אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפור ✔בידול עסקי באמצעות הסיפור האישי שלך, לבדל את עצמך מהמתחרים שלך עם הסיפור האישי שלך, בניית מיתוג עצמי ברשתות החברתיות, חשיפה אישית כדרך להשגת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨בידול עסקי באמצעות הסיפור האישי שלך, לבדל את עצמך מהמתחרים שלך עם הסיפור האישי שלך, בניית מיתוג עצמי ברשתות החברתיות, חשיפה אישית כדרך להשגת בידול עסקי, בניית מותג מצליח באמצעות בידול עסקי באמצעות חשיפת החיים האישיים שלך ובניית הסיפור האישי שלך כדי לגרום ללקוחות להתחבר אליך ברמה האישית. בידול עסקי וחשיפה אישית, מה זה בידול עסקי? האם באמת צריך בידול עסקי? איזה בידול עסקי צריך? איך לעשות בידול עסקי? טעויות עושים בבידול עסקי, עסקים עושים עם אנשים
והפעם אדבר על העניין של בידול עסקי באופן כללי. וגם באופן יותר ספציפי, האם יהיה נכון לומר, שכדאי או אפשרי לעשות בידול עסקי, באמצעות חשיפה אישית שלך, שבה אתה מספר את הסיפור האישי שלך לאנשים, גורם לאנשים להתחבר אליך כבן אדם, בלי קשר למידע על המוצר שלך. מתוך לוגיקה שאומרת ש"עסקים עושים עם אנשים". ואתה צריך ליצור דמות ברשתות החברתיות וכיו"ב, שאנשים יתחברו אליך ושדרך זה הם בסופו של דבר, ירצו לרכוש ממך. ושזה לכשעצמו, סוג של בידול עסקי, כי מי שאתה, זה הבידול שלך מכל אחד אחר.

אז כמובן שקודם כל צריכים להבין את העניין של בידול עסקי באופן כללי ורק אחר כך יהיה ניתן להבין, האם באמצעות חשיפה אישית שלך ברשתות, האם אפשרי כדאי או מומלץ לעשות את הבידול העסקי שלך מהמתחרים שלך.

אז קודם כל אסביר מה זה בידול עסקי. אז ברמת העיקרון, יתכן שאתה מנהל עסק, כי אתה רוצה אולי אפילו באופן בלתי מודע, להתפרסם ובגלל שאתה רוצה שיעריצו אותך, יאהבו אותך וכיו"ב. במקרה כזה לצורך העניין, יש היגיון לומר שאתה תרצה לחשוף את החיים האישיים שלך בדרך כזו או אחרת ולשים את עצמך באופן אישי בפרונט ובחזית של העסק שלך, גם מתוך השיקול שאתה רוצה להתפרסם ולהיות נערץ נאהב וכיו"ב.

יחד עם זאת, כאן אני לא אדבר על המקרה הזה, שבו אתה רוצה להתפרסם, להיחשף באופן אישי וכולי, אלא נדבר על העניין שבו אתה רוצה להצליח בעסק שלך באופן כללי ולהרוויח כמה שיותר כסף באופן יותר ספציפי, בלי קשר לרצון האישי שלך להתפרסם ולהיות נאהב וכיו"ב. ולכן ננסה להבין, במידה והמטרה שלך היא להצליח ברמה העסקית ולעשות כמה שיותר כסף, האם ומה בדיוק המטרה של הבידול העסקי עבורך?

אז, במידה ואתה רוצה להצליח בעסק שלך, אתה צריך לגרום לאנשים לרצות לרכוש ממך ולא מהמתחרים שלך. ואיך אתה גורם ללקוחות לרכוש ממך ולא מהמתחרים שלך? תשובה: באמצעות בידול עסקי. בידול מלשון הבדל. אתה צריך לגרום ללקוחות שלך, לראות הבדל או הבדלים, בינך לבין המתחרים שלך, שההבדלים האלו יגרמו להם לרצות לקנות דווקא ממך ולא ממישהו אחר.

במילים אחרות, המטרה של הבידול העסקי, היא כדי לעזור ללקוחות שלך להבדיל בינך לבין המתחרים שלך, כדי לגרום ללקוחות שלך לרצות לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר.

עכשיו, ברמת העיקרון, הבידול שלך יכול להיות כל מיני דברים. הוא יכול להיות לדוגמה המחיר שלך, דהיינו, שאתה מוכר הכי בזול. דהיינו, הבידול שלך יכול להיות זה שאתה הכי זול. או הכי טוב, או הכי מהיר, או הכי שירותי, או הכי מותאם אישית ללקוח, או הכי כל דבר אחר. ברמת העיקרון, הבידול שלך מהמתחרים שלך, יכול להיות אפילו המיקום הפיזי שלך ביחס ללקוח. לדוגמה, החנות שלך פשוט יותר קרובה פיזית ללקוח, מהחנות של מישהו אחר, שאליו הוא צריך ללכת עוד כמה צעדים. במילים אחרות, כל הבדל בינך לבין המתחרים שלך, יכול להיות חלק מהבידול שלך.

וכן, גם הסיפור האישי שלך, האמונות שלך, החיים האישיים שלך, גם הם יכולים להיות חלק מהבידול שלך. גם זה שההורים שלך קרה להם משהו שלא קרה להורים של מישהו אחר, גם זה יכול להיות חלק מהבידול שלך. כל הבדל בינך לבין המתחרים שלך, יכול להיות חלק מהבידול בינך לבין המתחרים שלך.

אז מה הבנו? הבנו 1 - שצריך בידול ברמה העקרונית, כדי לגרום ללקוח להבדיל בינך לבין המתחרים שלך, כדי שהוא ירצה לרכוש ממך ולא מהמתחרים שלך. 2 - הבנו גם שבידול עסקי, יכול להיות כל הבדל מכל מין וסוג שהוא, שיש בינך לבין המתחרים שלך, לבין כל שאר האפשרויות שיש ללקוח, לא לרכוש ממך אלא לעשות משהו אחר. וכאן מומלץ להעמיק בנושא של מי המתחרים שלך.

ומכאן בעצם נעבור לשאלה, איזה סוג של בידול עסקי הכי נכון לעשות. וזה כמובן לפני השאלה, איך לעשות בפועל את הבידול העסקי. אז מאחר שהמטרה של הבידול העסקי היא לגרום ללקוח לרכוש ממך ולא ממישהו אחר, באמצעות ההבדל שהוא מוצא בינך לבין המתחרים שלך, לכן בעצם זה אומר, שהבידול שלך אמור להיות בהתאם להבדלים שאתה חושב שיש בינך לבין המתחרים שלך, ולהבדלים שאתה חושב שיגרמו ללקוחות שלך לרכוש ממך ולא מהמתחרים שלך.

לדוגמה: נניח שסבא שלך היה היטלר. לכל הדעות נסכים שזה בידול והבדל מאוד גדול בינך לבין כל אחד אחר. אבל, האם יהיה נכון להדגיש את ההבדל הזה בינך לבין המתחרים שלך? תשובה: אולי כן אולי לא, הכל תלוי במוצר שאתה רוצה למכור ובלקוחות ובצרכים שלהם. אבל ברור, שלא בטוח שאתה צריך להדגיש את ההבדל הזה, שיש בינך לבין המתחרים שלך.

מה כן? כן נכון לחשוב בהיגיון, מה המוצר שלך? מי הלקוחות שלך? למה לדעתך המוצר שלך יעשה יותר טוב ללקוחות שלך, מאשר מוצרים אחרים? ודרך זה להגיע להבדל שיש בינך לבין המתחרים שלך, שאותו צריך להדגיש בבידול שלך.

