצה? אליעד: את מתארת התנהגות, אני רוצה לרזות ואני אוכלת. את רוצה תענוג, והתוצאה היא שאת אוכלת עוגה. יש גם רצון להיות רזה . עכשיו אני שואל אותך, מדוע את רוצה לרזות? כי יש לך חוסר, ותנסי להתבונן מדוע יש לך חוסר? תסתכלי לתוכך ותראי מאיפה בא הרצון שלך. כול מה שאני טוען, שאם יהיה לך רע, ותתבונני ותנסי להבין מדוע רע לך. כאשר תביני, את תראי שיהיה לך הכי טוב בעולם. לדוגמה, את רוצה גם לאכול וגם לרזות, רע לך בגלל שיש לך קונפליקט בתוך הרגשות. כאשר לי יש קונפליקט בתוך הרגשות זה משמח אותי, למה? כי זה יותר מעניין. אבל את חווה את הקונפליקט בין הרגשות כדבר רע. מה כל כך רע ...
אליעד כהן, מצא את ההבדלים, דיאטה, תזונה בריאה, פסיכולוגים, אימון אישי, שיטות רוחניות, עייפות בעבודה, לעבוד או לנוח
אליעד כהן, מצא את ההבדלים, דיאטה, תזונה בריאה, פסיכולוגים, אימון אישי, שיטות רוחניות, עייפות בעבודה, לעבוד או לנוח
... כהן, מצא את ההבדלים, דיאטה, תזונה בריאה, פסיכולוגים, אימון אישי, שיטות רוחניות, עייפות בעבודה, לעבוד או לנוח איך להפסיק את הקונפליקט בין הרצונות השונים ... משהו במאה אחוז, וגם אינו לא רוצה משהו במאה אחוז. תמיד ישנו קונפליקט פנימי בין הרצון לעשות משהו לבין הרצון לא לעשות אותו. לדוגמה, אדם שאומר אין לי מוטיבציה לעשות דיאטה לא באמת מתכוון שהוא אינו רוצה לעשות דיאטה בכלל, אלא שיש בו שני רצונות מנוגדים. הוא רוצה גם לאכול וגם לרזות, אך כרגע, הרצון לאכול מעט יותר חזק ולכן הוא מתוסכל מהמצב. אליעד מתאר את הגישה המקובלת בעולם הפסיכולוגיה והאימון האישי לפתרון בעיות כאלו, אשר מנסות להכריע בין הרצונות המנוגדים על ידי החלשת הרצון הנגדי והעצמת הרצון הרצוי. למשל, אדם שמתקשה לעשות דיאטה ילך לפסיכולוג או מאמן אישי, ושם הוא יעבור תהליך שנועד לגרום לו לרצות לרזות יותר מאשר לאכול. לכאורה, מדובר בפתרון מוצלח, אבל אליעד מדגיש כי בפועל זה לא פתרון אמיתי, כי פשוט מתהפך הקונפליקט הפנימי - במקום לסבול מכך ... ואת כל הסיבות שבעדן הוא לא רוצה אותו. המטרה היא לא לדכא את אחד הרצונות, אלא להבין לעומק את הסיבות מאחורי כל רצון. לדוגמה, אדם שרוצה לאכול בחופשיות אך גם לעשות דיאטה , ירשום את כל הסיבות למה זה טוב לאכול בחופשיות (תחושת חופש, הנאה, וכדומה) ואת כל הסיבות למה זה רע (השמנה, חוסר שליטה, תחושת אשם). לאחר מכן עליו לחקור כל סיבה ולהטיל ספק בשאלה: האם זה באמת טוב?, או האם זה באמת רע?. כאשר האדם חוקר לעומק את ... אי - ידיעה, האדם נמצא בחופש אמיתי, כי הוא אינו תלוי בשום מצב חיצוני, ואינו מרגיש החמצה או הפסד במציאות שלו. איך לפתור קונפליקטים פנימיים? לעבוד או לנוח? האם לעשות דיאטה זה טוב? כיצד להתמודד עם עייפות בעבודה? מהי הדרך לשקט נפשי אמיתי? איך לא לסבול משום דבר? האם חייבים תמיד ליהנות? ...
