אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף ✔ האם יכול להיות שיש יותר מאלוהים אחד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
האם יכול להיות שיש יותר מאלוהים אחד?

אליעד כהן מתייחס לשאלה המרכזית והעמוקה האם ייתכן ריבוי אלוהים, יותר מאל אחד, או שחייב להיות רק אלוהים אחד. הוא מציג את הטענה הנפוצה בדתות, שלפיה לא ייתכן שיהיו שני אלוהים, כיוון שאם אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל ואינו אלוהים. ואם הראשון לא יכול להגביל את השני, אז הראשון הוא המוגבל, ולכן לא יכול להיות אלוהים.

מדוע הטענה הדתית נגד קיום שני אלוהים בעייתית?

אליעד מסביר כי הטענה הזו, שלכאורה מונעת אפשרות של ריבוי אלוהים, בעייתית באותה מידה גם לגבי קיומו של אלוהים אחד. הוא נותן דוגמה מפורסמת לכך - פרדוקס האבן: האם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אותה? אם הוא יכול, הוא מוגבל כי אינו יכול להרים את האבן, אם הוא לא יכול, הוא גם מוגבל, כי אינו מסוגל לברוא אבן כזו. כלומר, לפי ההיגיון הזה, עצם השאלה האם אלוהים יכול להגביל את עצמו חושפת סתירה מהותית ברעיון של "אלוהים כל יכול".

האם אלוהים יכול להיות מוגבל ועדיין להיחשב כל יכול?

אליעד כהן מדגים כיצד אפשר לנסות לטעון שאלוהים מוגבל אך בכל זאת הוא אלוהים. למשל, אפשר לומר שאלוהים יכול להגביל את עצמו ובו זמנית להישאר בלתי מוגבל. באותה דרך אפשר לטעון שיש שלושה אלוהים כל יכולים, שמגבילים אחד את השני ובכל זאת נשארים בלתי מוגבלים. זה נראה אבסורדי, אבל הוא מדגיש שזה בדיוק אותו אבסורד כמו לומר שאלוהים אחד יכול להגביל את עצמו ולהישאר כל יכול.

האם יש סיבה אחרת שמונעת ריבוי אלוהים?

טענה אחרת שאליעד מציג היא שאלוהים, מעצם הגדרתו, הוא ישות אינסופית ושלמה, ולכן לכאורה לא ייתכן שיהיו כמה ישויות אינסופיות. אך הוא טוען שגם טענה זו מוגבלת על ידי ההיגיון האנושי. האדם לא מסוגל לתפוס ריבוי של ישויות אינסופיות, אך העובדה שהשכל האנושי מוגבל לא מוכיחה שזה בלתי אפשרי אובייקטיבית.

כיצד ייתכן בכל זאת שיש כמה אלוהים אינסופיים?

אליעד מסביר שאפשר לדמיין שה"אינסוף" אינו חייב להיות מוגבל לישות אחת. למשל, יכולות להיות כמה ישויות שכל אחת מהן אינסופית, כל אחת ממלאת את כל המקום והזמן, ובכל זאת הן קיימות בו זמנית בלי להפריע זו לזו. זה שהאדם אינו יכול להבין זאת בשכלו, לא אומר שזה לא יכול להתקיים במציאות אובייקטיבית.

האם אפשרי שיש יותר מסיבה ראשונה אחת?

אליעד כהן מרחיב את השאלה ומציין שגם מושג "הסיבה הראשונה", שנהוג לייחס לאלוהים, לא מוכיח בהכרח את אחדות האלוהות. לטענתו, אפשר שיהיו כמה "סיבות ראשונות" שפועלות במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל אנושי, הוא עדיין עשוי להיות אפשרי במציאות שמעבר לשכל.

איך ייתכן שיש ריבוי אינסוף ובכל זאת אחדות?

אליעד מציין נקודה עמוקה יותר: כשמבינים לעומק, אפשרי המציאות ומחויב המציאות מתגלים כאחד. כלומר, כל דבר שהוא מוגבל (אפשרי) מתברר בסופו של דבר גם כאינסופי (מחויב), ואז אפשר לתפוס את המציאות כקיימת בריבוי אינסופי אך גם כאחדות מוחלטת. הוא משתמש במושגים "מקיף ופנימי", ומסביר שיש אינסוף בתוך אינסוף, כך שיש הרבה אלוהים שכל אחד מהם אינסופי, אך יחד הם מתאחדים לישות אחת.

האם הזמן והמקום הם בעצם אלוהים?

אליעד מוסיף טיעון נוסף, ומציע שאם מתבוננים לעומק, כל המציאות בנויה על שני דברים אינסופיים בסיסיים - המקום והזמן. כל דבר שקיים נמצא בתוך המקום והזמן, וכך הוא מגדיר את שני אלה כשני אלוהים אינסופיים שתמיד קיימים. הוא שואל באופן רטורי, מה ההבדל בין אלוהים הדתי שאינו נמצא במקום ובזמן, לבין שום דבר, ומדגים שאם אלוהים קיים בתוך המקום והזמן, המקום והזמן הם ישויות עליונות יותר.

האם להיות אינסופי זו בעצם מגבלה?

לקראת הסוף, אליעד מציע מחשבה נוספת: עצם ההגדרה של אלוהים כישות אינסופית יוצרת מגבלה, משום שהיא מונעת ממנו להיות ישות סופית. כך, במובן מסוים, האינסוף עצמו מוגבל בעצם היותו אינסופי בלבד. כלומר, קיומו של אינסוף יוצר אוטומטית גם מושג של סופיות, ושוב אנחנו מוצאים שניים: ישות אינסופית וישות סופית.

מה המסקנה הסופית לגבי אפשרות ריבוי אלוהים?

אליעד מסכם את הנושא ואומר שלא ניתן להוכיח חד - משמעית שלא יכול להיות יותר מאלוהים אחד באותו היגיון שהדתיים מנסים להשתמש בו. הוא ממליץ שלא להאמין באופן עיוור לטיעונים כאלה, כיוון שהם אינם באמת פותרים את הסתירות והבעיות העמוקות שנמצאות בבסיס הרעיון של אלוהים אינסופי ובלתי מוגבל.
האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד?

בטענה המקובלת של הדתיים נטען שלא יתכנו שני אלוהים, כי אם אלוהים אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל, ואם הוא אינו יכול להגביל את השני, כי אז הראשון הוא המוגבל. בכך מנסים להוכיח שאי אפשר שיהיו שני אלוהים כל - יכולים.

עם זאת, עולה השאלה כיצד טיעון זה פותר את הפרדוקס לגבי אלוהים יחיד: האם אלוהים אחד יכול להגביל את עצמו? אם כן, אז הוא מוגבל בכך שיצר מגבלה על עצמו, ואם לא, אז הוא מוגבל בכך שאינו יכול להגביל את עצמו. כך נוצר מצב שלפחות לפי ההיגיון הזה, גם אלוהים אחד לא יכול להיות באמת בלתי מוגבל באופן מוחלט.