ואני אחדד: נניח שאתה מוכר בתים. עכשיו, נניח שברור לך שהמתחרים שלך מוכרים בתים יותר טובים מהבתים שאתה מוכר. איך במקרה כזה תוכל להבין מה היתרונות שלך ביחס למתחרים שלך? אז התשובה היא, שאתה צריך להבין מי קהל היעד שלך.

לדוגמה: נניח שאתה רוצה למכור בתים ללקוחות שיש להם 10 מיליון שח לרכישת בית. אז, אם לדעתך אותו לקוח יכול בכסף שלו לרכוש בית אחר שיעשה אותו יותר מאושר, הרי שבאמת אתה בבעיה. אבל אם נניח שאתה מוכר דירות ב 1 מיליון שח, הרי שהמתחרים שלך, שמוכרים בתים טובים פי 10 ב 10M ש"ח, הם לא בדיוק המתחרים שלך, ביחס ללקוחות שלך. כי הלקוחות שאתה רוצה למכור להם, הם לא באמת יכולים לרכוש בית ב 10M.

במילים אחרות, גם אם אתה גרוע יחסית וגם אם יש לך מתחרים יותר טובים ממך, הרי שכנראה שיש איזה יתרון כלשהו, אפילו של מחיר, שאולי אתה יותר זול, או יותר נחמד, או יותר זמין, או יותר משהו כלשהו, שאתה אפילו קצת יותר טוב מאשר המתחרים שלך, באותו טווח מחיר שאתה מבקש מהלקוח שלך.

וכאן כמובן שצריכים להעמיק בנושאים של: מי קהל היעד, מי המתחרים שלך, מה היתרונות שלך ועוד. אבל אלו נושאים שצריכים להעמיק בהם בפני עצמם. בכל מקרה המטרה היא להסביר, שתמיד כנראה שיש איזה הבדל בינך לבין המתחרים שלך, שהוא יתרון יחסי שיש לך ביחס למתחרים שלך, ביחס ללקוח שלך. ואת היתרון הזה, צריכים להדגיש בבידול שלך, שאותו אתה עושה בשיווק שלך.

ואני אחדד: הלקוח תמיד שואל את עצמו למה דווקא אתה, למה לרכוש דווקא ממך, תמיד הלקוח ישאל את זה. ובהנחה שהלקוח לא פועל בצורה אקראית, הרי שהוא ירצה להסביר לעצמו למה הוא רוכש דווקא ממך ולא ממישהו אחר. אבל ברמת העיקרון, כל תשובה יכולה להיות נכונה. גם תשובה כגון, כי הוא כבר אצלך בחנות ולא בא לו ללכת לחנות אחרת. או כי הוא לא חושב שמישהו אחר יהיה יותר טוב ממך, ביחס למה שהוא משלם לך ולא בא לו להתאמץ לחפש עוד מישהו אחר. במילים אחרות, ברמת העיקרון, בידול עסקי, לא בהכרח חייב להיות משהו דרמטי, אא"כ אתה רוצה לדוגמה לגבות יותר כסף מהלקוחות שלך, שאז ממילא יש לך יותר מתחרים, כי יש ללקוח יותר אפשרויות לבחור בתקציב שלו, ואז ממילא אתה צריך להיות יותר טוב מאשר המתחרים שלך.


וכאן אני אחדד את הטעות הבאה שעושים אותה חלק מאנשי השיווק. שהם טועים בלוגיקה הבאה שאומרת כך: מאחר שצריך בידול, ומאחר שרוב ככל הדברים שתגיד על עצמך ועל המוצר שלך, כנראה שגם מישהו אחר יהיה כמוך או אולי יותר טוב ממך, ומאחר שכנראה סיפור החיים האישי שלך, כנראה שהוא ייחודי, לכן ההבדל הכי גדול בינך לבין המתחרים שלך, אמור להיות דרך הסיפור האישי שלך, של החיים האישיים שלך.

ומאחר ש"אנשים עושים עסקים עם אנשים", ומאחר שהגיוני שאנשים יתחברו למי שמוכר להם את המוצר ושהם יסמכו עליו וירצו להיות לקוחות שלו, לכן יש היגיון שאם תספר להם סיפורים על עצמך וכולי, זה יגרום להם להתחבר אליך, לסמוך עליך, לרצות לרכוש דווקא ממך וכולי. וכך בעצם סגרנו גם את הפינה של הבידול העסקי.

וזה כמובן לא באמת נכון, אלא נכון אולי רק קצת רק במקרים מסויימים. ואני אסביר את הטעויות שיש בחשיבה הזאת:

1 - נכון שסיפור החיים האישי שלך, הוא רק שלך והוא ייחודי לך. אבל זה כמובן לא באמת נכון. כי במהות, יש עוד אנשים שעברו דברים דומים לדברים שאתה עברת. ומנקודת המבט של הלקוח שלך, סיפור החיים האישי שלך, גם הוא זהה לסיפור החיים של המתחרים שלך, במידה וגם הם יספרו את הסיפור האישי שלהם. ובמילים אחרות, זה לא נכון לומר, שהסיפור האישי שלך, באמת מבדיל אותך מאחרים באופן דרמטי ומהותי. אא"כ לדוגמה באמת עברת או חוויית משהו מאוד שונה מאחרים, שאז אולי באמת הסיפור האישי שלך, באמת שונה מסיפורי חיים של אנשים אחרים.

2 - ברמת העיקרון, לא באמת חייבים הבדל דרמטי בינך לבין המתחרים שלך, אא"כ אתה רוצה שיהיה הבדל דרמטי במחיר שאתה גובה מהלקוחות שלך. ככל שתרצה לגבות יותר מהלקוחות שלך, יותר מאשר המתחרים שלך, כך תצטרך הבדל יותר גדול. אבל אם אתה מוכר במחיר שוק באופן יחסי, הרי שאתה לא באמת צריך הבדל דרמטי בינך לבין המתחרים שלך. מספיק לצורך העניין שידעו שאתה קיים, כדי שירכשו ממך ושלא יתאמצו לחפש מישהו אחר לרכוש ממנו.

3 - מצד האמת, הבידול שלך, לא אמור להיות ההבדל הכי גדול שיש בינך לבין המתחרים שלך, אלא הוא אמור להיות ההבדל גם ההכי קטן שיש, אבל שהוא יגרום ללקוחות שלך לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר.

ולכן גם אם היה נכון לומר, שהסיפור שלך הוא ייחודי ושהוא ההבדל הכי גדול בינך לבין המתחרים שלך, עדיין לא נכון לומר שבהכרח שהוא ההבדל שאתה צריך להדגיש אותו בפני הלקוחות שלך.


וכאן צריכים להבין את העניין הבא, והוא, שהבידול שלך צריך להיות מותאם למוצר שלך ולצרכי הלקוח שלך, שבגללם הוא יסגור איתך עסקה ולא עם מישהו אחר. דהיינו, שזה אכן נכון לומר, שיש תועלת ליצור אמון עם לקוח. וכן זה יהיה נכון לומר שכדאי לגרום ללקוח לסמוך עליך. וכן יהיה נכון לומר שהגיוני להתחבר ללקוח כדי להגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש ממך. אבל צריכים לדעת ולהבין את הדבר הבא, והוא שבכל מקרה לגופו צריכים להבין את השיקולים של הלקוח כאשר הוא רוצה לקבל החלטה ממי לרכוש את המוצר שהוא רוצה לרכוש.

לדוגמה: נניח שאתה רוצה לעשות ניתוח לב, האם תעדיף מנתח לב עם ניסיון מוכח, למרות שהוא לא נחמד, או שתעדיף מנתח אוזניים שאתה ממש אוהב אותו וממש סומך עליו? או אם אתה צריך לתקן את הרכב, האם תעדיף ללכת לחשמלאי רכב מוסמך שאתה לא יודע עליו כלום ברמה האישית, אבל יודע שיש לו הרבה לקוחות מרוצים, או שתעדיף ללכת לאינסטלטור שבמקרה הוא גם החבר הכי טוב שלך ושכולם אוהבים אותו? מה תעדיף?