תזונה ודיאטות, מה יותר חשוב איכות המזון או כמות המזון? האם לבנות תפריט תזונה? מה הכי חשוב לירידה במשקל? צריכת קלוריות, סוגי דיאטות, האם קלוריה שווה לקלוריה? האם כל הקלוריות שוות? דיאטת ספירת קלוריות, למה לא לספור קלוריות? סוגי דיאטה
תזונה ודיאטות, מה יותר חשוב איכות המזון או כמות המזון? האם לבנות תפריט תזונה? מה הכי חשוב לירידה במשקל? צריכת קלוריות, סוגי דיאטות, האם קלוריה שווה לקלוריה? האם כל הקלוריות שוות? דיאטת ספירת קלוריות, למה לא לספור קלוריות? סוגי דיאטה
תזונה ודיאטות, מה יותר חשוב איכות המזון או כמות המזון? האם לבנות תפריט תזונה? מה הכי חשוב לירידה במשקל? צריכת קלוריות, סוגי דיאטות, האם קלוריה שווה לקלוריה? האם כל הקלוריות שוות? דיאטת ספירת קלוריות, למה לא לספור קלוריות? סוגי דיאטה האם יותר חשוב לאכול פחות או לאכול בריא? כאשר ניגשים לשאלה מה יותר חשוב בירידה במשקל - איכות המזון או כמות המזון - צריך תחילה להבין שמדובר בשני היבטים שונים המשפיעים על הגוף שלנו בדרכים שונות. אליעד מדגיש ... תאכל הרבה מדי תעלה במשקל, ואם תאכל מעט מדי תרד במשקל. מצד שני, איכות המזון משפיעה על הרכב הגוף ועל הבריאות באופן כללי, ולכן אי אפשר להתעלם גם ממנה. אליעד ממליץ לבחון את הנושא ... פשטניות. האם ירידה במשקל תלויה רק בכמות הקלוריות? אליעד מסביר שיש שתי אסכולות מרכזיות בתחום התזונה והדיאטה: האסכולה הראשונה אומרת שירידה במשקל תלויה רק בכמות הקלוריות. אם הכנסת פחות קלוריות ממה שהגוף שלך הוציא, אתה תרד במשקל. אם הכנסת יותר קלוריות, אתה תעלה במשקל. לכאורה זו גישה מאוד פשוטה וברורה - לא משנה מה תאכל, משנה רק כמה תאכל. האסכולה השנייה אומרת שלא רק הכמות חשובה, אלא בעיקר ... יש מזונות שמעודדים השמנה, מזונות שמעודדים הרזיה, ומזונות שמשפיעים על הורמונים ורמות אנרגיה באופן אחר. אליעד מסביר בהרחבה שאי אפשר לומר שרק אחת מהאסכולות צודקת לחלוטין. ... לא יאכל כלל, ברור שירד במשקל. אם אדם יאכל בלי הפסקה, ברור שיעלה במשקל, גם אם יאכל רק חסה. לכן ברור לחלוטין שכמות המזון משפיעה על המשקל. מצד שני, אם אדם יאכל כמות גדולה של עוגיות או כמות גדולה של חסה, ברור שהתוצאות יהיו שונות לגמרי - כי בעוגיות יש יותר ... סוג המזון משפיע על המשקל ועל הרכב הגוף. מה הקושי במדידת קלוריות ומדוע לא מומלץ לספור אותן? אליעד מתאר את הבעייתיות הגדולה שיש בספירת קלוריות ... החיסרון של תפריטי תזונה? אליעד טוען שלמרות שתפריט תזונה מאוזן יכול לסייע בירידה במשקל ובהשגת יעדים תזונתיים ובריאותיים, הוא לא אידיאלי: תפריט תזונה מתעלם מהצרכים המשתנים של הגוף לאורך היום. אכילה לפי תפריט לא טבעית כי היא מאלצת אותך לאכול גם כשאתה לא רעב או להישאר רעב ... מאוד, שנכון לא רק בתזונה אלא בכל תחום בחיים: להתמקד בסיבה ולא בתוצאה: המשקל והרכב הגוף הם תוצאה של מה שאתה אוכל, ומה שאתה אוכל תלוי בתחושות שלך, בהבנה שלך ובבחירות שלך. במקום להתעסק בכמה קלוריות ... בו. מה הקשר בין תזונה להצלחה בחיים? אליעד מסביר שאותו עיקרון של להתמקד בסיבה ולא בתוצאה תקף בכל תחומי החיים. למשל: ההצלחה בעסק תלויה רק בפעולות ... לכן, בדיוק כמו בתזונה, עדיף להשקיע בללמוד את היסודות וההיגיון שמאחורי הדברים ולא להתמקד רק בתוצאה עצמה. לסיכום, מה הגישה המומלצת לתזונה בריאה ומאוזנת? אליעד מסכם שהדרך הכי טובה והכי טבעית היא ללמוד אילו מאכלים גורמים לך לשובע מתמשך, אילו מאכלים נותנים לך ... הגוף ולבחור באכילה נכונה שמשרתת את הצרכים האישיים שלך בצורה הטובה ביותר. האם קלוריות מ