הפרדוקס של האבן (האם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים) מחריף את הבעיה. יש הטוענים שאלוהים "לא יכול" לעשות אבן כזו, אך זה אינו נחשב לחיסרון. אך באותה מידה אפשר היה לומר על שני אלוהים שכל אחד "לא יכול" להגביל את השני, ואף על פי כן להגדיר אותם כבלתי מוגבלים.

יש דעה דתית נוספת שלפיה לא יתכן יותר מאלוהים אחד, כי אלוהים מוגדר כישות אינסופית, ולא הגיוני שבאותו "מרחב" אינסופי יהיו כמה ישויות מקבילות. עם זאת, נטען שגם זה מבוסס על מגבלה של השכל האנושי, שלא תופס ריבוי של אינסוף. ייתכן שבמציאות על - שכלית כן ייתכנו כמה ישויות אינסופיות או כמה סיבות ראשונות.

בהמשך, נטען שיש גישה הרואה את כל הקיים כאינסוף אחד, אך באותו זמן אפשר לומר שיש "ריבוי" אינסופי שקיים במקביל, משום שאפשרי המציאות ומחויב המציאות הם בעצם היבטים של אותה מהות. כך מתגלה שייתכן שיש הרבה "אלוהים" (הרבה אינסוף), ובכל זאת הם מתאחדים לישות אחת.

עוד רעיון הוא לזהות שני אלוהים בדמות המקום והזמן, כביכול שתי ישויות אינסופיות שתמיד קיימות, ואף "מעליהן" יכולים להיות גורמים נוספים. אם מנסים להציב את אלוהים המסורתי מחוץ למקום ולזמן, קשה להבחין מה ההבדל בינו לבין שום דבר, ואם הוא בתוך המקום והזמן, אז המקום והזמן גדולים ממנו.

בנוסף, עולה הטענה שלהיות אינסופי זה כשלעצמו סוג של מוגבלות, כי ברגע שמגדירים ישות כאינסופית, הגדרתה "מונעת" ממנה להיות סופית, וכך נוצרת הבחנה בין ישות אינסופית לישות סופית.

בסופו של דבר, מי שמקבל את הטיעון ש"אם הוא יכול להגביל את השני זה מוגבל, ואם לא אז הוא בעצמו מוגבל", צריך להבין שזו אותה בעיה שעולה גם לגבי אלוהים יחיד. לכן המסקנה היא שלא פשוט להוכיח היעדרם של שני אלוהים באותו היגיון, ושעלולים לנסות "לעבוד" על האדם עם טיעונים לוגיים שלאו דווקא פותרים את הסתירות העומדות בבסיס הסוגיה.
הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד?

ודנו בנושא רבות, ונתנו את התשובה הידועה, שלא יכול להיות שני אלוהים.

וזו הטענה הידועה של הדתיים, שלא יכול להיות שני אלוהים, ומה ההוכחה שלא יכול להיות?

מהו השכל הגדול והמתוחכם של הדתיים? הם טוענים טיעון בסיסי, נניח שיש שני אלוהים, האם אלוהים אחד יכול להגביל את כוחו של אלוהים השני? ואם כן, אז זה אומר שאלוהים הוא לא כל יכול כי מוגבל על ידי השני

ונגיד שאם אלוהים לא יכול להגביל את כוחו של אלוהים השני, אז זה אומר שהראשון הוא לא אלוהים!

כי הוא מוגבל. וזו כאילו ההוכחה הניצחת שלא יכול להיות שני אלוהים, כי זה לא יכול להגביל את זה.

ואני בשנייה יסביר איך הטיעון הזה מטופש, ואחר כך נסביר דברים נוספים.

נניח לצורך העניין שיש רק אלוהים אחד, עכשיו נשאל שאלה, האם האלוהים הזה, יכול להגביל את הכוח של עצמו?

אם הוא לא יכול, אז הוא מוגבל אז הוא לא כל יכול, ואם כן, אז הוא כן מוגבל, כי הוא יכול להגביל את עצמו - מוגבל!

אם הוא יכול להגביל את עצמו, האם הוא יכול להיות לא כל יכול? אז הוא לא אלוהים!

כי אלוהים היא ישות אינסופית שלא יכול להיות שכוחה יוגבל, אפילו לא על ידי עצמה, ואם יש בתוכה מנגנון של מוגבלות, יש בתוכה פוטנציאל של הגבלה עצמית, כי אם יש אלוהים שיכול להגביל את עצמו, אז יכול להיות שניים שמגבילים את עצמם.

- אז כך, אם הוא יכול להגביל את עצמו, אז הוא מוגבל מעצם הפוטנציאל להיות מוגבל - ואז הוא לא אלוהים.

- ואם הוא לא יכול להגביל את עצמו, אז גם כן הוא לא אלוהים, כי לא יכול להיות אלוהים שלא יכול לעשות משהו.

וזה פרדוקס האבן, האם אלוהים יעשה אבן שהוא לא יכול להרים אותה?

ומה אומרים הדתיים? יש את הטיפשים שאומרים שאלוהים לא יכול לעשות אבן שהוא לא יכול להרים אותה, אבל זה לא חיסרון.

ועל אותו משקל אפשר להגיד, אלוהים, לא יכול להגביל אלוהים אחר, ונגיד שזה לא מונע את הגדרתו!

ואז אנחנו מתחילים לשחק, אם אנחנו נכנסים לעניינים שאלוהים יכול להיות מוגבל, ואף על פי כן הוא אלוהים, אז ממילא אפשר לשחק, ישות שהיא כל יכול, אבל זה כולל שהיא לא יכולה להתגבר על ישות אחרת שהיא כל יכול, ואז כל מיני שקרים כאלו.

כולם מבינים שאין דבר כזה, או שהוא יכול לעשות הכל, או שהוא לא יכול לעשות הכל.

ואז שקר נוסף, אלוהים שיכול להגביל את עצמו, אבל ישאר בלתי מוגבל.

לכן יכול להיות כמה אלוהים, 3 אלוהים שהם כל יכול, אבל יש להם שכל אחד, הם לא שונאים אחד את השני, והם יכולים להגביל אחד את השני, ואף על פי כן השני ישאר בלתי מוגבל.

איך זה יכול להיות? הוא אלוהים!!

זה כמו להגיד שיש אלוהים אחד ולשאול, האם הוא יכול להגביל את עצמו?

מה שאני אומר זו אותה הלוגיקה שאפשר להגיד על אלוהים אחד שיכול להגביל את עצמו ואף על פי כן נשאר אלוהים כל יכול, אז באותה מידה אפשר להגיד על מערכת של כמה אלוהים.

