... מצד שני, הוא גם נדרש להטיל ספק באמינותו של השכל עצמו. אליעד כהן מציין שהסתירה לכאורה שהאדם מצביע עליה היא במידה רבה מדומה. הוא מדגיש כי אם באמת אדם היה מגיע
למסקנה מוחלטת שהוא אינו יכול להאמין לשכל, המשמעות הייתה שהאדם יפסיק לדעת כל דבר שהוא. במצב שבו האדם לא מאמין בשכלו כלל, הוא לא יכול לחקור שום דבר, ... לדברי אליעד, האדם צריך להיות מודע לכך שהוא כבר משתמש בשכל ומאמין בו במידה מסוימת. כאשר הוא אומר אני לא מאמין לשכל, זוהי עדיין טענה שבאה מתוך השכל עצמו. לכן,
המסקנה שהאדם לא יכול להאמין בשכל היא עצמה אמונה בשכל. הטלת ספק אמיתית בשכל הייתה מביאה את האדם לשתיקה מוחלטת, שבה אין יותר שום טענה, ידע או הבנה. אם ...