זוגיות מעצימה, 2 סוגים של בני זוג, התאמה זוגית עתידית, האם הזוגיות מעצימה אותך? העצמה בזוגיות, זוגיות טובה בעתיד, בן זוג מעצים, בת זוג מעצימה, איך זוגיות יכולה להעצים אותך? איך זוגיות יכולה להרוס אותך? התפתחות אישית וזוגיות
זוגיות מעצימה, 2 סוגים של בני זוג, התאמה זוגית עתידית, האם הזוגיות מעצימה אותך? העצמה בזוגיות, זוגיות טובה בעתיד, בן זוג מעצים, בת זוג מעצימה, איך זוגיות יכולה להעצים אותך? איך זוגיות יכולה להרוס אותך? התפתחות אישית וזוגיות
... את השאיפות שלך או את הרצון שלך להתפתח ולהשתנות, יתכן כי מדובר בזוגיות שלא תומכת בהתקדמותך האישית. לדוגמה, אם את רוצה לפתח קריירה והוא לא תומך בכך, או אם את רוצה לרזות אך הוא לא מעודד אותך, זו עשויה להיות בעיה. מה החשיבות של ... אותך מלהתקדם אל המטרות שלך. למה חשוב שהבן זוג יאהב את מי שאני רוצה להיות? לכל אדם יש שאיפות לשינוי ולהתפתחות. יש מי שהוא כרגע, ויש מי שהוא רוצה להיות בעתיד: אדם שמן שרוצה לרזות , אדם חסר השכלה שרוצה להיות משכיל, אדם מעשן שרוצה להפסיק ...
דיאטה, ספורט, תזונה נכונה, לשמור על המשקל, לאכול נכון, ירידה במשקל, אכילה רגשית, אכילה כפייתית, חוסר מוטיבציה, פעילות גופנית, לרדת במשקל, לשמור על המשקל, בעיות אכילה, טיפול בהפרעת אכילה
דיאטה, ספורט, תזונה נכונה, לשמור על המשקל, לאכול נכון, ירידה במשקל, אכילה רגשית, אכילה כפייתית, חוסר מוטיבציה, פעילות גופנית, לרדת במשקל, לשמור על המשקל, בעיות אכילה, טיפול בהפרעת אכילה
דיאטה, ספורט, תזונה נכונה, לשמור על המשקל , לאכול נכון, ירידה במשקל, אכילה רגשית, אכילה כפייתית, חוסר מוטיבציה, פעילות גופנית, לרדת במשקל, לשמור על המשקל, בעיות אכילה, טיפול בהפרעת אכילה איך אפשר באמת לרדת במשקל ולשמור עליו? אליעד מסביר שהמפתח האמיתי לירידה במשקל ולשמירה עליו מתבסס על שני עקרונות בסיסיים: הכנסת פחות אנרגיה (קלוריות) לגוף. הוצאת יותר אנרגיה (פעילות גופנית וספורט). לדבריו, המנגנון הפשוט הוא שאם תכניסו פחות אנרגיה ממה שהגוף שורף, תרדו במשקל. מצד שני, אם תכניסו יותר, תעלו במשקל. לא משנה באיזו שעה אוכלים, או מה בדיוק אוכלים (המבורגר, ציפס, ... אליעד מדגיש שמה שמשנה בפועל זו הכמות הכוללת של הקלוריות הנכנסות והיוצאות מהגוף ולא השעה ביום שבה צורכים אותן. לדוגמה, אדם שאוכל שלושה המבורגרים יכול לרדת במשקל אם הוא יוציא יותר אנרגיה מהכמות שהוא הכניס. לעומת זאת, אדם שאוכל סלט יכול לעלות במשקל אם הכמות שאכל גדולה מהאנרגיה שהגוף שלו מוציא. אליעד מסביר ... והאיזון בין הכנסת אנרגיה והוצאתה, והאיכות של המזון רק משפיעה על האופן שבו הגוף מפרק אותו ועל תחושת הרעב והשובע. מדוע אוכלים כשלא רעבים ומה אפשר לעשות עם אכילה רגשית? אליעד מסביר שלאכול כשלא רעבים זה לא בהכרח בעייתי בפני עצמו. אנשים רבים אוכלים מתוך דחף רגשי - אכילה