אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השמנה ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
אני רוצה דרך רגשות שליליים מחמאות הבדלה כאב רגשי מצבי רוח חדשות אובייקטיבי חשיבה מאושרים אוכל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה דיכאון דיכאונות הלקוח הלקוח שלך הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרגשה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה חוויה חוויות יאוש יותר קל ייאוש ירידה במשקל למי יותר קל למכור למכור למכור ללקוח למכור ללקוח עצוב למכור ללקוח שמח למכור ללקוחות לקוח לקוח עצוב לקוח שמח לקוחות לרדת במשקל לרזות לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוח עצוב לשכנע לקוח שמח לשכנע לקוחות מצב הרוח של הלקוח מצב רוח סוגים סוגים של לקוחות עודף משקל עצב עצבות עצבות של לקוח עצוב רגש רגשות רגשיות שכנוע שמח שמחה שמחה של לקוח תחושה תחושות
השמנה ובריאות, תזונה, אוכל לא בריא או אוכל משמין, מהו אוכל לא בריא ולא משמין? מהו אוכל בריא ומשמין? לעלות במשקל ולרזות, לרדת במשקל ולהשמין, אוכל משמין ובריא, לאכול בריא, מה ההבדל בין אוכל לא בריא לאוכל משמין? תפריט דיאטה
השמנה ובריאות, תזונה, אוכל לא בריא או אוכל משמין, מהו אוכל לא בריא ולא משמין? מהו אוכל בריא ומשמין? לעלות במשקל ולרזות, לרדת במשקל ולהשמין, אוכל משמין ובריא, לאכול בריא, מה ההבדל בין אוכל לא בריא לאוכל משמין? תפריט דיאטה
השמנה ובריאות, תזונה, אוכל לא בריא או אוכל משמין, מהו אוכל לא בריא ולא משמין? מהו אוכל בריא ומשמין? לעלות במשקל ולרזות, לרדת במשקל ולהשמין, אוכל משמין ובריא, לאכול בריא, מה ההבדל בין אוכל לא בריא לאוכל משמין? תפריט דיאטה האם אוכל בריא תמיד מרזה ואוכל לא בריא תמיד משמין? רבים נוטים לחשוב שהשמנה ובריאות הן שני דברים שהולכים תמיד ביחד - כלומר, שאדם שמן הוא אוטומטית לא בריא, ושאם אוכלים אוכל לא בריא, בהכרח משמינים, ואילו אוכל בריא מבטיח לנו שנישאר רזים. אליעד מסביר שהחשיבה הזו נפוצה אך אינה מדויקת. למעשה, יש להבחין בין שני גורמים נפרדים לגמרי: האם האוכל הוא בריא או לא, והאם האוכל הוא משמין או לא. האם אוכל יכול להיות בריא ובכל זאת לגרום להשמנה? אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמה פשוטה: חסה נחשבת למאכל בריא. אך אם אדם יחליט לאכול במשך כל היום רק חסה, בכמויות אדירות, מעבר למה שהגוף שלו צריך - הוא אכן ישמין. ההשמנה הזאת לא נובעת מכך שהחסה היא אוכל לא בריא, אלא בגלל הכמויות. כלומר, הוא אכל יותר קלוריות מהאנרגיה שהגוף שלו הצליח לשרוף. התוצאה היא השמנה ופגיעה בבריאות, אך לא בגלל האיכות של המזון, אלא בגלל הכמות שלו. האם אוכל יכול להיות לא בריא ובכל זאת להרזות? אליעד מציג את המקרה ההפוך ... לצרוך רק כפית אחת של סוכר לבן בכל יום ולא יאכל שום דבר נוסף - האם הוא ישמין? התשובה היא לא. אותו אדם דווקא ירד במשקל, אך האם הוא יהיה בריא? ודאי שלא. אמנם הוא יורד במשקל ובאחוזי השומן, אך הגוף שלו לא יקבל ויטמינים, מינרלים, וחומרים מזינים חיוניים אחרים. הוא יאבד מסת שריר ויפגע בבריאות באופן חמור. כלומר, כאן יש לנו דוגמה לאוכל שאינו בריא אבל גם אינו
