... לא רוצה להיות לבד. רק השילוב הזה יוצר בהכרח את התוצאה של הרגשת סבל או אי נוחות. האם הכישלון במבחן הוא בהכרח סיבה להרגיש רע? אליעד כהן מביא דוגמה נוספת של אדם שנכשל במבחן ומרגיש רע. הוא בודק לעומק ומפרק את הסיבה והתוצאה למרכיבים קטנים יותר. הסיבה הראשונה שאנשים בדרך כלל חושבים עליה היא נכשלתי במבחן, ולכן רע לי. אבל אליעד בודק האם זו באמת הסיבה המחייבת את התוצאה. הוא שואל אם ניתן לדמיין מצב שבו אדם נכשל במבחן ולא רע לו. מסתבר שכן, כי אם האדם אינו יודע שהוא נכשל, הוא לא יחווה סבל. לכן מתברר שהסיבה האמיתית לכך שרע לאדם היא שהוא יודע שנכשל במבחן, ושהוא לא רוצה להיכשל. שוב, הוא מראה שהסבל אינו נובע מעצם הכישלון, אלא מכך שהאדם חושב שנכשל וגם לא ... ורצון. אדם סובל או מרגיש רע כאשר המציאות אינה תואמת לרצון שלו. לדוגמה, אדם אומר שהוא לא רוצה להיכשל במבחן (רצון), והמציאות היא שהוא חושב שנכשל במבחן. השילוב של מציאות ורצון מנוגדים הוא שיוצר את הסבל. אליעד מדגיש שחשוב להבין את ההבדל בין מציאות ורצון ולהכיר ...
... כרונית היא האמונה שלהם שיש הבדל בין פעולות שהם עושים מתוך בחירה ופעולות שהם עושים מתוך חובה. לדוגמה, ללמוד למבחן נתפס כדבר שאדם חייב לעשות כדי לקבל ציון טוב, לעומת צפייה בטלוויזיה שנחשבת כדבר שהוא בוחר לעשות כי הוא נהנה ממנה. בגלל התחושה הזאת, האדם יעדיף לצפות בטלוויזיה ולא ללמוד למבחן, משום שזה נותן לו תחושת שליטה וחופש. אליעד מדגים זאת בצורה ברורה: כאשר אדם צריך ללמוד למבחן, הוא חווה זאת כחובה. הוא מרגיש שהמבחן נכפה עליו, שאין לו ברירה, ושאם הוא היה יכול, הוא היה בוחר להימנע מכך. לעומת זאת, צפייה בטלוויזיה נתפסת ... כל דבר שאדם עושה הוא עושה כי הוא מרגיש שהוא חייב לעשות אותו. אם אדם רואה טלוויזיה במקום ללמוד למבחן, זה לא מפני שהוא באמת בוחר בזה מתוך חופש מוחלט, אלא מפני שהוא חייב לצפות בטלוויזיה, כי אחרת הוא ... לחלוטין, משום שהרצונות של האדם תמיד כופים עליו פעולות. האדם הוא עבד לרצונותיו כל הזמן, בין אם זה ללמוד למבחן או לראות טלוויזיה. איך אפשר להפסיק להרגיש רע בגלל דחיינות כרונית? אליעד מציע להפסיק להאמין שאדם חייב משהו. האדם חייב להשתחרר מהאמונה שהוא חייב ללמוד למבחן, שהוא חייב לעבוד או שהוא חייב לחיות בכלל. ברגע שהאדם יבין שהוא לא חייב כלום ושהוא בעצם משחק משחק ...
