אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה 2 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם אפשרי לטפל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:312 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם אפשרי לטפל בטראומה בלי לחזור לעבר? מהי חרדה טראומטית?
האם חייבים לחזור לעבר כדי לטפל בטראומה?

אליעד כהן מסביר שטראומה נוצרת כאשר אדם נמנע מלבצע פעולה כלשהי בהווה מפני שהיא מזכירה לו חוויה שלילית קשה מהעבר. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים כי בילדותו צחקו עליו בבית הספר, וכעת כל סיטואציה דומה מעוררת אצלו פחד וחרדה טראומטית.

יש שתי דרכים עיקריות לטפל בטראומה:
  • הדרך הראשונה - לגרום לאדם שלא להיזכר כלל בזיכרון הטראומטי.
  • הדרך השנייה - לגרום לכך שגם כאשר הזיכרון עולה, האדם לא ירגיש רע ולא יחווה חרדה.
כיצד מחליטים האם לטפל בעבר או בהווה?

כדי להחליט האם יש צורך לחזור לעבר ולטפל בשורש הטראומה או שאפשר לפתור את הבעיה מבלי להתעסק ישירות בזיכרון, אליעד מסביר שיש לבחון את מידת הדמיון בין הסיטואציה בהווה לבין האירוע מהעבר.

כאשר הסיטואציה הנוכחית דומה מאוד לאירוע הטראומטי מהעבר, יש חובה לחזור לעבר ולהתמודד עם הזיכרון הטראומטי עצמו. לדוגמה, אם אדם מפחד ממבחן בגלל כישלון בעבר באותו סוג של מבחן, לא ניתן להתעלם מהעבר אלא חייבים להתמקד בו, לחזור אל החוויה הקודמת ולטפל ישירות בזיכרון הטראומטי.

כאשר הסיטואציה בהווה אינה דומה או קשורה באופן ישיר לעבר, אין חובה לעסוק בזיכרון עצמו. במקרים כאלה ניתן לפתור את הבעיה באמצעות הבנה ברורה של ההבדלים בין ההווה לבין העבר, ולהסביר לאדם מדוע אין קשר בין הסיטואציות. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים בגלל חוויית ילדות, אך כיום מדובר בשיחות שונות לחלוטין עם אנשים מבוגרים, יכול ללמוד להבין שאין קשר אמיתי בין המצבים, ולכן הזיכרון הטראומטי לא צריך להשפיע עליו בהווה.

איך מתמודדים עם זיכרון טראומטי כשהעבר דומה מאוד להווה?

כאשר הסיטואציה בהווה דומה מאוד לעבר, הדרך היחידה להתגבר על הטראומה היא לחזור אל הזיכרון הטראומטי המקורי. המטפל יבקש מהאדם לספר את מה שקרה ולחוות שוב את הרגשות השליליים שקשורים לאותו אירוע. לאחר מכן, יטופלו הרגשות השליליים הללו באופן ממוקד, עד שהאדם יגיע למצב בו הוא מסוגל לומר בכנות שהוא אינו חושש שמה שקרה בעבר יקרה שוב, וגם אם זה יקרה שוב - זה לא יפגע בו. רק כאשר האדם מסוגל להגיע למצב זה, אפשר לומר שהטראומה נפתרה.

לדוגמה, אם מישהו פוחד להיכשל במבחן כי נכשל בעבר, הוא יצטרך לחזור אל הזיכרון של אותו כישלון קודם, להרגיש שוב את הרגשות השליליים, לטפל בהם ולשחרר אותם, עד שיגיע להשלמה מלאה עם האפשרות שיכשל שוב, ורק אז יוכל להשתחרר מהטראומה.

איך מתמודדים עם טראומה כשההווה אינו דומה לעבר?

כאשר ההווה שונה לחלוטין מהעבר ואין קשר ישיר בין הסיטואציות, הפתרון הוא להבין ולהסביר את חוסר הקשר בין המצבים. לדוגמה, אדם שחושש לדבר עם אנשים בגלל חוויות של לעג בבית הספר בילדותו, יצטרך להבין שהסיטואציות כיום אינן דומות לסיטואציה בה היה ילד, ולכן אין לו סיבה להיזכר בזיכרון זה.

במקרה כזה, הטיפול הוא בעיקר קוגניטיבי - להסביר לאדם בצורה משכנעת את חוסר הקשר, כך שעם הזמן הוא יפסיק להיזכר באותו זיכרון טראומטי, ובכל פעם שהזיכרון יעלה הוא לא יעורר תחושה שלילית כי האדם יבין שאין לו שום קשר למצב הנוכחי.

האם תמיד חובה לחזור לטפל בשורש הטראומה?

לפי אליעד כהן, לא תמיד חייבים לחזור לטפל בשורש הטראומה. יש מקרים שבהם מספיק להבין את ההבדל בין העבר להווה כדי להשתחרר מהפחד. כאשר אין קשר מחייב בין מה שקרה לבין מה שקורה בהווה, אפשר פשוט להסביר לאדם שאין קשר ביניהם וכך לשחרר אותו מהזיכרון הטראומטי.

עם זאת, כאשר יש קשר הדוק וברור, יש חובה אמיתית לחזור לטפל בעבר, בזיכרון הטראומטי, בצורה עמוקה ומקיפה, עד שמגיעים למצב שבו הזיכרון אינו משפיע לרעה על האדם יותר.

מהי חרדה טראומטית וכיצד היא משפיעה על חיי האדם?

חרדה טראומטית היא תחושה קשה של פחד, חרדה או הימנעות מפעולה מסוימת בהווה, שנובעת ישירות מזיכרון טראומטי של אירוע מהעבר. החרדה הטראומטית ממשיכה להשפיע על חיי היומיום של האדם ומונעת ממנו להתמודד בצורה בריאה ויעילה עם סיטואציות בהווה.