השמנה ושומן, האם שומן משמין? מה הקשר שבין שומן להשמנה? דיאטה דלת שומן, דיאטה דלת פחמימות, איך לא להשמין? מה הדיאטה הכי טובה? גירעון קלורי, עודף קלורי, איך לשרוף שומן? האם קלוריה היא קלוריה? מאזן קלוריות חיובי, מאזן קלוריות שלילי
השמנה ושומן, האם שומן משמין? מה הקשר שבין שומן להשמנה? דיאטה דלת שומן, דיאטה דלת פחמימות, איך לא להשמין? מה הדיאטה הכי טובה? גירעון קלורי, עודף קלורי, איך לשרוף שומן? האם קלוריה היא קלוריה? מאזן קלוריות חיובי, מאזן קלוריות שלילי
השמנה ושומן, האם שומן משמין? מה הקשר שבין שומן להשמנה? דיאטה דלת שומן, דיאטה דלת פחמימות, איך לא להשמין? מה הדיאטה הכי טובה? גירעון קלורי, עודף קלורי, איך לשרוף שומן? האם קלוריה היא קלוריה? מאזן קלוריות חיובי, מאזן קלוריות שלילי האם אכילת שומן באמת משמינה? כאשר מדברים על השמנה, אנשים רבים מיד חושבים על שומן כגורם המשפיע על עלייה במשקל. אליעד כהן מתחיל מהבסיס ומסביר את הרקע הפשוט וההגיוני לכאורה: אם אתה לא ... הגיוני ברמת משחקי המילים, אליעד כהן מדגיש שזהו הסבר שטחי בלבד ויש להבין את הנושא לעומקו. מהו הגורם האמיתי ליצירת שומן בגוף? אליעד כהן מסביר באופן יסודי שמקור ההשמנה אינו באכילת השומן עצמו, אלא בעיקר תלוי במאזן הקלורי של הגוף. הוא מפרט: ... לשמש לבניית מסת שריר, במיוחד אם מתבצעים אימונים אנאירוביים (אימונים של בניית שרירים ולאו דווקא אירוביים, הקשורים למערכת הנשימה), או להיאגר בגוף בצורת שומן. לכן, השמנה היא לא תוצאה ישירה של אכילת שומן, אלא של אכילת עודף קלורי - לא משנה אם מקורו בשומן, בפחמימות או בחלבונים. האם אפשר להשמין גם בגירעון קלורי? אליעד כהן מציג תרחיש מעניין נוסף: אפילו במצב של גירעון קלורי אפשר לכאורה להשמין, אבל לא במשמעות המקובלת. למשל, אם הגוף מפרק מסת שריר ולא שומן, היחס בין השומן לשריר בגוף עולה, וכך האדם יכול להיראות ולהרגיש שמן יותר, אף על פי שהמשקל הכללי שלו ירד. למה אכילת שומן יכולה לגרום להשמנה? אליעד כהן מסביר כי לשומן יש צפיפות קלורית גבוהה - כ - 9 קלוריות לגרם, ... לגוף הרבה יותר קלוריות מאשר אותה כמות של פחמימות או חלבונים. לכן, מי שאוכל מזונות עתירי שומן יכול למצוא את עצמו במאזן קלורי חיובי בקלות רבה יותר, ומכאן להגיע להשמנה מהר יותר. כיצד אכילת שומן יכולה לעזור דווקא בירידה במשקל? מנגד, אליעד כהן מציג גם את ההיגיון ההפוך. הוא מסביר שהתחושה של רעב ... שומן יכולה להוביל לכך שבסיכום היומי הכללי תאכלו פחות קלוריות, כיוון שתרגישו שבעים יותר לאורך זמן. בכך, למרות הצפיפות הקלורית הגבוהה של השומן, ייתכן שצריכתו תביא לירידה במשקל עקב ירידה כללית בכמות הקלוריות הנצרכת. האם כל סוגי השומן זהים בהשפעתם על הגוף? אליעד כהן מדגיש שלא כל שומן זהה. ישנם הבדלים משמעותיים בין סוגים שונים של שומן - כמו למשל שמן זית שמתעכל במהירות יחסית, לעומת