1:32:18מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)... מגלה שככל הנראה, דווקא הקבצן הזה הוא האדם החכם ביותר. הסיבה לכך היא שהקבצן העיוור הוא בעצם האדם שמחובר לתודעת האחדות בצורה עמוקה, ולכן אינו רואה את ההפרדה והניגודים בעולם. דווקא העיוור הזה רואה באמת, בעוד שאר האנשים רואים ... כמי שחי חיים ארוכים מאוד, מפני שהוא חי מעל הזמן. אליעד כהן מסביר שהקבצן העיוור הוא דוגמה למישהו שמחובר לתודעה אינסופית, ולכן הוא חי מחוץ לזמן. החיים הארוכים שלו אינם חיים של עוד שנה או פחות שנה, אלא חיים נצחיים. חיים נצחיים אלה נובעים מכך שהאדם מחובר לאינסוף, לתודעה שאין לה הגבלה של זמן או מקום. מהי המשמעות של אני זוכר ולא כלום שאמר הקבצן העיוור? כאשר הקבצן ... ולא כלום, הוא מתכוון לכך שהוא זוכר את המציאות כפי שהייתה לפני כל ההגדרות וההפרדות, לפני שהייתה לו בכלל תודעה של אני. המשמעות של זה היא שהוא חווה את המציאות מנקודת המבט של אחדות מוחלטת, ללא שום הפרדה או ... ידי רוח סערה. האנשים ניצלו והגיעו למגדל שיש בו כל סוגי התענוגים. אליעד כהן מסביר שהספינות הן האנלוגיה לגוף ולתודעה של האדם. האנשים בעולם חיים בתוך ספינות - הגוף או התודעה שלהם, והרוח ששוברת את הספינות מסמלת את רגע המוות או שבר כלשהו בתודעה. האנשים שמגיעים למגדל זוכים לשכר רוחני, אך הקבצן העיוור מוזמן על ידי הנשר הגדול להצטרף אליו, כי הוא חווה ... העיוור זכה להישאר עם הנשר הגדול? הקבצן העיוור הוא היחיד שזכה להישאר עם הנשר הגדול (שמסמל את אלוהים או התודעה הגבוהה ביותר), כי הוא היה היחיד שהתחבר באמת לאחדות המוחלטת. כל האחרים זכו רק בתענוגים חיצוניים, שהם זמניים וחסרי ערך אמיתי. אלוהים אמר לקבצן העיוור: אתה בוא איתי כי אתה כמוני, מפני שהוא הגיע לדרגת תודעה שבה הוא רואה וחווה את המציאות מנקודת מבט של האינסוף. מהי המשמעות של חוויית לא התחלתי לחיות כלל? הקבצן העיוור מתאר את עצמו כמי שעדיין לא התחיל לחיות כלל, מפני שהוא נמצא במצב תודעה שלפני הזמן, שבו אין עדיין הגדרה של חיים ומוות. מצב זה הוא מצב של אחדות מוחלטת, שבו האדם חווה ... הגדרת הקיום. מה משמעות המושגים נפש, רוח ונשמה לפי רבי נחמן? לפי הסיפור, רבי נחמן מסביר שישנן שלוש רמות תודעה (נפש, רוח ונשמה). אולם הקבצן העיוור מתואר כמי שנמצא מעבר לרמות אלה. הוא לא מזדהה עם אף רמת תודעה מצומצמת, אלא רק עם מה שקיים מעל הכל, עם האינסוף. הרמות נפש - רוח - נשמה עדיין נחשבות לצמצומים של התודעה. רבי נחמן לא מתייחס לרמות תודעה מעבר לשלוש אלו (חיה ויחידה), אלא ישר אל מה שמעל כולן - זוכר ולא כלום. מה מסמל הקבצן העיוור? ...