ונניח שאתה רוצה לרכוש בית, האם תעדיף לרכוש את הבית באיכות הבניה הכי טובה, ושגם הכי כיף לגור בו לדוגמה מבחינת המפרט הטכני, ממישהו שאתה הכי סומך עליו, אבל שהוא נמצא במיקום שאתה לא רוצה לגור בו, או שתעדיף אולי לגור בבית פחות טוב, במיקום שאתה יותר רוצה לגור בו? מה תעדיף? כמובן שהכל יכול להיות וכל מקרה לגופו.

אבל מה שאני בעצם אומר, זה שהחיבור למוכר באופן כללי וברמה האישית, הוא רק אחד מהשיקולים הכלליים של האדם שרוצה לרכוש את הבית או את המוצר או את השירות או כל דבר אחר שאתה מוכר. אבל הוא לחלוטין לא השיקול היחיד ואפילו לא השיקול המרכזי. כי זה נכון ש"עסקים עושים עם אנשים", אבל זה רק אחד מהשיקולים ולא השיקול היחיד.

ולכן זה כן יהיה נכון לומר, שלפעמים יש יתרון שהלקוחות שלך יכירו אותך ברמה האישית, יתחברו אליך ברמה האישית ואז ירצו לרכוש ממך, אבל כמובן שזה תלוי בהמון גורמים. כי לפעמים יותר חשוב איכות המוצר שלך וההתאמה שלו ללקוח, מאשר הסיפור האישי שלך וכולי.


נקודה נוספת שצריכים לדעת, היא, שלפעמים הסיפור האישי שלך, יכול להיות חלק מההוכחות שאתה מביא לאיכות המוצר שלך. לדוגמה, אם לא היה לך כסף ועכשיו אתה עשיר. או אם היית שמן ועכשיו אתה רזה וכיו"ב. במקרה כזה, יתכן שחלקים מסויימים בסיפור האישי שלך, הם כן רלוונטיים ואפשריים לשיתוף עם הלקוחות שלך, כחלק מחומרי השיווק שלך. כי הם סוג של "הוכחה" של לקוחות מרוצים, שמעידים שהמוצר שלך טוב. כי הנה אתה סוג של לקוח מרוצה של השיטה והדרך שלך. אבל כמובן שצריכים לקחת את זה בהקשר הזה, אבל לא מעבר לכך.

דהיינו, כן יכול להיות היגיון, שבתוך כל המסרים השיווקיים שלך, תרצה לספר סיפורים אישיים, שבהם תספר שהמוצר שלך, במקרה עזר לך באופן אישי. אבל המידע הזה רלוונטי, במסגרת השיקול של לשכנע את הלקוח שהמוצר שלך עובד. אבל צריכים לראות את התמונה המלאה, בתוך מגוון השיקולים של איך לעשות בידול באופן כללי.


ובאותו הקשר, אני אוסיף על עוד כשלים לוגיים שיש בהקשר הזה של חשיפת הסיפור האישי שלך, כחלק מהבידול העסקי שלך. והכשל הלוגי הולך כך:

1 - בעל העסק שרוצה להצליח בעסק, מאמין שהוא צריך לעשות משהו שונה ממה שהוא עושה עד כה.

2 - הוא מאמין גם שהוא כנראה צריך לעשות משהו שכרוך במאמץ כלשהו, משהו שקשה לו לעשות. בפרט אם הוא רוצה להשיג תוצאה גדולה ביחס לעסק שלו.

3 - בנוסף בעל העסק יודע שמאוד קשה לו לעמוד מול מצלמה באופן אישי ולספר סיפוריים אישיים על החיים שלו.

4 - בנוסף הוא מבין שקשה לו למכור ללקוחות, כי הם שואלים אותו למה דווקא אתה ולמה דווקא ממך. ומכן נובע שהוא צריך בידול.

5 - הוא מבין גם שהסיפור האישי שלו, יכול להיות סוג של בידול.

6 - הוא מבין גם שהסיפור האישי שלו יכול לעזור לו להתחבר ללקוחות.

7 - הוא אולי גם מכיר מישהו שחושב שהוא גורם לאנשים לרכוש ממנו, בגלל שהם אוהבים את הסיפור האישי של אותו המוכר.

8 - הוא מבין גם שאולי יש בסיפור האישי שלו, סוג של הוכחה שאולי המוצר שלו יותר טוב.

ומכאן הוא מסיק בטעות, שהדרך שלו להצליח, היא באמצעות זה שהוא יספר סיפורים אישיים שלו, ללקוחות שלו וכולי וכולי.

כאן כמובן יש ערבוב של המון כשלים לוגיים. אבל אני אתמקד דווקא בכשל לוגי ספציפי, שהוא, שזה שקשה לך לעשות משהו, וזה שאתה צריך לעשות משהו קשה, זה לא אומר שאתה צריך לעשות את מה שקשה לך לעשות, כדי להצליח.

דהיינו, זה שקשה לך להצטלם ולשים את עצמך במרכז, וזה שאתה מבין שאתה אולי צריך לעשות משהו קשה, כדי להצליח בגדול, זה לא אומר שאתה צריך לעשות את הדבר הספציפי הזה שקשה לך, כדי להצליח. כי הסיבה לא מחייבת את התוצאה, כמו שהסברתי גם כאן ניתוח סיבתיות. לדוגמה במקרה הזה, שהפתרון לפעמים הוא לעשות בידול אחר, בהקשר אחר, לאו דווקא במה שהכי קשה לך. ולא תמיד מה שהכי קשה לך, יביא לך את התוצאה הכי טובה. כמו שנאמר, "תעבוד חכם ואל תעבוד קשה".

ובאותו הקשר, תחשוב על המוצרים ועל המותגים הכי יוקרתיים שיש, שהיית רוצה להיות כמוהם, כמה מהם אתה מכיר את הסיפור האישי של הבעלים של החברה? וכמה מהם אנשים אוהבים את המותג, מהמון סיבות, שלא קשורות לסיפור של הבעלים או המייסד של החברה?! כשאתה הולך לסופר לרכוש מוצר, האם אתה עושה את זה בגלל הסיפור האישי של הבעלים של המקום? תחשוב על זה...