חתיכת שומן מבשר, שמתעכלת לאט הרבה יותר. ... בין פחמימות פשוטות כמו סוכר בפחית קולה לעומת פחמימות מורכבות כמו שיבולת שועל. כל אחד מאלו משפיע באופן שונה על תחושת השובע ועל קצב העיכול. מה באמת כדאי לאכול כדי לרדת במשקל? אליעד כהן אינו דוגל בדיאטה ספציפית אחת. הוא טוען שאין אמת מוחלטת לגבי דיאטות דלות שומן או דלות פחמימות, אלא שהאמת נמצאת בפרטים הקטנים. לדבריו, עלינו ... על האנרגיה היומיומית ועל תחושת השובע. התגובה ההורמונלית של הגוף לסוג המזון הנאכל. אז מה המסקנה הסופית? המסקנה הסופית של אליעד כהן ברורה: לא מספיק לשאול האם שומן משמין או לא, אלא צריך להבין לעומק את כל המרכיבים וההשפעות של המזון שאנחנו אוכלים. רק אז ניתן יהיה לבחור באופן מודע את מה שמתאים לנו, בהתאם למטרות האישיות שלנו ולתגובות הגוף שלנו לסוגי המזון השונים. האם שומן משמין? דיאטה דלת שומן דיאטה דלת פחמימות מאזן קלורי חיובי ושלילי כיצד להיות שבע לאורך זמן? מהי דחיסות קלורית? האם קלוריה היא קלוריה? חשיבות התזונה, חשיבות הכושר בתהליך דיאטה, חשיבות הכושר בתהליך ירידה במשקל, איבוד מסת שריר, איבוד מסת שומן,
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל
הרזיה, השמנה, דיאטה, דימוי גוף, דימוי עצמי נמוך, דימוי חברתי, שמן או רזה, לרדת במשקל, שמירה על המשקל, לעלות במשקל למה כולם רוצים להיות רזים? אליעד מסביר תחילה, שלמרות התחושה הרווחת שכולם רוצים להיות רזים, לא בהכרח כולם באמת מעדיפים זאת. הוא נותן דוגמה מתרבויות שונות בהן דווקא אנשים שמנים נחשבים ליפים ומושכים יותר. אליעד מתמקד בשאלה המרכזית: למה יש אנשים שמעדיפים להיות רזים ויש כאלה שמעדיפים להיות שמנים, ומה מניע את ההעדפות האלה? מה באמת מניע אנשים לרצות להיות רזים או שמנים? לפי ההסבר של אליעד, אנשים רוצים להרגיש טוב, וכל אדם יבחר את המראה שיספק לו הרגשה טובה יותר. זה תלוי באסוציאציות השונות של האדם לגבי רזון והשמנה. אליעד נותן דוגמאות שונות לסיבות שבגללן אנשים יעדיפו רזון או השמנה: יש אנשים שרוצים להיות רזים כי בעיניהם, אדם רזה נתפס כבריא יותר, מושך יותר, אסתטי יותר, או בעל שליטה עצמית גבוהה יותר. יש אנשים שרוצים להיות שמנים כי השמנה מסמלת עבורם ביטחון, כוח, ועוצמה. אליעד מציין סיפור של רבי נחמן מברסלב שבו מוזכרת קבוצה שמטרתה לתפוס כמה שיותר מקום בעולם ולכן עוסקת באכילה מופרזת. אליעד מסביר ששומן נתפס כמשהו לא מידתי ושההשמנה יכולה להיות סוג של מרד נגד נורמות חברתיות של מידתיות, בריאות או שליטה עצמית. למה אנשים מתמודדים עם עודף משקל למרות ביקורת חברתית? אליעד מתאר את הדילמה הפסיכולוגית של אדם שסובל מעודף משקל. אם הוא מפסיק לאכול כדי לא להיות שמן , זה גורם לו להרגיש חלש או כנוע מול החברה שמבקרת אותו. כך, האדם ממשיך לאכול למרות שהוא סובל מביקורת, כי לפחות הוא מרגיש שהוא עושה מה שבא לו, ומתנגד לתכתיבים חברתיים. הוא נותן דוגמה של אדם שצוחקים עליו שהוא שמן. אותו אדם ימשיך לאכול כי אם הוא יפסיק לאכול בגלל הצחוק, זה יוכיח שהוא לא באמת