אחד מגביל את השני ואף על פי כן הם נשארים לא מוגבלים, או לדוגמה, נאמר שהם פועלים ברצון אחד, ואז אלוהים השני, גורם לאלוהים הראשון להגביל אותו, ואז זה אומר בכלל שהוא הגביל את עצמו, ועוד אפשרויות נוספות שונות להגיד את זה.

בכל מקרה אני בא להראות את השקרים, את הטעויות הלוגיות, הטעויות הבסיסיות בהבנה.

- ועכשיו, נתחיל את הכל מהתחלה, האם יכול להיות שיש שני אלוהים? תשובה - לא! לא יכול להיות שיש שני אלוהים! שזו כמובן התשובה הדתית, למה לא יכול להיות? כי אם הוא יכול להגביל את השני, אז השני מוגבל, ואם הוא לא יכול להגביל את השני, אז הוא עצמו מוגבל.

ואם נפתח את הנושא הזה, נגיע לשאלה יותר בסיסית, למעשה לא צריך להסתבך כל כך, כדי להוכיח שאין שני אלוהים.

לא יכול להיות שיש שני אלוהים, מסיבה אחרת, במקום כל התסבוכת הלוגית הזאת

כי אלוהים מעצם הגדרתו הוא אינסופי, ומאחר שהוא אינסופי, לא יכולה להיות יותר מישות אחת שהיא אינסופית.

אלוהים פירושו ישות שלמה, ישות אינסופית, השלם, המהווה את הכל, ומאחר שהגדרתו השלם, הדבר שמהווה את הכל, הוויה אינסופית, ממילא לא יכול להיות ששתי הוויות הן אינסופית, יש הוויה אינסופית אחת, וזה לכאורה, הוכחה, הבנה, שיש רק אלוהים אחד.

אבל כמובן שההבנה הזו היא לא נכונה, ולמה לא נכונה? כי ההבנה שאומרת שלא יכולה להיות יותר מישות אחת אינסופית, היא מחשבה סובייקטיבית של האדם.

האדם לא מסוגל לדמיין או לתפוש, שיש יותר מישות אינסופית אחת, מה זאת אומרת? אם האינסוף ממלא את כל המקום, אז כמה ישויות אינסופיות יכולות למלא את המקום, אחת!

אבל האדם שטיפה שכל בקודקודו מבין, שזה לא נכון מבחינה אובייקטיבית, כי יכול להיות שיש הרבה אלוהים, ויש הרבה אינסוף, וכל אחד מהם ממלא את כל המקום ואת כל הזמן, אבל אף על פי כן בשכל האנושי זה לא נתפש. וזה שזה לא נתפש בשכל של האדם, זה לא אומר שזה לא יכול להיות מבחינה אובייקטיבית.

אסביר את זה בעוד דרך, נגיד שיש אלוהים אחד, שהוא הסיבה של כל הסיבות, ואם הגדרת אלוהים היא הסיבה הראשונה, ממילא לא יכול להיות שני אלוהים, כי לא יכול היות שני סיבה ראשונה.

אבל אולי כן יש יותר מסיבה ראשונה אחת, וזה שאתה לא מבין בשכל איך זה יכול להיות, זה אומר שבאמת זה לא יכול להיות?

וזה שלאלוהים יש בחירה חופשית, שהוא בחר את הרצון של עצמו, זה למישהו כן יש הסבר?

וזה שאלוהים קיים בלי מקום וזמן, זה ישהו כן מבין את הנושאים האלו? לא מבינים ואומרים שזה מעל השכל

אבל אז זה אומר שמעל השכל יכול להיות כמה אלוהים, כמה " סיבה ראשונה", יש כמה אינסוף

יכול להית הרבה דברים.

ועכשיו ניתן עוד כיון למחשבה, ולפני כן אני חייב להגיד שמצד האמת יש יותר מאלוהים אחד, ושאני אומר יותר מאלוהים אחד, אני מתכוון לשני היבטים:

1. שלכל בורא יש בורא עד אינסוף.

2. שיש הרבה בוראים שהם מקבילים, אחד לשני.

בעניין שיש בורא לבורא עד אינסוף, זה עניין שלא נסביר אותו עכשיו.

ולגבי הנושא שיש יותר מבורא אחד מקביל, הנושא הוא פשוט, כאשר מתבוננים, בסוף התהליך מבינים, שאפשרי המציאות ומחויב המציאות, הם אחד.

ואז שמבנים שהם אחד בכלל, ממילא מבינים שאפשרי המציאות, הוא מחויב המציאות.

מה זה אומר? שכל ישות מצומצמת, היא בכלל אינסופית, ורק אנחנו חווים אותה כמצומצמת, שזה בעצם אומר, שיש יותר מאינסוף אחד.

ויש בזה עוד את הנושא של מקיף למקיף פנימיים וחיצוניים, שבמערכת הזו יש לנו פנימי ופנימי ופנימי ופנימי, ולמרות שיש הרבה אלוהים, אף על פי כן הם ישות אחת.

כל מה שנכון לגבי המחויב, נכון לגבי האפשרי, מה שאומר שכל האפשרי הוא אינסוף, למרות שיש הרבה אז יש הרבה אינסוף, אבל אף על פי כן כל מה שנכון לגבי האפשרי, הוא גם נכון לגבי המחויב, כך שבסופו של דבר אנחנו מגיעים לכך שיש הרבה אלוהים, אבל מצד שני הם ישות אחת

וזה עצמו אומר שהוא אחד בתוך השני, אבל זה נושא אחר, רק רציתי לתת כיוון למחשבה.

עכשיו אתן נקודה נוספת למחשבה, נוכיח שיש כן שני אלוהים!!

ומי שיחקור טיפה את הנושא, יגלה שכל מה שישנו, קיים בתוך מקום וזמן, ואין שום דבר שקיים ללא מקום וזמן, וגם המקום והזמן ממה הם עשויים? ממקום וזמן אחר, לפני המפץ הגדול היה מקום וזמן אחר, ויש עוד מקום וזמן אחר וכן הלאה.

וזה אומר שיש שני אלוהים, ומה השם שלהם? לאלוהים הראשון קוראים מקום, ולשני קוראים זמן

זה שני האלוהים!

והם פועלים בשיתוף פעולה והם אינסופיים ותמיד קיימים, ומעליהם יש עוד אלוהים אחר וכו'.

ואלוהים הדתי, אם הוא לא קים בתוך מקום וזמן, אז הוא בכלל לא קיים, ואם הוא קיים בלי מקום וזמן, מאד אשמח שמישהו שיסביר לי מה ההבדל בין מישהו שקיים בלי מקום וזמן, לבין כלום!

ואם נאמר שהוא קיים בתוך המקום והזמן, זה אומר שמעליו יש את המקום והזמן.

אז בסופו של דבר מגיעים למסקנה שיש שני אלוהים שהם המקום והזמן.

