אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפור ✔ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
איך לנהל דיון יעיל ולשאול שאלות נכונות?

כדי לנהל דיונים יעילים ולשאול שאלות נכונות, אליעד כהן מסביר שכדאי קודם כל להבין לעומק את מבנה השאלה עצמה, וכן את כל מה שקשור לשאלה כגון הנחות יסוד, פירושים אפשריים, והסיפור מאחורי השאלה. היכולת לנהל דיון עם אנשים אחרים משפרת גם את היכולת של האדם לנהל דיונים פנימיים עם עצמו, כי גם בתוכו של האדם ישנם קולות וחילוקי דעות רבים.

האם לכל שאלה יש הנחות יסוד וסיפור מאחוריה?

לפי אליעד, מאחורי כל שאלה ישנן תמיד הנחות יסוד. לדוגמה, כשמישהו שואל "מה השעה?", הוא מניח שיש מושג של שעה, שניתן לדעת אותה, ושהאדם שמולו יודע אותה. בנוסף, לכל שאלה ישנו גם סיפור מסוים שמסביר מדוע האדם שאל אותה. למשל, האדם יכול לשאול "מה השעה?" מפני שיש לו פגישה חשובה, או שהוא צריך להספיק לאוטובוס בזמן.

אליעד מדגיש שיש הבדל בין הנחות היסוד לסיפור של השאלה. הנחות היסוד הן רעיונות בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר היה בכלל לשאול את השאלה, בעוד שהסיפור הוא הרקע או המניעים שמאחורי השאלה, אשר יכולים להשתנות.

האם חייבים להסכים על הנחות היסוד לפני שמתחילים לענות על השאלה?

אליעד מסביר שאפשר להבין שאלה גם בלי להסכים על ההנחות שלה. למשל, בלימודי גמרא, אדם יכול להבין את השאלות גם בלי להסכים שאירועים מסוימים באמת התרחשו. הבנה של הנחות היסוד הכרחית להבנת השאלה, אבל לא מחייבת הסכמה איתן. אפשר להבין שאלה ואף לענות עליה בלי להסכים כלל עם הנחות היסוד שלה.

מה עושים כשיש אי הסכמה לגבי הפירוש של שאלה?

אליעד מסביר שכאשר יש אי הסכמה לגבי התשובה לשאלה, כדאי לבדוק אם בכלל מסכימים על השאלה עצמה. הרבה פעמים הבעיה בדיונים היא שמתווכחים על התשובה במקום לוודא שהשאלה ברורה לכל הצדדים. אם לא מצליחים להסכים על השאלה עצמה, מומלץ ללכת "אחורה" ולבדוק מהן הנחות היסוד, פירושי המילים, או הסיפור שמאחוריה.

לדוגמה, בשאלה "האם אני צריך להתפטר?", אפשר לפרש אותה בכמה דרכים: האם צריך להגיש מכתב התפטרות עכשיו, או האם נכון בכלל לעזוב את העבודה מתישהו בעתיד. יש הבדל גדול בין שתי הפרשנויות, וכדי להגיע לתשובה נכונה, יש לוודא קודם כל איזו מהן נכונה.

איך לזהות מעבר נושא בשיחה ומתי נכון לעבור נושא?

אליעד כהן מסביר שתמיד יש מעבר נושא, אפילו אם שינו רק מילה אחת. למשל, אם שואלים "האם נטייל היום?" לעומת "נטייל היום?" - מבחינתו כבר יש מעבר נושא כי השתנתה הצורה של השאלה. הוא מדגיש שבדיונים צריך לשים לב אם מעבר הנושא תורם לדיון או מבלבל אותו. לפעמים הכרחי לחזור אחורה לנושא קודם כדי ליישב אי - הסכמות, אבל לפעמים מעבר נושא יכול דווקא לקדם את הדיון. הכל תלוי בהקשר.

איך מוצאים את התשובה לשאלה?

לפי אליעד, לפני שמחפשים את התשובה לשאלה, יש לוודא שאכן מבינים את השאלה ואת המשמעות של כל חלק בה. הוא מדגים זאת באמצעות שאלות פשוטות כמו "מה השעה?", שבהן הדרך לדעת את התשובה היא להסתכל בשעון. הוא מציע שכשיש מחלוקת על התשובה, לא לרוץ מיד לתשובה אלא לבדוק קודם כל איך אפשר בכלל לדעת מהי התשובה הנכונה.

האם תמיד יש מספר פירושים אפשריים לשאלה?