אוהב את עצמו. הוא מרגיש שהפסקת האכילה רק תתן כוח לאלה שצוחקים עליו, ולכן הוא מעדיף להמשיך בדרך שלו. איך הצורך בשליטה משפיע על הרזיה והשמנה? אליעד מציג את רעיון השליטה כמרכזי: אדם שבוחר להיות רזה עשוי להרגיש שליטה עצמית גבוהה, ותחושה שהוא אלוהים השולט ברצונות שלו. לעומת זאת, אדם שבוחר בהשמנה יכול לחוש תחושת חופש ומלכות - הוא מחליט כמה לאכול ללא גבולות. למעשה, שתי הגישות הללו מובילות את האדם לתחושת מלך בתחום אחד (שליטה או חופש מוחלט), אך גורמות לתחושת עבד ... הוא יפסיק להיות משועבד לתפיסות חברתיות או פנימיות לגבי רזון והשמנה. מדוע אנשים מתקשים לוותר על הרגלי אכילה לא בריאים? אליעד מסביר שאנשים אוכלים מתוך תחושת צמצום או סבל פנימי. האדם משתמש באכילה כדי להרגיש טוב יותר, אך בפועל הוא רק מעביר ... טוב כרגע. למשל, אישה שאוכלת הרבה ומצד שני כל הזמן מנסה לעשות דיאטה ולא מצליחה, בעצם משחקת משחק של עבודה בעיניים. היא מנסה ליהנות משני העולמות: גם להמשיך לאכול וליהנות מהחופש שבאכילה, וגם להרגיע את רגשות האשמה בעזרת הניסיונות החוזרים שלה להיכנס לדיאטה. אליעד מדמה את זה לאנשים שבאים לבית כנסת ביום כיפור לתת קצת כסף לצדקה, במטרה להקל על המצפון, אך בפועל אינם משנים את התנהגותם לאורך זמן. האם באמת אפשר להשתחרר מהעיסוק ...
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה ובו יתבאר העניין של דיאטה ושל תזונה נכונה. ויתבאר, למה קשה לאדם לעשות דיאטה ולשמור על המשקל? ולמה קשה לאדם, לאכול בריא ולשמור על תזונה נכונה? ומה צריך האדם לעשות, כדי להתמודד עם השמנה וכדי לרזות ולרדת במשקל? ותוך כדי זה יתבאר גם, מה המניע הרגשי החזק ביותר של האדם? ויתבאר העניין של החופש הנפשי שהאדם מחפש, ועוד. ובעניין הרזיה ירידה במשקל ותזונה נכונה, יש בעניין הזה שני היבטים. ואחד, הוא ההיבט הרפואי הבריאותי, ... האדם צריך אוכל מסוים, כי יש בו רכיבים מסוימים, שהגוף מכור אליהם. והאדם, קשה לו לרדת במשקל ולעשות דיאטה של תזונה נכונה, בגלל הסיבה הזאת, שהגוף שלו צריך חומרים מסוימים. ובהיבט הזה לא נעסוק כאן. אבל כן נעסוק כאן, בהיבט הנפשי והפסיכולוגי של האדם, שקשה לו לשמור על המשקל ולשמור על תזונה נכונה. כי הסיבה המרכזית שבגללה קשה לאדם לעשות דיאטה או לשמור על המשקל, היא לאו דווקא סיבה בריאותית רפואית פיזית, אלא היא דווקא סיבה של בריאות נפשית. כי לפעמים יש לאדם הפרעות אכילה. והפרעת אכילה יכולה להיות בגלל הפרעה נפשית, שגורמת לאדם לאכילה רגשית. ואכילה רגשית פירושה, שהאדם אוכל מסיבות רגשיות, ולא מסיבות בריאותיות הישרדותיות. וכידוע לכל, לא חסרות סיבות רגשיות, לכך שהאדם יאכל אוכל לא בריא, ולכך שהאדם יפסיק את הדיאטה שלו, ויאכל כמה שבא לו. כי האכילה, היא מספקת לאדם, סוג של אהבה, וסוג של תחושת שובע כללית, ... נחדש ונחדד נקודה נוספת. והיא, שהסיבה המרכזית והפנימית ביותר לכך שהאדם מתקשה לשמור על הדיאטה שלו ועל תזונה נכונה, היא כמובן רגשית. אבל הסיבה הרגשית החזקה ביותר שבגללה האדם מרגיש שהוא ממש מוכרח ...
