... לדוגמה, ההורה רוצה שהילד יבין את החשיבות של למידה
בבית הספר, שידע להשקיע מאמץ וילמד לשאת באחריות לתוצאות מעשיו. אם ההורה משדר לילד אהבה ללא תנאים בלבד, הילד עלול לפרש זאת כך שאין משמעות אמיתית למאמץ או למשמעת. ילד כזה יכול לחוות ... אליו לא תפחת. במקביל, אפשר לשדר לילד שחייבים ללכת
לבית הספר ולהשקיע בלמידה, אבל שגם אם יתרחש מצב חריג כמו כישלון או אפילו הרחקה
מבית הספר , הילד עדיין יתקבל ויאהב ללא תנאי. הקושי המרכזי טמון בעובדה שאפילו ההורים עצמם מתקשים לעיתים לבצע את האיזון הפנימי הזה. אם ההורה מפחד בעצמו מכישלון באופן קיצוני, יהיה לו ... צריך לעשות שיעורים שהוא צריך זה וזה וזה קונפליקט כי
בית ספר זה גם רע וגם טוב לעשות שיעורים זה גם רע וגם טוב זה העניין. ואתה גם מצד אחד רוצה להכניס את הילד לחוויה של צמצום של חוקים והגדרות ומצד שני אתה גם רוצה לשדר לו שהוא מצומצם ... לו אל תפחד להיכשל, אתה גם רוצה לשדר לו אתה חייב ללכת
לבית הספר וגם רוצה לשדר לו גם אם יזרקו אותך אני אקבל אותך. ש: אז איך אתה משדר את זה? אליעד: וזה קשה ככל שתדעי יותר טוב בתוכך במוח שלך לאזן את המחשבה שאומרת אני רוצה להצליח ומפחדת ...