... וחייל שנפצע במהלך קרב עשוי שלא להרגיש כאב בשל הסיטואציה האינטנסיבית. כמו כן, אימא שמרימה ילד כבד אינה מרגישה את כאב הגוף בזכות האהבה
וההזדהות עם הילד, ואדם שמציל מישהו בשריפה מסוגל להתעלם מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. ... האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה פיזית אלא תמיד נפשית - בעיה בתפיסת המציאות וביכולת
להזדהות עם הרצון של אלוהים. מדוע אנו מרגישים כאב, והאם ניתן להתגבר עליו? אליעד כהן מסביר שהכאב, בין אם נפשי או גופני, תלוי ברצון שלנו שהחוויה תהיה אחרת. אנו לא סובלים ... שמופעל על ידי כוח אחר והוא עצמו אינו שונה מקיר או מכיסא, אלא רק תודעה שחווה נפרדות ורצונות שונים. כאשר האדם מגיע להבנה זו, הוא יכול
להזדהות עם הכוח הראשון ולהבין שהוא זה שמניע את כל הדברים. מהי הדרך לשחרור מהסבל לפי אליעד כהן? הדרך לשחרור מהסבל, לפי אליעד, עוברת בהתבוננות ובחקירה מתמדת של מקור ... וחקר מתמיד של מקור הרצון. אם האדם מבין באמת את המקור של הרצונות שלו, ומגיע להבנה שהם לא שלו אלא של אותה ישות שמפעילה אותו, הוא יכול
להזדהות עם הכוח הראשון שמניע את כל הדברים. במצב כזה הוא חווה את המציאות כאילו הוא בעצמו ברא אותה, ואז כבר אין לו התנגדות לרצונותיו. לדוגמה, אליעד משתמש בדימוי של במאי ... שהוא מחוץ לזמן ולמקום. לסיכום, אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם כאב פיזי ונפשי תלויה אך ורק ברמת התודעה וההבנה של האדם. האדם שיכול להבין
ולהזדהות עם הכוח שמניע את הכל, חווה את המציאות כהתרחשות שלו, ואז הוא משתחרר לחלוטין מההתנגדות לסבל, וחווה את החיים מתוך שלמות מוחלטת - שלמות של חוויית האלוהים. איך ... בכל מקרה התודעה של האדם משתנה בהתאם לרצון שלו, כשהוא מבין שהרצון שלו לא שלו, זה לא הוא הרוצה, זה משהו רוצה דרכי. זה קודם כל משחרר אותך
מהזדהות עם הרצון. הרצון לא שלך, אלוהים רוצה דרכי. השלב הבא, יש כאן שלבים שאני עברתי, ואני מסביר לכם איך אני הגעתי לתחנה הסופית, יש רצף ותהליך שאתה עובר משלב לשלב. אחרי ... לא היה שינוי, אבל מצד אלוהים אין לו באמת מטרה, אין לו צריך או לא צריך, יש פה שני תהליכים בו זמנית, מה שאני רוצה להגיד שאם אתה מצליח
להזדהות עם התודעה הראשונה אז אתה גם חווה כמוה את המציאות? כאשר אתה עושה פעולה זה לא בגלל שרע לי כאן ואני רוצה לשנות, אלא שניהם טובים לי ובכל זאת אני רוצה לשנות. אצל ...