לסיכום, קיימות שתי שיטות לטיפול בטראומה: אחת שמתמקדת בהפסקת הזיכרון והשנייה שמתמקדת בשינוי התחושה כלפי הזיכרון כאשר הוא עולה. ההחלטה על השיטה המתאימה תלויה בקשר בין האירוע הטראומטי בעבר לבין הסיטואציה בהווה, והיכולת של האדם להשתחרר מתחושת החרדה הקשורה לזיכרון.
מהן שתי השיטות לטיפול בטראומה?

הטראומה נגרמת כאשר אדם פוחד לפעול בהווה בשל חוויה רעה מהעבר. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים משום שזכר צחוק עליו בבית הספר. השאלה היא האם כדי להתמודד עם פחדים אלו, חייבים לחזור לטראומה המקורית, או שניתן לפתור את הבעיה מבלי לחזור לעבר.

הסיבה לפחד היא תחושת הקשר בין העבר להווה: פחד מהחזרה על חוויות טראומטיות. יש שתי דרכים לטפל בזה:

1. לגרום לכך שהזיכרון לא יופיע כלל.

2. לגרום לכך שגם כאשר הזיכרון מופיע, לא תהיה תחושת רע.

האם יש צורך לחזור לעבר כדי לטפל בטראומה?

ההחלטה אם יש צורך לחזור לעבר תלויה בדמיון שבין הסיטואציה בהווה לסיטואציה מהעבר. אם ההווה דומה מאוד לעבר, יש צורך לחזור לטיפול בעבר. לדוגמה, אם אדם מפחד לעשות מבחן בגלל כישלון במבחן קודם, יש צורך לחזור לעבר ולשוחח על החוויה המפחידה כדי לשחרר את הרגשות השליליים.

אם ההווה לא דומה לעבר, אז אין צורך לחזור לעבר, ויש לטפל בהבנת חוסר הדמיון. לדוגמה, אדם שמפחד לדבר עם אנשים בגלל חוויות צחוק בבית הספר, אם ההווה שונה (כמו סיטואציות של שיחות עם מבוגרים), אין צורך לחזור לעבר.

מה קורה כשאין קשר בין העבר להווה?

אם אנחנו סבורים שאין קשר בין חוויות העבר להווה, יש לטפל בהווה ולשדר לאדם שאין קשר בין הסיטואציות. במצב כזה, יש להסביר לו שהסיטואציה הנוכחית אינה דומה לעבר. לאחר מכן, במקרים כאלה, יוכל האדם להתמודד עם הפחד מבלי להיזכר בעבר.

מה קורה כשיש קשר בין העבר להווה?

אם הסיטואציה בהווה דומה מאוד לעבר (כמו במבחן שבוצע פעם קודמת), אז יש צורך לחזור לעבר ולפתור את הבעיה שם. המטפל יקשיב לחוויה, ויעזור לאדם להתמודד עם רגשותיו השליליים עד שיגיע למצב שבו הוא יוכל לומר שמה שקרה בעבר יכול להתרחש שוב מבלי שזה יפגע בו.

האם תמיד חייבים לטפל בשורש הטראומה?

לא תמיד חייבים לחזור לעבר. במקרים בהם אין קשר ישיר בין העבר להווה, לא חייבים לעסוק בטראומה עצמה, אלא להבין את הקשר בין מה שקרה לעכשיו. כאשר יש קשר ישיר, עלינו לעבוד עם הטראומה ולהתמודד עם החוויה שמלווה אותה.

מהי חרדה טראומטית?

חרדה טראומטית היא תחושת פחד או פחד שנובע ממקרים מהעבר, שהמשמעות שלהם עדיין נוכחת בהווה, ויכולה להפריע להתמודדות עם סיטואציות יומיומיות.
אז יש דבר שנקרא טראומה נכון זיכרון טראומטי בן אדם מפחד לעשות משהו כי זה מזכיר לו משהו מהעבר שזה היה לו מאוד רע והוא בטראומה ובגלל זה הוא לא עושה את זה והשאלה ששאלנו היא האם כדי להתמודד ולפתור בעיה שנובעת מטראומה בעיה בהווה בן אדם מפחד לעשות בהווה בגלל שהוא נזכר במשהו מהעבר למה אתה לא מדבר עם אנשים כי זה מזכיר לך את זה שבבית הספר צחקו עליך, האם לשם כך חייבים לחזור לעבר ולטפל בו או לא התשובה היא כזאת תלוי בסוג הטראומה ואני אסביר בדיוק נוסחה מדויקת במאה אחוז מה זאת טראומה טראומה זה אומר אני מפחד לעשות כרגע משהו כי זה מזכיר לי את מה שהיה בעבר עכשיו כשבן אדם אומר אני לא עושה את זה כרגע כי זה מזכיר לי את מה שהיה בעבר מה הנחות היסוד שלו אחד שזה מזכיר לו את מה שהיה בעבר שתיים שמה שהיה בעבר הוא לא רוצה שזה יקרה שוב, למה אתה לא מדבר עם אנשים כי זה מזכיר לי את זה שבבית הספר צחקו עלי אז אתה גם זה מזכיר לך את זה וגם כשאתה נזכר בזה זה עושה לך רע.

לכן תפיסתית כשיש טראומה יש שתי דרכים לטפל בה או לגרום לכך שזה לא יזכיר לך את העבר או לגרום לכך שכשזה יזכיר לך את העבר לא יהיה לך רע ואלו שני דברים שונים כשבן אדם יש לו טראומה אפשרות אחת אפשר לטפל בזיכרון לגרום לכך שפשוט לא תיזכר במה שקרה אפשרות שנייה לגרום לכך שגם כשתיזכר לא יהיה לך רע, עכשיו איך מחליטים מה הטיפול הנכון אז זה עובד ככה אם לדוגמה בן אדם נגיד מפחד לדבר עם אנשים למה אתה מפחד לדבר עם אנשים כי כשהייתי בבית הספר צחקו עלי אנחנו צריכים לשאול את עצמנו עד כמה אנחנו חושבים שמחויב שזה יזכיר לו את זה שזה בעצם לשאול עד כמה אנחנו חושבים שהסיטואציה הנוכחית דומה למה שהיה בעבר אם אנחנו חושבים שהיא ממש דומה, לא בא נלך ללא דומה בהנחה שאנחנו חושבים שהסיטואציה לא דומה בכלל אין קשר בין הסיטואציות הסיטואציות לא דומות זה סיטואציה זה משהו אחר אין קשר בין מה שקרה בעבר שזה היה מאוד רע לבין מה שקורה היום אין קשר בכלל זה היה בעבר בסיטואציה אחרת בהקשר אחר היום זה משהו אחר.

