... והתשובה שקיבלת היא בסדר, למדתי בבית, אז צריך להתמקד במילה למדתי, מכיוון שזו לא הייתה תשובה מינימלית, והתוספת הזו היא מידע אפשרי שהיא לא הייתה חייבת
לתת. על פי אליעד, המידע שנמסר בצורה לא מחויבת הוא פתח לשיחה. מכאן עליך ליצור סדרה של שאלות שיכולות לפתח את השיחה מתוך אותו פרט קטן שנתנה. לדוגמה, מתוך ... כך, גם אם בהתחלה האדם לא היה מאוד פתוח, אפשר עדיין לפתח איתו שיחה מעניינת ולהמשיך ממנה לנושאים נוספים. עצם העובדה שהאדם נתן מידע שהוא לא היה חייב
לתת, מעידה על כך שישנו פתח אפשרי לפיתוח שיחה, אפילו קטן מאוד. אליעד כהן מוסיף שהקושי העיקרי של אנשים הוא שהם מנסים לכוון את השיחה לכיוון מסוים, למשל ... הוא לא מוכן לדבר בטלפון אבל כן מוכן לתקשר בהודעות, נצל את ההזדמנות הזו. אל תנסה לדחוף את השיחה לכיוון שאינו מתאים כרגע לצד השני, אלא קח את מה שהוא מוכן
לתת לך ופיתח את זה. בסופו של דבר, הפואנטה המרכזית שאליעד כהן חוזר עליה היא: לשים לב לפרטים שהאדם מנדב בשיחה גם אם הם קטנים. לא להתעקש רק על התוצאה ... נחתכה כאילו אל תדבר איתי לא נידבה מדי לא כלום תשובות יבשות אבל מצד שני היא הוסיפה פרט שהוא לא היה מחויב היא הוסיפה פרט שהוא אפשרי, זאת אומרת היא יכלה
לתת תשובה יותר מינימלית היא נתנה תשובה היא אמרה אני הולכת לישון או כאב לי הראש אמרה משהו. ש: ועצם זה זה אומר שיש שמה פתח. אליעד: כן עכשיו אני אתן עוד ... המטרה שלי לעשות לה טוב זאת המטרה שלי אני רוצה לדבר איתה על מה שהיא רוצה תדבר איתה תראה איזה מידע היא נותנת. כל פעם שהיא נותנת מידע שהוא אפשרי ולא מחויב
לתת אותו זאת אומרת היא אמרה משהו האם היה מחויב שהיא תגיד אותו או שהיא יכלה להגיד פחות ממנו היא יכלה להגיד פחות נכון שיש פה מילה נוספת שהיא אמרה נכון שהיא ...