לסיכום: בידול עסקי צריך לדעת לעשות בחוכמה, בהתאם ליתרונות שלך על המתחרים שלך ובהתאם לקהל היעד שלך ובהתאם להמון שיקולים. אפשרי כמובן להעמיק גם בנושא של יצירת חומרי שיווק ובניית משפך שיווקי ועוד.
התאמה להגיע נקודת המבט של הלקוח איזה בידול עסקי צריך עקרונות להסביר מה אתה יותר רוצה קהל היעד איך לבדל את עצמי סיבה לא מחייבת לשאול איזה בידול עסקי צריך איך לבדל את עצמי איך לעשות איך לעשות בידול עסקי איך לשכנע את הלקוח אמת באמת צריך בידול בידול עסקי בידול עסקי באמצעות הסיפור האישי שלך בידול עסקי וחשיפה אישית בידול שיווקי בניית הסיפור האישי שלך בניית מותג בניית מותג מצליח בניית מיתוג עצמי בניית מיתוג עצמי ברשתות החברתיות האם באמת צריך בידול עסקי האם צריך בידול עסקי החיים האישיים החיים האישיים שלך המתחרים שלך הסיפור האישי שלך הצלחה השגת בידול עסקי התחברות חברתי חברתיות חיים חיים אישיים חשיפה חשיפה אישית חשיפה אישית כדרך להשגת בידול עסקי חשיפת החיים האישיים שלך טעויות טעויות עושים בבידול עסקי טעות ייחודיות עסקית ייחודיות שיווקית לבדל את עצמי לבדל את עצמך לבדל את עצמך מהמתחרים שלך לגרום לגרום ללקוח לגרום ללקוחות לגרום ללקוחות להתחבר אליך להתחבר לטעות למה צריך בידול עסקי למתג לעשות בידול עסקי לקוח לקוחות לשכנע לקוח לשכנע לקוחות מה זה בידול עסקי מותג מותג מצליח מי צריך בידול עסקי מיתוג מיתוג עצמי מיתוג עצמי ברשתות החברתיות מתחרים נישה עסקית נישה שיווקית סיפור סיפור אישי עסק עסקים עסקים עושים עם אנשים צריך בידול עסקי רשתות חברתיות
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור , ותוך כדי שהוא סיפר אותו, הוא הכניס סיפור נוסף שנראה שונה לחלוטין מהסיפור המקורי. לדוגמה, בסיפור על שבעת הקבצנים, הסיפור מתחיל במלך שמוסר את המלוכה לבנו בעודו בחיים, ופתאום הסיפור הזה נעצר, ועוברים לסיפור חדש על שני ילדים שהלכו לאיבוד ביער. ברגע הראשון נראה שאין קשר בין הסיפור על המלך לבין הילדים, אך האמת היא שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן מספר סיפורים בתוך סיפורים? אליעד כהן מסביר שלרבי נחמן יש מטרה ברורה כשהוא מספר סיפורים בתוך סיפורים. כל סיפור שרבי נחמן מספר, הוא בעצם אותו סיפור פנימי שמולבש בלבושים שונים. כלומר, כל סיפור, בין אם זה הסיפור הראשי או ה
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
... אלא תמיד תהיה יחסית. המשמעות שאנו מוצאים בכל סיפור, אירוע או אפילו תחושה היא רעיון בלבד, ולכל רעיון יש רעיון הפוך לו. לדוגמה, אם בת הזוג ... להגיע למשמעות מוחלטת בשום דרך. לדוגמה, אם נקרא סיפור ונסיק ממנו מסקנה כמו לא תמיד מה שאני מצפה לו קורה, אפשר באותה מידה לטעון בדיוק את ההיפך: ... אחת איננו מבינים במאה אחוז, איננו יכולים להבין סיפור שלם באופן מוחלט. כתוצאה מכך, אנו חשים חיסרון פנימי, ומתחילים לחפש משמעות כדי למלא את ... כל הנחות היסוד שלנו. למשל, אם אנו מוצאים לסיפור משמעות מסוימת, אנו יכולים להמשיך ולשאול מה המשמעות של אותה משמעות, וכך להמשיך הלאה עד ... הבדל בין יש לאין? איך למצוא משמעות אישית בכל סיפור? אליעד מציג את הרעיון שכל סיפור שאנו קוראים או חווים בחיינו למעשה מדבר עלינו באופן אישי. למשל, כאשר אנו קוראים על ילדים ... אמיתי, כמו תאונה ברחוב, עלינו להתייחס אליו כסיפור ולשאול איפה התאונה הזו בתוכי? זה יאפשר לנו לחקור את התודעה שלנו לעומק ולהבין את עצמנו ... מתייחסים למציאות כמוחלטת (למשל, יש כאן קיר), ולסיפורים כדברים אפשריים ולא מוחלטים (פיל מעופף). כדי להגיע לשלמות, עלינו להתחיל לראות את הממשי ... בו זמנית? לפי אליעד, החיפוש אחר משמעות בסיפורים מטרתו לגרום לנו לראות תמיד את שני הצדדים, דבר והיפוכו בו זמנית. אם אנו מצליחים לראות סיפור משתי נקודות מבט מנוגדות בו זמנית, אנחנו מתקרבים להבנת השלמות. למשל, אם הילדה שלך בוכה, ... מציג מובילה לתובנה שהמציאות עצמה היא סוג של סיפור או חלום. כשאנו מתחילים לראות שהסיפורים הם מוחשיים כמו המציאות ושהמציאות היא מופשטת כמו סיפור, אנו מגיעים להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין מציאות לחלום. המציאות היא מה שאנו חושבים ... האם המציאות היא חלום? איך למצוא משמעות אישית בסיפורים? מה המשמעות של משמעות? איך לראות דבר והיפוכו יחד? איך להבין את עצמי דרך המציאות? מהי ... רק ממציא את המשמעות? אליעד: לדוגמה, אתה לוקח סיפור ומוצא לו משמעות, אתה עדיין יכול לשאול, מה המשמעות של המשמעות? המשמעות שאתה נותן גם היא סיפור, ולכן אפשר לשאול, מה המשמעות של המשמעות עצמה? מאחורי כל משמעות, אפשר לשאול, ומה יש ... משמעות ניתן, היא תמיד תהיה יחסית. לדוגמה, קראת סיפור והגעת להבנה, שלא תמיד כל מה שאתה מצפה יקרה. מה ההפך שלו? שתמיד יקרה כל מה שאני מצפה. אני טוען שמהסיפור שקראת אתה יכול להשיג את שני המסקנות. משמעות מוחלטת פירושו, דבר שכאשר אתה מגיע אליו, אתה ... למה אף פעם לא יכולה להיות משמעות אמיתית לסיפור? כי שום משמעות היא לא אמיתית באופן מוחלט. זה אומר שכול המשמעויות שאתה נותן לדברים, למשל ... ולכל רעיון יש רעיון שנגדי לו. אתה בסך הכל לוקח סיפור שזה גם רעיון ומחבר אליו רעיונות אחרים. למשל אשתך אומרת לך שהילדה בוכה. מה זה אומר? שזה ... ויש רעיון שאומר אני מדמיין. כאשר אתה קורא סיפור, מה זה סיפור? זה הרבה רעיונות שמתחברים יחד לרעיון כללי שנקרא סיפור. כי הסיפור מורכב מהרבה מושגים וכל מושג הוא רעיון, אז סיפור זה הרבה רעיונות שהופכים להיות רעיון אחד. למה שאתה בכלל תחפש משמעות? כי התודעה שלך חווה ... דבר, אז אתה לא יכול לחוש שהבנת במאה אחוז את הסיפור. כי אתה אפילו לא יכול להבין דבר אחד מהסיפור במאה אחוז. אם אפילו מילה אחת מהסיפור אתה לא יכול להבין במאה אחוז, אז איך תבין את הסיפור במאה אחוז? ולכן התודעה שלך מחפשת משמעות. ומה זה משמעויות? זה גם רעיונות יחסיים. ותכלס מה עשית? לקחת עוד רעיונות יחסיים והדבקת אותם לסיפור. אבל זה לא אומר שזאת באמת המשמעות. וזה לא אומר שיש בכלל באמת משמעות. לא רק שהמשמעות שאתה ...
מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו?
... מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג ... יסודית, שמטרתה היא להשתחרר מההיאחזות בסיפורים ובדמויות שאנו מספרים לעצמנו על עצמנו. האדם בדרך כלל מזוהה עם הגוף שלו, השם שלו והסיפור שיש לו על עצמו - למשל, אני גבר, קוראים לי משה. אליעד אומר שכל ההזדהות הזו היא סיפור בלבד. אם ניקח אדם ונגדל אותו בסביבה שונה לחלוטין, עם ... עם עצמו. מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? כשאדם מבין שהדמות שהוא מנסה להיות היא רק סיפור פנימי, הוא יכול להשתחרר מהתלות שלו בסיפור הזה. הוא יכול להמשיך לשחק בדמות אם הוא רוצה, אך מתוך ... חופשית ולא מתוך פחד או תלות. השחרור מהסיפור מאפשר חופש אמיתי, שבו האדם אינו תלוי בדמות מסוימת כדי ... שיש גם אפשרויות אחרות, שהזהות שלו היא סיפור ושאפשר להסתכל על המציאות בדרכים שונות. למה אנשים ... הפרקטית להשתחרר מההזדהות היא לחקור את הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו: למה אנו מספרים אותם, מה אנו ... מההיאחזויות - כמו השם שלך, הגוף שלך, הסיפורים שאתה מספר לעצמך. החקירה מתחילה בהבנת העובדה שאתה לא ... מזדהה עם הדמות שלך, אבל זאת רק מסכת של סיפור. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא משה - יש לו זיכרונות, ... אחרת לגמרי. זה מדגיש שהאני שלך הוא בעצם סיפור בלבד. מהי משמעות הדימוי של עליסה בארץ הפלאות? אליעד ... תחושת ערך. מה קורה כאשר מבינים שזה רק סיפור? כאשר אדם מבין שהדמות שהוא מנסה לבנות - היא סיפור בלבד, אז הוא יכול לבחור להמשיך לשחק את הסיפור, או להשתחרר ממנו. אליעד מציע לא רק לשבור את הדמות, אלא להכיר בכך שהיא חלק מסיפור גדול יותר - ואז לבחור להזדהות איתה או לא, מתוך חופש ... אתה תבין שהדמות שאתה מנסה להיות היא רק סיפור שאתה מספר לעצמך - אתה תוכל לבחור האם להמשיך לשחק אותה ... אומר שאי אפשר ישר לגדל ילד על תפיסת הכל סיפור בלי לתת לו קודם כל זהות בסיסית. ילד צריך קודם כל ... הפרקטית מכל השיחה הזאת? צריך לחקור מה הסיפור שאתה מספר לעצמך על עצמך, למה אתה מספר אותו, מה אתה ... שהאדם לא בהכרח מזוהה עם הגוף או עם הסיפור שהוא מספר לעצמו. יש צורך לשאול את עצמנו את השאלות ... עצמו כבן אדם מסוים, הוא למעשה נמצא בתוך סיפור. למשל, הוא מספר על דימוי שבו אדם יכול לחשוב שהוא ... לשאלה אם האני נוצר כתוצאה מאחזות, כמו הסיפור שלנו על עצמנו. התשובה לפי אליעד היא כן - כל אגו שנבנה ... מה שאנו תופסים כאני הוא למעשה תוצאה של סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. אנו לא באמת יודעים מי אנחנו, ... לא מבינים עד כמה זהותנו היא תוצאה של סיפור שיצרנו, ולא של מציאות אובייקטיבית. ההבנה הזאת היא ...
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
... לו להשיג את מה שהוא באמת רוצה. איך לשכנע את התת - מודע של מישהו? אם אנו רוצים לשכנע מישהו בדרכים סמויות, נוכל להשתמש במיומנות שנקראת תורת הסיפור. מהות תורת הסיפור היא לדעת איך לספר סיפור בצורה שמעבירה מסר תת - מודע מבלי שהשומע יבין שאנחנו מנסים לשדר לו מסר כלשהו. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לשכנע מישהו במשהו, נוכל לשלב את המסר בתוך סיפור מעניין. כאשר אנחנו מספרים סיפור בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשתול בתודעה של האדם את המסר בצורה שהיא לא מודעת לו, ובכך להשפיע עליו מבלי שהוא ישים לב. מהי תורת הסיפור ולמה היא יעילה? תורת הסיפור מתמקדת בהבנה של איך סיפור יכול לשמש ככלי להעברת מסרים. לדוגמה, בפסטיבלים של מספרי סיפורים, יש אנשים שמומחים בסיפור, אך לא תמיד יודעים איך להעביר מסר סמוי דרך הסיפור. זהו כלי חזק מאוד, כי סיפור טוב יכול להפעיל את התת - מודע של השומע ולהעביר לו תחושות מסוימות, בלי שהוא ירגיש שאנחנו מנסים לשכנע אותו. לפי דוגמאות מההיסטוריה, כמו סיפורו של רבי נחמן, שהוא היה מתחיל לדבר על נושא כלשהו, ובשלב מסוים היה עובר לסיפור כדי להעביר מסר חשוב מבלי שאנשים ירגישו שהוא מנסה לשדר להם משהו. כאשר אנחנו מספרים סיפור, אנחנו יכולים לשתול מסרים בצורה חינמית, ככה שבלי שהשומע יהיה מודע לכך, הוא סופג את המסר. איך לשפר את יכולת הסיפור שלך? כדי לשפר את היכולת שלך לספר סיפורים ולהעביר מסרים בצורה חכמה, עליך להבין את מהות הסיפור שאתה רוצה להעביר. כדאי לקרוא הרבה טקסטים, במיוחד בשפות כמו אנגלית, ולהתמקד בהבנת המילים והמשמעויות שלהם. כשאתה לומד לזהות את המשמעויות הנסתרות של המילים, אתה מתחיל להבין איך לבנות סיפור בצורה שמאפשרת להעביר מסרים בצורה חכמה. תהליך הלמידה הזה יכול להקנות לך כלים לשלוט בצורה יותר טובה בסיפור, ולהפוך אותך לסופר שמסוגל להעביר מסרים מבלי שיבחינו בזה. איך להשפיע על מישהו בצורה סמויה? כדי להשפיע על מישהו בצורה סמויה, עליך להבין את המהות של הרצונות שלו. ברגע שאתה יודע מה הוא באמת רוצה, תוכל ליצור קשר בין רצונותיו לבין מה שאתה רוצה שהוא יתעניין בו או יעשה. הדרך לשם היא דרך סיפור שמתאר את המהות של הרצון, ולשלול אותו עם סיפור שיעביר את המסר בצורה טבעית. איך לגרום למישהו להתעניין? תורת הסיפור השפעה על תת המודע שכנוע סמוי סיפור להעברת מסר כן. ש: אני יכול להגיד? אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר. ש: הצורך לדבר את הידיעות שלנו עם אנשים שמהשגרה אני ... ש: זה אני לא יודע. אליעד: מה המבנה הכללי, איך משכנעים מישהו במשהו בלי שהוא ישים לב ששכנעת אותו, מה המבנה הכללי? המבנה הכללי הוא באמצעות תורת הסיפור, יש מקצוע שנקרא תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? ש: story telling באנגלית. אליעד: נכון, יש תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? זה מקצוע שלומדים אותו מי שלומד אותו, כן. ש: פעם ראשונה אני שומע את זה. אליעד: הנה אתה רואה, זה נושא שנקרא תורת הסיפור, מה זה תורת ה
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