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
... ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, ... כשהילדה אומרת משעמם לי, גם ההורה יגיד לה: גם לי משעמם לפעמים, והנה ככה אני מתמודד. כך הילדה תלמד מתוך הזדהות עם ההורה דרכי התמודדות חדשות עם שעמום ובדידות. איך לעזור לילדה עם בעיית השמנה ואכילה רגשית? אליעד ממליץ להשתמש באסטרטגיית ההזדהות גם כאן. לדוגמה, כשההורה רואה אוכל טעים, יביע בצורה ... מקבלת רמז ברור להתנהגות מאוזנת יותר סביב אוכל. מה ההבדל בין שכנוע שכלי לשכנוע דרך אמונה ודמיון? אליעד מסביר שהורים רבים מנסים לשכנע את ילדיהם דרך שכל והיגיון (אם תאכלי הרבה, תשמיני) . לדבריו, שכנוע כזה לא תמיד יעיל. במקום זאת, הוא מציע שימוש באמונה ודמיון - שיטה עקיפה, שבה ההורה לא אומר לילדה ישירות מה ...
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 1
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 1
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 1 מה ההבדל בין צורת החשיבה של אדם שמן לזו של אדם רזה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשתי תפיסות מרכזיות הנוגעות לאכילה ולדפוסי חשיבה: החשיבה של האדם ... אלא לתפיסת המציאות לגבי הצורך באוכל. מהי הגישה הבסיסית של אדם שמן כלפי אכילה? לפי אליעד כהן, האדם השמן מאמץ את הגישה: אני אוכל כי בא לי. הוא לא צריך סיבה ממשית ... הזדמנות, בלי להטיל ספק בסיבת האכילה. מהי הגישה הבסיסית של אדם רזה כלפי אכילה? לעומת האדם השמן, אדם רזה פועל בצורה הפוכה לחלוטין. הוא לא יאכל כלל אלא אם כן תהיה לו סיבה מוצדקת לאכול. הוא בודק בכל רגע ... עם סיבה מוצדקת (כמו האדם הרזה). איך ניתן לשנות דפוס חשיבה מאדם שמן לאדם רזה? אליעד מציע דרך קיצונית לשינוי דפוס החשיבה של אדם שמן שרוצה לרדת במשקל : לאמץ גישה קיצונית האומרת אני אף פעם לא אוכל, אלא אם כן אין לי ברירה בכלל. הוא מייעץ לאמץ גישה ... ורק כאשר יש צורך אמיתי לאכול. מה לגבי קיצוניות מסוכנת כגון אנורקסיה? אליעד מתייחס לסיכון האפשרי של גישה קיצונית זו, ומסביר שלמרות שקיימת סכנה להגיע לאנורקסיה ואף למוות, הרעיון שלו הוא לא באמת להפסיק לאכול עד למוות, אלא להשתמש בגישה זו כאמצעי נפשי ... הוא שבאמצעות גישה קיצונית ניתן למצוא את האיזון האמיתי הנדרש לתזונה מתאימה. איך להפוך מאדם רזה לשמן לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שניתן לעשות את התהליך גם בכיוון ההפוך: אדם רזה שמעוניין לעלות במשקל, צריך לפעול בדיוק הפוך: לאכול כל הזמן ובכל הזדמנות, ולהפסיק רק כאשר אין אפשרות פיזית להמשיך לאכול. האם אנשים שמנים באמת מרגישים רעב תמידי? אליעד מבהיר שברוב המקרים, אנשים שמנים לא באמת אוכלים בגלל רעב פיזי, אלא בעיקר מתוך אכילה רגשית, שעמום, דיכאון, או הרגל פסיכולוגי. למרות הטענה שאנשים שמנים מרגישים רעב יותר, אליעד מתעקש שברוב הגדול של המקרים זו לא תחושת רעב אמיתית אלא תחושה נפשית או ... גבוהה יותר להתנהגות ולאכילה. האם המטרה היא להפוך את כולם לאנורקטיים? אליעד אומר בהומור שמטרת הגישה הקיצונית הזו היא כביכול למות רזה, אבל הוא מיד מוסיף שהכוונה היא רק למצוא דרך להשתחרר מההרגלים השליליים ולאפשר שינוי עמוק ויציב ...