אליעד טוען שתמיד יש מספר פירושים אפשריים לכל שאלה או משפט, כי כל מילה בעולם יכולה לקבל פירושים רבים בהתאם להקשר ולחוויה האישית של כל אדם. הוא מסביר שכשיש חילוקי דעות, לעיתים קרובות הם נובעים מכך שכל צד מפרש את השאלה באופן שונה. לפעמים מחלוקת על התשובה...
האם צריך להסכים על הנחות היסוד של השאלה כדי להסכים על השאלה? האם לכל שאלה יש מאחוריה סיפור או רק הנחות יסוד? הסיפור של השאלה, הנחות היסוד של השאלה, מה זה אומר איך לדעת איך מוצאים תשובה לשאלה? איך לדעת האם אנחנו עוברים נושא או לא? למה חשוב לנתח איך מנתחים שאלות? האם לשאלה יש מספר פירושים אפשריים? איך למצוא פירושים שונים לשאלה? האם אתה בטוח שהבינו אותך כשאתה שואל שאלה? מתי ללכת לשאלה אחת אחורה? בכל פעם שאין הסכמה, במה תלוי האם יש מספר פירושים אפשריים לשאלה? האם זה משנה האם יש מספר פירושים לשאלה? לשאלות יש תשובות בפורמט מסוים, יש פורמט תשובה לכל שאלה, כשלא מסכימים על התשובה, לראות אולי לא מסכימים על השאלה, לראות האם הבנת את הדובר, אולי הוא לא הסביר את עצמו נכון? הבעה נכונה, איך להביע את עצמך? איך להתנסח נכון? כישורי שיחה, תקשורת בין אישית, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, ניסוח שאלות, ניסוח תשובות, ניסוח משפטים, ניסוח טקסט, לנסח טקסט
פגישה חשובה למידה הנחות יסוד של שאלה לשים לב ניסוח אי הבנה הסיפור של השאלה לפתור הנחת יסוד ניהול דיון להסביר את עצמי איזו שאלה לשאול איך להגיע איך להגיע להסכמה איך לנהל דיונים יעילים איך לשאול איך לשאול שאלות איך לשאול שאלות נכון איך לשאול שאלות נכונות דיונים דיונים יעילים האם לעבור נושא בדיון הנחה הנחות הנחות יסוד הנחות יסוד של שאלה הנחת יסוד הסכמה השאלה הנכונה יעילות להגיע להגיע להסכמה להסכים לנהל לנהל דיון לנהל דיונים לנהל דיונים יעילים לנהל פגישה לנהל פגישות לעבור נושא בדיון לשאול לשאול שאלות לשאול שאלות נכון לשאול שאלות נכונות מבנה תקין של תשובה לשאלה מהי השאלה הנכונה מהי שאלה מהי שאלה נכונה מנהל ניהול ניהול דיון ניהול דיונים ניהול דיונים יעילים ניהול פגישה ניהול פגישות ניתוח שאלה ניתוח שאלות סיפור סיפור של שאלה פירוש פירושים פירושים של שאלה שאלה שאלה נכונה שאלות שאלות נכונות תשובה תשובה לשאלה תשובה מלאה
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור, ותוך כדי שהוא סיפר אותו, הוא הכניס סיפור נוסף שנראה שונה לחלוטין מהסיפור המקורי. לדוגמה, בסיפור על שבעת הקבצנים, הסיפור מתחיל במלך שמוסר את המלוכה לבנו בעודו בחיים, ופתאום הסיפור הזה נעצר, ועוברים לסיפור חדש על שני ילדים שהלכו לאיבוד ביער. ברגע הראשון נראה שאין קשר בין הסיפור על המלך לבין הילדים, אך האמת היא שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן מספר סיפורים בתוך סיפורים? אליעד כהן מסביר שלרבי נחמן יש מטרה ברורה כשהוא מספר סיפורים בתוך סיפורים. כל סיפור שרבי נחמן מספר, הוא בעצם אותו סיפור פנימי שמולבש בלבושים שונים. כלומר, כל סיפור, בין אם זה הסיפור הראשי או ה
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
... להיות מוחלטת, אלא תמיד תהיה יחסית. המשמעות שאנו מוצאים בכל סיפור, אירוע או אפילו תחושה היא רעיון ... יחסית, ואי אפשר להגיע למשמעות מוחלטת בשום דרך. לדוגמה, אם נקרא סיפור ונסיק ממנו מסקנה כמו לא תמיד מה ... אם אפילו מילה אחת איננו מבינים במאה אחוז, איננו יכולים להבין סיפור שלם באופן מוחלט. כתוצאה מכך, אנו ... לתהליך של בדיקת כל הנחות היסוד שלנו. למשל, אם אנו מוצאים לסיפור משמעות מסוימת, אנו יכולים להמשיך ... מי אמר שבאמת יש הבדל בין יש לאין? איך למצוא משמעות אישית בכל סיפור? אליעד מציג את הרעיון שכל סיפור שאנו קוראים או חווים בחיינו למעשה ... כשקורה אירוע שנראה אמיתי, כמו תאונה ברחוב, עלינו להתייחס אליו כסיפור ולשאול איפה התאונה הזו בתוכי? זה ... בדרך כלל אנו מתייחסים למציאות כמוחלטת (למשל, יש כאן קיר), ולסיפורים כדברים אפשריים ולא מוחלטים (פיל ... חשוב לראות דבר והיפוכו בו זמנית? לפי אליעד, החיפוש אחר משמעות בסיפורים מטרתו לגרום לנו לראות תמיד את שני הצדדים, דבר והיפוכו בו זמנית. אם אנו מצליחים לראות סיפור משתי נקודות מבט מנוגדות בו זמנית, ... כחלום? הגישה שאליעד מציג מובילה לתובנה שהמציאות עצמה היא סוג של סיפור או חלום. כשאנו מתחילים לראות שהסיפורים הם מוחשיים כמו המציאות ושהמציאות היא מופשטת כמו סיפור, אנו מגיעים להבנה עמוקה שאין באמת ... מחויב לאפשרי? האם המציאות היא חלום? איך למצוא משמעות אישית בסיפורים? מה