... בכך, וגם כי יש להם אינטרס רגשי לחשוב כך. הסיבה לכך שוויכוח עם אדם פרנואידי ברמה הרציונלית בדרך כלל לא עובד היא שאותו אדם ממילא מאמין שהסיפור שלו אמיתי. כאשר שואלים שאלות רציונליות, כמו למה ... להתמודד עם זה שהוא האשם, ואז הוא ירגיש רע. לדוגמה, אדם שהעסק שלו נכשל, עלול להרגיש רע מאוד לגבי עצמו, להרגיש כישלון, ואז להמציא לעצמו סיפור שמישהו אחר אשם בזה שהעסק שלו נפל, כדי לא להרגיש ... או תחושת נחיתות, הוא מחפש סיבות חיצוניות כדי להסביר את תחושותיו הקשות. אם אף אחד לא עוצר אותו ומראה לו את האמת, הוא מתחיל להאמין שהסיפורים שהוא המציא הם אמת. ברגע שהוא מזהה אפילו פירור קטן של אמת במציאות שיכול לאשש את הסיפור שלו, הוא מחזק את ההזיות ומפתח אותן. לדוגמה, אדם ... נמנע ממנו להידרדר לתוך עולם של הזיות שווא ופרנויות. לדבריו של אליעד, אם האדם היה מרגיש שלם עם עצמו מלכתחילה, הוא לא היה צריך להמציא שום סיפור שיצדיק את הכישלונות והחסרונות שלו. איך לטפל ... זה לא קשור לחשוב, אתה הבנת כי הוא יכל להמציא לעצמו דמיון אחר להגיד הם משתחווים לי הם עובדים אצלי לא יודע משהו אחר אם הוא כבר מספר ממציא סיפור תמציא סיפור הפוך. איפה הוא מרגיש יותר חשוב שהוא אומר רוצים ... בשיגעון שלו, עכשיו ברגע שאנחנו כבני אדם לא מבינים את ההיגיון שלו מה נגיד שהוא משוגע אבל במאה אחוז מהמקרים יהיה איזה משהו הגיוני מהסיפור זה דבר ראשון, זאת אומרת צריכים לדעת שגם בכל שיגעון ... אומר לך אתה יודע ראיתי בטלוויזיה ככה וככה והם מדברים עלי אם אנחנו נשים לב אנחנו נראה שזה לא תלוש לגמרי מהמציאות יש איזה פירור של אמת בסיפור. זאת אומרת גם המשוגע זה לא במאה אחוז מהמקרים אבל ... אז למה הם לא עושים ככה, אז אם זה ככה וככה אז למה ככה וככה ואז עכשיו הוא בגלל הפרנויה שלו שתכף נבין ממה היא נובעת עכשיו הוא צריך להמציא סיפור עוד יותר עכשיו הוא צריך להמציא הוא אומר רגע אז באמת זה לא הגיוני ואז הוא אומר לא זה ככה ועכשיו הוא ממציא פירוש עוד יותר מוזר לחזק לעצמו את הסיפור המקורי. זאת אומרת שכשאתה שאלת אותו אבל זה לא הגיוני תסביר לי למה ככה וככה הרבה פעמים אתה גרמת לו לחזק לעצמו עוד יותר את הסיפור כי הוא עיקם את המוח שלו עוד יותר כדי להמשיך להאמין ... למה הוא צריך להגיד מנסים לחסל אותי. אוקי עכשיו יש כל מיני דרכים אפשר להגיד לדוגמה לשאול מתי המחשבות האלה הופיעו מתי הם התחזקו כל מיני סיפורים ואני אתן לכם דוגמה. הדוגמה היא כזאת בן אדם נגיד ... ואז אין לו אינטרס להגיד שמנסים לחסל אותו לפגוע בו מה שזה לא יהיה, כי שתבינו לפעמים בן אדם כדי לא לחשוב מחשבות רעות על עצמו הוא ימציא סיפור שלא היה ולא נברא רק כדי לברוח מהכתב אישום שלו על ... נרצה לעזור לו אנחנו צריכים ללכת דרך הדבר הרגשי. עכשיו יש עוד היבט נגיד שמישהו אומר נגיד מנסים לחסל את המשפחה שלי אוקי מה יכול להיות שהסיפור הוא כזה הבן אדם הרגיש שהוא מאוד חלש ושהמשפחה שלו ... שלך לא תעזוב אותך ואז המוח אומר לו לא אבל אתה לא בטוח בזה ואז הוא אומר לעצמו טוב איך אני ארגיש שאני עושה כדי להגן על עצמי בוא נמציא סיפור שמנסים לפגוע במשפחה שלי ואז עכשיו אני יכול להגן ... חושב ככה כי מרוב הפחד שהוא לא רוצה שיפרצו לו לבית אז עכשיו הוא לוקח כל מיני דברים ומפרש אותם כאילו זה אומר שהולכים לפרוץ לו לבית זה הסיפור. עכשיו מה שזה אומר לנו שבמקרה הזה אם הבן אדם עוד ... פחות יצטרך להרגיש שהוא מגן עלים ואז אם הוא פחות מרגיש שהוא מגן עליהם אז הוא לא ימציא את הפרנויות או מה שזה לא יהיה. וכמובן שלפעמים זה סיפור משולב בסיפור והסיפור הזה שמנסים לחסל לו את המשפחה זה כדי למצוא יותר הגיוני למה מנסים לפגוע בו כל מיני סיפורים ועניינים אבל מה שאני מנסה להראות שתמיד יש משהו טוב שיוצא לבן אדם מזה שיש לו איזה סיפור מופרך לחלוטין. עכשיו למה בן אדם נגיד יש לו סיפור שהמציאות לא מספיק טוב למה בן אדם ממציא את הסיפור הזה שהמציאות לא מספיק טובה. ש: הוא מרגיש שהוא לא ... פה לא שם ואף אחד לא אמר לו לא על זה שום דבר ואז הוא אומר טוב מנסים לפגוע בי ואז אף אחד לא הגיב אמרו טוב בסדר זה יעבור לו ואז הוא ראה שהסיפור הזה לא כל כך אמין אז הוא אמר אוקי בוא נחזק את זה בוא נביא הוכחות הסיפור הוא נכון ואז הוא פתח טלוויזיה ראה אמר הנה זאת ... שהעסק שלו יפול כי אם הוא ידמיין שהעסק שלו יפול זה אומר שהוא לא שווה והוא לא מוצלח והוא לא זה והוא לא שם אז הוא עכשיו היה צריך להמציא סיפור בוא נמציא סיפור מי מאיים על העסק שלי כי לא יכול להיות שהעסק שלי לא מוצלח כי אני לא מספיק טוב או כי משהו, לא אין אפשרות אם העסק נופל זה אך ורק בגלל שניסו מאוד לחסל אותי. אז הוא ממציא סיפור ואז מספר סיפור על סיפור ואז אתה אומר לו אבל זה לא נכון ואז עכשיו הוא צריך ...
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
... אבל מיד המוח שלנו מייצר סיפור שלם מסביב: איפה הוא טייל, למה טייל, עם מי ... לזהות בראש את התמונה או הסיפור שהמוח שלנו מוסיף למשפט הפשוט, ולהפוך את אותם ... כמו מיץ תפוזים מייצרת אצלנו סיפור שלם: אנחנו מיד מדמיינים תפוזים נסחטים, כוס ... הברורות שבו. זהה את הסיפורים והאסוציאציות שהמוח שלך מוסיף אוטומטית סביב ... הייתי בים, מיד אפשר לכתוב סיפור שלם על זה: היה חם היום, בטח לקחת שמשייה, אולי ... מדוע המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים? כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה? היצמדות ... במילים הללו, אלא בונים בראש סיפור: מה השעה, מה המזג אוויר, מה נעשה בפועל, האם ... כותבים על זה חיבור שלם או סיפור: הלכת בים בשתיים בצהריים?, היה חם?, לקחת ... לזהות שהמוח שלנו כבר ממציא סיפור הרבה מעבר למשפט הבסיסי שנאמר. כיצד ההיצמדות ... בדוק מה אתה מפרש מזה (הסיפור הנלווה שיצר לך בראש), והפוך את אותו פירוש ... מדוע המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה היצמדות לאמת ... לדעתך מה הוא סיפר תוסיף על הסיפור תוסיף. ש: יכול להיות שהיה לו קצת רע והוא אולי ... שנייה