ועכשיו אני רצה לתת עוד נקודה למחשבה, נניח לצורך העניין שיש אלוהים אחד אינסופי

אבל מי שיש לו טיפה שכל בקודקוד, מבין שגם להיות אינסוף, זה גם כן מוגבל! למה?

כי מה המגבלה של האינסוף, המגבלה היא שהוא אינסוף, זה גם מוגבל, לא להיות מוגבל זה גם כן מגבלה, ברגע שהגדרת את אלוהים שהיא ישות אינסופית, בעצם אמרת שהוא מוגבל!

כי ברגע שאומרים אינסוף, זה אומר שקיימת אפשרות שתהיה ישות שהיא לא אינסופית, לכן הוא אינסוף, ויש, יש סוף.

ז"א שמישהו הגביל את אלוהים להיות אינסופי, ואז יש לנו שניים, יש סוף, ואינסוף!

תמיד יהיו שתי ישויות, שזה אלוהים והעולם, העולם והנפרדות זה ישויות סופיות, ואלוהים ישות

אינסופית נניח.

מה שאני אומר שלהיות אינסופי זו מוגבלות באי יכולת להיות סופי.

בסופו של דבר נחזור להתחלה כי זה ממש פשוט, לא יכול להיות שני אלוהים, כי אם הוא יכול להגביל את השני אז השני מוגבל, ואם הוא לא יכול, אז הוא מוגבל, ואת אותו הטיעון בדיוק, אנו עושים על האלוהים עצמו.