המשמעות של משמעות? איך ... היא אמיתית או שאני רק ממציא את המשמעות? אליעד: לדוגמה, אתה לוקח סיפור ומוצא לו משמעות, אתה עדיין יכול לשאול, מה המשמעות של המשמעות? המשמעות שאתה נותן גם היא סיפור, ולכן אפשר לשאול, מה המשמעות של ... לא משנה איזה משמעות ניתן, היא תמיד תהיה יחסית. לדוגמה, קראת סיפור והגעת להבנה, שלא תמיד כל מה שאתה מצפה יקרה. מה ההפך שלו? שתמיד יקרה כל מה שאני מצפה. אני טוען שמהסיפור שקראת אתה יכול להשיג את שני ... כזה - משמעות אמיתית. למה אף פעם לא יכולה להיות משמעות אמיתית לסיפור? כי שום משמעות היא לא אמיתית ... שאומר משהו, ולכל רעיון יש רעיון שנגדי לו. אתה בסך הכל לוקח סיפור שזה גם רעיון ומחבר אליו רעיונות ... יש רעיון שאומר מרגיש ויש רעיון שאומר אני מדמיין. כאשר אתה קורא סיפור, מה זה סיפור? זה הרבה רעיונות שמתחברים יחד לרעיון כללי שנקרא סיפור. כי הסיפור מורכב מהרבה מושגים וכל מושג הוא רעיון, אז סיפור זה הרבה רעיונות שהופכים להיות ... אתה נשען על שום דבר, אז אתה לא יכול לחוש שהבנת במאה אחוז את הסיפור. כי אתה אפילו לא יכול להבין דבר אחד מהסיפור במאה אחוז. אם אפילו מילה אחת מהסיפור אתה לא יכול להבין במאה אחוז, אז איך תבין את הסיפור במאה אחוז? ולכן התודעה שלך מחפשת ... יחסיים. ותכלס מה עשית? לקחת עוד רעיונות יחסיים והדבקת אותם לסיפור. אבל זה לא אומר שזאת באמת ...
מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו?
... לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג האלוהים שבי? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו? מהו ... חופש פנימי אמיתי עוברת דרך חקירה עצמית יסודית, שמטרתה היא להשתחרר מההיאחזות בסיפורים ובדמויות שאנו מספרים לעצמנו על עצמנו. האדם בדרך כלל מזוהה עם הגוף שלו, השם שלו והסיפור שיש לו על עצמו - למשל, אני גבר, קוראים לי משה. אליעד אומר שכל ההזדהות הזו היא סיפור בלבד. אם ניקח אדם ונגדל אותו בסביבה שונה לחלוטין, עם שם אחר וזהות אחרת, הוא יזדהה עם זהות חדשה ושונה לגמרי. לדוגמה, אליעד משתמש בדימוי מתוך הסרט עליסה ... כי הוא חושב שזו הדרך היחידה להרגיש טוב עם עצמו. מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? כשאדם מבין שהדמות שהוא מנסה להיות היא רק סיפור פנימי, הוא יכול להשתחרר מהתלות שלו בסיפור הזה. הוא יכול להמשיך לשחק בדמות אם הוא רוצה, אך מתוך בחירה חופשית ולא מתוך פחד או תלות. השחרור מהסיפור מאפשר חופש אמיתי, שבו האדם אינו תלוי בדמות מסוימת כדי להרגיש שלם. האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? המחשבה לא אכפת לי מי אני מסמלת חופש גבוה, מכיוון ... ורק אחר כך ניתן לחשוף אותו בהדרגה לכך שיש גם אפשרויות אחרות, שהזהות שלו היא סיפור ושאפשר להסתכל על המציאות בדרכים שונות. למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו? לפי אליעד, מקור הסבל הוא תחושת החובה להיות מישהו מסוים. ברגע ... המסקנה הפרקטית המרכזית מכל השיחה הדרך הפרקטית להשתחרר מההזדהות היא לחקור את הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו: למה אנו מספרים אותם, מה אנו מנסים להשיג דרכם, ומה האמת מאחוריהם. ככל שהחקירה הזו מתקדמת, האדם יכול לבחור להיות מי שהוא באמת, או ... להבין את האמת של עצמך, צריך לנתק את התודעה מההיאחזויות - כמו השם שלך, הגוף שלך, הסיפורים שאתה מספר לעצמך. החקירה מתחילה בהבנת העובדה שאתה לא בהכרח מי שאתה חושב שאתה. אתה מזדהה עם הדמות שלך, אבל זאת רק מסכת של סיפור. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא משה - יש לו זיכרונות, תחושות, זהות. אבל אליעד אומר שזו פשוט תודעה שמזהה את עצמה עם גוף, שם, תכונות - וכל אלה הם תוצר של ... עם חוויות אחרות, היית מזדהה עם דמות אחרת לגמרי. זה מדגיש שהאני שלך הוא בעצם סיפור בלבד. מהי משמעות הדימוי של עליסה בארץ הפלאות? אליעד מביא את הדוגמה של הסרט עליסה בארץ הפלאות, שבו עליסה אוכלת או שותה ומשנה את גודל גופה. כאשר הגוף ... את עצמך. אתה נאחז בדמות כי היא אמצעי להרגיש תחושת ערך. מה קורה כאשר מבינים שזה רק סיפור? כאשר אדם מבין שהדמות שהוא מנסה לבנות - היא סיפור בלבד, אז הוא יכול לבחור להמשיך לשחק את הסיפור, או להשתחרר ממנו. אליעד מציע לא רק לשבור את הדמות, אלא להכיר בכך שהיא חלק מסיפור גדול יותר - ואז לבחור להזדהות איתה או לא, מתוך חופש ולא מתוך פחד. האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? האפשרות של לא אכפת לי מי אני - מייצגת חופש גבוה ... שממנה אפשר להתחיל לפרום את