... המשחק של אלוהים? אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית ששואלת הדוברת היא בעצם, אם אני במקום של אחדות, למה בכלל שארצה לשחק במשחק של
החיים?. הוא מציין שהשאלה הזו מעידה על כך שהשואלת עדיין לא מבינה באמת מהי אחדות. אחדות, לפי אליעד, אינה ... אין כבר הגדרות והכל הופך להיות אחד ממש. איך ניתן להגיע לחוויית האחדות ביום יום? אליעד מסביר כיצד אפשר להגיע לחוויית האחדות
בחיים היום - יומיים. בשכל, לדבריו, זה פשוט מאוד. אפשר להוכיח לוגית שהכל הוא אחד. אך מבחינת החוויה ... מציאות שנראית חסרת משמעות. עליסה נמצאת בשיעור היסטוריה עם מורה, אבל אינה מתעניינת בו. מבחינתה, כל ההיסטוריה היא מתה וחסרת
חיים. זה דומה לאדם שחווה את חייו בצורה יבשה, משעממת, חסרת חיות, ומרגיש שכל המידע והסיפורים שהוא שומע ... מעבר לגוף, לרגשות, לתחושות. עליסה מבינה שאין לה באמת מושג מי היא, וההבנה הזו היא תחילת ההארה. איך להסתכל על כל מה שקורה
בחיים? לסיכום, אליעד מראה שכל אירוע שקורה
בחיים, כל שיחה, כל סרט וכל סיטואציה, נושאים בתוכם את אותו שכל פנימי ועמוק. הוא קורא לאדם לראות כל דבר דרך עיניו של היוצר, של אלוהים, להבין שהכל הוא למעשה השתקפות של המציאות הפנימית שלו, ובכך להפוך את
החיים למסע פנימי של גילוי עצמי מתמשך. למה אלוהים ברא את העולם? איך לחוות אחדות ביום יום? איך לקבל ... אתה לא באמת נאחז בצורה הספציפית הזאת. עכשיו נראה את עליסה בארץ הפלאות. שימו לב שבכל דבר יש שכל. יש תהליכים בסרט וזה מתאים
לחיים שלנו. בכל אחד מאיתנו יש את עליסה, המורה שלה, הארנב וכו, כי בתוך האדם יש את כל הכוחות. המורה שלה ... כל הדברים שלא מעניינים את עליסה. עליסה לא מתעניינת במה שהמורה שלה מלמדת ואומרת לה שהיא מקשיבה. מה זה מייצג? לאדם יש
חיים שלמים, וכולם מדברים אליו, הבוס שלו, אשתו, והוא אומר, כן אני מקשיב, שלמעשה הוא לא מקשיב, כי העולם ... כשהאדם רואה שממש לא הגיוני מה שקורה בעולם, אז הוא מקווה לגלות משהו שהוא הפוך מהכל. עצם הגילוי של ארץ הפלאות כבר מחייה את כל
החיים. היא שוכבת ליד האגם, ומכניסה אצבע למים, סתם פעולה סתמית, זה המקום שבו האדם מתמסר ליום יום, ... ארנב עם מקטורת ושעון, זה מעל השכל. אבל בפעם הראשונה שהיא רואה את זה, היא לא חווה שזה מעל השכל, זה נראה לה עוד משהו משעמם
בחיים , ואז זה פתאום מתחלף לה, היא לא רואה עוד דבר מת, היא רואה דבר
חי. מה זה אומר? כאשר האדם חוקר את היש ואת האין, בסוף הוא מגיע לנקודה שזה גם יש וגם אין, והוא כל כך ... איך זה עובד? אנו רואים תהליך וזה עושה אסוציאציה לתהליך אחר. למשל שני אנשים רבים. אפשר לראות שמאחורי אחד מהם יש פילוסופית
חיים שלמה, וגם לשני יש פילוסופיה אחרת, או העדר פילוסופיה, שזוהי צורת חשיבה. ואז למשל כשאתה רואה שני ... אז איך אתה מצפה לדעת מה אתה רוצה? איך אתה מצפה להבין את עצמך, אם אתה לא יודע מי אתה? לכן תבין שאתה לא יודע. אתה עובד כל
החיים בשביל הגוף, ואתה אפילו לא יודע מי אתה. האם זה הגיוני לך שתעבוד
חיים שלמים בשביל הרכב שלך. שאלה: אבל הנשמה צריכה גוף. אליעד: אולי היא לא צריכה גוף, אולי היא יכולה ... שמצמצם אותנו, תגיד ככה, ככה זה לא טוב, ככה זה טוב וכו. כל הזמן מתקנים אותך איך אתה מדבר, כבר לדבר אי אפשר. לאדם אין משמעות
בחיים, אז מה שחשוב לו זה שניים או שתיים. זוהי ריקנות כל כך גדולה שמה אכפת לו אם אמרו ככה או ככה? הזחל ... שזה לא משנה לה. והחתול אומר, אם זה לא משנה, אז לא משנה באיזה דרך תלכי. אדם שואל, באיזה דרך עלי ללכת? מה אני צריך לעשות
בחיים ולכן השאלה הראשונה היא, לאן אתה רוצה להגיע? כי אם לא משנה לך לאיפה אתה רוצה להגיע, אז לא משנה ...