איך לטפל במחשבה טורדנית? איך להתמודד עם התנהגות טורדנית? איך לטפל ב OCD? איך להתמודד עם OCD? מה לעשות עם התנהגות כפייתית? מחשבות טורדניות מה לעשות... שיש לכך עלות מסוימת של זמן או אנרגיה, התועלת של תחושת הרגיעה גדולה יותר מהעלות ולכן הוא ממשיך עם ההתנהגות הזאת. הוא נותן דוגמה של אדם שכאשר נכשל במבחן מרגיע את עצמו בעזרת השוואה לאחרים שגם הם נכשלו, מה שמפחית את תחושת הכישלון. אם זה עובד עבורו ומרגיע אותו, אין עם זה שום בעיה. הבעיה מתחילה רק כאשר האדם מוטרד מעצם קיומה של ... אליעד מציע גישה פשוטה וברורה יותר: במקום להשתמש בטכניקות של השוואות והרגעה, האדם יכול לגשת ישירות למקור הבעיה. אם לדוגמה יש מחשבה אני רע כי נכשלתי במבחן, הדרך הישירה לפתרון היא לשאול בכנות ובאומץ את עצמך - האם זה באמת רע שנכשלתי? האם זה אומר שאני אדם רע? ולבדוק לעומק את התשובה. לדבריו, רוב האנשים לא עושים את הבדיקה הזאת ... טורדניות? אליעד מסביר שהסיבה שהשוואה לאחרים מרגיעה אדם עם מחשבות טורדניות היא כי היא משנה את התפיסה שלו לגבי כמה המצב גרוע. לדוגמה, אם אדם נכשל במבחן, זה מטריד אותו כי הוא חושב שזה הופך אותו לרע. כשהוא משווה עצמו לאחרים שנכשלו, זה משנה לו את הרצון - הוא פחות מרגיש חובה להצליח ומבין שזה לא כל כך גרוע להיכשל כי אחרים, שגם ... כאילו כמוני יותר טוב ממני גם הוא עושה את זה משווה אותו. אליעד: אוקי אז מה הבעיה בזה איפה הבעיה? ש: הבעיה היא. אליעד: אתה אמרת בן אדם נגיד נכשל במבחן ורע לו הוא אומר הנה גם הוא שהוא יותר טוב נכשל במבחן זה מה שאמרת? ש: כן. אליעד: אוקי עד כאן בסדר איפה הבעיה איפה מתחילה הבעיה? ש: הבעיה היא שאני עושה את זה, שתי בעיות כאילו. אליעד: שלוש תגיד את הראשונה הלאה. ש: אני עושה את זה על כל דבר. אליעד: מה אני שאלתי היה בן אדם נכשל במבחן? ש: כן. אליעד: אחרי שהוא נכשל במבחן הוא אמר לעצמו היה מדוכא ואז הוא אמר טוב גם הוא נכשל במבחן וזה עושה אותו פחות מדוכא? ש: כן. אליעד: איפה הבעיה אתה יכול לתת לי תשובה פה יש בעיה במקרה הזה או אין בעיה, אתה אומר אני עושה את זה על כל דבר מה אכפת לי כל דבר במקרה הזה יש ... גם כן. מה הסיבה בן אדם הרגיש רע, הרגיש רע התחיל לעשות השוואה לאחרים? ש: כן. אליעד: יפה, למה כדי לא להרגיש רע מהמחשבה שהוא מרגיש בן אדם נגיד נכשל במבחן הוא אומר אבל גם אחרים נכשלו הוא לא רוצה להרגיש רע מזה שהוא נכשל הוא אומר גם האחרים נכשלו, עכשיו הוא אומר אני רוצה למצוא דרך יותר קצרה תשאל את עצמך סבבה האם באמת זה רע שנכשלת במבחן זה הכל. ש: אז מה יכול להיות יכול להיות שבאמת ויכול להיות שלא באמת. אליעד: נכון אבל תמשיך האם אני רע, אני לא רע אני כן רע בא נראה מה האמת למה אני חושב שאני רע אולי אני לא רע אולי אני בסדר, אולי זה טוב להיכשל במבחן אולי זה לא משנה להיכשל במבחן תבדוק מה האמת מה הבעיה לבדוק מה האמת. ש: אז מה כאילו בעיקרון זה כאילו, הבנתי. אליעד: מה הבנת תביא איזו שאלה מה השאלה פה איפה יש פה איזה שאלה בכלל מה השאלה, אתה תגיד אחרת הבן אדם עצלן אין לו כוח עכשיו או אין לו שכל אין לו כוח לבדוק האם זה שהוא חושב שלהיכשל במבחן זה טוב או רע אם זה נכון או לא או עד כמה זה נכון או אז הוא מתעצל אומר אני אין לי עכשיו כוח בא נגיד שגם אחרים נכשלים ולכן מה שאני עושה זה בסדר או לכן זה לא גרוע שנכשלתי ואז ... שעומד מאחורי זה. אליעד: שמה? ש: שכאילו זה פותר לו, ההשוואה נגיד ההשוואה שדיברנו. אליעד: כי הוא חושב שזה פחות רע אם הוא היה אומר מחויב שאני אצליח במבחן ואז רע לו מזה ואז הוא אומר כן אבל הנה גם זה וזה לא הצליחו. ש: למה כי הוא נכשל? אליעד: כן זה וזה גם לא הצליחו במילים אחרות זה לא כל כך מחויב שאני רע שלא הצלחתי זהו. ש: אני ... נגד רצונו או תקשיב בן אדם רע לו כי המציאות נגד רצונו, יפה המחשבה הזאת או שהיא שינתה את רצונו או שהיא שינתה את המציאות הוא אומר רע לי שנכשלתי במבחן הוא אומר גם אחרים נכשלו ואז נהיה לו פחות רע האם המציאות השתנתה לא מה שהשתנה זה רצונו, איך זה שינה את רצונו כי הוא פחות רוצה להצליח במבחן זה הכל. ש: למה הוא פחות רוצה להצליח? אליעד: למה הוא רצה להצליח מלכתחילה כי הוא חשב שאם הוא לא מצליח הוא כישלון, הוא אומר כן אבל לא נכון הנה גם הם זה והם מוצלחים ואף על פי ...