ההיאחזות. אם אתה תבין שהדמות שאתה מנסה להיות היא רק סיפור שאתה מספר לעצמך - אתה תוכל לבחור האם להמשיך לשחק אותה או לא. בהמשך, אפשר גם לחקור את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, כדי להחליש את התלות בה. איך לחנך ילד במודעות הזאת? אליעד אומר שאי אפשר ישר לגדל ילד על תפיסת הכל סיפור בלי לתת לו קודם כל זהות בסיסית. ילד צריך קודם כל להזדהות עם משהו, כדי שיהיה לו ממה להשתחרר אחר כך. רק אחרי שנוצרה אצלו זהות כלשהי, אפשר להתחיל להציג ... אלא בזה שאתה לא יודע שאתה משחק. מה המסקנה הפרקטית מכל השיחה הזאת? צריך לחקור מה הסיפור שאתה מספר לעצמך על עצמך, למה אתה מספר אותו, מה אתה מנסה להשיג באמצעותו, ומה האמת. ברגע שתתחיל לשאול את השאלות האלו - יתחיל תהליך של שחרור מהדמות, ... הראשונים בדרך להשגת חופש פנימי הוא להבין שהאדם לא בהכרח מזוהה עם הגוף או עם הסיפור שהוא מספר לעצמו. יש צורך לשאול את עצמנו את השאלות החשובות, כמו מי אני?, מה אני רוצה?, ולנסות להבין את התודעה מעבר לאחזויות שאנחנו יוצרים סביב עצמנו. ... מעולם התודעה: הוא מציין כי אם אדם מזהה את עצמו כבן אדם מסוים, הוא למעשה נמצא בתוך סיפור. למשל, הוא מספר על דימוי שבו אדם יכול לחשוב שהוא מישהו מסויים, אך אם הוא יצא מתוך ההגדרה הזו, הוא יוכל להבין שהוא לא מחויב להיות שום דבר מסוים. האם ... של ההרצאה נוגעת לא רק במהות האני, אלא גם לשאלה אם האני נוצר כתוצאה מאחזות, כמו הסיפור שלנו על עצמנו. התשובה לפי אליעד היא כן - כל אגו שנבנה סביב תודעה מסוימת הוא תוצאה של האחזויות שמתחזקות עם הזמן. הוא מסביר שבעצם ברגע שבן אדם משחרר את ... בשאלה מהו האני האמיתי. אליעד מציין כי כל מה שאנו תופסים כאני הוא למעשה תוצאה של סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. אנו לא באמת יודעים מי אנחנו, ולפעמים אנחנו לא מבינים עד כמה זהותנו היא תוצאה של סיפור שיצרנו, ולא של מציאות אובייקטיבית. ההבנה הזאת היא קריטית לשחרור הפנימי, כי רק כשהאדם מבין שהאחיזה בזהותו אינה האמת המוחלטת, הוא יכול להתחיל להרגיש ...
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
... מסוים יכולה לסייע לו להשיג את מה שהוא באמת רוצה. איך לשכנע את התת - מודע של מישהו? אם אנו רוצים לשכנע מישהו בדרכים סמויות, נוכל להשתמש במיומנות שנקראת תורת הסיפור. מהות תורת הסיפור היא לדעת איך לספר סיפור בצורה שמעבירה מסר תת - מודע מבלי שהשומע יבין שאנחנו מנסים לשדר לו מסר כלשהו. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לשכנע מישהו במשהו, נוכל לשלב את המסר בתוך סיפור מעניין. כאשר אנחנו מספרים סיפור בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשתול בתודעה של האדם את המסר בצורה שהיא לא מודעת לו, ובכך להשפיע עליו מבלי שהוא ישים לב. מהי תורת הסיפור ולמה היא יעילה? תורת הסיפור מתמקדת בהבנה של איך סיפור יכול לשמש ככלי להעברת מסרים. לדוגמה, בפסטיבלים של מספרי סיפורים, יש אנשים שמומחים בסיפור, אך לא תמיד יודעים איך להעביר מסר סמוי דרך הסיפור. זהו כלי חזק מאוד, כי סיפור טוב יכול להפעיל את התת - מודע של השומע ולהעביר לו תחושות מסוימות, בלי שהוא ירגיש שאנחנו מנסים לשכנע אותו. לפי דוגמאות מההיסטוריה, כמו סיפורו של רבי נחמן, שהוא היה מתחיל לדבר על נושא כלשהו, ובשלב מסוים היה עובר לסיפור כדי להעביר מסר חשוב מבלי שאנשים ירגישו שהוא מנסה לשדר להם משהו. כאשר אנחנו מספרים סיפור, אנחנו יכולים לשתול מסרים בצורה חינמית, ככה שבלי שהשומע יהיה מודע לכך, הוא סופג את המסר. איך לשפר את יכולת הסיפור שלך? כדי לשפר את היכולת שלך לספר סיפורים ולהעביר מסרים בצורה חכמה, עליך להבין את מהות הסיפור שאתה רוצה להעביר. כדאי לקרוא הרבה טקסטים, במיוחד בשפות כמו אנגלית, ולהתמקד בהבנת המילים והמשמעויות שלהם. כשאתה לומד לזהות את המשמעויות הנסתרות של המילים, אתה מתחיל להבין איך לבנות סיפור בצורה שמאפשרת להעביר מסרים בצורה חכמה. תהליך הלמידה הזה יכול להקנות לך כלים לשלוט בצורה יותר טובה בסיפור, ולהפוך אותך לסופר שמסוגל להעביר מסרים מבלי שיבחינו בזה. איך להשפיע על מישהו בצורה סמויה? כדי להשפיע על ... עליך להבין את המהות של הרצונות שלו. ברגע שאתה יודע מה הוא באמת רוצה, תוכל ליצור קשר בין רצונותיו לבין מה שאתה רוצה שהוא יתעניין בו או יעשה. הדרך לשם היא דרך סיפור שמתאר את המהות של הרצון, ולשלול אותו עם סיפור שיעביר את המסר בצורה טבעית. איך לגרום למישהו להתעניין? תורת הסיפור השפעה על תת המודע שכנוע סמוי סיפור להעברת מסר כן. ש: אני יכול להגיד? אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר. ש: הצורך ... מה המבנה הכללי? ש: זה אני לא יודע. אליעד: מה המבנה הכללי, איך משכנעים מישהו במשהו בלי שהוא ישים לב ששכנעת אותו, מה המבנה הכללי? המבנה הכללי הוא באמצעות תורת הסיפור, יש מקצוע שנקרא תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? ש: story telling באנגלית. אליעד: נכון, יש תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? זה מקצוע שלומדים אותו מי שלומד אותו, כן. ש: פעם ראשונה אני שומע את זה. אליעד: הנה אתה רואה, זה נושא שנקרא תורת הסיפור, מה זה תורת ה