אם אנחנו חושבים שאין קשר בין הזיכרון הטראומטי שלו לבין מה שקורה היום אנחנו נוכל לתקוף את הזיכרון עצמו לגרום לו לא להיזכר בזה איך פשוט נסביר לו שאין קשר זה לא קשור וזה לא קשור זה לא דומה וזה לא דומה זה לא קשור זה לא דומה עד שכשזה יקרה הוא לא יזכר כי זה לא קשור אין קשר למה שקרה בעבר להיום אין קשר, בהנחה שיש קשר בהנחה שזה כן דומה קצת או אפילו שזה דומה הרבה מאוד בהנחה שלא אני מפחד לעשות מבחן כי נכשלתי במבחן הקודם יש לי טראומה מהמבחן הקודם ואתה עכשיו עושה עוד מבחן זה בדיוק אותו דבר אז אתה לא יכול להגיד לו אין קשר אתה לא אמור להיזכר אז מה שאנחנו נצטרך לעשות אנחנו נהייה חייבים לחזור לעבר ולטפל בעבר, מה זאת אומרת אם מישהו רוצה לעשות מבחן והוא מפחד למה אתה מפחד כי אני בטראומה מהמבחן הקודם שנכשלתי והיה אסון בהנחה שזה באמת דומה שבאמת הנסיבות הן אותם נסיבות וזה באמת דומה הטראומה למה שקורה כרגע אנחנו נהייה חייבים לחזור לעבר להגיד לו אוקי אז מה קרה בעבר בוא תספר לי מה קרה בעבר ואז הוא יספר מה קרה בעבר ואז אנחנו צריכים לגרום לזה שהוא ירגיש רע כשהוא יספר מה קרה בעבר ושהוא ירגיש רע ממה שקרה ולטפל ברע הזה עד שהוא לא ירגיש רע ממה שקרה בעבר ועד שהוא יגיד מבחינתי שמה שקרה בעבר שיקרה שוב.

וכשהוא יגיד מבחינתי מה שקרה בעבר שיקרה שוב אז פתרנו את הבעיה בהווה ואם הוא לא יגיד מבחינתי מה שקרה בעבר שיקרה שוב לא נוכל לפתור את הבעיה בהווה כי אני מסביר עוד פעם יש שתי דרכים לפרוץ טראומה או לגרום לכך שלא תיזכר במה שקרה או לגרום לכך שגם כשתיזכר לא יהיה לך רע אם זה לא דומה המקרים זה נלך על לתקוף את האל תיזכר ואם זה כן דומה נלך על לתקוף את המקרה עצמו, מה קרה לך מה אתה נזכר אני נזכר בזה שככה וככה אוקי ולמה זה עושה לך רע אז מה אם ככה וככה בא נגיד שזה יקרה לך שוב אז מה זה כל הסיפור.

ש: לפעמים זאת סכנת חיים.

אליעד: את הבנת מה אמרתי ולכן האם חייבים לטפל בסיבה המקורית שממנה נוצרה החרדה שממנה נוצרה הטראומה האם חייבים תשובה אם זה דומה למה שקורה כיום אז חייבים חייבים באמת לחזור לעבר וחייבים למצוא מה קרה וכמובן שלא חייבים לחזור למקרה הספציפי אבל חייבים לטפל ספציפית למה שקרה בעבר עד שתגיע למצב שאתה תגיד מבחינתי מה שקרה בעבר שיקרה שוב ואם לא לא תוכל להתקדם ולעומת זאת אם מה שקרה בעבר לא דומה למה שקורה היום וההשלכה שאתה עושה מעבר על היום היא לא מחויבת אז לא מחויב לטפל בעבר אתה רק צריך להבין שזה לא דומה ומה האמת שמהצד שזה דומה אתה צריך לטפל בעבר ומהצד שזה לא דומה אתה רק צריך להבין שזה לא דומה, בקיצור לא תמיד חייבים להבין את שורש הבעיה ולטפל בה לפעמים אפשר להבין רק את הקשר בין מה שקרה להווה ולפעמים באמת חייבים לטפל בהווה זאת האמת.

ש: בעבר.

אליעד: בעבר, איך תסביר לי מה אתה זוכר שקרה בעבר ובוא נחזור לעבר תגיד לי מה אתה מרגיש אני מרגיש מושפל מרגיש זה למה אתה מרגיש מושפל ועכשיו אנחנו נעשה סימולציה כאילו אנחנו נעשה מכונת זמן וירטואלית בדמיון מודרך נחזור לעבר ונבדוק מה אתה מרגיש למה אתה מרגיש את זה אתה חייב להרגיש את זה אתה לא חייב להרגיש את זה עד שתגיד וואלה לא רע לי עכשיו כל פעם כשתיזכר בזה לא יהיה לך רע.

ש: איך מסבירים לו שזה לא דומה הוא חושב שזה דומה והוא בטוח שזה דומה איך אתה מסביר לו?

אליעד: אנחנו לא מסבירים לו שזה לא דומה בשום שלב.

ש: לא אמרת את זה קודם?

אליעד: לא אמרתי לך נסביר לו שזה לא דומה נבדוק האם זה דומה או לא.

ש: לא ואם, אוקי.