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה למה כל כך קשה לעשות דיאטה? הסיבה המרכזית לכך שקשה לאנשים לעשות דיאטה אינה נובעת אך ורק מההיבט הפיזיולוגי של התזונה, אלא בעיקר מההיבט הפסיכולוגי. אנשים מתקשים לעמוד בדיאטה משום שבמהותה, הדיאטה מציבה גבולות והגבלות, והם מתנגדים לתחושת הצמצום וההכרח שהיא ... שום מגבלות. כאשר אדם מתחיל דיאטה, הוא בעצם אומר לעצמו אסור לי לאכול, וזה יוצר מיד התנגדות ... על חייו. לדוגמה, אם אדם אוכל מזון שאינו בריא והוא יודע שזה מזיק לו, הוא עשוי להמשיך לעשות זאת דווקא, כצורה ... הפסיכולוגית לכך שקשה להתמיד בדיאטה דומה לקושי להישאר בזוגיות מתוך פחד להישאר לבד. מי שמרגיש שהוא ... כי הוא לא היה תלוי בה. כך גם בדיאטה: אם האדם מרגיש חופשי לאכול כל מה שהוא רוצה, יהיה לו קל יותר ... קושי נוסף בתהליך של שמירה על דיאטה בריאה, והוא שהאוכל עבור אנשים רבים אינו רק מזון פיזיולוגי אלא ... רגשי. לכן, כשהוא מנסה לעשות דיאטה, הוא מתמודד לא רק עם האיסור הפיזיולוגי על מזונות מסוימים, אלא ... איך תחושת חופש פנימית עוזרת בדיאטה? המפתח להצלחה בשמירה על דיאטה לאורך זמן, לפי אליעד, הוא לפתח תחושת חופש פנימי עמוקה. ככל ... כפייה. איך להגיע למצב שבו דיאטה נעשית בקלות? כדי להגיע למצב שבו הדיאטה אינה מלווה בתחושת סבל והתנגדות, צריך האדם לשחרר את עצמו מהמחשבה שהוא חייב לעשות דיאטה או חייב לאכול בריא. ברגע שהוא יבין לעומק שגם אם יאכל לא בריא ... ביטחון. לכן, כשאדם מנסה לעשות דיאטה, הוא נתקל גם בהתמודדות הרגשית והפסיכולוגית מול החוסרים הללו, דבר שמוסיף לקושי בתהליך ההרזיה. לסיכום, איך להצליח לשמור על דיאטה לאורך זמן? הדרך היעילה ביותר להצליח לשמור על דיאטה לאורך זמן היא להגיע למקום פנימי שבו האדם מרגיש שהוא לא חייב ... ולא מתוך כפייה. למה קשה לעשות דיאטה? איך להתמיד בדיאטה לאורך זמן? מדוע אוכל משמש נחמה רגשית? איך להשתחרר מאכילה רגשית? מה הקשר בין חופש פנימי להרזיה? למה דווקא אסור גורם לנו לרצות יותר? איך להפוך
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 2
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 2
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 2 מהו נטל ההוכחה ואיך הוא קשור ... להפסיק. לעומתו, האדם השני פועל באופן הפוך: אצלו נטל ההוכחה נמצא דווקא בצד של הפעולה עצמה. הוא לא יפעל עד שתהיה סיבה מוצדקת לפעולה. איך זה מתבטא בהרגלי אכילה של אנשים שמנים לעומת רזים או אנורקטים? אליעד ממחיש זאת דרך הסרט השמן והרזה ודרך ניתוח התנהגות של אנשים בעלי הרגלי אכילה שונים: אדם שמן אוכל משום שהוא פשוט רוצה לאכול, בא לו, ואין לו סיבה מיוחדת. ... אוכל, והוא יכול לאכול - הוא יאכל. הוא מפסיק