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
... באמת מאמינים בכך, וגם כי יש להם אינטרס רגשי לחשוב כך. הסיבה לכך שוויכוח עם אדם פרנואידי ברמה הרציונלית בדרך כלל לא עובד היא שאותו אדם ממילא מאמין שהסיפור שלו אמיתי. כאשר שואלים שאלות רציונליות, כמו ... אותם, הוא יצטרך להתמודד עם זה שהוא האשם, ואז הוא ירגיש רע. לדוגמה, אדם שהעסק שלו נכשל, עלול להרגיש רע מאוד לגבי עצמו, להרגיש כישלון, ואז להמציא לעצמו סיפור שמישהו אחר אשם בזה שהעסק שלו נפל, כדי לא ... בכישלונות, פחדים או תחושת נחיתות, הוא מחפש סיבות חיצוניות כדי להסביר את תחושותיו הקשות. אם אף אחד לא עוצר אותו ומראה לו את האמת, הוא מתחיל להאמין שהסיפורים שהוא המציא הם אמת. ברגע שהוא מזהה אפילו פירור קטן של אמת במציאות שיכול לאשש את הסיפור שלו, הוא מחזק את ההזיות ומפתח אותן. לדוגמה, ... הביטחון שלו, נמנע ממנו להידרדר לתוך עולם של הזיות שווא ופרנויות. לדבריו של אליעד, אם האדם היה מרגיש שלם עם עצמו מלכתחילה, הוא לא היה צריך להמציא שום סיפור שיצדיק את הכישלונות והחסרונות שלו. איך לטפל ... של לפגוע בו זה לא קשור לחשוב, אתה הבנת כי הוא יכל להמציא לעצמו דמיון אחר להגיד הם משתחווים לי הם עובדים אצלי לא יודע משהו אחר אם הוא כבר מספר ממציא סיפור תמציא סיפור הפוך. איפה הוא מרגיש יותר חשוב שהוא אומר רוצים ... יש לו איזה היגיון בשיגעון שלו, עכשיו ברגע שאנחנו כבני אדם לא מבינים את ההיגיון שלו מה נגיד שהוא משוגע אבל במאה אחוז מהמקרים יהיה איזה משהו הגיוני מהסיפור זה דבר ראשון, זאת אומרת צריכים לדעת שגם בכל ... ואלה נגיד הוא אומר לך אתה יודע ראיתי בטלוויזיה ככה וככה והם מדברים עלי אם אנחנו נשים לב אנחנו נראה שזה לא תלוש לגמרי מהמציאות יש איזה פירור של אמת בסיפור . זאת אומרת גם המשוגע זה לא במאה אחוז מהמקרים ... לחסל אותך אז למה הם לא עושים ככה, אז אם זה ככה וככה אז למה ככה וככה ואז עכשיו הוא בגלל הפרנויה שלו שתכף נבין ממה היא נובעת עכשיו הוא צריך להמציא סיפור עוד יותר עכשיו הוא צריך להמציא הוא אומר רגע אז באמת זה לא הגיוני ואז הוא אומר לא זה ככה ועכשיו הוא ממציא פירוש עוד יותר מוזר לחזק לעצמו את הסיפור המקורי. זאת אומרת שכשאתה שאלת אותו אבל זה לא הגיוני תסביר לי למה ככה וככה הרבה פעמים אתה גרמת לו לחזק לעצמו עוד יותר את הסיפור כי הוא עיקם את המוח שלו עוד יותר כדי להמשיך ... מנסים לעזור לי למה הוא צריך להגיד מנסים לחסל אותי. אוקי עכשיו יש כל מיני דרכים אפשר להגיד לדוגמה לשאול מתי המחשבות האלה הופיעו מתי הם התחזקו כל מיני סיפורים ואני אתן לכם דוגמה. הדוגמה היא כזאת בן אדם ... בלי תנאים וכו ואז אין לו אינטרס להגיד שמנסים לחסל אותו לפגוע בו מה שזה לא יהיה, כי שתבינו לפעמים בן אדם כדי לא לחשוב מחשבות רעות על עצמו הוא ימציא סיפור שלא היה ולא נברא רק כדי לברוח מהכתב אישום שלו ... ולכן אם אנחנו נרצה לעזור לו אנחנו צריכים ללכת דרך הדבר הרגשי. עכשיו יש עוד היבט נגיד שמישהו אומר נגיד מנסים לחסל את המשפחה שלי אוקי מה יכול להיות שהסיפור הוא כזה הבן אדם הרגיש שהוא מאוד חלש ושהמשפחה ... אותך נגיד המשפחה שלך לא תעזוב אותך ואז המוח אומר לו לא אבל אתה לא בטוח בזה ואז הוא אומר לעצמו טוב איך אני ארגיש שאני עושה כדי להגן על עצמי בוא נמציא סיפור שמנסים לפגוע במשפחה שלי ואז עכשיו אני יכול ... לי לבית, למה הוא חושב ככה כי מרוב הפחד שהוא לא רוצה שיפרצו לו לבית אז עכשיו הוא לוקח כל מיני דברים ומפרש אותם כאילו זה אומר שהולכים לפרוץ לו לבית זה הסיפור. עכשיו מה שזה אומר לנו שבמקרה הזה אם הבן אדם ... אותם אז הוא פחות יצטרך להרגיש שהוא מגן עלים ואז אם הוא פחות מרגיש שהוא מגן עליהם אז הוא לא ימציא את הפרנויות או מה שזה לא יהיה. וכמובן שלפעמים זה סיפור משולב בסיפור והסיפור הזה שמנסים לחסל לו את המשפחה זה כדי למצוא יותר הגיוני למה מנסים לפגוע בו כל