אז שלא יעבדו עליכם!!
לשאול שאלות השכל האנושי לפני המפץ הגדול חקירות להביא הוכחות הדתיים מרחב המקום הוא לא אלוהים מעצם הגדרתו האם אלוהים כל יכול מציאות אובייקטיבית אחדות אחדות הבורא אין סוף אלוהות אלוהים אלוהים אחד אפשרי בורא בורא מוגבל הבורא יותר מאלוהים אחד מוגבל ריבוי אלוהות ריבוי אלוהים שני אלוהים
שבת, לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת? האם אלוהים עובד ביום ראשון? האם אלוהים עובד? בריאת העולם על ידי אלוהים
... לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת, האם אלוהים עובד ביום ראשון, האם אלוהים עובד, בריאת העולם על ידי אלוהים האם אלוהים עובד בשבת או ביום ראשון? אליעד כהן מסביר כי השאלה האם אלוהים עובד בשבת? נראית פשוטה, אך למעשה ... השאלה האמיתית היא לא רק האם אלוהים עובד בשבת, אלא האם הוא בכלל עובד ... של מושג העבודה מנקודת המבט של אלוהים, בניסיון להבין האם מושג העבודה בכלל רלוונטי עבור אלוהים. אליעד טוען שבמציאות של אלוהים, אין הבדל בין שבת ליום ראשון. ... מבחינת השורש של המציאות, אלוהים יכול להיחשב כמי שעובד בכל יום ... - קיום. לכן, מנקודת מבטו של אלוהים , אי אפשר להגדיר בבירור עבודה או מנוחה. מדוע אלוהים אינו מתאמץ בכלל? כדי להסביר מדוע אי אפשר לומר שאלוהים מתאמץ, אליעד מביא דוגמה מהתוכנית ... להמחיש את הרעיון שבאופן דומה, אלוהים עושה את כל הפעולות בעולם במאמץ ... לכך, מסביר אליעד, היא שמבחינת אלוהים אין שום הבדל בין הפעולה להיעדרה. כלומר, אלוהים נמצא במצב שבו אין עבורו שום הבדל ... המשמעות שלהם, אי אפשר להגיד שאלוהים מתאמץ או לא מתאמץ, פשוט משום ... לחלוקה של ימי השבוע עבור אלוהים. ההבדל שאנחנו עושים בין שבת לבין ... האנושית שלנו. מנקודת המבט של אלוהים, אין שום יום מיוחד שבו הוא נח, ... עובד יותר או פחות. בעיניו של אלוהים, כל הזמנים והמקומות הם אותו הדבר ... הוא מדגיש שאין טעם לשאול האם אלוהים עובד בשבת? מבלי שנבין שהשאלה הזו ... לחסרת משמעות מנקודת המבט של אלוהים. מה זאת אומרת אלוהים - האם הוא בכלל מישהו? אליעד כהן ... גם כי כאשר אנחנו מדברים על אלוהים, אנחנו משתמשים במונח הזה באופן מטפורי. אלוהים הוא לא מישהו ספציפי שיושב איפשהו ... האם לעבוד או לנוח. אלא שהמונח אלוהים מצביע על המציאות עצמה, על ... כלום לשום דבר. לכן, השאלה על אלוהים והעבודה שלו בשבת או ביום ראשון, ... כזה - ולכן אי אפשר להגיד שאלוהים עובד או לא עובד, משום שמבחינת ... ומהותית יותר של המציאות. האם אלוהים עובד בשבת? האם
איך לזכות בלוטו? מה המספרים של הלוטו? לזכות בלוטו בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה
... בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים , תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה איך אפשר לזכות בלוטו בעזרת להיות אלוהים? כדי להבין איך אפשר לזכות בלוטו, קודם כל צריך להבין מה זה אומר להיות אלוהים. הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא, שאלוהים יודע הכל, כולל העתיד ואת תוצאות הלוטו. אם אדם יהפוך לאלוהים, כך ההנחה, הוא ידע את תוצאות הלוטו מראש וכך יוכל לזכות. אבל כאן אליעד מסביר נקודה חשובה - שאלוהים לא באמת צריך לדעת מראש את המספרים של הלוטו. אלוהים הרי יכול לקבוע מלכתחילה אילו מספרים יצאו. כלומר, במקום לנסות לנחש או לדעת מה יהיה בעתיד, הוא יכול פשוט להחליט מראש שאלו יהיו המספרים הזוכים וכך זה יקרה בפועל. מהצד הזה, אם מישהו באמת היה אלוהים, הוא לא היה צריך להשתתף בכלל בלוטו או להמר, אלא פשוט להחליט שהמספרים שימלא יהיו המספרים הזוכים. אליעד כהן מוסיף ומרחיב על כך שגם זה בעצם צעד מיותר עבור אלוהים. הרי למה בכלל אדם רוצה לזכות בלוטו? כדי שיהיה לו כסף. אבל למה הוא רוצה את הכסף? כדי לרכוש דברים מסוימים שהוא מעוניין בהם, כמו בית, מכונית וכדומה. אז אם אתה באמת אלוהים, אין צורך בכלל לעבור דרך הלוטו. אלוהים יכול להחליט ישירות מה הוא רוצה, וזה יקרה מיידית. למשל, אם אלוהים רוצה כסף, הוא יכול פשוט להחליט שהכסף יופיע בחשבון הבנק שלו, וכשהוא יבדוק - הוא באמת ימצא את הכסף הזה. ואם הוא רוצה בית, הוא פשוט יכול להחליט שהבית יהיה שלו, ואז כשהוא יגיע ... ומסביר שהאמת עוד יותר עמוקה מכך - אם אתה באמת אלוהים, אתה בכלל לא צריך לרצות שמשהו ישתנה או יקרה. אתה פשוט יכול להחליט שאתה רוצה בדיוק את מה שקורה כרגע, וכך הרצון שלך תמיד מלא באופן מיידי. ההסבר הוא שאלוהים הוא זה שעושה כל דבר שקורה בעולם בכל רגע נתון. ולכן, בעצם העובדה שהוא עושה את הכל, זה אומר שהוא רוצה את הכל כמו שזה קורה בפועל. כך שהרצון של אלוהים מלא כל הזמן והוא אף פעם לא באמת צריך לשנות את המציאות, אלא מספיק לו לרצות בדיוק את מה שיש ברגע זה. האם אלוהים רוצה לשחק משחק ולכן מסתיר מידע? אליעד מתייחס גם לכך שיש מי שטוען שאלוהים כן משחק משחק, ולכן הוא מחליט להסתיר מידע - כמו למשל את המספרים של הלוטו. כלומר, אפשר לומר שאלוהים בעצמו יצר מצב שבו הוא לא יודע מראש את המספרים של הלוטו, כי הוא החליט להכניס את עצמו למשחק או לסיטואציה של אי - ידיעה, וכך הוא נהנה לשחק את המשחק של החיים. עם זאת, אליעד מדגיש שאם מישהו באמת היה אלוהים - המשחק כולו היה הופך להיות מיותר עבורו. מדוע? כי בשביל אלוהים כל ההליכה סביב הדרך הארוכה, כמו לנסות לזכות בלוטו, להרוויח כסף, לקנות דברים, או לחכות למשהו שיקרה, פשוט לא נחוצה. הדרך הכי קצרה, קלה ומיידית היא להחליט שאתה רוצה בדיוק את ... לסיכום הרעיון המרכזי של אליעד כהן: אם אתה אלוהים, אתה לא צריך לדעת מראש מה המספרים בלוטו - כי אתה יכול לקבוע אותם מראש. אם אתה אלוהים, אין לך צורך בכלל בלוטו - כי אתה יכול להשיג ישירות כל מה שאתה רוצה. אם אתה באמת אלוהים, אין לך צורך בכלל להשיג דברים - כי מספיק לך להחליט שאתה רוצה בדיוק את מה שקיים עכשיו, וכך רצונך תמיד מתמלא מיידית. אפילו הרעיון שאלוהים משחק משחק ומסתיר מעצמו מידע הוא למעשה מיותר, כי אלוהים לא באמת צריך את המשחק כדי למלא את רצונו. בשורה התחתונה, אליעד כהן מציג גישה פילוסופית עמוקה לגבי הרצון האנושי, הציפייה לעתיד, והאשליה שבצורך לשלוט במציאות או לנבא אותה, ... תפילה לזכייה בלוטו איך לדעת את העתיד מראש? האם אלוהים יודע הכל מראש? מה זה אומר להיות אלוהים? אז הוא מה הוא שאל הוא אמר איך אפשר להפוך להיות אלוהים ולדעת מה המספרים של הלוטו, אז הוא אומר גם כי הנחת היסוד אומרת ש
אמונה באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים?
... באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים? למה האמונה באלוהים היא שורש כל הרע בעולם? אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית של כל אדם בעולם היא האמונה. הוא טוען שהאמונה, ובמיוחד האמונה באלוהים, היא שורש כל הרע שקורה לאדם. לטענתו, אמונה היא ההסכמה להאמין במשהו מבלי לראות את האמת המוחלטת ... אנשים סובלים רק בגלל אמונה באלוהים? אליעד מפרט כי האמונה באלוהים נמצאת בבסיס כל סבל. האדם סובל כאשר המציאות מתנגשת עם רצונו - כאשר משהו קורה באופן שונה מכפי שהיה ... של טוב ורע נובעת מהאמונה באלוהים או במנגנון כלשהו שנותן משמעות לעולם. איך הגדרת טוב ורע קשורה לאמונה באלוהים? ההסבר שמספק אליעד כהן לכך הוא שהמושגים טוב ורע קיימים רק אם האדם מאמין שיש תכלית, משמעות, או סדר ... אמונה זו היא למעשה אמונה באלוהים, מכיוון שאלוהים מוגדר ככוח שמנהל ומתכנן את המציאות. כלומר, כל מי שמבחין בין טוב לרע בהכרח מאמין במנגנון תכנון של העולם, ולפיכך מאמין באלוהים, גם אם הוא מגדיר את עצמו כאתאיסט. אליעד מציין אפילו את עצמו כדוגמה לכך שגם הוא משתמש במונחים טוב ... עושה זאת רק לאחר שהבין את האחדות האמיתית, ומודע לכך שאלו מושגים יחסיים בלבד. למה האדם מאמין באלוהים גם אם הוא אתאיסט? אליעד מבהיר שאפילו אתאיסטים מובהקים מאמינים באלוהים, משום שהם פועלים על בסיס ההנחה שיש משמעות וסיבה לדברים. לדוגמה, אדם שקם בבוקר לעבוד עושה זאת כי הוא ... משמעות כלשהי בהכרח מאמין באלוהים, גם אם יכחיש זאת בפירוש. מדוע כולם למעשה חרדים, גם אם אינם דתיים? אליעד משתמש במונח חרדים בצורה ... מאמין בשום משמעות, תכנון או אלוהים, אינו יכול לסבול מחרדות, שכן עבורו כל אירוע הוא חסר משמעות ואקראי לחלוטין. האם הדתיים יודעים באמת ... שמאמינים שיש משמעות ותכלית אלוהית לחיים לא באמת יודעים מהי אותה תכלית. אף אדם דתי או חרדי אינו יכול להסביר מדוע אלוהים רצה לברוא את העולם מלכתחילה. גם הסיבות המקובלות כמו להיטיב אינן מסבירות למה בכלל אלוהים היה צריך להיטיב, או מדוע הוא חייב להיות טוב. הוא מביע ביקורת כלפי כל מי שטוען שהוא מבין את אלוהים או את התכלית הראשונה של הבריאה, מכיוון שאף אחד לא באמת מסוגל להסביר למה העולם נברא כך ולא אחרת. איך אפשר באמת לכפור באלוהים? לדעת אליעד כהן, לכפור באלוהים באמת זו משימה מורכבת מאוד. הכפירה אינה פשוטה ואינה מסתכמת באמירה אין אלוהים. אלא, מדובר בתהליך עמוק של חיפוש האמת עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מבין באופן מוחלט שאין שום כוח, ... אמר שמי שמגיע לכפירה שלמה באלוהים, יראה את האמת המוחלטת. אליעד עצמו מעיד שעבר תהליך ארוך וקשה עד שהצליח לכפור באלוהים בשלמות, כלומר, עד שהצליח לשרש מתוכו את כל האמונה. איך חיים ללא אמונה באלוהים? אליעד מסביר שמי שכופר באלוהים וחווה את המציאות באופן שלם בלי שום אמונה, אינו סובל כלל. זאת משום שכאשר האדם מבין שאין שום משמעות ... למה אתאיסטים מאמינים באלוהים? איך להפסיק לסבול בחיים? מה זה כפירה באלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להשתחרר מחרדות? מה רע באמונה ב
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
... להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות = להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות = הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם = המציאות = אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר התודעה של האדם מתאחדת עם המציאות, הישות של האדם נעלמת ונטמעת בתוך המציאות. כאשר האדם מתאחד עם המציאות, הוא כבר אינו נפרד מהמהות של המציאות, אלא הוא והמהות של המציאות הם דבר אחד. להתאחד עם המציאות = להיות המציאות = לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות = להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר להרגיש אהבה עצמית כלפי כל דבר. להתאחד עם המציאות = לא להיות קיים כנפרד מהמציאות, אלא להיות היא עצמה = שלמות ... כמו ישות כלשהי, התודעה המהות הוויה הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ביניהם שום הבדל וממילא הם אחד. הגוף של האדם הוא רק הבגד של התודעה. כאשר ... של המציאות. כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, על ידי זה הוא הופך להיות אחד עם המציאות = הרמוניה מושלמת = שלמות = ...
מציאות. כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם?
... כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם? מציאות. המציאות מקיפה את הכל וממלאת את הכל. מהותם האמיתית של כל הדברים, זו המציאות. כל הדברים כולם, ובכללם התודעה של האדם, המחשבות, הרגשות, ... של המציאות. מצד מהותה של המציאות, הכל אחד. מאחר שהמציאות מהווה את הכל ואין שום דבר נפרד ממנה, ממילא מצד מהותה של המציאות אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. מצד מהותה של המציאות, אין שום דבר מלבד המציאות. מאחר שהמציאות ... שהיא באמת. מדוע? משום שהמציאות היא אין סופית, ממילא לא ניתן להכניס אותה לתוך מחשבה סופית. האדם שנמצא בתוך המציאות, אינו יכול להכניס את המציאות לתוכו. רק המציאות עצמה יודעת את מהותה האמיתית של עצמה. מה שכן, באמצעות חוש ... היא השלם שבתוכו נמצא הכל, היא הגורם שמאחד את הכל, היא הדבר שמצד נקודת המבט שלה הכל נמצא באחדות גמורה איתה תמיד. המהות של המציאות, היא זו שמהווה את האני של האדם, את המחשבות רגשות שלו ואת הדברים שאותם הוא יודע ושעליהם הוא חושב. כאשר האדם מבין שמהותו זהה למהותה של המציאות, על ידי זה הוא מתאחד איתה, מתמזג איתה והופך להיות אחד איתה = הרמוניה = אושר. ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. כאשר שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ושאבן זו אבן ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם עצמי, ממילא אין צורך לומר אני זה עצמי. או מאחר שהאבן היא אחד עם עצמה, אין צורך לומר שהאבן היא אחת עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד עם שאר הרעיונות, הרי שלא היה ניתן להבדיל ביניהם. מכך שניתן לומר על דבר כלשהו שהוא אחד עם דבר אחר, זה עצמו ההוכחה לכך שהם לא אחד. אילו ... שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר אומרים על משהו שהוא אחד, הרי שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין ה
הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
