... אליהם. לדוגמה: נניח שיש לאדם ספק האם לעשות דבר כלשהו, כגון לדוגמה האם לחסוך
כסף או לבזבז
כסף. ונניח שברצונך לשכנע את האדם לחסוך את
הכסף. עכשיו, הדרך הרגילה לעשות זאת, היא על ידי זה שמנהלים עם האדם דו שיח רגיל, שבו מנסים להסביר לו כמה זה טוב לחסוך
כסף וכמה זה רע לבזבז
כסף וכולי. אבל, יש כאן רמת תחכום עמוקה יותר, שבה אתה לא סתם משכנע את האדם השני, לחשוב כך או אחרת, כגון לדוגמה אתה לא סתם משכנע אותו לחסוך
כסף, אלא אתה עושה את זה בדרך מניפולטיבית. שבה, אתה לוקח מושגים מעולם המושגים שלו, מושגים שלגביהם יש לו רמת וודאות גדולה יותר, לגבי זה שהם טובים או רעים. וכאשר אתה משכנע את האדם ומסביר לו כמה זה טוב לחסוך
כסף, אתה משתמש שם בהקבלה ובאנלוגיה למושגים מעולם המושגים של השומע, שאתה יודע שהוא מתייחס אליהם בצורה חיובית בוודאות. וכאשר אתה מסביר לו כמה זה גרוע לבזבז
כסף, אתה משתמש במושגים שאתה יודע שבוודאות שהשומע יתייחס אליהם בצורה שלילית. לדוגמה: נניח שאתה יודע שבסולם הערכים של השומע, הערך של כבוד עצמי, הוא ערך שמבחינתו ... לא ירצה להזדהות איתו. במקרה כזה לדוגמה, לפני שאתה מנסה לשכנע את האדם לחסוך את
הכסף או לחשוב בצורה כלשהי לרצות דבר כלשהו, עליך לשבת עם עצמך ולנסות לחשוב, איך זה שהוא יעשה את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, איך זה בעצם מחזק את הכבוד העצמי שלו. ואיך ... הוא יכול לשכנע אותך, שאם תצליח במבחן, זה אומר שאתה טיפש. או לדוגמה: אם תהיה
עשיר, תוכל לקנות הרבה יותר דברים. ומי שיש לו עוד יותר שכל יודע ויכול לשכנע אותך, שאם תהיה
עשיר , תוכל לקנות הרבה פחות דברים. איך בדיוק? זה כבר עניין אחר שביארתי אותו במקומות אחרים. בכל מקרה הרעיון הוא, שמי שהוא חכם, הוא יכול לגרום לך להרגיש, שאם תעשה ... הערכים, לכל פעולה שהיא, ולכל כיוון שהוא. זא שאם ברצונך לדוגמה לשכנע מישהו לבזבז
כסף, באפשרותך לגרום לו לחשוב שככל שהוא יבזבז יותר
כסף, כך הערך העצמי שלו יגדל. ובו זמנית אפשר גם לשכנע אותו, שככל שהוא יבזבז יותר
כסף, כך הערך העצמי שלו יותר יפגע ויחלש. או לדוגמה שאפשר לשכנע מישהו, שאם הוא יעשה X, זה יהפוך אותו לאדם יותר שמח וזה יגרום לו לשמחה. ובו זמנית אפשר גם לשכנע ...