מיני סיפורים ועניינים אבל מה שאני מנסה להראות שתמיד יש משהו טוב שיוצא לבן אדם מזה שיש לו איזה סיפור מופרך לחלוטין. עכשיו למה בן אדם נגיד יש לו סיפור שהמציאות לא מספיק טוב למה בן אדם ממציא את הסיפור הזה שהמציאות לא מספיק טובה. ש: הוא מרגיש שהוא ... לא מוצלח לא פה לא שם ואף אחד לא אמר לו לא על זה שום דבר ואז הוא אומר טוב מנסים לפגוע בי ואז אף אחד לא הגיב אמרו טוב בסדר זה יעבור לו ואז הוא ראה שהסיפור הזה לא כל כך אמין אז הוא אמר אוקי בוא נחזק את זה בוא נביא הוכחות הסיפור הוא נכון ואז הוא פתח טלוויזיה ראה אמר הנה זאת ... לא מסוגל לדמיין שהעסק שלו יפול כי אם הוא ידמיין שהעסק שלו יפול זה אומר שהוא לא שווה והוא לא מוצלח והוא לא זה והוא לא שם אז הוא עכשיו היה צריך להמציא סיפור בוא נמציא סיפור מי מאיים על העסק שלי כי לא יכול להיות שהעסק שלי לא מוצלח כי אני לא מספיק טוב או כי משהו, לא אין אפשרות אם העסק נופל זה אך ורק בגלל שניסו מאוד לחסל אותי. אז הוא ממציא סיפור ואז מספר סיפור על סיפור ואז אתה אומר לו אבל זה לא נכון ואז עכשיו הוא ...
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
... משני אלמנטים עיקריים: העובדה עצמה, והפירוש שאנחנו נותנים לה. לדוגמה, אם אדם אומר לנו הלכתי אתמול לטייל, המילים הלכתי לטייל הן העובדה בלבד, אבל מיד המוח שלנו מייצר סיפור שלם מסביב: איפה הוא טייל, למה טייל, עם מי טייל, ומה הרגיש במהלך הטיול. אליעד מסביר שהדרך המעשית לפתח שיחה היא לזהות בראש את התמונה או הסיפור שהמוח שלנו מוסיף למשפט הפשוט, ולהפוך את אותם פרטים לא ... את עושה עכשיו?, ובכך מאפשרים לשיחה להמשיך באופן חלק ומעניין. כיצד האסוציאציות במוח מסייעות בניהול שיחה? אליעד מדגים כיצד אפילו מילה פשוטה כמו מיץ תפוזים מייצרת אצלנו סיפור שלם: אנחנו מיד מדמיינים תפוזים נסחטים, כוס קרה, טעם מתוק ... את השיחה. מהם השלבים המעשיים לפיתוח שיחה מוצלחת? לסיכום, אליעד כהן מציע נוסחה מעשית ופשוטה לפיתוח שיחה: קח את המשפט שאמרו לך ושים לב לעובדות הברורות שבו. זהה את הסיפורים והאסוציאציות שהמוח שלך מוסיף אוטומטית סביב העובדות. הפוך את הפירושים והאסוציאציות האלו לשאלות ברורות ופשוטות. בכל תשובה שקיבלת, חזור על התהליך כדי להמשיך ולפתח את השיחה. לדוגמה, אם מישהו אומר הייתי בים, מיד אפשר לכתוב סיפור שלם על זה: היה חם היום, בטח לקחת שמשייה, אולי הזמנת משקה ... מאפשרת לכל אדם, גם אם אינו מורגל ביצירת שיחות, לפתח תקשורת בין - אישית טובה וזורמת בקלות יחסית. איך לנהל תקשורת בין - אישית בצורה טובה? מדוע המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים? כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה? היצמדות לאמת ואופן ... שחית?, האם הזמנת משהו לשתות?. אליעד מדגיש שכל מילה שמישהו אומר מייצרת לנו במוח תמונה גדולה יותר. אם אומרים הלכתי לים, אנחנו לא מסתפקים רק במילים הללו, אלא בונים בראש סיפור: מה השעה, מה המזג אוויר, מה נעשה בפועל, האם שחינו או ... באופן טבעי בראש, אפשר לייצר שאלות. אליעד מתאר שכדי לפתח שיחה עם אדם, אפשר לקחת את מה שהוא אומר ולהוסיף עליו חיבור של כמה משפטים, כאילו כותבים על זה חיבור שלם או סיפור: הלכת בים בשתיים בצהריים?, היה חם?, לקחת שמשייה?, שחית ... חברים או לבד?, מה עשית שם?. הדרך המובנית יותר היא לעבור מילה מילה (כמו ים, הייתי, היום) ולשאול את כל מה שעולה, אך הדרך האינטואיטיבית היא לזהות שהמוח שלנו כבר ממציא סיפור הרבה מעבר למשפט הבסיסי שנאמר. כיצד ההיצמדות לאמת עוזרת ... ויש מי שיחשוב על בית כמשפחה. לכל אחד יש פרשנות אחרת, ומתוך כך צצות שאלות חדשות. אליעד מסכם שהנוסחה הפשוטה היא: קבל את מה שאמרו לך (העובדה), בדוק מה אתה מפרש מזה (הסיפור הנלווה שיצר לך בראש), והפוך את אותו פירוש לשאלות. כך אפשר ללמד אדם לפתח שיחה, גם אם אינו מורגל בכך. איך לנהל תקשורת בין - אישית בצורה טובה מדוע המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה היצמדות לאמת ואופן ... עכשיו שימו לב יש עובדה ופירוש העובדה היא שהוא אמר הלכתי לטייל עכשיו תפרש מה נראה לך שהוא אמר, מה לדעתך הוא אמר שהוא אמר הלכתי לטייל מה לדעתך מה הוא סיפר תוסיף על הסיפור תוסיף. ש: יכול להיות שהיה לו קצת רע והוא אולי הלך לטייל כדי להרגיש טוב. אליעד: שנייה ואז אתה מוסיף איזה סיפור אתה מוסיף סיפור אוקי יכול להיות שהיה לו רע הוא הלך לטייל כדי להרגיש טוב, ... באיזה. אליעד: יפה אז קופץ לך נגיד בראש שהוא יושב על כיסא, מה צייר לי אוקי בא נעשה את זה אחרת הוא אמר לך