... על דבר אחר, ולהתרכז בדבר אחר בצורה מודעת. וניתן דוגמה: אדם שיש לו חרדת בחינות, ושקשה לו להתרכז וללמוד למבחן, בגלל החששות שלו מהבחינה. במקרה כזה על האדם לא להדחיק את החשש שלו מהבחינה, אלא פשוט להבין אותו, ולהתמודד איתו בצורה ראויה. על ידי זה שהוא יזכור שצריך לקחת את הכל בפרופורציה הנכונה. ועל ידי זה שהאדם נותן מענה ללחץ מהבחינה, על ידי זה הוא מסוגל להתרכז בלימוד לבחינה. דוגמה נוספת: ילד שקשה לו להתרכז בשיעור, בגלל שהדבר היחיד שהוא מרוכז בו, זה מה הוא יעשה בהפסקה. במקרה ... אפשר להתרכז ולחשוב על מה שכן רוצים. ונוסיף, כי כל הנל נכון, לא רק לגבי עניין של קושי להתרכז מבחינה מחשבתית, אלא גם כאשר האדם מנסה להתמיד באיזה עניין, ויש דברים שמפריעים לו להתרכז ולהתמיד בדרך, גם זה סוג ...
... קבלה עם תנאים פירושה שהאדם מקבל את עצמו רק אם הוא עומד בתנאים מסוימים, למשל: אני טוב כי הצלחתי במבחן או אני בסדר כי אנשים אוהבים אותי. הבעיה בגישה זו היא שכאשר האדם נכשל, מיד הוא מאבד את היכולת ... ברגע שהאדם רואה מישהו אחר כטוב או מצליח ממנו, מיד הוא מרגיש רע ביחס לעצמו. לדוגמה, אם הוא נכשל במבחן ואחרים מצליחים, הוא מיד חווה תחושת נחיתות ודחייה עצמית. אליעד נותן דוגמה לאדם שנכשל במבחנים שוב ושוב, בעוד שחבריו מצליחים. אותו אדם חש שהוא חסר ערך, שהמצב שלו הוא כישלון מוחלט, והוא מתקשה לראות ... בחיים. להטיל ספק בטוב וברע: האדם צריך לשאול את עצמו האם הכישלון שהוא חווה הוא מוחלט. למשל, אם נכשל במבחן, הוא צריך לבדוק האם זה באמת אומר שהוא גרוע לגמרי. על ידי הטלת ספק במושגים טוב ורע, האדם יכול ...
... שהוא חושב, כך השכל שלו מתחדד יותר. הוא מבהיר ששכל אינו מתפתח באמת דרך למידה טכנית של דברים כמו מבחנים או פסיכומטרי אם המטרה היא רק להצליח במבחן, אלא רק אם האדם שואל את עצמו מדוע זו התשובה הנכונה ומנסה למצוא את ההיגיון בעצמו. למשל, אם אדם לומד טריקים לפתור מבחני פסיכומטרי בלי להבין באמת למה התשובה נכונה, הוא אינו מפתח את השכל שלו. השכל מתפתח כאשר הוא מתמודד בעצמו ...
... מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא להצליח במבחנים אלא לפתח את החשיבה. הדרך המומלצת היא להתחיל מהבסיס: ללמוד את חומר המתמטיקה כמו תלמיד בכיתה א ולהתקדם בשלבים ... נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מהלימוד לצורך הצלחה בבחינות. כאן המטרה אינה לזכור נוסחאות או לעבור מבחנים אלא לאמן את השכל. לכן: התחל מהבסיס - למד מתמטיקה כמו ילד בבית הספר, מהחומר של כיתה א ואילך. ...
... מגמגם, וכל פעם שהוא צריך לדבר הוא חושש שיגמגם, ולכן מגמגם עוד יותר. זה דומה למצב של חרדת ביצוע במבחנים, סקס, או נהיגה, שבו ככל שהאדם יותר מפחד להיכשל, הסיכוי שייכשל גדל. איך מפסיקים את מעגל הקסמים של הפחד ... מבוגרים, חרדת קהל, פחד קהל, חרדת במה, חרדת כישלון, חרדת ביצוע, פחד ביצוע, פחד מפני קהל, חרדת נהיגה, חרדת מבחנים, חרדה מינית, גמגום בגיל שנתיים, הורים וילדים מגמגמים, גמגום שבא והולך, גמגום וחרדה חברתית, קושי שפתי, דיסארטריה, גמגום זמני, ...