רגשית, שמטרתה להתמודד עם רגשות לא נעימים או תחושת ריקנות. הוא ... נותן דוגמה של פלסטלינה: אם אדם מכניס חתיכת פלסטלינה לתוך כדור ומוציא אותה אחר כך, הגודל הכולל של הכדור לא משתנה. כך, אם האדם אוכל יותר אבל מוציא בהתאם, משקלו לא יעלה. לעומת זאת, אם הוא מכניס יותר פלסטלינה ממה שהוא מוציא, הכדור יגדל, כלומר, הוא יעלה במשקל. איך האיכות של המזון משפיעה על הירידה במשקל? אליעד מבהיר שאמנם עיקרון הקלוריות הוא המרכזי, אך איכות המזון כן חשובה. מזונות פחות בריאים מתפרקים בצורה אחרת, משפיעים על תחושת השובע ועל היכולת להרגיש מלאים לאורך זמן. לדוגמה, אדם שאוכל מזון לא בריא כנראה ירגיש צורך לאכול יותר כיוון שהוא פחות שבע. כתוצאה מכך, איכות המזון משפיעה גם על כמות המזון שצריך כדי להרגיש שובע לאורך זמן. מה הקשר בין תחושת רעב לירידה במשקל? אליעד מסביר שחשוב להבין שזה בסדר להרגיש מעט רעבים מדי פעם. אנשים שרוצים לרדת במשקל צריכים להיות מוכנים לחוות תחושת רעב מסוימת מדי פעם, ולא לפחד מזה. אם כל הזמן אוכלים רק עד תחושת שובע מלאה, זה מקשה על ירידה במשקל, כי תחושת שובע מלאה לרוב מגיעה אחרי שכבר צורכים כמות גדולה של ... נפח הקיבה ולהרגיש שבעים מכמויות קטנות יותר, צריך להרגיל את הגוף לאכול פחות לאורך זמן, גם אם בהתחלה תחושת הרעב גדולה יותר. מדוע אנשים לא מצליחים לשמור על דיאטה לאורך זמן? לפי אליעד, אנשים לא מצליחים לשמור על דיאטה מכיוון שהגבלת האכילה נתפסת אצלם כדיכאון. הסיבה לכך היא ... או ההגבלה גורמת לתחושת סבל ותחושה שהם לא יכולים ליהנות ממה שהם רוצים. הוא מדגיש שככל שיש יותר קונפליקטים פנימיים סביב נושא האכילה, כך קשה יותר לשמור על דיאטה. לדוגמה, אדם יכול להחליט לא לאכול בלילה, אבל אז הוא ירגיש ... פרקטי: להבין שצריך להתפשר - או לאכול פחות או לעשות יותר ספורט, או לשלב את שניהם יחד. לדבריו, ההחלטה כמה להתאמץ ובאיזה מחיר תלויה במידת הרצון של האדם לרדת במשקל. מה הקשר בין חוסר מוטיבציה לפעילות גופנית והשמנה? אליעד מציג סיבה נוספת לקושי בשמירה על המשקל - חוסר מוטיבציה לפעילות גופנית. הוא מסביר שלאנשים אין באמת ... לחדר כושר כדי לקבל מוטיבציה, אבל בפועל הוא לא עושה ספורט כי הוא לא באמת רוצה מספיק. לדברי אליעד, השאלה החשובה שצריך לשאול את עצמך היא: כמה אני באמת רוצה לרזות או ל
כסף, איך לשכנע את עצמך? לרצות להרוויח כסף, איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף? מוטיבציה להרוויח כסף, להיות עשיר, לעשות הרבה כסף, להיות מיליונר, לרצות כסף, חוק המשיכה, לעשות יותר כסף
כסף, איך לשכנע את עצמך? לרצות להרוויח כסף, איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף? מוטיבציה להרוויח כסף, להיות עשיר, לעשות הרבה כסף, להיות מיליונר, לרצות כסף, חוק המשיכה, לעשות יותר כסף
... להיות. היה אחד שמאוד רצה להיות רזה אבל הוא גם רצה לאכול. הוא גם לא רצה לרוץ על הליכון. אז מי בסוף הכריע? מה שהוא רצה יותר, רצה לנוח, שזה לא לעשות ספורט + רצה לאכול + רצה לרזות. מה הוא רצה יותר? לאכול. ש: יופי. אני רוצה לעשות כסף. אליעד: תעשי. ש: איך אני עושה? אליעד: תדפיסי. טוב, בואי אני אתן לך תשובה שתעזור לך: אז יש את ...