הייתי בים עכשיו אני אומר לך קח דף ונייר ותצייר תכתוב על זה סיפור עבודה או חיבור בזה תכתוב סיפור, מה אתה יכול לספר לי על מה שהוא אמר קח איזה משפט שהוא אמר ותהפוך את זה לסיפור מה הסיפור שאתה יכול נגיד לספר על זה? ש: נקרא לזה לדוגמה ספציפית ... החליט שהוא היה בבית היה מאוד חם החליט שהוא נוסע לים, כן החליט שהוא נוסע לים נסע לים התלבט מה לקחת לים לקח לים שמשייה ישב בים לקח כיסא הזמין קפה, ראה את השמש שחה סיפור. עכשיו הוא אמר שהוא היה בים ויש לך סיפור מסביב, עכשיו אוטומטית כשהוא אומר לך באתי מהים נגיד הוא אומר לך הייתי היום בים במוח שלך היה על זה סיפור שהוא מעבר לשלוש מילים של הייתי בים. כשהוא אומר לך הייתי בים בראש שלך בטוח היה איזה סיפור, נגיד שהוא אומר לך את המילה שולחן יש בראש איזה סיפור על המילה שולחן. ש: למה זה בטוח? אליעד: כי המשמעות של המילה שולחן היא נגזרת מהסיפור שאתה מספר על המילה שולחן, אוקי עכשיו מה אני חותר. ש: לא, ... זה לא, לא מנסה עכשיו לעשות את זה אני מנסה להסביר משהו אחר בן אדם שרגיל להיצמד לאמת אוטומטית הוא גם יודע לפתח שיחה, למה כי מה זה להיצמד לאמת להיצמד לאמת זה מישהו מספר סיפור אתה שואל את עצמך האם אני בטוח שהפירוש שאני מפרש האם אני בטוח שהוא נכון ואת זה אתה הופך לשיחה. אם מישהו מספר לך סיפור הילדה שלך אומרת לך אני בבית ואז בראש שלך קופץ כנראה ...
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות
... צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי ... חיובית יותר. דוגמה אחת לכך היא הפוסט שנפיץ ברשתות החברתיות על סיפור קין והבל בתנך. בפוסט, נטען כי קין, שהביא פירות ... להראות את הצמחונות באור חיובי, תוך התעלמות מהקשר הרחב יותר של הסיפור. מהו סיפור קין והבל בתנך? הסיפור המקורי בתנך מתאר את קין ובל, שני האחים שהקריבו ... בכור צאנו. אלוהים קיבל את קורבן הבל, אך דחה את קורבן קין. על פי הסיפור, קין, שנפגע מההחלטה, הרג את הבל, והפך לאדם הראשון בתנך שמתואר כרוצח. במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את הדרך בה סיפור זה שונה ומסולף כדי להתאים לרעיון הצמחוני. כיצד נערך ... כי ציטוט הפסוקים מהתנך, כפי שהם מופיעים בפוסט ברשת, מציג את הסיפור בצורה מעוותת. למשל, נאמר כי קין היה הצמחוני הראשון ... מבהירה שצמחונות או טבעונות אינן בהכרח הבחירות הדתיות המובילות בסיפור המקראי, ושהפרשנות המודרנית של המילים במטרה להציג את ... צמחוני? אחת השאלות שנשאלות במהלך ההרצאה היא האם הצמחונות בהקשר של סיפור קין והבל נובעת מרחמים על בעלי חיים. אליעד טוען כי ... קין לבל כמאבק אידיאולוגי בין הצמחונות והאכזריות, אך למעשה מדובר בסיפור שמדבר על הבחירות האישיות של הדמויות, ולא על תיאור של עקרונות מוסריים או אורח חיים דתי. האם יש קשר בין סיפור קין והבל לצמחונות? לבסוף, אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהסיפור המקראי על קין והבל לא מספק שום ראיה לכך שהתנך מקדם ... צמחונות או טבעונות. השאלה שמנחה את ההרצאה היא האם ניתן להבין מתוך סיפור זה את עקרונות הרחמים על בעלי חיים, כפי שהצמחונים ... שהועלו על ידי מפרשים, ולא בהכרח מבוססות על התוכן המקורי של הסיפור. צביעות צמחונית? צמחונות בתנך? האם קין היה צמחוני? ...
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... מסרים סמויים ולחשוב בצורה ביקורתית? כאשר אדם שומע סיפור כלשהו, בין אם זה בעיתון, בטלוויזיה או ממישהו אחר, כדאי לשאול כיצד הסיפור הזה משפיע על מחשבותיו ועל עמדותיו. לפעמים סיפור פשוט הוא הקדמה או מסר סמוי שנועד להשפיע על דעותיו של האדם לגבי נושא אחר. למשל, סיפור על כלב שנשך אדם יכול להיות הקדמה למסר רחב יותר, והאדם יכול לבדוק כיצד סיפור זה משפיע על דעתו לגבי נושא מסוים. כמו כן, כשמישהו מספר סיפור, כדאי לחשוב למה הוא סיפר אותו, מה המסר הסמוי שנמצא מאחורי הסיפור, והאם בכלל הסיפור מחייב להסיק מסקנה כלשהי. כך, אדם יכול להגן על עצמו מפני שכנוע עקיף או ... מרחיקים את המסרים כאילו מהדבר המרכזי. לדוגמה נגיד בסיפור של הדירות ואז נגיד לבן אדם תראה איך האנשים חיים מאוד טוב בדירות, נגיד ... השני. ועכשיו הדבר העוד יותר חשוב שהוא המפתח לכל הסיפור הזה הוא כדלקמן, בן אדם שרוצה לשפר את יכולת השכנוע שלו ולהגדיל את ... מה זאת אומרת מהיבט נוסף נגיד שבן אדם שומע איזה סיפור, מישהו מספר לך איזה סיפור סתם סיפור מספר סיפור, בן אדם יכול לשאול את עצמו איך הסיפור הזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?, לבדוק האם הסיפור הזה והזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?. נגיד לקחת איזה נושא להגיד אוקי על כל סיפור הזה ועל כל תסביכיו, איך הסיפור הזה שעכשיו שאני שומע משפיע על הדעה שלי בנושא X, איך זה משפיע ואז הבן אדם פתאום יכול מעוד היבט לראות אני בעצם רואה שהסיפור הזה והזה הוא בעצם הקדמה הוא בעצם מבוא, הוא בעצם הנחת יסוד חלקית אפילו ... וככה ואז אני עושה ככה וככה. זאת אומרת עוד פעם לקחת סיפור, בן אדם סתם שמע סיפור קרא כתבה, ראה משהו בעיתון ראה משהו בחדשות ושואל את עצמו איך הסיפור הזה עכשיו, סתם סיפור כלב נשך בן אדם, איך הסיפור הזה משפיע על דעתי לגבי X, איך זה משפיע? בא נבדוק בוא נמצא קשר כלשהו ... לחשוף לבן אדם איך המוח שלו עובד. ויש עוד היבט בסיפור הזה ברגע שמישהו בא למכור לך מוצר והוא מספר לך סיפורים סתם סיפורים לפי תומו הבן אדם יכול לשאול את עצמו למה הוא מספר לי את הסיפור הזה, מה הוא מנסה להגיד בסיפור הזה האם בסיפור הזה יש פה עכשיו איזה מסר סמוי, אולי ב
הרשלה, מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור
... מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור מי היה הרשלה ומה הסיפור על הרשלה והסוכר? הרשלה הוא דמות ידועה בסיפורים עממיים, שהמטרה שלהם היא להעביר מסרים חכמים על ידי שימוש בהומור ובסיטואציות פשוטות. אחד הסיפורים על הרשלה מתאר מקרה שבו הוא הוזמן להתארח בבית ... האוכל, ביקש מבעלת הבית סוכר כדי לשפר את הטעם. בעלת הבית, שלא רצתה לתת לו את הסוכר, הסתירה אותו בארון ואמרה שאין לה סוכר בבית. הרשלה, בחוכמתו, סיפר לה סיפור מומצא על מגפת סוכר שמתרחשת כרגע, וטען שיש סוכר רעיל שנמכר בשוק, וכדאי להיזהר מכך. כאשר שמעה האישה את הסיפור, מיד נלחצה ואמרה להפתעתה שהיא נזכרה שבדיוק היום ... של האישה היה רופא השיניים של העיר. בעלת הבית חשבה לעצמה שבסופו של דבר הרשלה יזיק לעצמו באכילת הסוכר, ואז יגיע אל בעלה לטיפול שיניים יקר. כך שהאישה בסיפור הייתה בעצם מתוחכמת יותר מהרשלה. מה הטעות שעשתה ... את עצמו זאת, הוא יבין שאין הבדל אמיתי בין הרצונות השונים שלו, ויבין שהמנגנון של לרצות הוא אינסופי, ותמיד ימצא חיסרון נוסף למלא אחריו. מה אפשר ללמוד מסיפור הרשלה והגפרורים? סיפור נוסף על הרשלה מתאר איך הוא בדק גפרורים כדי ... התמידי הוא המנוע לקיום החיים, ולכן כדאי לאדם להסתכל על חוסר הסיפוק בצורה קצת אחרת ולהבין שהוא חיוני לקיום שלו, ולא רק דבר שלילי. מה המסקנה המרכזית מסיפור הרשלה והסוכר? המסקנה המרכזית היא שלפני כל פעולה ... מסוים בלי לבדוק אם זה בכלל מוביל אותו לתוצאה הרצויה. מעשיות הרשלה איך לשלוט ברצונות? משל ונמשל איך ללמוד מכל דבר? למה תמיד יש חיסרון? מה מוסר ההשכל מסיפורי הרשלה? אליעד: בסיפור של הרשלה יום אחד להרשלה לא היה מה לאכול והוא ...
השתקפות עצמית, להזדהות עם כל הדמויות שבסרט, סיפור חייך, הכל מדבר עליך, ללמוד מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, הכל רלוונטי, הכל מעניין, משל ונמשל, חשיבה מופשטת
השתקפות עצמית, להזדהות עם כל הדמויות שבסרט, סיפור חייך, הכל מדבר עליך, ללמוד מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, הכל רלוונטי, הכל מעניין, משל ונמשל, חשיבה מופשטת
... עצמית, להזדהות עם כל הדמויות שבסרט, סיפור חייך, הכל מדבר עליך, ללמוד מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, הכל רלוונטי, הכל מעניין, משל ... המחבל יכול להיות דימוי לחלק הרסני בתוכו, רצון שפוגע בעצמו, והשוטר מייצג את החלק שמנסה למנוע את הפגיעה. כך למעשה, כל דמות שמופיעה בסיפור או באירוע חיצוני היא חלק פנימי של האדם עצמו. השימוש במשל ובנמשל הוא קריטי להבנת העולם הפנימי - כפי שאפשר לספר סיפור על משהו שקרה אתמול במשל, אותו דבר הסרט הוא משל ברור לתהליכים נפשיים שמתרחשים בנו. כיצד העולם כולו הוא בעצם סיפור החיים שלך? אליעד מדגיש שהמטרה היא לראות בכל אירוע, גם אם הוא רחוק מאיתנו, תהליך שמתקיים ... עם כל הדמויות בסרט? איך ללמוד מכל דבר בחיים? מהו משל ונמשל? כיצד הכל רלוונטי לחיים שלך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך להשתמש בסרט כסיפור חייך? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיפור, איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיפור, איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מאמן אישי להרזייה, קואצ'ר מומלץ בתחום סיפור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3516 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 05:11:31 - wesi1