... אולם כאשר הוא כבר עייף או מנומנם, הוא נמצא במצב שבו יכולת ההתנגדות של המוח שלו למידע חדש קטנה משמעותית. מצב זה מאפשר למידע להיכנס פנימה בצורה עמוקה יותר ולחלחל ישירות
לתת - המודע שלו. מה הקשר בין לימוד תוך כדי נמנום והבנת החומר טוב יותר? אליעד מסביר שכאשר האדם נמצא במצב ערני, המוח שלו עובד בקצב מהיר ... לתודעה? אליעד מסביר שהמצב של טרום - שינה הוא שלב שבו התודעה פחות עסוקה בלוגיקה ובמחשבות תובעניות אחרות. במצב זה, מסרים חדשים או מידע חדש יכול להיקלט בצורה עמוקה וישירה
לתת - המודע. זהו שלב שבו האדם פחות ביקורתי ופחות מתנגד למידע חדש, ולכן אם רוצים להטמיע מידע או אמונות חדשות, כדאי לעשות זאת דווקא ... מישהו רוצה להפסיק הרגל מסוים או לאמץ הרגל חדש, כדאי לו לחזור על המסר הרצוי דווקא כשהוא מתקרב לשינה, כי במצב כזה המסר עוקף את המנגנונים הביקורתיים של ההכרה, וחודר ישירות
לתת - המודע. בצורה זו, הלימוד הופך לאפקטיבי הרבה יותר בהטמעת תובנות עמוקות וחדשות. סיכום נקודות מרכזיות שהסביר אליעד כהן: לימוד במצב ... ללומד, ולכן המסר נחקק עמוק יותר בתודעה. בזמן נמנום האדם פחות מוסח ופחות מתנגד למידע, מה שמקל על קליטת רעיונות חדשים. מצב של טרום - שינה הוא זמן אידיאלי להחדרת מסרים
לתת - המודע, כיוון שמנגנוני הביקורת וההתנגדות של ההכרה נחלשים. לימוד תוך כדי עייפות יכול להגביר את ההבנה וההפנמה של המידע, מאחר שיש פחות מחשבות מתחרות. ההתעקשות ללמוד למרות העייפות מחדירה לתודעה שהנושא חשוב מאוד עבור הלומד. לימוד תוך כדי שינה האם כדאי ללמוד כשעייפים? איך להחדיר מסרים
לתת - מודע? למה ללמוד לפני השינה? לימוד במצב נמנום ...