... בה. ולפעמים האדם זקוק למעטפת נוספת של שקר על האמת, כדי להבין את האמת. לדוגמה: נניח שאדם יכול להצליח במבחן, אך הוא לא מאמין בעצמו, ולא יודע את האמת על עצמו, שהוא אכן יכול להצליח. מאוד יכול להיות, שאם ... תוסתר בתוך אמונה טפלה כלשהי, כגון לדוגמה שנאמר לו שאם הוא יעשה משהו מסוים, הדבר הזה יגרום לו להצליח במבחן, הרי שזה יכול לגרום לכך, שהוא יאמין בנקודת האמת, שהוא אכן יכול להצליח במבחן. ועל ידי זה הוא ייתן לעצמו את ההזדמנות להצליח במבחן. נמצא אם כן, כי נקודת האמת שיש בכל אמונה טפלה, היא זו שגורמת לאדם להרגיש טוב יותר, והיא זו שהופכת את אותה האמונה הטפלה לכאילו אמת. אם לדוגמה יצליח האדם הנל במבחן, אחרי אותה הפעולה, הרי שהוא יכול באמת להאמין שאכן הפעולה עזרה לו להצליח. למרות שבאמת הוא הצליח, רק בגלל ...
... או רע, ורק אז לא שייך לפחד כלל. וכל השיטות שיש בעולם, כדי להעלים פחדים וחרדות, הן שיטות מוגבלות. ומבחינה מוחלטת, הן שיטות של כזב ושקר. דהיינו, כי כל השיטות שיש בעולם שמתיימרות לעזור לאדם לא לפחד ולא להיות ... לוקחות את האחיזה של האדם מדבר אחד, ומעבירות את האחיזה של האדם לדבר אחר. כגון לדוגמה, אדם שמפחד להיכשל במבחן. שכאשר מייעצים לו להאמין בעצמו ולא לפחד, על ידי שכנוע עצמי שהוא כן יכול להצליח במבחן, הדבר הזה גורם לכך, שבמקום שהוא יפחד להיכשל במבחן, הוא יפחד להפסיק להאמין בעצמו שהוא יצליח במבחן. או לדוגמה חשיבה חיובית. שהיא גורמת לאדם להסתכל על הצד החיובי ועל היתרון שיש בדבר. אבל היא יוצרת אצל ...
... פתרון שיביא תמיד לתוצאה הרצויה, משום שכל עצה נושאת עמה חיסרון מסוים. לדוגמה, עצה כמו תלמד יותר כדי להצליח במבחן עשויה להוביל לכישלון אם תלמד יותר מדי. כלומר, תמיד יהיה צורך למצוא איזון בין הדברים, וההצלחה תלויה במינון הנכון ... אליעד, הוא שבסופו של דבר כל נוסחה או עיצה מובילות לחיסרון כלשהו. לדוגמה, עיצה של תלמד יותר כדי להצליח במבחן עשויה להוביל גם לכישלון אם תלמד יותר מדי ותיכנס למתח. לכן, כל עיצה תלויה בהבנת המינון הנכון, ולפעמים תוכל ... אותה מתישהו משהו יתפקשש גם אם אתה באמת צריך לעשות את זה משהו יתפקשש, נגיד לדוגמה מישהו רוצה להצליח במבחן אתה אומר אתה רוצה להצליח במבחן תלמד יותר עכשיו אם הוא ילמד אבל יותר מדי הוא גם יכשל במבחן מרוב לחץ לכן לא משנה מה שתציע לו בסוף איכשהו זה יפול. עכשיו יותר גרוע מזה שגם אם הוא ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: מבחן, איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: מבחן, איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, אימון אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי בתל אביב בתחום מבחן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331