איך לא לאכול את העוגה? איך לשמור על המשקל? איך לשמור על הדיאטה? איך לשמור על תזונה נכונה? איך לרדת במשקל? ירידה במשקל, שמירה על המשקל, אכילת יתר, איך לא לאכול מתוק? התמכרות למתוק, חלק 2
איך לא לאכול את העוגה? איך לשמור על המשקל? איך לשמור על הדיאטה? איך לשמור על תזונה נכונה? איך לרדת במשקל? ירידה במשקל, שמירה על המשקל, אכילת יתר, איך לא לאכול מתוק? התמכרות למתוק, חלק 2
... לא לאכול את העוגה? איך לשמור על המשקל? איך לשמור על הדיאטה? איך לשמור על תזונה נכונה? איך לרדת במשקל? ירידה במשקל, שמירה על המשקל, אכילת יתר, איך לא לאכול מתוק? התמכרות למתוק, חלק 2 איך לא לאכול את העוגה? איך לשמור על המשקל? אליעד כהן עוסק בסוגיית ההתמודדות עם הפיתויים הקולינריים, במיוחד עם עוגות מתוקות, ולמה קשה לאנשים לעמוד בפיתוי לאכול למרות שהם ... במוח לפני קבלת החלטה. האם תמיד יש התלבטות לפני קניית חולצה? לפעמים יש ויכוח פנימי, אך בסופו של דבר, אם התלבטות לא הייתה ארוכה או כבדת משקל, האדם פשוט יקבל את ההחלטה ויתנהג לפי רצונו האמיתי. כך גם בנוגע לאוכל, ההתלבטות היא קצרה ומעטה, וההחלטה לאכול את העוגה כבר התקבלה בלא מודע. למה אנחנו רוצים להיראות טוב ולא להשמין? אליעד שואל מדוע אנשים לא רוצים להשמין, והשאלה מצריכה התבוננות מעמיקה יותר. יש אנשים שמאמינים שעדיף להיות רזים משום שזה מייצג בריאות או יפה בעיני החברה. אליעד מציין שמבחינת התשובה המיידית, אדם יכול לא להסכים להשמין מתוך רצון להיראות טוב, אך בסופו של דבר הסיבה יכולה להיות גם חברתית, כמו הצורך להרגיש טוב עם עצמך ולקבל הערכה מהסביבה. מה באמת מפריע לנו באכילת יתר? אליעד שואל מה יקרה אם אדם יאכל 10 עוגות. למה זה מפריע לו? התשובה היא שהאדם מרגיש רע כי הוא מאמין שאכילת העוגות תוביל להשמנה, אך אליעד טוען שהבעיה האמיתית היא לא בהשמנה עצמה, אלא בכך שהאדם מבקש להיות אהוב ולקבל הערכה מהחברה על פי המראה החיצוני. כאשר אנחנו פועלים מתוך רצון לקבל תשומת לב, האכילה הופכת ... היא שייתכן שלא היינו משקיעים את אותה המידה של אכפתיות, אך גם אם היינו לבד, עדיין היינו רוצים להיראות טוב יותר. איך אהבה עצמית משפיעה על ההתמכרות למתוק? אליעד מציע דרך להבין איך האכילה נגרמת לא רק על ידי הרצון לאכול את העוגה, אלא גם מתוך רצון פנימי להרגיש טוב עם עצמך גם אם זה כרוך ... מאכילת העוגה, אנחנו יכולים לבחור בצורה חופשית, מתוך הכרה ברורה שבכל מצב יש לנו את האפשרות לבחור אם לאכול או לא. איך להפסיק לאכול מתוק? התמכרות למתוק איך לשמור על דיאטה? איך לשמור על תזונה נכונה? איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? למה אני אוכל כשאני לא רעב? למה אנחנו לא מצליחים לעמוד בפיתוי של עוגה? אליעד כהן מציג את המורכבות הפסיכולוגית סביב הרצון לאכול עוגה מתוקה, והקושי להתאפק ולשמור על תזונה נכונה. הוא מסביר שברגעים מסוימים יש תחושה של חוסר שליטה, למשל