... סיפורים על רבי נחמן מברסלב, שידע להוביל את תלמידיו לחשוב בצורה אחרת על עקרונות פילוסופיים שונים. למשל, כאשר רבי נחמן נשאל על בחירה
חופשית , הוא השיב בצורה שנראתה כמו הסכמה עם השואל, אך למעשה, לאחר חקירה מעמיקה, השואל הבין שאין לו בחירה
חופשית מלאה, כי הרצון עצמו מכריע את הבחירות. איך ניתן להשתמש בטכניקות שכנוע גם בחינוך ובטיפול אישי? טכניקות שכנוע אלו לא מיועדות רק לפילוסופיה או לשיחות עיוניות. הן ניתנות ליישום ... נחמן מברסלב, אשר השתמש בטכניקות דומות כדי להביא את תלמידיו להבנה עמוקה יותר של המציאות. רבי נחמן סיפר פעם על אדם ששאל אותו לגבי בחירה
חופשית. במקום לומר לו ישירות שאין לו בחירה
חופשית, הוא ענה לו בצורה שנשמעה חיובית מאוד: יש לך מאה אחוז בחירה! אם תרצה - תעשה, אם לא תרצה - לא תעשה!. בתחילה נראה שהמשפט מאשר את תפיסתו של השואל, אך כאשר האדם חוקר את הרעיון ... הוא רימה אותי בכזה דבר ואז אמרתי זה? הוא היה באמת חכם. עכשיו מה היה בסיפור? שמישהו שואל את רבי נחמן, אמר לו תגיד לי איך עובדת הבחירה
החופשית? אז הוא אומר לו מה זאת השאלה הזאת, אם אתה רוצה אתה עושה, אם אתה לא רוצה אתה לא עושה, אמרתי וואלה נכון, יש לי בחירה
חופשית אם אני ארצה אני אעשה, אם אני לא ארצה אני לא אעשה ואז אמרתי רגע, אבל זה רק אם אני רוצה, ואז אני הבנתי מה זאת אומרת מי שמחליט לי אם לעשות או לא זה מה שאני רוצה אז איך יש לי בחירה
חופשית, ואז אני הבנתי שאם באותה תקופה בהתחלה רבי נחמן אומר לי תקשיב אין לך בחירה
חופשית אם אתה רוצה אתה עושה, אם אתה לא רוצה אתה לא עושה אמרתי לו מה עם המשוגע הזה, מה הוא מדבר? מי הוא שיגיד לי שאין לי בחירה? אז הוא אמר לי לא לא, יש לך בחירה מאה אחוז בחירה ...