לאכול רק כשהוא כבר אינו מסוגל לאכול יותר, כשהצלחת מתרוקנת, או כשיש סיבה חזקה במיוחד להפסיק (למשל סכנה בריאותית מיידית). אדם אנורקטי לעומתו מתנהג הפוך. הוא כמעט לעולם לא אוכל אלא אם כן הוא חייב לאכול. כלומר, אצלו נטל ההוכחה נמצא על עצם פעולת האכילה. אם אין סיבה חזקה מאוד שתכריח אותו לאכול, הוא פשוט לא יאכל כלל. מה אדם שמן צריך לעשות כדי לרדת במשקל לפי הגישה הזאת? לפי אליעד כהן, אדם שרוצה לרדת במשקל צריך לשנות את החשיבה ואת נטל ההוכחה שלו. במקום המחשבה אני ... תחום בחייו. אליעד מסכם כי השינוי בהרגלים מתחיל בשינוי עמוק של תפיסת נטל ההוכחה - מהגישה של פעולה ללא הצדקה לגישה של פעולה רק עם הצדקה ברורה ומוצדקת היטב. איך להפסיק אכילה רגשית? מה ההבדל בין חשיבה של שמן לחשיבה של רזה? כיצד להימנע מאכילה מתוך שעמום? נטל ההוכחה בהרגלי אכילה איך לשנות הרגלים רעים? האם תחושת בא לי מספיקה כדי לאכול? איך לחשוב כמו אדם רזה? ניתוח מושג נטל ההוכחה נטל ההוכחה עוסק בשאלה מי הצד שצריך ... לאכול, אלא פשוט אוכל כשהוא מרגיש צורך. הוא יפסיק לאכול רק אם לא יוכל יותר פיזית, אם ייגמר האוכל, או אם תהיה לו סיבה מאוד חזקה להפסיק (למשל סכנת חיים). לעומת זאת, אדם רזה או אנורקטי נוקט בגישה ההפוכה: הוא לא אוכל בכלל אלא אם כן תהיה לו סיבה מספיק חזקה לאכול. אם אין לו הוכחה לכך שהוא חייב לאכול, הוא לא ייגע באוכל. שינוי גישת האכילה אם אדם שמן רוצה להיות רזה, עליו לאמץ את הגישה ההפוכה לזו שהוא רגיל אליה. כלומר, במקום ... יש לי סיבה טובה לכך. בכל פעם שהוא רוצה לאכול, עליו לשאול את עצמו: האם אני חייב לאכול עכשיו? ואם אין לו סיבה משכנעת - פשוט לא לאכול. העברת נטל ההוכחה מהפסקה לעשייה כדי לרדת במשקל, אדם שמן צריך להזיז את נטל ההוכחה מהפסקת האכילה לעשיית האכילה. כלומר: ... לאכול ולמה אתה אוכל את זה כי בא לי מה זאת אומרת בא לי עושה לי כייף בא לי לאכול אבל למה אתה אוכל את זה לא יודע פשוט בא לי למה אני צריך סיבה בא לי אני אוכל, עכשיו בן אדם שמן גם הוא לא אוכל עד שהוא מת מתי השמן מפסיק לאכול או כשנגמר ... אני אוכל יותר אני כבר אמות לא יכול לאכול יותר מפסיק זאת אומרת הוא אוכל כשבא לו למה הוא אוכל כי בא לו מתי הוא מפסיק לאכול כשבא לו או כשאי אפשר להמשיך. לעומת זאת בן אדם אנורקטי נגיד הוא הפוך מה הוא עושה הוא אומר אני לא אוכל בכלל למה אתה ... חייב לאכול טוב אין מה לעשות חייב לאכול טוב נאכל, עכשיו מה באתי להגיד פה בסיפור עד כאן אתה הבנת אתה חושב שהבנת מה שדיברנו או שיש לך ספק עם מה שדיברנו עד כה. ש: רגע אנורקטי התעורר רצון בו והוא אומר עד שתוכיח לי אני לא אוכל. אליעד: מה זה אומר מתעורר הרצון האנורקטי? ש: כן מצד מתעורר לו רצון לאכול וכל אחד יגיד אחרת ובעצם מה ...