ואז אתה מוסיף איזה סיפור אתה מוסיף סיפור אוקי יכול להיות שהיה לו רע הוא הלך לטייל כדי ... דף ונייר ותצייר תכתוב על זה סיפור עבודה או חיבור בזה תכתוב סיפור, מה אתה יכול לספר לי על מה שהוא אמר קח איזה משפט שהוא אמר ותהפוך את זה לסיפור מה הסיפור שאתה יכול נגיד לספר על זה? ש: נקרא לזה לדוגמה ... הזמין קפה, ראה את השמש שחה סיפור. עכשיו הוא אמר שהוא היה בים ויש לך סיפור מסביב, עכשיו אוטומטית כשהוא אומר לך באתי מהים ... היום בים במוח שלך היה על זה סיפור שהוא מעבר לשלוש מילים של הייתי בים. כשהוא ... בים בראש שלך בטוח היה איזה סיפור, נגיד שהוא אומר לך את המילה שולחן יש בראש איזה סיפור על המילה שולחן. ש: למה זה בטוח? אליעד: כי ... של המילה שולחן היא נגזרת מהסיפור שאתה מספר על המילה שולחן, אוקי עכשיו מה אני ... להיצמד לאמת זה מישהו מספר סיפור אתה שואל את עצמך האם אני בטוח שהפירוש שאני ... לשיחה. אם מישהו מספר לך סיפור הילדה שלך אומרת לך אני בבית ואז בראש שלך קופץ ...
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות
... צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות מהי הצביעות ... תוך שהוא מתאר את המניפולציות השונות בהן נעשה שימוש על מנת להציג את הצמחונים והטבעונים בעין חיובית יותר. דוגמה אחת לכך היא הפוסט שנפיץ ברשתות החברתיות על סיפור קין והבל בתנך. בפוסט, נטען כי קין, שהביא פירות וירקות כקורבן לאלוהים, היה הצמחוני ... של הבל. הבעיה, אליעד מציין, היא שבפרשנות כזו, טמון תהליך של שינוי והעיוות של משמעות הפסוקים כדי להראות את הצמחונות באור חיובי, תוך התעלמות מהקשר הרחב יותר של הסיפור. מהו סיפור קין והבל בתנך? הסיפור המקורי בתנך מתאר את קין ובל, שני האחים שהקריבו קורבנות לאלוהים. קין, שהיה עובד אדמה, הביא פרי אדמה כקורבן, בעוד הבל, שהיה רועה צאן, הקריב את בכור צאנו. אלוהים קיבל את קורבן הבל, אך דחה את קורבן קין. על פי הסיפור, קין, שנפגע מההחלטה, הרג את הבל, והפך לאדם הראשון בתנך שמתואר כרוצח. במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את הדרך בה סיפור זה שונה ומסולף כדי להתאים לרעיון הצמחוני. כיצד נערך שינוי בהבנת הפסוקים? אליעד מסביר כי ציטוט הפסוקים מהתנך, כפי שהם מופיעים בפוסט ברשת, מציג את הסיפור בצורה מעוותת. למשל, נאמר כי קין היה הצמחוני הראשון משום שהוא בחר להקריב פירות וירקות, ... לא מדובר בכלל בבחירה אידיאולוגית של קין להיות צמחוני, אלא פשוט בקורבן שהוא הביא לאלוהים. ההרצאה מבהירה שצמחונות או טבעונות אינן בהכרח הבחירות הדתיות המובילות בסיפור המקראי, ושהפרשנות המודרנית של המילים במטרה להציג את צמחוניותה של הדמות מציגה עיוות מהותי. האם ניתן להניח שמי שמרחם על בעלי חיים הוא צמחוני? אחת השאלות שנשאלות במהלך ההרצאה היא האם הצמחונות בהקשר של סיפור קין והבל נובעת מרחמים על בעלי חיים. אליעד טוען כי המניפולציה הזו אינה בהכרח נכונה, משום ... או טבעונות לא תמיד מבוססת על קריאה ישירה של הטקסט המקראי. כך לדוגמה, יש המפרשים את הקרב בין קין לבל כמאבק אידיאולוגי בין הצמחונות והאכזריות, אך למעשה מדובר בסיפור שמדבר על הבחירות האישיות של הדמויות, ולא על תיאור של עקרונות מוסריים או אורח חיים דתי. האם יש קשר בין סיפור קין והבל לצמחונות? לבסוף, אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהסיפור המקראי על קין והבל לא מספק שום ראיה לכך שהתנך מקדם עקרונות של צמחונות או טבעונות. השאלה שמנחה את ההרצאה היא האם ניתן להבין מתוך סיפור זה את עקרונות הרחמים על בעלי חיים, כפי שהצמחונים והטבעונים מציעים לעיתים. אליעד מבקש ... כי הציטוטים המובאים לפעמים, המפרשים את הבחירות של הדמויות כקשורות לצמחונות, הם למעשה דעות אישיות שהועלו על ידי מפרשים, ולא בהכרח מבוססות על התוכן המקורי של הסיפור. צביעות צמחונית? צמחונות בתנך? האם קין היה צמחוני? אלוהים והקרבת קורבנות תנך וצמחונות ...
ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
... דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה איך לנהל דיון יעיל ולשאול ... שכדאי קודם כל להבין לעומק את מבנה השאלה עצמה, וכן את כל מה שקשור לשאלה כגון הנחות יסוד, פירושים אפשריים, והסיפור מאחורי השאלה. היכולת לנהל דיון עם אנשים אחרים משפרת גם את היכולת של האדם לנהל דיונים פנימיים עם עצמו, כי גם בתוכו של האדם ישנם קולות וחילוקי דעות רבים. האם לכל שאלה יש הנחות יסוד וסיפור מאחוריה? לפי אליעד, מאחורי כל שאלה ישנן תמיד הנחות יסוד. לדוגמה, כשמישהו שואל מה השעה?, הוא מניח שיש מושג של שעה, שניתן לדעת אותה, ושהאדם שמולו יודע אותה. בנוסף, לכל שאלה ישנו גם סיפור מסוים שמסביר מדוע האדם שאל אותה. למשל, האדם יכול לשאול מה השעה? מפני שיש לו פגישה חשובה, או שהוא צריך להספיק לאוטובוס בזמן. אליעד מדגיש שיש הבדל בין הנחות היסוד לסיפור של השאלה. הנחות היסוד הן רעיונות בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר היה בכלל לשאול את השאלה, בעוד שהסיפור הוא הרקע או המניעים שמאחורי השאלה, אשר יכולים להשתנות. האם חייבים להסכים על הנחות היסוד לפני שמתחילים לענות על השאלה? אליעד מסביר שאפשר להבין ... לכל הצדדים. אם לא מצליחים להסכים על השאלה עצמה, מומלץ ללכת אחורה ולבדוק מהן הנחות היסוד, פירושי המילים, או הסיפור שמאחוריה. לדוגמה, בשאלה האם אני צריך להתפטר?, אפשר לפרש אותה בכמה דרכים: האם צריך להגיש מכתב התפטרות עכשיו, או האם נכון בכלל לעזוב את העבודה ... הפירושים האפשריים. כיצד להתנסח ולשאול שאלות בצורה ברורה? אליעד ממליץ להתנסח באופן ברור, בלי מילים מיותרות וסיפורים לא נחוצים. אם המטרה היא לקבל תשובה ברורה לשאלה, עדיף לשאול את השאלה בצורה ישירה ככל האפשר, ללא סיפור או רקע מיותר. לדוגמה, כשאדם רוצה לקנות חלב בסופר, עדיף שיילך ישירות לחלב ולא יתעכב בדברים אחרים בדרך, כי אחרת הוא עלול לשכוח מה רצה לעשות במקור. ... ולהחליט אם זה מועיל או מפריע לדיון. לברר פירושים אפשריים של שאלות כשיש מחלוקת או ספק. להימנע ממילים מיותרות וסיפורים לא נחוצים כששואלים שאלות. כשיש אי - הסכמה, לבדוק קודם כל מה הייתה כוונת השואל ולא למהר להכריע. איך לשאול שאלות נכונות? מהן הנחות יסוד של שאלה? ... איך להתנסח בצורה ברורה? האם צריך להסכים על הנחות היסוד של השאלה כדי להסכים על השאלה? האם לכל שאלה יש מאחוריה סיפור או רק הנחות יסוד? הסיפור של השאלה, הנחות היסוד של השאלה, מה זה אומר איך לדעת איך מוצאים תשובה לשאלה? איך לדעת האם אנחנו עוברים נושא או לא? למה חשוב לנתח איך מנתחים ...
