... לאחר שהאדם מבין כי אנחנו מקבלים את התנגדותו, ניתן להתחיל בהדרגה לפתוח פתח להכיר גם במניעים
חיוביים. לדוגמה, אחרי שהילד מבין שאנחנו מבינים את רצונו לשחק, אפשר לשאול אותו: האם אתה לא חושב שיש בך ... הכן רוצה. על ידי חקירה של היתרונות שבצד החיובי, אפשר להוביל את האדם להתמקד יותר באותם צדדים
חיוביים, עד שהוא מגיע למצב שבו הוא מרגיש שהוא רוצה יותר מאשר לא רוצה. מה לעשות במצבים של פחד או ... חזקה יותר. שיטת המעבר ההדרגתי, שבה מתחילים בהסכמה עם התנגדות מסוימת ומציגים את הצדדים
החיוביים לאחר מכן, היא הדרך היעילה יותר לשינוי עמדות. איך מסכמים את השיטה? הסיכום של השיטה כולל את ... להכשיל אותו. המטרה היא להכניס את האפשרות גם כן רוצה, כלומר, להכיר בכך שיש בנו גם מניעים
חיוביים לעשייה, לצד המניעים להימנע מאותה עשייה. איך מתמודדים עם מצב שבו אדם נצמד לעמדה שלו? לפעמים, ... אתה רק לא רוצה או גם לא רוצה?. אם קיים חשש שהוא ירגיש מותקף, אפשר פשוט לשלב בשיחה את הצדדים
החיוביים שבפעולה, מבלי להעמיד אותו בפינה. לדוגמה, אפשר לומר: אני מבין שאתה ממש לא רוצה, אבל לדעתי יש ...