כאשר חולפים ליד עוגת שמרים מפתה, וקיים קול פנימי שאומר לא לחשוב ... בפועל ההחלטה כבר נעשתה עמוק בתוכה. כשהיא בוחרת לאכול, זה אומר שההחלטה ליהנות מהעוגה ניצחה באותו רגע. למה אנחנו רוצים להיראות טוב ולא להשמין? אליעד נכנס לעומק הנושא ושואל מדוע האדם אינו רוצה להשמין. התשובה המיידית היא כי זה לא יפה. אך כאשר נשאל מדוע זה לא יפה, התשובה היא שלעיתים זה בגלל החברה, ולעיתים בגלל התחושה העצמית שהאדם חווה כשהוא נראה טוב יותר. אחת המשתתפות מספרת שהיא מאמנת ולכן חשוב לה לשמש דוגמה טובה לאחרים - כלומר, היא מאמינה שאם תשמין, היא לא תהיה דוגמה טובה עבור המתאמנות שלה. מכאן נובע הלחץ לשמור על משקל תקין. מה באמת מפריע לנו באכילת יתר? אליעד שואל באופן ישיר - מה יקרה אם מישהו יאכל 10 עוגות, מדוע זה באמת מפריע לו? התשובה היא שהאדם מרגיש רע, אידיאולוגית, כי הוא לא רוצה להשמין. כלומר, התחושה הרעה אינה מגיעה מהעוגה עצמה, אלא מכך שהאדם מאמין שאכילת עוגה תגרום להשמנה, וההשמנה נתפסת כדבר שלילי. אבל אליעד מסביר שבאופן עמוק יותר, הבעיה אינה ההשמנה, אלא הרצון לזכות באהבת החברה ובאהבה עצמית שמבוססת על מראה חיצוני. האם היינו רוצים להיראות טוב גם אם היינו לבד בעולם? כדי לבדוק האם ... עם זאת, היא מודה שאחרי זמן מסוים לבד בעולם, ייתכן שהייתה מפסיקה לשמור על עצמה כי אין מי שיבחן אותה. מכאן אליעד מסיק שהמניע לשמור על משקל תקין הוא בעיקר חברתי ופחות פנימי. איך אהבה עצמית משפיעה על ההתמכרות למתוק? אליעד מסביר את המנגנון הפסיכולוגי שבאכילת עוגה, שלפיו כאשר האדם אוכל עוגה למרות שהוא רוצה
מקרה טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי
מקרה טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי
... טיפולי, מנגנון הדחקה רגשית, למה לא אוהבים אותי? למה שמישהו ירצה להיות שמן? רוצה להיות שמן, מנגנון הכחשה עצמית, מודעות עצמית, ירידה במשקל, דימוי עצמי, הערכה עצמית, דיאטה, ביטחון עצמי למה אנשים מספרים לעצמם תירוצים ולא מתמודדים עם האמת? אנשים נוטים לספר ... בסיבה האמיתית לכאב או למצוקה שלו. המנגנון הזה עובד באופן לא מודע, ומשמש כסוג של מנגנון הגנה פסיכולוגי שנועד להגן על האדם מפני האמת הכואבת יותר. למה שמישהו ירצה להיות שמן למרות שזה מפריע לו? אליעד כהן מביא דוגמה לאדם שמספר לעצמו שהוא לא אוהב את עצמו בגלל שהוא שמן. כאשר חוקרים את האדם לעומק, מתברר שהסיבה האמיתית לכך שהוא לא אוהב את עצמו אינה המשקל, אלא משהו אחר לגמרי. הוא משתמש במשקל כסיפור כיסוי כדי לא להתמודד עם דחייה פנימית עמוקה יותר. לדוגמה, כשנשאל אם מפריע לו שבחורה תדחה אותו כי הוא שמן, הוא עונה שלא. כלומר, הוא יודע שעצם היותו שמן הוא לא מה שבאמת מפריע לו, אבל הוא עדיין מתעקש להשתמש בזה כתירוץ. הסיבה שבכל זאת ירצה להישאר שמן היא שכך הוא יכול להאמין שדוחים אותו בגלל המשקל ולא מסיבה פנימית קשה יותר להכרה, כמו