... עוד מספר שאלות, שמי שיבין את השאלות הבאות, יבין ממילא גם את התשובה לשאלות הקודמות. כידוע (ראה כאן) המהות
שמהווה את המציאות היא נצחית. גם הזמן וגם המקום לשניהם יש מהות אחת
שמהווה אותם. הזמן והמקום הם תחושה. המהות
שמהווה את התחושה של הזמן והמקום, היא הדבר שהיה קיים בטרם היו הזמן המקום והיקום כולו... אלוהים הוא אותה
הוויה ישות
שמהווה את הזמן המקום והיקום כולו בכל רגע מחדש. והשאלה שאפשר לשאול היא, האם המהות הנצחית של המציאות יכולה להעלים את עצמה ולהסתיר את עצמה? ונסביר את השאלה: מאחר שהמהות
מהווה כל דבר, ממילא נשאלת השאלה האם המהות יכולה להעלים את עצמה. לכאורה זהו דבר בלתי אפשרי. כי מאחר שהמציאות
מהווה כל דבר, כיצד היא יכולה שלא להיות. כך שאפשר לשאול, האם המהות של המציאות מסוגלת
להוות משהו שלא יהיה היא עצמה ממש? אפשר גם לשאול שאלה נוספת על המציאות, האם המציאות מסוגלת ... נוספת זהה לה לחלוטין ועדיין להישאר המציאות היחידה? אפשר גם לשאול, האם המציאות מסוגלת לקחת את המהות האחת שלה
ולהוות ממנה דברים שונים שיראו כשונים זה מזה? אפשר גם לשאול, האם אפשרי שרצון אחד יצור המון ... רגע מחדש. בכל רגע ורגע המציאות עצמה יוצרת אבן שהיא לא יכולה להרים אותה. עצם זה שהמהות האין סופית של המציאות
מהווה ויוצרת שכל ככ קטן שחושב שיש לו שאלה גדולה כמו פרדוקס האבן, זה בעצמו התשובה לפרדוקס האבן. ... תהיה קיימת או שיהיה משהו שהוא אינו היא. יחד עם זאת, במקביל לכך שהדבר היחיד שיכול להיות קיים זאת כמובן המהות
שמהווה את כל מה שקיים, תוך כדי זה אותה המהות מסתירה את עצמה בתוך דברים שנראים שונים זה מזה. ... עצמה, דהיינו, המציאות הצליחה כאילו להעלים את טבעה האמיתי ואת מי שהיא באמת. אך תוך כדי זה היא כמובן קיימת
ומהווה את כל מה שקיים. לסיכום: עצם קיומו של פרדוקס האבן, הוא בכלל התשובה לפרדוקס עצמו. השכל של ... כל זה היא יצרה ממהות אחת, זה עצמו פרדוקס האבן בהתגלמותו. מצד ההיגיון האנושי, זה נראה כלא הגיוני שמהות אחת
תהווה דברים שונים שיראו כשונים זה מזה, אך זו המציאות. מצד ההיגיון האנושי, לא הגיוני שישות אחת ...