... של האחדות הכל טוב הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב הכל אחד? כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל להבין שהכל טוב ושהכל אחד. כי החכם האמיתי מגלה לאדם שהכל טוב תמיד ושהכל אחד תמיד. וכאשר האדם מקבל את השכל של החכם האמיתי שהכל טוב ושהכל אחד, עליו לשים לב לכך שהשכל שלו יהיה עם אמת. כי יש כאן עניין עמוק, והוא שכאשר האדם מנסה ללמד את עצמו שהכל טוב תמיד, הרי שבכך בעצם האדם ... הפעולה ההפוכה של מה שהוא רוצה להשיג. כי יש כאן שתי תפישות מציאות. ותפישת המציאות הראשונה, היא שיש בעולם שלנו טוב ורע, ושלא הכל אחד, ושלא הכל טוב תמיד. ותפישת המציאות השנייה, היא שהכל אחד ושהכל טוב תמיד. וכל בני האדם בעולם חיים בתפישת המציאות שבה יש בעולם שלנו טוב ורע, ושבה לא הכל אחד ולא הכל טוב תמיד. והנה, כאשר האדם מתקרב לשכל של החכם האמיתי, אז הוא מגלה את תפישת המציאות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד. ואז האדם גם הוא רוצה להרגיש שהכל טוב תמיד. ואז האדם מנסה ללמד את עצמו ולהרגיל את מחשבתו לחשוב שהכל טוב תמיד. וההיגיון של האדם, ... האדם מנסה להרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד (עע חשיבה חיובית וכיוב), הרי שבכך בעצם, האדם מרחיק את עצמו מההבנה שהכל טוב ושהכל אחד תמיד. כי ברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, במקום לחשוב שיש טוב ורע, הרי שבכך בעצם האדם יוצר רע. כי בכך שהאדם מנסה לגרום ... מספיק טובה, כמו תפישת המציאות שבה הכל טוב תמיד. כי השכל של החכם האמיתי הוא שכל עמוק מאוד. וכאשר החכם האמיתי מלמד את האדם שהכל אחד ושהכל טוב תמיד, אין הכוונה של החכם לומר שתפישת המציאות שבה יש טוב ורע היא שגויה. כי במציאות שלנו בהחלט יש גם טוב וגם רע. ולא הכל אחד ולא הכל טוב. אלא, שהחכם האמיתי מגלה לאדם את האמת, שידע שמצד האמת אין הבדל בין שתי תפישות המציאות המנוגדות האלו. כי כלפי חוץ נראה שיש הבדל בין מי שאומר שהכל אחד ושהכל טוב, לבין מי שאומר שלא הכל אחד ושלא הכל טוב ושיש גם טוב וגם רע. ואצל האדם נדמה לו שיש הבדל בין שתי תפישות המציאות האלו. והחכם האמיתי כאשר הוא אומר לאדם שהכל טוב תמיד, כוונתו היא לגרום לאדם להבין שתפישת המציאות שבה יש טוב ויש רע, היא טובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל טוב ושהכל אחד תמיד, וטובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל רע, ושהכל לא אחד תמיד. כי מצד האמת מצד עומק המציאות, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. ... עצמו טוב מוחלט. ואצל החכם האמיתי, אין הבדל בין הכל טוב לבין הכל רע לבין הכל טוב וגם או רע. כי מי שיש לו שכל גדול, הוא יודע שהכל אחד תמיד. וכאשר האדם שומע את השכל שהכל טוב תמיד, הוא מנסה לגרום לעצמו להרגיש את הטוב הזה, על ידי זה שהוא מנסה לשכנע את עצמו ולהרגיל את ... הרע. כי החשיבה של החכם האמיתי היא עמוקה. ומצד האמת גם החכם האמיתי חי בעולם של טוב ושל רע. אלא שהחכם האמיתי יודע שמצד האמת, האחדות נמצאת באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת אין הבדל בין אחדות לבין נפרדות. ועל ידי זה החכם האמיתי חווה את המציאות שיש בה טוב ורע, בדיוק כמו מציאות שבה הכל טוב, או הכל רע. ונבהיר: למרות שאמרנו שאין ... כל זה במקום אחר. ועיקר הדגש הוא, שאצל החכם האמיתי, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. כי החכם האמיתי מכיל בתוכו את ההפכים באחדות גמורה. ולהכיל את ההפכים באחדות גמורה, אין פירושו שאצל החכם האמיתי אין הפכים, אלא הכוונה היא שהחכם האמיתי חווה את הנפרדות של ההפכים, בדיוק כמו אחדות גמורה שבה אין שום הפכים. כי מי שמבדיל בין תפישת מציאות שמבדילה בין טוב לרע, לבין תפישת מציאות שלא מבדילה בין טוב לרע, הרי שבכך בעצם ... טוב לרע. שעל ידי זה האדם גם מבדיל בין טוב לרע בעולם הממשי שלנו, וגם לא מבדיל בין טוב לרע בעולם הפנימי שבתוכו. וזאת שלמות האחדות, כאשר אין הבדל בין הפכים לבין אחדות. כי גם המחשבה שיש הבדל בין הפכים לבין אחדות ההפכים, גם זאת נפרדות. ואצל החכם האמיתי, אצלו אין הבדל בין הפכים לבין אין הפכים לבין אחדות ההפכים לבין נפרדות לבין אחדות. כי אצלו הכל נפרד והכל אחד בו זמנית. והנפרדות נמצאת באחדות עם ה
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות? אם נתבונן נראה, כי בשעת מלחמה ובשעת צרה, יש אחדות מאוד גדולה בתוך העם. כי בימים כתיקונם כאשר הכל פחות או יותר בסדר, אז המפלגות השונות עוסקות כל הזמן בלנגח אחת את השנייה. וכל אחד מנסה לנצח את חברו ולהוכיח ... איזו צרה כללית, כגון לדוגמה כאשר הזמן הוא זמן מלחמה, או כאשר כל העולם מתגייס נגד מדינת ישראל וכיוב, אז במקרה כזה פתאום יש אחדות בעם. כי כולם זורקים את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על זכות הקיום של מדינת ישראל. כי כאשר המצב הוא מצב מלחמה, הרי שכולם מבינים שאם הם לא ... ושורש המלחמה של האדם במציאות, נובע מכך שהשכל של האדם נמצא במלחמה עם השכל של המציאות. כי מצד השכל של המציאות, האדם נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, למרות שהוא גם נפרד ממנה בו זמנית. כי האדם הוא לא המציאות, אלא הוא רק חלק ממנה. אלא שמנקודת המבט של המציאות, למרות שהאדם נפרד ממנה, הרי שבו זמנית הוא גם נמצא באחדות איתה. והדבר דומה ליד של האדם. שמצד אחד היא לא הישות של גוף האדם. אך מצד שני למרות שהיא יד ולא כל הגוף, הרי שבו זמנית היא גם נמצאת באחדות עם הגוף של האדם. כי הגוף של האדם כולל בתוכו גם את היד. והאדם הוא היד של המציאות. כי הוא הזרוע המבצעת של המציאות. כי יש כוח אחד שמניע את כל התהליכים שיש ... אז האדם כל הזמן צריך להילחם על הרצון העצמי שלו ועל הקיום העצמי שלו. וכאשר האדם מרגיש ומבין שהוא במלחמה, על ידי זה נוצרת אחדות בין הרצונות השונים שיש בתוך האדם. כי כאשר האדם מרגיש רע ובדיכאון וכאשר האדם נופל לעצבות ולייאוש, על ידי זה נוצר שלום בין הרצונות השונים שיש באדם. כי כל הרצונות וכל הכוחות השונים שיש באדם מתאחדים , כדי למצוא את האושר. כי כל זמן שיש לאדם עוד רצונות מלבד הרצון למצוא את האושר, הרי שהאדם עדיין לא באמת רוצה להיות מאושר. והסיבה היחידה לכך שהאדם לא מאושר, ... ותוך כדי זה יש לו עוד רצונות אחרים, על ידי זה האדם לא מאושר באמת. וכאשר האדם מרגיש רע, על ידי זה כל הרצונות של האדם מתאחדים, וכל כוח הרצון של האדם מתמקד אך ורק ברצון להיות מאושר באמת ובשלמות. ועל ידי זה שהאדם מרגיש רע, דהיינו, שיש מלחמה שמאיימת על האדם, על ידי זה הכוחות שיש בתוך ... לפעמים לסף יאוש ומחשבות אובדניות של התאבדות וכיוב, אז האדם בעצם מבין שהוא נמצא בשעת מלחמה קיומית והישרדותית. ואז האדם מאחד את כל הכוחות שלו ואת כל הרצון שלו אך ורק בחיפוש אחרי האושר המיוחל. ואז כאשר כל הכוחות וכל הרצונות וכל המשאבים של האדם מוקדשים לכך שהאדם רוצה להיות מאושר, על ... כך צריך האדם לשקר. כי אי אפשר לנהל מלחמה, כאשר האדם מחובר אל האמת. כי