תחושה של חוסר ערך פנימי או מחשבה שהוא לא מספיק חכם או לא מספיק טוב. כשהוא יורד במשקל, מתגלה לו שאין לו עוד את התירוץ של לא אוהבים אותי כי אני שמן, והבעיה האמיתית עולה על פני השטח, מה שמביא לו יותר סבל וכאב. לכן, הוא חוזר להיות שמן כדי לחזור ולהחזיק בתירוץ שהבעיה שלו היא חיצונית (משקל) ולא פנימית. מה ההיגיון מאחורי מנגנון ההדחקה הרגשית? ההיגיון הוא שהאדם בוחר באופן לא ... שלא אוהבים אותו כי הוא לא מספיק חכם, זוהי מחשבה קשה וכואבת עבורו, שאין לו דרך לשנות אותה או שהוא מרגיש שהוא לא יכול להתמודד איתה ישירות. לכן הוא יוצר סיפור כיסוי כמו עודף משקל, עוני, או תכונה חיצונית אחרת, ומייחס אליה את הסיבה לדחייה שהוא מרגיש מאנשים. כך הוא מרגיש שיש לו שליטה מסוימת על הכאב שלו (אני יכול להיות רזה, ואז יאהבו אותי) או שהוא לפחות מבין למה הוא נדחה, במקום להתמודד עם ההבנה שאין לו שליטה ... הדיון הזה מציג מנגנון פסיכולוגי מורכב שבו אדם משקר לעצמו ומספר לעצמו סיפור כיסוי כדי להסתיר את האמת האמיתית שמאחורי מצוקתו. הסיפור מתחיל מאדם שלא אוהב את עצמו כי הוא שמן. כשחוקרים אותו יותר לעומק, מתגלה שלא באמת מפריע לו להיות שמן, אלא שזה רק תירוץ שהוא מספר לעצמו. השאלה שמובילה לגילוי הזה היא: אם מישהי אומרת לך שהיא לא רוצה אותך כי אתה שמן - זה מפריע לך? והוא עונה שלא, כלומר, עצם העובדה שהוא שמן לא באמת מפריעה לו. אבל אם כך, מדוע הוא בכל זאת מספר לעצמו שזה מה שמפריע לו? מדוע הוא מתעקש להאמין שזה העניין? התשובה היא שבאופן לא מודע הוא משתמש במשקל שלו כסיפור כיסוי לתחושת דחייה עמוקה יותר שהוא מנסה להדחיק. הוא בעצם רוצה להאמין שדוחים אותו בגלל משהו חיצוני, כמו משקל, ולא בגלל משהו מהותי יותר, פנימי יותר, שאותו קשה לו יותר לקבל. כדי להבין את המנגנון הזה טוב יותר, מובאת דוגמה נוספת: אדם שחושב שאנשים לא אוהבים אותו כי הוא לא חכם מספיק. זה מכאיב לו מאוד, ולכן הוא מחפש דרך לברוח מהכאב הזה. הוא משמין, כך שאם אנשים לא יאהבו אותו, הוא יוכל לספר לעצמו שזה בגלל המשקל שלו ולא בגלל חוסר החוכמה שהוא חושב שקיימת בו. כך הוא חוסך מעצמו את ההתמודדות עם הכאב האמיתי שלו. הדבר נחשף במיוחד כשבודקים את ההיסטוריה האישית שלו: כשהוא היה שמן, הוא היה בסדר עם עצמו, אבל כשירד במשקל, הוא התחיל להרגיש רע. כלומר, להיות רזה לא שיפר את מצבו הרגשי אלא דווקא החמיר אותו, משום שעכשיו לא הייתה לו יותר את האופציה לומר לא אוהבים אותי כי אני שמן. כשהתברר לו שהבעיה עמוקה יותר, זה היה קשה מדי עבורו להתמודד עם זה, ולכן הוא חזר ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לרזות, דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לרזות, איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, מטפל רגשי, אימון אישי למתבגרים בתחום לרזות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 12:37:38 - wesi1