אליעד: אם זה לא דומה זה לא דומה אז איך מסבירים לו אתה חושב שזה לא דומה אתה נגיד אומר תראה פעם היית ילד בבית הספר והיית עולה חדש לכן צחקו עליך היום אתה עולה חדש לא היום אנשים מבוגרים מתנהגים ככה לא אז זה לא דומה תלוי מה האמת אם זה דומה זה דומה אם זה לא דומה זה לא דומה. הבנו?
לגרום לגבר התנהגות פתרון מבחן חשש לטפל בשורש הטראומה אומץ אדם שמפחד להיזכר בעבר הווה לעבוד 2 שיטות 2 שיטות לטיפול בטראומה אפשרי אפשרי לטפל בלי לחזור לעבר האם אפשרי לטפל בטראומה האם חייבים לטפל בשורש הטראומה זיכרון זיכרון טראומטי זיכרונות חרדה חרדה טראומטית חרדות טיפול טיפול בטראומה טיפול בטראומות טיפולים טראומה טראומות טראומטית לא לחזור לא לחזור לעבר לחזור לחזור לזיכרון הטראומטי לחזור לעבר לטיפול לטפל לטפל בטראומה לטפל בטראומות לטפל בשורש לטפל בשורש הטראומה מטופל מטופלים מטפל פחד טראומטי שורש שיטות שיטות לטיפול שיטות לטיפול בטראומה
שכחה / שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח?
... שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח? שכחה. זיכרון. שכחה נובעת מחוסר ידיעה שלמה. ידיעה שלמה = חוויה מלאה של הידע. ידיעה שלמה = כאשר ... גורמת ליודע ולידיעה להתאחד לדבר אחד. כמו כן על ידי העמקה, היודע והידיעה מתקרבים אחד לשני. כאשר האדם מעמיק את הידיעה שלו, על ידי זה הוא מתקרב לשורש ולמהות של הדבר שאותו הוא יודע. ככל שהאדם קרוב יותר למהות של הידיעה, כך הוא מתאחד ... מעמיקים את הידיעה? על ידי התבוננות. על ידי שהידיעה הופכת להיות חלק מהחיים. על ידי מחשבה על הידיעה. כל הדברים האלו גורמים לידיעה להיטמע בתוך האדם = זיכרון. שכחה נוצרת כאשר, הידיעה שונה מ: היודע = פירוד. זיכרון נוצר כאשר, הידיעה = היודע = אחדות = אהבה. ברמה המעשית: תתבונן לעומק בדבר שאותו ברצונך לזכור. תחקור אותו מכל הכיוונים האפשריים. מהותך תיהפך למהותו, וכך הוא ואתה תהיו אחד = אהבה = זיכרון.
שכחה / זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים?
... זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ...
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
זיכרון שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך הטובה ביותר ... רק דבר שאפשר לחשוב ההפך ממנו. אם אי אפשר לחשוב ההפך ממנו, לא ניתן לשכוח אותו. זיכרון שלם = ידיעה שלמה = ידיעה שאינה מאפשרת שום ספק ונטייה מחשבתית אל הצד השני של הדבר ... אחרת, במצב כזה האדם כבר אינו צריך לזכור שום דבר, מאחר שהוא יודע. ידיעה = הבנה = זיכרון. חוסר ידיעה = חוסר הבנה = שכחה. ברמה המעשית: כדי לזכור משהו, חקור אותו לעומק, דע ... אותו יודעים מתאחדים. כאשר הדבר אותו יודעים מתאחד עם היודע את הדבר, על ידי זה יש זיכרון מושלם ברמה של ידיעה שלמה. ...
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
... עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות העצמית שלך? אליעד כהן פותח את השיחה בשאלה ... כבר אינו מחפש תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי , אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע רגשית מכך שמישהו הוציא לו לשון. כשהוא ... הוא תמיד אושר מוחלט? אליעד מתאר מצב בו אדם לומד שיטות רוחניות או מחשבתיות ונעשה מאושר. השאלה היא האם האושר שהוא חווה הוא אושר מוחלט. לטענתו, ... גם כאשר האדם מרגיש מאושר, הוא ממשיך לסחוב איתו זיכרונות רגשיים שליליים מפעם, בנוסף לחשש שהטוב הזה יפסק בעתיד. הוא נותן דוגמה לאדם שאומר ... איננה העבר עצמו, שכן העבר איננו קיים עוד, אלא הזיכרון והחוויה שלו מן העבר. הדגש צריך להיות על התיקון של חוויית הזיכרון ולא על ניסיון לשנות אירועים שכבר התרחשו. איך מתקנים את הזיכרון הרגשי הרע? אליעד טוען כי הפתרון אינו הדחקת האירועים השליליים, מכיוון שההדחקה אינה אפשרית באמת, ותמיד יישאר משהו מהזיכרון. במקום זאת, הוא מציע לבצע תהליך שבו האדם עובר על כל האירועים הרעים שחווה ומנסה לחוות ... את העבר, אלא לשנות את הדרך שבה הוא חווה את הזיכרונות הללו. הוא מדגיש ששיטות נפוצות כגון חשיבה חיובית או דמיון מודרך לא באמת פותרות את ... מדוע הבנה עמוקה של המציאות הכרחית לתיקון הזיכרון? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם הזיכרון השלילי היא להבין באופן עמוק את המציאות עצמה, להבין את הסיבה הראשונית שיצרה את כל ... כאשר האדם יגיע להבנה זו, הוא יוכל לחוות את כל זיכרונותיו, גם הכואבים ביותר, כחוויה טובה ומוחלטת. כתוצאה מכך, האדם יחווה טוב מוחלט באמת, כזה ... ומוחלטת. כיצד ליישם בפועל את התהליך לתיקון הזיכרון הרגשי? אליעד מפרט את התהליך באופן מעשי: האדם צריך לרשום לעצמו את כל האירועים השליליים ... מתוך ההבנה העמוקה הזו, האדם יוכל לחוות את כל הזיכרונות כחיוביים באמת. מה התוצאה של תיקון הזיכרון בדרך זו? לדברי אליעד, אם אדם יצליח להגיע להבנה ולחוויה זו, הוא יגיע למצב של שלמות אמיתית, בה הוא חווה את כל זיכרונותיו באופן חיובי לחלוטין. הוא מדגיש שזו הדרך היחידה לחוות אושר אמיתי ושלמות עצמית מלאה, ... ושלמות עצמית, ולחוות טוב אמיתי בחייהם. איך לתקן זיכרונות שליליים? מהי שלמות עצמית? איך להשתחרר מפחד? האם חשיבה חיובית עובדת באמת? מהי הסיבה של ... נקודת מבט. אדם עובר מרגע שנולד תהפוכות, ולפי הזיכרון שלו את העבר, ידע אם הגיע. ילד לדוגמה בגן הוציאו לו לשון וחווה את זה כרע, ואז הוא גדל ... זה רע, ומשנה כל הזמן את התפישות שלו ואז הוא לומד שיטות רוחניות כדי להיות מאושר, ואז הוא הופך להיות מאושר ומרגיש טוב ואיך הוא יכול לדעת אם זה ... לטוב, זה כבר לא קיים, ומה שאנו מנסים לפתור את הזיכרון, לפתור את מה שהוא חווה את מה שקרה לו, והוא חווה את הזיכרונות בצורה רעה וזו הבעיה, זה מה שהורס לאדם את האושר כי הוא חווה את העבר שלו בצורה רעה. והאדם יכול להגיע למצב שהוא יחווה את הזיכרונות בצורה טובה, אם הוא יצליח להביא את עצמו בהווה לחוות את הזיכרונות בצורה טובה, אז הוא יחיה טוב. ועל האדם להיזכר בכל הדברים הרעים, ולחוות אותם כדבר טוב, וזה ממילא מתקן לו את זיכרונות העבר ואז הוא חי טוב באמת. ומי שלימד את האדם להדחיק את הדברים הרעים אין לו מושג מימינו ומשמאלו, כי תמיד יהיה זיכרון. ובפועל תרשום את כל הזיכרונות הרעים, ותחווה אותם בצורה טובה. וכל הטריקים, חשיבה חיובית, דמיון ועוד, כל אלו לא יעבדו ... שאין בה הבדל בין טוב לרע, אז האדם יחווה את הזיכרונות מההבנה ומידיעה שאין הבדל אצלו בין טוב לרע ויחווה את הכל כטוב ביותר, ואז הוא יחווה טוב ...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? איך לשפר את הזיכרון ולא לשכוח דברים חשובים באמת? אנשים רבים מתמודדים עם הקושי לזכור דברים, במיוחד דברים משמעותיים שיכולים להשפיע על איכות החיים שלהם. ... שוכחים לבצע משימות חשובות או ליישם תובנות שהגיעו אליהן. אליעד כהן מציע הסבר עמוק ופרקטי כיצד לשפר את הזיכרון, אך לא בדרך הרגילה של שינון או כתיבת תזכורות, אלא באמצעות הבנה עמוקה וחיבור פנימי אל האמת. למה אנשים זוכרים דברים מסוימים ושוכחים אחרים? הזיכרון האנושי עובד בצורה פשוטה מאוד: ככל שהאדם יותר מחובר לדבר מבחינה חווייתית, כך הוא יזכור אותו טוב יותר. האדם לעולם לא שוכח את קיומו ... כמו הכל טוב, יש לי ביטחון עצמי, או אין סיבה לפחד. אליעד מסביר שהדרך לזכור ולהטמיע תובנות אלה היא לא רק לחזור עליהן או להאמין בהן, אלא לחקור אותן לעומק ולהבין מדוע הן נכונות. למשל, אם אדם רוצה לזכור שיש לו ביטחון עצמי, הוא צריך לשאול את ... אלא היא כבר נמצאת בתודעה שלו באופן טבעי. מה ההבדל בין אמונה לבין ידיעה אמיתית, ואיך זה משפיע על הזיכרון? אליעד מדגיש את ההבדל בין אמונה וידיעה. כאשר אדם מאמין במשהו, הוא צריך לזכור את הדבר, כי אמונה היא לא חוויה ישירה, אלא רעיון ... חשוב היא לחקור את האמת, להבין אותה לעומק, ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם והחיים. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ידע להבנה פנימית? איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? אנשים רבים שואלים איך אפשר לשפר את הזיכרון, במיוחד כשמדובר בדברים החשובים באמת. פעמים רבות אדם אומר לעצמו שהוא היה עושה משהו מסוים, אילו רק היה זוכר. אך הבעיה היא לא רק בזיכרון עצמו, אלא במה שהאדם מייחס לו חשיבות. מהו הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור? הדבר החשוב ביותר שבן אדם צריך לזכור הוא התובנות שהוא מבין ... לכן, אם הוא רוצה לזכור שהוא חזק, עליו להטיל ספק בכך ולבדוק שוב ושוב למה זה נכון - וכך הוא יחזק את הזיכרון הפנימי של ההבנה הזו. איך להפוך את הזיכרון לאוטומטי? כאשר אדם מבין משהו באמת, הוא כבר לא צריך לזכור אותו באופן מודע. לדוגמה, אדם לא שוכח שהאש שורפת, כי הוא חווה זאת בצורה ... באמת ולהפסיק להיאבק בה. כך, הידיעה הזו תהיה חלק בלתי נפרד ממנו, והוא לא ישכח אותה לעולם. מה הקשר בין זיכרון להבנת המציאות? האמת היא הדבר היציב ביותר בעולם. האדם יכול להבין את המציאות או לא להבין אותה, אך האמת תמיד נשארת. אדם שרוצה יציבות ... לגביו ולהתעמק בה. - ככל שאדם מחפש יותר את האמת, כך הוא זוכר את הדברים החשובים לו באמת. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ידע להבנה פנימית? זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן ... בזמן אמת, את זה שהבנתי שממילא יש לי ביטחון עצמי. עכשיו השאלה שאנו אמורים לשאול את עצמינו בכדי לשפר את הזיכרון, היא לשאול, למה, אנשים זוכרים דברים? יש דברים שהאדם יזכור בקלות, ולהפך, בקושי יזכור, ומה האדם זוכר בקלות? וגם אינו יכול לשכוח. ... שהוא קיים, הוא יודע שהוא קיים. ככל שהדבר יותר חווייתי, כך האדם יזכור אותו יותר טוב, ומה שפחות חווייתי הזיכרון יפחת, אם האדם מחובר לדבר הוא יזכור אותו, פחות מחובר לדבר, יזכור אותו פחות. וזה אומר שהדרך של הבן אדם לזכור משהו, היא על ידי ... מה הסיבה שהדברים קרו כך או אחרת, מה המשמעות שהדברים קרו כך, למצוא משמעות לדברים האלו והעיקר הוא לא שיטות שונות של איך לפתח או לשפר את הזיכרון. העניין הוא לא איך לזכור מידע סתמי כמו מספר טלפון לא משמעותי, אלא איך לשמר זיכרון לדברים משמעותיים ורלוונטיים. איך אדם יכול לזכור שהוא יכול לא לפחד או כל דבר אחר, והתשובה היא: על ידי התבוננות! בן אדם רוצה לזכור ... גם הולך כמובן מאליו. בן אדם שרוצה לזכור דברים בברור, עליו לזכור אותם בברור כמו שהוא זוכר שהאש שורפת. הזיכרון שהאש שורפת גם יכול להיעלם, כי האדם לא נולד עם הידיעה שהאש שורפת, הוא למד את זה אחר כך. והאדם צריך לזכור את הדברים שברצונו לזכור, ... שחשוב שאדם יזכור דברים משמעותיים רלוונטיים לעכשיו, לזכור מי הוא, מה הוא, מה הוא באמת רוצה. והבנה מביאה זיכרון.
זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים?
זיכרון שיפור הזיכרון שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים? ובו יתבאר העניין של הזיכרון. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור ולא לשכוח דברים? ומי שיתבונן יראה, כי קיימות שיטות שונות ודרכים שונות לשפר את הזיכרון. אך יש דרך אחת, שהיא תמיד עובדת. היא לא בהכרח הכי קלה, אבל היא תמיד עובדת. והדרך ...
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה? האם הזיכרון האנושי מתאר מציאות אובייקטיבית? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה לגבי הזיכרון האנושי, וקושר אותה למושגים של סיבה ותוצאה. הוא מתמקד בשאלה בסיסית: האם מה שהאדם זוכר שאכן קרה, הוא בהכרח אירוע שקרה במציאות באופן אובייקטיבי, או שזהו רק זיכרון סובייקטיבי? הוא מציג דוגמה של אדם שזוכר שאירוע מסוים קרה אתמול, והוא בטוח שהאירוע הזה אכן התרחש. אם מיליון איש יזכרו אירוע מסוים, הם ... התרחש. אבל אליעד שואל, האם הזיכרון הזה מוכיח באופן מוחלט שהאירוע באמת התרחש? אולי למרות הזיכרון, האירוע לא באמת קרה? לדבריו, הזיכרון האנושי אינו מתאר בהכרח מציאות אובייקטיבית, אלא רק מציאות סובייקטיבית. הזיכרון הוא תחושה או תמונה המופיעה במוחו של האדם בזמן הווה, והוא מקשר לתמונה זו תחושה של זמן, כאילו היא שייכת לעבר. כיצד הזיכרון דומה לדמיון של העתיד? אליעד מבקש מהמאזינים לדמיין משהו שיקרה בעוד שבוע או בעוד שנה, ואחר כך להיזכר במשהו שקרה לפני שבוע או לפני שנה. ... ברגע הנוכחי. לפיכך, לדעתו, הזיכרון הוא רק תחושה של תמונה בתודעה, ולא עדות חד - משמעית למה שבאמת התרחש במציאות. מהי תחושת הזמן ולמה היא אינה מהימנה? אליעד מתאר כיצד תחושת ... שמעולם לא התרחשו בפועל. האם הזיכרון האנושי הוא מחויב המציאות? אליעד מסביר שהזיכרון אינו מחויב המציאות אלא רק אפשרי. האדם אמנם חווה את הזיכרון באופן מוחשי, אך תחושה זו אינה הוכחה חד - משמעית לכך שהאירוע התרחש בעבר. לדעתו, האדם אינו יכול להוכיח באמת שמה שהוא זוכר אכן קרה, מפני ... והתודעה של האדם מגבילה אותו לזיכרון של אפשרות אחת בלבד. כיצד העבר והעתיד נוצרים ברגע ההווה? אליעד טוען כי העבר והעתיד הם רק תחושות של האדם, והם נוצרים בתודעה ברגע ההווה. ... רק עם קיום של הרגע הנוכחי. הזיכרונות, בדיוק כמו התחזיות והדמיונות לגבי העתיד, קיימים אך ורק ברגע הזה של התודעה. הוא מסכם את ההסבר באמירה שכל רגע הוא למעשה רגע חדש, שבו ... את מהות הזמן. בסיום, הוא מאחל זיכרונות עתידיים טובים בהווה, ומבקש שהמאזינים יעמיקו בהבנת הטבע של הזיכרון, הזמן והמציאות עצמה. האם הזיכרון הוא אשליה? האם אפשר להוכיח את הזיכרון? האם תחושת הזמן היא סובייקטיבית? האם הזיכרון והדמיון דומים? האם העבר קיים רק בתודעה? מה ההבדל בין דמיון למציאות? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של הזיכרון האנושי וזה מתחבר לנושא של הסיבה של הסיבה והתוצאה שדיברנו עליו פעמים רבות. ואדם זוכר שחווה משהו אתמול, והוא משוכנע שהוא זוכר, יש לו ... בכלל לא קרו אפילו עכשיו. והזיכרון של האדם לגבי העבר הוא בסך הכל תחושה, אפילו בהיפנוזה משחזרים דברים שלא באמת קרו ומה שאדם מתאר שקרה, זה לא ברמה האובייקטיבית, אלא ברמה ... לך ברגע הקודם. וזה אומר שכל הזיכרונות הם לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות. זה שאתה זוכר, זה לא מחויב, זה שאתה מוכיח, זה לא אומר שזה קרה. ומצד האמת, יש עוד נקודת ...
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
... חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות איך להיות חופשי ... שהבעיה בשיטה זו היא שהתלות בהשגת תוצאות חיצוניות גורמת לכך שהאדם תמיד יהיה חרד וחסר שקט, מכיוון שהמציאות אינה נשלטת באופן מוחלט, ואין דרך להבטיח ... לאדם סבל רב. למשל, אדם שמאוד רוצה זוגיות אך חושש שלא ימצא זוגיות לעולם, חי בחרדה מתמדת ולא יכול לחוות שלווה או סיפוק פנימי אמיתי. גם אדם שמצליח ... כבר עכשיו, ללא קשר לשום תנאי חיצוני, ובכך משתחרר האדם סופית מהפחד, הלחץ והחרדה. איך להשתחרר מתלות בתוצאות? מהו האושר האמיתי? כיצד להשיג שלווה ... ידי בדיקה של מי איננו, ובכך להגיע להבנה של האני האמיתי. איך נוצרים הרצונות והזיכרונות בחווייתנו? הישויות שבתוכנו יוצרות רצונות, אך למעשה כל זה מתרחש בזכות תודעה גבוהה יותר שגורמת לנו להרגיש שיש לנו רצונות. כשיש זיכרונות, יש מישהו שמשתיל אותם בתודעתנו. זה לא אנחנו שיוצרים אותם באופן עצמאי, ... אלא משהו אחר שגורם לנו לצפות ולחוות את החיים. מה המשמעות האמיתית של הזמן והזיכרון? החוויה שלנו את הזמן, שבו אנחנו זוכרים את מה שהיה, היא למעשה אשליה. כל ... את רצף הזמן ושואפים לדעת מה היה קודם עשויים להיתקל בתסכול. למעשה, הזמן והזיכרון הם חלק מהמציאות שנוצר על ידי תודעה גבוהה יותר. מהי הדרך להבין את ... אדם צריך לשאול את עצמו כל הזמן מהי האמת ומה באמת קורה סביבו. מהות הזמן והזיכרון השליטה במחשבות וברצונות הבנת המציאות והאמת חוויית השפיות וההבנה האמיתית ... רצונות, כך יש מישהו שזורק מידע. למשל אדם עשה משהו ושכח, ופתאום זה נכנס לו לזיכרון, מישהו שלח לו זיכרון. מה זה אומר? שאת לא אף אחד מהם, ואת כולם ביחד. מה זה אומר? את אחד ... אתה לא שולט במנגנון של הרגשות שלך, ושל הרצונות שלך, בשנייה אתה יכול לאבד את הזיכרון שלך, למעשה אתה לא שולט בכלום. שאלה: אני זוכרת שיש רצף בזיכרון, ואתה אמרת שכול רגע מישהו יוצר אותי מחדש. אליעד: זאת החוויה של הזמן, ... כבר כאן 30 שנה, הוא לא מבין שעכשיו מישהו יוצר לו את התודעה, הגוף, הרצונות, הזיכרון, משפחה, ילדים צרות וכו וכו. מה זה אומר זקנים, אלו אנשים שחווים את תחושה ... אי אפשר להוכיח שזה לא כך. מה שקרה אתמול, כרגע את זוכרת שזה קרה. שאלה: מה זה זיכרון? אליעד: זיכרון זה תחושה. אנשים חושבים שזיכרון זה תיעוד היסטורי של מה שהיה, אבל זה לא נכון. הזיכרון ממציא לך את מה שהיה. כדי שתוכלי לפעול בעולם, צריך לתת לך תחושה זמן ... מאוד לדעת את האמת, באשר היא, תחקרי, ותגיעי להבנה, ואז תוכלי לחוות זאת. הזמן והזיכרון הם לא מחויבי המציאות. הם יכולים להשתנות כל שנייה, ואתה אפילו לא יכול לדעת שזה השתנה. אם לא הייתה לנו תחושת זמן וזיכרון, לא היה לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה. איך להבין את המציאות? ... ולא קיים. אני אספר לך עלי, אני מיציתי את החיים, ורציתי יותר, ולכן ניסית המון שיטות, וכמובן שזה לא תפס, ואז אמרתי לעצמי, אני חייב להיות בטוח במשהו פה, אני ... לי שזה קרה. שאלה: ראיתי את זה. אליעד: תוכיח לי שזה קרה, איפה זה? שאלה: זה בזיכרון שלי, ואין לי שליטה על הזיכרון שלי. אליעד: אולי אתה זוכר, למרות שזה לא קרה? שאלה: איך אני מבין שזה לא ... אם האדם היה איש אמת, ולא נוכל, ושואל האם זה קרה או לא קרה? מאיפה בא לי הזיכרון הזה? מאיפה באה לי המחשבה הזאת? מה זה? מי זה? שאלה: אבל אני לא חווה את ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? ... בצורה לא מושלמת. לדוגמה, אדם רעב מרגיש חיסרון כי הוא לא מצליח לחוות את תחושת השובע. אדם עצוב מרגיש חיסרון כי חסרה לו השמחה. אדם לחוץ או חרד מרגיש חיסרון כי הוא לא מצליח להגיע לשקט ולביטחון. המנגנון הבסיסי של הרגשת חיסרון הוא תחושה שמשהו חסר או ... אותו כקיים, נוצרת מציאות שבה בעבר כבר קרו אירועים שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, אבל נראה לאדם כתלת מימד. כך גם לגבי ... אין חיבור מחייב בין התמונות, והרצון לחתוך לא באמת מחייב שתהיה פעולת חיתוך. הכל מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. איך התפיסה הזו משנה את ההסתכלות על ... שכולם נוטים להאמין בה? אדם חווה שהדברים ממשיכים מרגע לרגע, ולכן נדמה שיש המשכיות לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי השיחה, לא באמת אפשר להוכיח שכולם ... אתה לא יכול בו זמנית להסתכל על שתי מקומות למשל אתה מסתכל ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, אין שם שום דבר מוגדר, יש שם ... עכשיו את למשל מסתכלת על אימא שלך, את אומרת זאת אימא שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר ... הוא רואה דברים שונים, זה עניין של הסתברות. אבל אני אתן לך תשובה אחרת, למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר. למה זה חשוב להבין את מה ... זה למעשה מצד האמת שתי צורות