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... בצורה ביקורתית? כאשר אדם שומע סיפור כלשהו, בין אם זה בעיתון, בטלוויזיה או ממישהו אחר, כדאי לשאול כיצד הסיפור הזה משפיע על מחשבותיו ועל עמדותיו. לפעמים סיפור פשוט הוא הקדמה או מסר סמוי שנועד להשפיע על דעותיו של האדם לגבי נושא אחר. למשל, סיפור על כלב שנשך אדם יכול להיות הקדמה למסר רחב יותר, והאדם יכול לבדוק כיצד סיפור זה משפיע על דעתו לגבי נושא מסוים. כמו כן, כשמישהו מספר סיפור, כדאי לחשוב למה הוא סיפר אותו, מה המסר הסמוי שנמצא מאחורי הסיפור, והאם בכלל הסיפור מחייב להסיק מסקנה כלשהי. כך, אדם יכול להגן על עצמו מפני שכנוע עקיף או מניפולציה, ולפתח מודעות מוגברת למסר תת ... כאילו מהדבר המרכזי. לדוגמה נגיד בסיפור של הדירות ואז נגיד לבן אדם תראה איך האנשים חיים מאוד טוב בדירות, נגיד אנשים מאוד עשירים ואז אוטומטית הבן אדם ... העוד יותר חשוב שהוא המפתח לכל הסיפור הזה הוא כדלקמן, בן אדם שרוצה לשפר את יכולת השכנוע שלו ולהגדיל את הסיכוי שלו לשכנע בשכנוע עקיף כל מיני רעיונות ... מהיבט נוסף נגיד שבן אדם שומע איזה סיפור, מישהו מספר לך איזה סיפור סתם סיפור מספר סיפור, בן אדם יכול לשאול את עצמו איך הסיפור הזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?, לבדוק האם הסיפור הזה והזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?. נגיד לקחת איזה נושא להגיד אוקי על כל סיפור הזה ועל כל תסביכיו, איך הסיפור הזה שעכשיו שאני שומע משפיע על הדעה שלי בנושא X, איך זה משפיע ואז הבן אדם פתאום יכול מעוד היבט לראות אני בעצם רואה שהסיפור הזה והזה הוא בעצם הקדמה הוא בעצם מבוא, הוא בעצם הנחת יסוד חלקית אפילו שמעודדת אותי לחשוב ככה וככה וזה מזה אני ... ככה וככה. זאת אומרת עוד פעם לקחת סיפור, בן אדם סתם שמע סיפור קרא כתבה, ראה משהו בעיתון ראה משהו בחדשות ושואל את עצמו איך הסיפור הזה עכשיו, סתם סיפור כלב נשך בן אדם, איך הסיפור הזה משפיע על דעתי לגבי X, איך זה משפיע? בא נבדוק בוא נמצא קשר כלשהו אפילו נמציא קשר. אוקי והדברים האלה ... איך המוח שלו עובד. ויש עוד היבט בסיפור הזה ברגע שמישהו בא למכור לך מוצר והוא מספר לך סיפורים סתם סיפורים לפי תומו הבן אדם יכול לשאול את עצמו למה הוא מספר לי את הסיפור הזה, מה הוא מנסה להגיד בסיפור הזה האם בסיפור הזה יש פה עכשיו איזה מסר סמוי, אולי ב
הרשלה, מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור
... מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור מי היה הרשלה ומה הסיפור על הרשלה והסוכר? הרשלה הוא דמות ידועה בסיפורים עממיים, שהמטרה שלהם היא להעביר מסרים חכמים על ידי שימוש בהומור ובסיטואציות פשוטות. אחד הסיפורים על הרשלה מתאר מקרה שבו הוא הוזמן להתארח בבית של אדם עשיר, אך המארח, שלא ממש אהב את ... שטעם הרשלה את האוכל, ביקש מבעלת הבית סוכר כדי לשפר את הטעם. בעלת הבית, שלא רצתה לתת לו את הסוכר, הסתירה אותו בארון ואמרה שאין לה סוכר בבית. הרשלה, בחוכמתו, סיפר לה סיפור מומצא על מגפת סוכר שמתרחשת כרגע, וטען שיש סוכר רעיל שנמכר בשוק, וכדאי להיזהר מכך. כאשר שמעה האישה את הסיפור, מיד נלחצה ואמרה להפתעתה שהיא נזכרה שבדיוק היום העוזרת שלה קנתה סוכר. הרשלה הציע ... לא ידע הוא שבעלה של האישה היה רופא השיניים של העיר. בעלת הבית חשבה לעצמה שבסופו של דבר הרשלה יזיק לעצמו באכילת הסוכר, ואז יגיע אל בעלה לטיפול שיניים יקר. כך שהאישה בסיפור הייתה בעצם מתוחכמת יותר מהרשלה. מה הטעות שעשתה בעלת הבית עם הרשלה? למרות שבמבט ראשון ... יעצור וישאל את עצמו זאת, הוא יבין שאין הבדל אמיתי בין הרצונות השונים שלו, ויבין שהמנגנון של לרצות הוא אינסופי, ותמיד ימצא חיסרון נוסף למלא אחריו. מה אפשר ללמוד מסיפור הרשלה והגפרורים? סיפור נוסף על הרשלה מתאר איך הוא בדק גפרורים כדי לראות אם הם תקינים. הרשלה הדליק גפרור ... אחרות, עצם החוסר התמידי הוא המנוע לקיום החיים, ולכן כדאי לאדם להסתכל על חוסר הסיפוק בצורה קצת אחרת ולהבין שהוא חיוני לקיום שלו, ולא רק דבר שלילי. מה המסקנה המרכזית מסיפור הרשלה והסוכר? המסקנה המרכזית היא שלפני כל פעולה שאדם עושה, עליו לשאול את עצמו האם ... ושוב למלא רצון מסוים בלי לבדוק אם זה בכלל מוביל אותו לתוצאה הרצויה. מעשיות הרשלה איך לשלוט ברצונות? משל ונמשל איך ללמוד מכל דבר? למה תמיד יש חיסרון? מה מוסר ההשכל מסיפורי הרשלה? אליעד: בסיפור של הרשלה יום אחד להרשלה לא היה מה לאכול והוא ביקש שיארחו אותו, עשיר אחד אירח את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בידול עסקי באמצעות הסיפור האישי שלך, לבדל את עצמך מהמתחרים שלך עם הסיפור האישי שלך, בניית מיתוג עצמי ברשתות החברתיות, חשיפה אישית כדרך להשגת בידול עסקי, בניית מותג מצליח באמצעות בידול עסקי באמצעות חשיפת החיים האישיים שלך ובניית הסיפור האישי שלך כדי לגרום ללקוחות להתחבר אליך ברמה האישית. בידול עסקי וחשיפה אישית, מה זה בידול עסקי? האם באמת צריך בידול עסקי? איזה בידול עסקי צריך? איך לעשות בידול עסקי? טעויות עושים בבידול עסקי, עסקים עושים עם אנשים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיפור, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיפור, איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, אימון אישי טלפוני, מורה רוחני מומלץ בנושאי סיפור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 21:12:40 - wesi1