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה
... להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה מה פירוש להקשיב לגוף? ... או רגשיים. לדוגמה, אדם עשוי לאכול מתוך דאגה, לחץ או שעמום, בעוד שלמעשה הגוף כלל אינו זקוק לאוכל. כמו כן, הגוף עשוי לרצות מזון לא בריא, וחשוב להבחין בין סימנים אותנטיים לבין הרגלים ... יכול לרפא את עצמו? האם הגוף חכם או טיפש? טיפול במחלות ללא תרופות כמה שעות לישון בלילה? האם להקשיב לגוף או לשכל? התמודדות עם אכילה רגשית כיצד לבנות הרגלים בריאים לאורך זמן מה ... שהציב לעצמו. כיצד הגוף עשוי להטעות? לפעמים הגוף אינו חכם כפי שנהוג לחשוב. הגוף יכול לאותת על רעב כאשר הוא למעשה צמא, או לרצות מזון שאינו בריא רק מתוך הרגלים לקויים. לדוגמה, אדם האוכל סוכר ... קוראים את הגוף כראוי ומפעילים שיקול דעת מאוזן. דרכים לשיפור הקשב לצורכי הגוף שמירה על איזון בין רצונות הלב לשכל התמודדות עם אכילה רגשית כיצד לבנות הרגלים בריאים לאורך זמן ...
קורונה ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה
קורונה ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה
... ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה איך לא להשמין בתקופת הקורונה? הקורונה גרמה לרבים לעבור לסגר בבית, דבר שגרם להרבה אנשים לאכול יותר, לעלות במשקל ולהרגיש תקועים. השאלה המרכזית היא איך לשמור על המשקל ולא להשמין בסגר הקורונה, לאור השפעתו על התנהגויות האכילה. אליעד מציין שהשמנה נובעת בעיקר מהכמות שנכנסת לפה ולאו דווקא מהכמות של הספורט שנעשה. אמנם פעילות גופנית היא חיובית ומומלצת, אך אם לא אוכלים נכון, משמינים, ללא קשר למאמץ הגופני. חשוב להבין שהשמנה היא לא תוצאה של חוסר פעילות גופנית בלבד, אלא אם ... רק להתאמן? אחת הסיבות המרכזיות לכך שאין זה מספיק רק להמליץ על פעילות גופנית כדי למנוע השמנה, היא שהתמודדות עם ההשמנה היא הרבה יותר מורכבת מההמלצה הכללית תתאמן. רוב ... לאכול פחות, ולפני הכל, להבין מה גורם לך לאכול, היא הצעד הראשון כדי למנוע אכילה מיותרת. אכילה רגשית: איך להתמודד עם התיאבון? הקורונה לא יצרה ... במערכות יחסים קשות, ככל הנראה, במהלך הסגר, ימצאו את המצב קשה עוד יותר. זה בדיוק המצב עם אכילה רגשית: אם אדם היה נתון לדיכאון או תחושות קשות לפני ... להיות תחום לימודים, יצירת מטרות חדשות או כל פעילות אחרת שמספקת את הצורך הרגשי. איך לצמצם אכילה רגשית? כדי להימנע מאכילה רגשית, צריך להבין שהיא לא נובעת מהקורונה עצמה, אלא ... פיתוח השכל, והתרכזות בתחומים שמספקים עניין והישג אישי. כל שינוי כזה יכול לעזור להימנע מהשמנה ולשמור על בריאות פיזית ונפשית בתקופה מאתגרת זו. השמנה דיאטה תזונה קורונה התמודדות עם הקורונה בטלה שיעמום איך לא להשמין ולא להעלות במשקל למרות הקורונה? אז איך לא להשמין ולא להעלות במשקל למרות הקורונה? היתה אחת שקראו לה קורונה, והיא באה לבקר אותנו. מרוב שאהבנו אותה נכנסנו לסגר, ומה אנשים עושים בסגר? אוכלים, משמינים ועולים במשקל. השאלה היא איך לא ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השמנה, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: השמנה, דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי למנהלים בתחום השמנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 19:36:49 - wesi1