... רע, בדיוק משום שאין בו רע. ונסביר: מי שיתבונן בעניין יראה, כי האדם בכל חייו מתעסק בשני סוגים של דברים. או
בטרדות ממה שקרה בעבר, או
בטרדות ממה שיקרה בעתיד. וכל עיסוקו של האדם, הוא תמיד בעבר או בעתיד. כי כל המשמעות של ההווה, היא הדברים שקרו בעבר שהובילו אל הרגע הזה, והדברים שיקרו בעתיד, ... המשמעות, וממילא הוא לא שלמות, וממילא הוא לא אושר. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי האדם לא מאושר, או בגלל שהוא
מוטרד ממשהו שקרה בעבר, או בגלל שהוא
מוטרד ממה שיקרה בעתיד. ולכאורה, אם האדם ישתחרר מכל בעיות העבר, ומכל
טרדות העתיד, הרי שהוא יהיה מאושר. אלא, שאם נשחרר את האדם מכל רגשות חרטה כלשהם, ומכל רגשות אשמה כלשהם, על מה שקרה בעבר, ואם נשחרר את האדם גם מכל החרדות ... יהיו חסרי משמעות. כי כאשר אין לאדם שום חרטות על העבר, וכאשר האדם מתעלם לגמרי מהעבר, וכאשר האדם בנוסף גם לא
מוטרד בשום צורה מהעתיד, הרי שאז האדם חי רק את הרגע, שזה נדמה כאיזה דבר טוב. למרות שבאמת, זה גרוע בדיוק כמו מי שלא חי את הרגע. וככל שהאדם מתקרב יותר להגיע ...