כאשר האדם מחובר לנקודת האמת, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד, וממילא לא שייכת מלחמה. אבל כאשר האדם חי בשקר ומשקר את עצמו ואת סביבתו, על ידי זה נדמה לאדם שהוא נפרד ושונה משאר בני האדם, ועל ידי זה הוא נלחם איתם. כי אם היה לאדם שכל אמיתי, הוא היה מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האחדות שיש בכל דבר, וממילא היו מתבטלות כל המלחמות. כך שכדי שיהיה שלום אמיתי, לשם כך צריך להסתכל על השורש של המציאות, ששם הכל אחד, ועל ידי זה נוצר שלום אמת. וכאשר האדם עצמו מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האמת שהכל אחד, ושהאני שלו הוא נמצא באחדות עם הישות ועם האני של המציאות, על ידי זה נוצר שלום אמיתי בין האדם לבין המציאות, ועל ידי זה ממילא גם נוצר שלום בתוך האדם עצמו. ואחרי שיש שלום בין האדם לבין ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש ... היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך ... והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ... הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם ... זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם ... יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות . ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה ... הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד , נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות , אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ... בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת ... אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ...
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה? האם באמת אפשר להשיג את תפיסת האחדות של המציאות? אליעד כהן פותח בשאלה חשובה: האם תפיסת האחדות של המציאות, אותה חוויה בה האדם תופס את הכל כדבר אחד, אפשרית להשגה? הוא מסביר כי תפיסת האחדות פירושה לראות את כל הדברים כישות אחת ולחוות שאין הבדל אמיתי בין לפני ואחרי, בין יש לאין, ובין כל חלקי המציאות. לדוגמה, אליעד מסביר כי ... את כל ההפכים ואת כל נקודות המבט האפשריות. כלומר, גם כשאדם רואה שני מקומות שונים, הוא יכול לחוות בתוך תוכו שאין ביניהם שום הבדל מהותי, וזו נקראת אחדות של המקומות. כמו כן, קיימת אחדות של הזמן, שהיא החוויה בה אין הבדל אמיתי בין העבר, ההווה והעתיד. כך גם כאשר אדם מתבונן במציאות ורואה שמשהו ישנו ומשהו אחר איננו, בחוויה האמיתית שלו, הוא יודע שאין באמת הבדל בין קיום לאי - קיום, משום שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה רק שכלית אלא בעיקר חווייתית. לא מספיק להבין שאתה נמצא בגן עדן, אלא יש צורך להרגיש שאתה בגן עדן ממש. התפיסה הזו עשויה להישמע בלתי אפשרית, אך הוא מבהיר באופן ברור שזה בהחלט אפשרי. כיצד ניתן לוודא האם ניתן לחוות את האחדות או לא? אליעד מבהיר שיש שתי אפשרויות: או שניתן לחוות את האחדות, או שלא ניתן. אך בכל מקרה, על האדם לוודא זאת ב - 100 אחוז. אסור לאדם להסתמך על אמונה בלבד, עליו לבדוק באמת האם האחדות אפשרית. אסור לאדם להניח מראש שהוא יכול להשיג משהו, וגם לא להניח מראש שהוא אינו יכול להשיג אותו. לדברי אליעד, רק על ידי בדיקה יסודית ... האדם לחיות ולהגיע למטרה. באופן דומה, אליעד אומר שהאדם צריך להשקיע את כל כולו - לא רק 99 אחוז, אלא 100 אחוז ואפילו אינסוף אחוז - בחיפוש אחר האמת והאחדות. מדוע חשוב לחפש את האמת בכל תחום? אליעד מדגיש כי הדרך להשגת האחדות היא להבין את האמת בשלמות. האדם צריך לבדוק כל רצון וכל תחושה שהוא חווה, ולהבין לעומק מדוע הוא רוצה את מה שהוא רוצה. למשל, אם אדם רוצה ... ואושר, משום שהוא יפסיק לחפש משהו שאינו קיים, ויהיה מאושר בחוסר החיפוש. מה המשמעות של לחפש עד הסוף ובאופן אינסופי? אליעד מדגיש שהחיפוש אחרי האמת והאחדות חייב להיות טוטאלי. האדם צריך להקדיש לחיפוש את כל כוחו, ולא להשאיר אפילו טיפה אחת של אנרגיה לדבר אחר. אם יש לאדם אפילו טיפת כוח שהוא לא מקדיש לחיפוש האחדות והאמת, המשמעות היא שהוא עדיין לא באמת מחפש. אליעד אומר שאם באמת תחפש את השלמות בצורה מוחלטת, בסופו של דבר תמצא אותה. הוא נותן דוגמה ... ולא של נסיבות חיצוניות או שינויים במציאות. לסיכום, אליעד קורא לאדם לא להאמין באף דעה מראש, אלא לבדוק ביסודיות ובצורה מוחלטת אם ניתן להגיע לאושר ואחדות. אם יגלה שאפשר - הרוויח את האושר, ואם יגלה שאי אפשר - גם הרוויח, משום שיפסיק לחפש דבר שאינו קיים, ובכך ימצא את השקט והאושר. האם אפשר להשיג אחדות אמיתית? מהי תפיסת האחדות של המציאות? כיצד ניתן לוודא אפשרות של אחדות? איך מגיעים לאושר מוחלט? מה המשמעות של חיפוש אינסופי? האם הבנת המציאות מביאה לאושר? האם חייבים לשנות את המציאות כדי להגיע לאחדות? והפעם נדבר על הנושא האם אפשר להשיג אחדות? האם תפישת האחדות של המציאות, בה האדם תופש את הכל כדבר אחד, האם אפשר להשיג אותה? ומה היא תפישת מציאות מאוחדת? אין הבדל בין דבר לדבר, אין הבדל בין לפני ואחרי, אין הבדל בין הזמנים ממש כך בחוויה, וגם הידיעה שיש פה דבר מסוים ובאותה המידה ממש בו בזמן, לדעת ולחוות שיש ואין דבר בו זמנית. וזה נראה בלתי אפשרי, אך כן דבר זה אפשרי. מה גם, שעל האדם לבדוק אם הוא יכול לחוות את האחדות, או שהוא יכול לחוות את האחדות, או אפשרות שנייה, אין שום אפשרות לחוות את האחדות . ואל לו לאדם להאמין, פשוט הוא אמור לבדוק, אולי שיקרו לו שאפשר. אם יש לו לאדם ספק אם אפשר להשיג משהו, עליו לבדוק ב100% אם אפשר להשיג את זה. וזה שאחרים אומרים שאי אפשר להשיג משהו, אין להאמין לאף אחד, האדם חייב לחפש את השלמות והאחדות ולהבין אותה הרמה מוחלטת, ברמה אינסופית, אפילו יותר ממאה אחוז. כמו אדם במדבר, הוא יחפש מתחת לאדמה לחפש מים, הוא אפילו יקפוץ לשמים להוריד גשם, גם אם אין שום היגיון במעשיו, הוא רוצה לחיות, וינסה לגרום לגשם לרדת. והאם באמת אפשר להיות מאושר בשלמות ולהגיע לאחדות? התשובה היא: כן! וזה כרוך בידיעת האמת, אל תאמין שאתה יכול להיות מאושר בשלמות, תבדוק את זה. והמזל של האדם, שהשלמות כבר קיימת, ואין ... אני באמת מרגיש, מה האמת. האם אני רוצה את מה שאני עושה. מה אני מרגיש? מה המטרה? וכו מה באמת קורה כאן? האם אני בדרך הנכונה, האם באמת אני יכול להגיע לאחדות ושלמות? ואם תאמת את זה שאתה יכול להיות מאושר אז אתה יודע בוודאות, ואם תהיה בטוח ב 100% שאין דבר כזה אושר, גם תהיה מאושר, כי תדע ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, קואצינג מומלץ, אימון אישי בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 20:34:44 - wesi1