שונות של משהו אחד, יש משהו שלישי גדול יותר. אם הוא מקביל אליך אז התודעה שלו והתודעה שלך עשויות מאותו הדבר, יש שורש אחד שהכל נובע ממנו. ואפשר לעשות הפוך שאולי אלוהים שואל איך אני יכול לחוות את העולם כמוך, מה שאני רוצה להסביר ... זוכר שבחרתי בזה. אליעד: כי אתה כאלוהים בחרת שלא תזכור זאת. דרך אגב אתה כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא לא יהיה מאושר? כי הוא רוצה את האין ... של דבר מי שרוצה לחוות את האחדות צריך להבין את השאלה. יש כאן שאלה, שהבנת השאלה היא השכל של האחדות. צריך לשאול מספיק שאלות, עד שמגיעים לשורש של השאלות של היש והאין, ואז אתה מגיע למסקנה שזה גם יש וגם אין, ואז אתה ממשיך להתבונן, מה לא הבנתי, לא הבנתי כי ... הבא יהיה ההמשך שלו, לכן כל הרעיון של סיבה ותוצאה הוא דמיוני, בפרט כשאני מנסה להסביר שהזמן כל רגע מתהווה מחדש, לא רק שאין חוקיות, גם הזיכרון שרצית בבוקר נוצר בכלל עכשיו, עכשיו נוצר לך הזיכרון וזה היה בבוקר, אלא מה? יש לנו כמה פרספקטיבות, בפרספקטיבה מסוימת אתה לא קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים והיית קיים גם אתמול, ובעוד פרספקטיבה אתה קיים עכשיו ונוצר עם הזיכרון של אתמול. מה שאני רוצה להגיד הוא שחוויית הזמן נוצרת כל רגע מחדש. וגם חוויית הסיבתיות נוצרת, כאשר אתה מתכנן ... כי אני אמור לעשות דברים כדי שיצא לי משהו מהעשייה. אליעד: אתה מדבר על החוויה שלך, אתה כרגע חווה שלפני שנה עשית דברים, תתרכז, כרגע נוצר לך הזיכרון שזוכר שלפני שנה עשית דברים מסוימים מתוך חוויה אחרת, זה הכל. אתה עד שלשום היית הכי חכם בעולם, אך כרגע נוצרה לך מחשבה שאומרת שפעם לא היית חכם. אין שום משמעות למה שהיה, אתה כרגע חווה את התמונה בזיכרון שלך עם חוויית העבר, אין שום משמעות למה שהיה. השאלה היא מה המשמעות שאתה נותן לתמונות שיש לך בראש, אתה למשל ... כל הדברים נכונים בו זמנית. שאלה: ההבנה הזאת מפרקת את כל החוויות שלי. אליעד: נכון, זאת המטרה. שאלה: מה שההבנה הזאת עושה היא משחררת אותי מהחרדה ומהפחד, אם אני מפחד שמשהו יקרה, איך אני יכול לדעת מה יקרה? אליעד: כי הכל נעשה חסר תכלית, למה? כי מה זה ... להיות קיים או לא קיים, שאתה ממש נמצא בפתח של הקיים או הלא קיים ומה שתישאר זאת רק האמת. ואז אני קלטתי שאני הולך למקום שאין לי שום אפשרות לחזור ממנו, קודם כל מבחינתי לא היה אכפת לי לא להיות קיים, אם הייתה לי דרך הייתי לוחץ על הכפתור ונעלם, אבל בכל זאת ... קיימת בכלל, אתה לא חווה שאתה אלוהים הקיים המתבטא דרך הצמצומים. לכן רבי נחמן אמר שרק כאשר אתה חוזר בתשובה, אתה הולך להיות, אהיה אשר אהיה, לחזור בתשובה פירושו להיות קיים. האדם אומר שהוא רוצה תעודת ביטוח שהוא תמיד יהיה קיים, מי תמיד קיים? רק המהות תמיד ... כי אין לך סיבה לשאול שאלה. מה הכוונה שאין לך בחירה? אם אין לך בחירה זה אומר שבכל רגע ורגע, זה אומר שהחוויות שלך, הידיעות שלך, המחשבות והזיכרונות שלך לא תלויים בך, נכון? אין בחירה פירושו שאין לך בחירה על שום דבר. למשל את יודעת קרוא וכתוב, זה לא תלוי בך, ... שזה נכון, אז ממילא זה אומר שיש אין סוף יקומים, ואת נמצאת רק באחד מהם בכל רגע, את עוברת בין היקומים. מה שאני בעצם בא להגיד, שיש הבנה אחת שורשית שהיא לפני כל ההבנות, יש אמת אחת שלפיה אפשר לבדוק הכל, ואת צריכה למצוא את אותה אמת שלפיה ניתן לבדוק הכל. איך ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
... סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית האם קיימת המשכיות בזמן ... פתוח לתפיסות שונות ולחוויות שונות, בלי להינעל על אמת אחת ספציפית. מה הקשר בין זיכרון אנושי לחוויית המשכיות בזמן? אליעד מסביר כיצד הזיכרון האנושי יוצר אצלנו את תחושת ההמשכיות בזמן. ... בעבר הקרוב, כלומר, שהוא שם את המרק לפני רגע. תחושת המשכיות זו נוצרת אך ורק בגלל הזיכרון, כלומר, בגלל חוויה סובייקטיבית ולא בגלל קשר אובייקטיבי אמיתי. אם היה ניתן למחוק את הזיכרון של האדם, הוא לא היה יודע שהמרק נמצא על השולחן ... את המרק כאן ולכן הוא נמצא פה עכשיו היא פרשנות סובייקטיבית לחלוטין של חוויה חושית וזיכרון, ולא עובדה מוחלטת. למה חשוב לדייק ולהכיר בחוויה ... ושל המציאות שבה הוא נמצא. מהי סיבתיות וזמן? האם הזמן הוא אשליה סובייקטיבית? איך הזיכרון משפיע על החוויה? מה הקשר בין סיבה לתוצאה? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 2 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם אפשרי לטפל בטראומה בלי לחזור לעבר? מהי חרדה טראומטית?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, מטפל רגשי, מאמן אישי לדיאטה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1084 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 03:50:14 - wesi1